سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تونر پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل

آنچه باید درباره تونر پوست بدانید

حتما شما نیز شنیده‌اید که "پوست اولین و مهم‌ترین لباس انسان است" واقعیت ماجرا نیز چنین است! پوست انسان به عنوان یک لایه محافظ و نمایان‌گر شادابی، سرزندگی و سن و سال، می‌تواند مهم‌ترین عضو بدن باشد. مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. استفاده از تونر پوست بهترین ایده برای این کار است. تونر پوست به راحتی می‌تواند هر گونه آلودگی پوستی را تمیز کند و منافذ باز را کوچک‌تر کند. بدیهی است که استفاده از آن برای پوست فواید زیادی دارد.

تونر چیست؟

اگر کمی به دور و اطراف‌تان نگاه کنید، بر روی میز آرایش خانم‌هایی که روتین پوستی‌شان را بسیار مهم می‌دانند، یک تونر پوست مشاهده می‌کنید. اگر هنوز نمی‌دانید که تونر صورت چیست و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید، اصلا نگران نباشید!

تونر پوست یک پاک کننده بسیار کاربردی و عالی محسوب می‌شود.

اشتباه نکنید!

تونر برای پاک کردن آرایش استفاده نمی‌شود؛ بلکه کاربرد تونر تنظیم Ph پوست و تمیزی منافذ آن است.

استفاده از انواع تونر به شما اجازه می‌دهد تا سلامت پوست‌تان را ارتقا دهید و شادابی مطلوبی در آن ایجاد کنید و  با تنظیم چربی، لطافت، منافذ باز و PH پوست، می‌تواند ظاهر فوق‌العاده‌ای برای‌تان ایجاد کند.

چرا باید از تونر پوست استفاده کنید؟

حتما برای شما هم جذاب است که بدانید، دلیل تاکید به استفاده از تونر صورت چیست؟ چرا تا این اندازه توصیه می شود که تونر صورت در روتین روزانه قرار گیرد؟ در واقع، تونر  دارای خواص مطلوبی است که می‌توانید از طریق آن شرایط را برای پوست‌تان بهبود ببخشید.

زندگی روزانه ما در محیط‌های شهری که پر از آلودگی است، موجب آسیب به سلامت پوست شده است. خوشبختانه، پاکسازی پوست با تونر به شما اجازه می‌دهد تا سلامت پوست‌تان را تامین کنید.

تونر پوست

در ادامه به مزایای استفاده از انواع تونر صورت می‌پردازیم:

1- تنظیم PH پوست

اگر بخواهید به طور دقیق بدانید که فواید استفاده از تونر صورت چیست، باید به خاصیت تنظیم PH اشاره کرد. پوست صورت دارای PH اسیدی بین 5-6 است.

معمولا استفاده از شوینده‌هایی مثل صابون یا شامپو بچه که به اشتباه در روتین نظافتی صورت قرار گرفته‌اند، تنظیم PH پوست را از بین می‌برند در این شرایط، پوست، حالتی قلیایی پیدا می‌کند و همین موضوع، ریسک بروز مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد.

با استفاده از تونر مناسب می‌توانید PH پوست‌تان را تنظیم کنید. یادتان باشد که تونر باید پس از شست و شوی پوست و پاک کردن کرم‌های آرایشی با استفاده از پاک کننده‌های استاندارد، مورد استفاده قرار گیرد.

2- بستن منافذ باز پوست

یکی از مشکلاتی که افراد دارای منافذ باز پوست تجربه می‌کنند، نیاز مکرر به پاکسازی سطحی و عمقی پوست است. زمانی که منافذ باز پوست وجود داشته باشند، آلودگی‌ها به همراه چربی سطح پوست، در عمق این منافذ نفوذ می‌کنند. همین موضوع، موجب ازبین رفتن زیبایی و شادابی پوست می‌شود.

با استفاده از تونر پوست می‌توانید منافذ باز را ببندید و پوستی صاف و زیبا داشته باشید. بهترین تونر صورت، شرایط را برای داشتن پوستی لطیف، شاداب و زیبا فراهم می‌کند.

3- خاصیت مرطوب کنندگی

زمانی که از تونر پوست استفاده می‌کنید، خواص متعدد و جذابی را تجربه خواهید کرد. مرطوب کنندگی پوست یکی از بهترین خواصی است که می‌توانید با کمک تونر پوست مشاهده کنید. پوست شما روزانه احتیاج به رطوبت کافی دارد. این رطوبت موجب تاخیر در روند چروک شدن پوست و پیری است. خوشبختانه، با تونر، این رطوبت برای پوست‌تان تامین می‌شود.

پس سعی کنید خرید یک تونر مناسب و باکیفیت را به عنوان مراقبت از پوست در اولویت قرار دهید. تونر با جذب رطوبت موجود در هوا، پوست‌تان را مرطوب نگه می‌دارد.

4- تمیز کننده قوی با لایه محافظ

تونرها به بهترین شکل ممکن می‌توانند پوست را تمیز کرده و در منافذ آن نفوذ کنند. تونر با تمیز کردن منافذ باز پوست، شادابی مطلوبی در سطح آن ایجاد می‌کند.

تمامی چربی‌های اضافی، آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. بعد از چنین اثرگذاری فوق‌العاده‌ای، یک لایه محافظ بر روی سطح پوست ایجاد می‌کند. این لایه محافظ، نفوذ مجدد آلودگی‌ها و ذرات خارجی به لایه سطحی پوست را متوقف می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود تا مواد معدنی و کلر آب، در پوست نفوذ نکند. مراقبت از پوست به وسیله همین تونرها، بهترین ایده است.

بهترین زمان استفاده از تونر پوست چه زمانی است؟

اگر بهترین تونر برای پوست های چرب و جوش‌دار را انتخاب کنید، اما زمان استفاده از آن را ندانید، قطعا عملکرد و تاثیر مطلوبی از تونر نخواهید دید. انتخاب تونر مناسب بخشی از ماجرا است، بهترین زمان استفاده از تونر، پس از شست و شوی کامل پوست است. زمانی که با کمک شوینده مناسب پوست‌تان را شست و شو می‌دهید، مواد آرایشی و آلودگی‌های سطحی ازبین می‌روند. در این زمان، می‌توانید از تونر کمک بگیرید تا باقی‌مانده آلودگی‌هایی که قابل مشاهده نیستند را ازبین ببرید.

چگونه بهترین تونر پوست را انتخاب کنید؟

شاید تصور کنید که شرکت‌های حرفه‌ای در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، تمامی نکات برای تولید یک محصول مناسب را رعایت می‌کنند. اما واقعیت چنین نیست! شما باید آگاهانه بهترین تونر را انتخاب کنید. شناخت نوع پوست و انتخاب تونر مطابق با ویژگی‌های پوست، موضوع بسیار مهمی محسوب می شود.

از سوی دیگر، شناخت مواد ناکارآمد و آسیب زننده به پوست، می‌تواند زنگ خطری برای انتخاب محصولات نامناسب باشد.

ترکیبات مضر و آسیب‌زا به پوست عبارتند از:

  • اتانول یا الکل به بهانه کنترل چربی پوست
  • افزودنی‌های عطری نامناسب برای خوشبو شدن تونر
  • افزودنی‌های محرک پوست و دارای التهاب
  • منتول

مواد مناسب جهت استفاده در تونر به شرح ذیل است:

  • اسیدهای هیالورونیک
  • گلیسیرین
  • ترکیبات بازسازی کننده پوست
  • ترکیبات ضد التهاب
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • سرامیدها (Ceramide)
  • ویلو هرب (willow herb)

آشنایی با انواع تونر پوست

آشنایی با انواع تونر به شما اجازه می‌دهد تا مناسب‌ترین تونر را انتخاب کنید. یک انتخاب هوشمندانه و صحیح، موجب می‌شود تا پوستی شاداب و جذاب داشته باشید. شما به راحتی می‌توانید با شناخت ویژگی‌های مختلف رایج‌ترین انواع تونر، بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالا جهت تهیه بهترین تونر خارجی، نتایج عالی از تونرهای عادی مشاهده کنید.

1- بهترین تونر روشن کننده

اگر بخواهید پوست روشن و جذابی داشته باشید، باید تونر مناسبی استفاده کنید که پاکسازی مطلوب و آنتی اکسیدان زیادی داشته باشد. تونر گلاب یکی از بهترین انواع آن و روشن کننده پوست محسوب می‌شود. خواص پاک کنندگی گل رز یا همان گلاب، موجب شادابی و جذابیت پوست صورت می‌شود. ایجاد رطوبت در سطح پوست، این تونر هیجان‌انگیز را بهترین انتخاب برای افراد دارای پوست خشک کرده است. روشن شدن پوست نیز، یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این تونر طبیعی است. در برخی مواقع به عنوان تونر ضد جوش نیز، ازآن استفاده می‌شود.

2- بهترین تونر برای پوست چرب

استفاده از تونر روغن چای سبز، بهترین تونر ضدجوش و کاهش دهنده چربی است. خواص ضد باکتری تونر روغن چای سبز، موجب می‌شود تا ریسک بروز جوش در سطح پوست کاهش پیدا کند. از سوی دیگر، با کنترل چربی پوست، ریسک بروز جوش کم‌تر می‌شود. استفاده از تونر لیمو نیز، خاصیتی مشابه دارد. تونر بابونه نیز، به منظور کاهش التهابات پوستی، کنترل چربی و شادای پوست استفاده می‌شود.

3- بهترین تونر برای بستن منافذ باز پوست

اگر به دنبال کشف یک تونر کوچک کننده منافذ پوست‌تان هستید، باید به دنبال تونرهای طبیعی بر پایه سرکه سیب و آلوئه ورا باشید. با کمک این تونرها می‌توانید پاکسازی عمیق پوستی انجام دهید و پس از پاکسازی منافذ باز، کوچک شدن منافذ را شاهد باشید. تونرهای مخصوص برای کوچک کردن منافذ باز، ریسک آلودگی آن‌ها را کاهش می‌دهند. شما به راحتی می‌توانید از طریق آن با ویژگی‌های مناسب پوست‌تان، جذابیت و زیبایی بی‌نظیری تجربه کنید.

طبیعی‌ترین و بهترین تونرهای صورت کدامند؟

اگر بخواهید بهترین تونر صورت را شناسایی کنید، باید کمی با دقت اطراف‌تان را نگاه کنید. گلاب به عنوان یک عصاره گرفته شده از گل رز، یکی از بهترین انواع تونر طبیعی است. استفاده از تونر گلاب، به شما اجازه می‌دهد تا آبرسانی مطلوبی در سطح پوست ایجاد کنید و به بهترین شکل ممکن، شادابی پوست‌تان را حفظ کنید.

استفاده از پکیج تونر (دانه خیار- خاک رس صورتی) نیز یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این پکیج هیجان‌انگیز مجموعه‌ای از بهترین خواص تونرها را ارائه می‌کند که به‌وسیله آن می‌توانید تمام نیازهای پوستی‌تان را پاسخ دهید.

تونر پوست

سوالات متداول تونر پوست و صورت

آیا می‌توان از تونر به صورت روزانه استفاده کرد؟

ساختار تونرها مطابق با نوع پوست است. زمانی که تونر مناسب پوست‌تان را انتخاب کرده باشید، می‌توانید به راحتی به صورت روزانه از آن استفاده کنید؛ بهتر است پس از هر بار شست و شوی پوست از تونر استفاده کنید.

آیا تونر موجب جوش می‌شود؟

اگر شناسایی جنس پوست‌تان را هوشمندانه انجام نداده باشید و محصول پوستی اشتباهی به عنوان تونر انتخاب کرده باشید، آسیب به پوست و ایجاد جوش بر روی آن بسیار محتمل است.

برای مثال، اگر پوست خشکی داشته باشید و از تونرهای الکل دار استفاده کنید، ریسک بروز خشکی پوست و جوش، بسیار زیاد است. پس سعی کنید با توجه به جنس پوست‌تان، تونر مناسبی انتخاب کنید.

آیا استفاده از تونر بر روی آرایش ممکن است؟

متاسفانه، در بسیاری از وب سایت‌ها، استفاده تونر بر روی آرایش صورت را، روشی جهت داشتن میکاپی شاداب معرفی کرده‌اند، اما بهتر است بدانید که وجود تونر بر روی میکاپ اصلا درست نیست. شما باید تونر را برای تمیزی پوست و شادابی آن استفاده کنید. معمولا پاک کننده آرایشی در ابتدا استفاده می‌شود و در نهایت، از تونر برای پاکسازی عمیق استفاده می‌شود.

چرا استفاده از تونر از نظر برخی متخصصین پوست ممنوع است؟

برخی از محصولات آرایشی و مراقبتی، دارای ترکیبات مضر هستند. استفاده از الکل در ترکیبات تونر نیز بسیار رایج است. بعضی شرکت‌های تولید کننده جهت کنترل چربی سطح پوست و ازبین بردن باکتری‌ها و کاهش جوش و آکنه، از الکل در ترکیب تونر استفاده می‌کنند. همین موضوع موجب خشکی سطح پوست می‌شود. خشکی آسیبی جدی به سلامت پوست وارد می‌کند و پیری زودرس در آن ایجاد می‌کند. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا از تونرهای حاوی الکل استفاده نکنید.

چگونه از تونر پوست استفاده کنیم؟

طرز استفاده از تونر موضوع نسبتا مهمی است که باید در خصوص آن بدانید. تونرها، معمولا آبکی هستند. به همین دلیل، باید برای استفاده از آن‌ها از یک پد مخصوص یا پنبه متراکم استفاده کنید. با ریختن چند قطره از تونر بر روی سطح پد یا پنبه، سطح پوست‌تان را تمیز کنید. کاهش چربی سطح پوست و پاکسازی مطلوب آن، از مزایای استفاده ازآن است.

خلاصه مطلب

اگر شما نیز دغدغه مراقبت از پوست داشته باشید و به دنبال یک روتین پوستی منظم و کاربردی باشید، باید حتما تونر تهیه کنید. برای استفاده از تونرهای ساخته شده توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی، حتما به مواد تشکیل دهنده تونر توجه کنید. سعی کنید از تونرهای طبیعی مثل پکیج تونر دانه خیار- خاک رس صورتی استفاده کنید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید