سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن گل محمدی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رز ارگانیک

خواص روغن گل محمدی ، ملکه روغن های گیاهی ، شفادهنده پوست و تقویت مو

خواص روغن گل محمدی برای رفع خشکی پوست و مو کم‌نظیر هستند. مصرف این روغن گیاهی اصل برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند یک گزینه فوق‌العاده محسوب می‌شود. کسانی که موی زبر و وز دارند و آرزوی داشتن موهایی صاف و ابریشمی دارند هم می‌توانند روی کمک این روغن حساب کنند.

البته خاصیت روغن گل محمدی محدود به پوست و مو نمی‌شود و دارای خواص بی‌شماری است؛ از جمله ضدالتهاب و ضددرد است، برای افسردگی و رفع اضطراب و استرس نام و آوازه‌ای دارد و می‌توان سیستم ایمنی بدن را با کمک آن تقویت کرد. همچنین ضدقارچ و ضدباکتری است و جهت درمان یبوست حرفی برای گفتن دارد.

در این مقاله تمرکز بر خاصیت اسانس گل محمدی برای زیبایی و سلامت پوست و مو است. پس اگر علاوه بر خشکی پوست با مشکلاتی مثل موخوره و یا شوره سر مواجه هستید، تا پایان همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • روغن گل محمدی چگونه روغنی است؟
  • خواص روغن گل محمدی برای پوست
  • روش استفاده از روغن گل محمدی برای پوست
  • خواص روغن گل محمدی برای مو
  • نحوه استفاده از روغن گل محمدی برای مو
  • روغن گل محمدی اصل را بشناسید
  • از کجا روغن گل محمدی اصل پیدا کنیم؟

روغن گل محمدی یک روغن گیاهی ارگانیک است که از گلبرگ‌های گل رز استخراج می‌شود. این روغن به رنگ زرد روشن تا قرمز تیره است و دارای رایحه‌ای قوی و شیرین است. اسانس گل محمدی حاوی خواص درمانی و زیبایی بسیاری است؛ از جمله مهمترین خاصیت این روغن برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو است.

روغن گل محمدی یک روغن محبوب است که از گل‌های رز، که در ایران به نام گل محمدی شهرت دارند، استخراج می‌شود. همانطور که اشاره شد این روغن دارای خواص بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست است، که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

خواص روغن گل محمدی

1- جوانسازی پوست

روغن گل محمدی با بهبود جریان خون در پوست و افزایش تولید کلاژن، برای درمان چین و چروک و جوانسازی پوست موثر است.

2- روشن شدن پوست

این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای کاهش تولید ملانین در پوست مفید هستند. این امر باعث روشن شدن پوست و کاهش لکه‌های تیره آن می‌شود.

3- درمان آکنه

در مورد خواص روغن گل محمدی اشاره شد که ضدالتهاب است و از این رو می‌تواند به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک کند. در نتیجه برای درمان جوش و آکنه یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

4- درمان اگزما و پسوریازیس

به دلیل خاصیت ضدالتهاب و ضدخارشی که این روغن دارد، در درمان اگزما و پسوریازیس نیز نقشی اثرگذار دارد.

روغن گل محمدی را می‌توان در ترکیب با سایر روغن‌های حامل بر روی پوست ماساژ داد یا آن را به محصولات مراقبت از پوست اضافه کرد. برای ماساژ، چند قطره از این روغن را با روغن‌های حامل مانند روغن جوجوبا مخلوط کنید. سپس پوست را با این ترکیب ماساژ دهید و از نتیجه آن شگفت‌زده شوید.

روغن گل محمدی دارای خواص متعددی برای مو است که عبارتند از:

1- تقویت رشد مو

این روغن ارگانیک اصل باعث تحریک گردش خون در پوست سر شده که در نتیجه آن رشد مو افزایش می‌یابد.

2- جلوگیری از ریزش مو

این روغن التهاب در پوست سر را کاهش داده و حتی آن را از بین ببرد. التهاب یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. به این ترتیب ریزش مو با کمک این روغن به حداقل ممکن می‌رسد.

3- تغذیه مو

اسانس گل محمدی حاوی مواد مغذی مختلفی است که باعث تغذیه مو می‌شوند. این مواد مغذی شامل ویتامین‌های A، C، E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

خواص روغن گل محمدی

4- درمان شوره سر

این روغن گیاهی دارای خواص ضدباکتری و ضدقارچی است و در نتیجه، در درمان شوره سر مفید است.

5- درمان خشکی مو

یکی از مهمترین خواص روغن گل محمدی تأثیر آن بررفع خشک موها است. این روغن در نرم کردن و رطوبت‌رسانی به موهای خشک و آسیب‌دیده، اثر فوق‌العاده‌ای دارد. پس استفاده از آن را فراموش نکنید.

برای استفاده از این روغن جهت تقویت و زیبایی موها، می‌توانید به طرق زیر اقدام کنید و از معجزه این روغن برای موهایتان شگفت‌زده شوید:

- ماساژ پوست سر

چند قطره از این روغن را به روغن‌های حامل مانند روغن جوجوبا اضافه کرده و آن را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را هفته‌ای ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

- اضافه کردن به شامپو یا نرم‌کننده

چند قطره از اسانس گل محمدی را به شامپو یا نرم‌کننده خود اضافه کنید. این کار باعث جذب بهتر روغن گل محمدی در موهای شما می‌شود.

- استفاده به عنوان ماسک مو

چند قطره روغن گل محمدی را روی ساقه موهای خود ماساژ داده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند، سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

تاکنون در مورد خواص روغن گل محمدی صحبت شد و بایستی اشاره کرد که تأثیرگذاری روغن‌های گیاهی زمانی محقق می‌شود که اصل باشند. پس ضروری است که روغن گیاهی گل محمدی اصل را هم بشناسید که دارای ویژگی‌های زیر است:

  • رنگ: معمولاً به رنگ زرد روشن تا قرمز تیره است. البته رنگ این روغن به نوع گل، روش استخراج و شرایط نگهداری آن بستگی دارد.
  • رایحه: رایحه‌ای قوی و شیرین دارد.
  • غلظت: این روغن باید به راحتی قابل پخش بوده اما نباید خیلی روان باشد.
  • ماندگاری: روغن گل محمدی اصل ماندگاری بالایی دارد. این روغن باید حداقل ۱ سال پس از تاریخ تولید قابل استفاده باشد.
خواص روغن گل محمدی

یکی از برندهایی که در ایران محصولات اصل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، برند نارین گل است. نارین گل نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل است. این شرکت یک شرکت اتریشی است و با دستگاه‌هایی که نمونه مشابهی در ایران ندارند، انواع روغن‌های گیاهی اصل را تولید می‌کند.

شرکت موکشا دارای گواهینامه‌های معتبری چون عدم تست بر روی حیوانات بوده و همچنین گواهینامه GMP دارد؛ به این ترتیب محصولات این شرکت به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده‌اند و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارند.

برای خرید راحت این محصول در هر جای ایران که باشید، کافی است که به آدرس اینترنتی شرکت نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

اگر پوست و مویی خشک دارید و برای رفع این مشکلات روش‌های مختلف را امتحان کرده و به نتیجه نرسیده‌اید، پیشنهاد ما بهره‌مندی از خواص روغن گل محمدی است. این روغن می‌تواند خشکی موها، شوره سر و موخوره را درمان کند. پوست شما هم با این روغن به طرز قابل ملاحظه‌ای آبرسانی شده و از بروز جوش و آکنه هم پیشگیری می‌کند.

اگر درگیر لک‌های پوستی هستید و تمایل دارید پوستی شفاف داشته باشید، حتما از اسانس گل محمدی در روتین پوستی‌تان استفاده کنید. بعد از گذشت مدتی، پوستی درخشان خواهید داشت.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید