سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن گل سرخ
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رز ارگانیک

آشنایی با خواص روغن گل سرخ جادویی

روغن گل سرخ چیست و چه فوایدی دارد؟

روغن گل سرخ از تقطیر گلبرگ گل سرخ به دست می‌آید. این روغن که در کشور ایران و شیلی مورد استقبال قرار گرفته است و حاوی موادی مثل فنل که خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی به آن می‌دهد است.همچنین حاوی ویتامین  E و A و اسید‌های چرب ضروری است. برای استفاده از آن می‌توان آن را با روغن‌های حامل مخلوط یا به تنهایی استفاده کرد. این روغن فواید فراوانی برای پوست و مو و موثر در آروماتراپی است. شاید بپرسید روغن گل سرخ برای چی خوبه؟ ما در این مقاله به این سوال و سوال‌های مشابه پاسخ می‌دهیم.

فواید روغن گل سرخ چیست؟

 موثر درتسکین درد

خواص رایحه گل سرخ برای درمان زیاد است اما تاثیر آن در تسکین درد را نمی‌توان نادیده گرفت. تحقیقات نشان داده که استنشاق گل سرخ میزان قابل توجهی از درد بیمارانی که جراحی شده اند را کاسته است. محققان براین باورند که استنشاق روغن اسانس گل سرخ موجب تحریک مغز برای ترشح اندروفین یا هورمون حس خوب می شود.

خرید روغن گل سرخ اصل

تسکین درد قاعدگی

ماساژ روغن گل رز برای تسکین درد قاعدگی مفید است.

کاهش اضطراب و استرس

این روغن اثر آرام بخش دارد و پس از استفاده از آن فشارخون، ضربان قلب، تعداد تنفس و سطح کورتیزول کاهش می‌یابد.

خاصیت ضدقارچی و ضدباکتریایی دارد.

 این روغن در برابر طیف وسیعی از میکروب‌هاکه باعث عفونت می‌شوند موثر است و می‌تواند در برابر باکتری‌هایی که باعث استافیلوکوک می‌شوند نیز موثر است.

از بین بردن افسردگی

 افسردگی ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیاید و تمام جوانب زندگی انسان را درگیر ‌کند. راه‌های متفاوتی برای مقابله با آن وجود دارد اما یک راه ساده برای ازبین بردن آن استفاده از روغن گل سرخ است. این روغن داروی ضدافسردگی قوی است ولی برای دیدن اثرات آن باید صبور بود.. امروزه افراد زیادی برای ازبین بردن بیماری هایی مانند بیخوابی، خستگی و افسردگی از آروماتراپی با این روغن بهره می‌گیرند. این روغن باعث تحریک ترشح ماده شیمیایی دوپامین می‌شود. دوپامین نقش تاثیر گذاری در کاهش علائم افسردگی دارد.

روغن گل سرخ

مراقبت از پوست و زیبایی

خواص روغن گل سرخ برای پوست زیاد است. این روغن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای ازبین بردن جای جوش، زخم و اثرات ناشی از التهاب باشد. همچنین از آن می‌توان برای درمان ترک‌های پوستی و ازبین بردن جای جراحی استفاده کرد. این روغن  با دارا بودن دو ویتامین A وC خاصیت لایه برداری داشته و ازبین برنده لکه‌های صورت است. البته توجه داشته باشید که از روغن های اسانسی به تنهایی نباید استفاده کنید و برای استفاده از روغن اسانسی گل سرخ از یک روغن حامل به عنوان رقیق کننده استفاده کنید.

برای اطلاعات کامل درباره روغن های حامل و روغن های اسانسی اینجا کلیک کنید.

شیوه‌های استفاده از روغن گل سرخ

روغن گل سرخ را دریخچال و در بطری تیره نگهدارید تا از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب جلوگیری شود. همانطور که گفته شد؛ رایحه درمانی با عطر گل سرخ امکان پذیر است. برای استفاده از رایحه آن به شیوه‌ی رایحه درمانی یا آروماتراپی کافی است که چند قطره از اسانس گل سرخ را در اسانس سوز ریخته و اجازه دهید فضا اتاق را پر از عطر گل سرخ شود.

همچنین می‌توانید از آن درحمام استفاده کنید به این صورت که 10 قطره از آن را با چند قطره از روغن حامل مخلوط کرده و در وان حمام بریزید و با آن استحمام کنید.

درمورد استفاده از آن برای ماساژ صورت و بدن دستورالعمل واحدی وجود ندارد ولی به طور کلی می‌توان از آن دوبار در روز استفاده کرد. مقدار مناسبی از روغن را با روغن حامل مناسب مخلوط کرده و روی موضع ترک‌های پوستی یا صورت بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. همانطور که گفته شد این روغن برای ازبین بردن لک‌های پوستی، جوانسازی و سفت کردن پوست و محافظت در برابر آفتاب موثر است.

استفاده در ترکیب با روغن حامل : برای داشتن یک ترکیب آبرسان فوق العاده برای پوست های خشک روغن هسته زردآلو یکی از بهترین روغن های حاملی هست که می توانید روغن رز را با آن رقیق کنید.

ماساژ ریلکسی: دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و 5 قطره روغن رز را مخلوط کنید. بعد از یک روز پراسترس و حمام داغ مقداری از این ترکیب را بر بدن ماساژ دهید و استراحت کنید.

روغن گل سرخ
معجزه عطردرمانی با گل سرخ

عطر گل سرخ  که از عصاره‌ گلبرگ آن به دست می‌آید از گذشته تا کنون به عنوان یکی از خوشبوترین و محبوب‌ترین عطر‌ها بوده که به عنوان ملکه عطر ها نیز شناخته می‌شود. عطر گل سرخ دارای رایحه، شیرین و محرک است و با استفاده از آن به آروماتراپی که یکی از علوم کهن است پرداخته می‌شود.  از خواص عطر رز در آروماتراپی برای  کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود خلق و خو استفاده می‌شود از دیگرخواص رایحه عطر گل سرخ می‌توان به کاهش اضطراب زایمان زنان اشاره کرد.

خرید روغن گل سرخ

خرید روغن هسته زردآلو ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید