سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن رزماری
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

آشنایی با فواید روغن رزماری معجزه ای برای پوست و مو

روغن رزماری از جمله روغن‌هایی است که خواص بسیار زیادی دارد. فواید روغن رزماری برای مشکلات پوستی، حافظه، ریزش مو، درد مفاصل و.... بسیار زیاد است. اگر دور چشم‌های شما تیره است و یا موها و ابروهایی کم‌پشت دارید روغن رزماری بهترین درمان ارگانیک برای شماست. برای آشنایی بیشتر با این روغن تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • فواید رو‌غن ر‌زماری
  • روغن رزماری برای درمان استرس
  • درمان سرماخوردگی، سرفه و آنفولانزا با رو‌غن ارگانیک ر‌زماری
  • فواید روغن ر‌زماری برای پوست
  • روغن ر‌زماری برای حافظه
  • روغن ر‌زماری برای درد مفاصل
  • درمان سیاهی دور چشم با روغن رزماری
  • شفاف‌سازی پوست با رو‌غن گیاهی رز‌ماری
  • فواید روغن رزماری برای مو
  • روغن رزماری برای موهای خشک
  • رفع موخوره با روغن رزماری
  • فواید رو‌غن گیاه رز‌ماری برای ابرو و ریش
  • روغن ر‌زماری برای گرفتگی عضلات
  • چگونگی مصرف روغن رزماری

روغن رزماری برای پوست و مو و حتی برای درمان مشکلات حافظه استفاده می‌شود. البته خرید رو‌غن گیاهی رز‌ماری اصل کاری دشوار است و باید آن را از مرجعی مطمئن خریداری کنید. در این مطلب با فواید روغن رزماری و تاثیرات آن بر درمان پوست و مو آشنا می‌شویم. تفاوتی ندارد که روغن رزماری خارجی باشد یا نه. مهم این است که غلظت و درجه خلوص بالایی داشته باشد. در انتهای این مقاله برای انتخاب روغن رزماری اصل از برندی که دارای گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی باشد شما را راهنمایی می‌کنیم.

فواید رو‌غن ر‌زماری

ر‌وغن گیاهی رز‌ماری یک داروی فوق‌العاده است. چرا که با این ر‌وغن می‌توان بسیاری از مشکلات بدن را کاهش داد و یا رفع کرد. خواص روغن رزماری محدود به پوست و مو نمی‌شود و بسیار گسترده است. از جمله این مشکلات می‌توان به ریزش مو، التهاب بدن، سردرد، استرس و سرماخوردگی اشاره کرد. یکی دیگر از مزیت‌های رو‌غن گیاهی رز‌ماری، بوی روغن رزماری است که رایحه‌ای بسیار دلپذیر دارد و در درمان سرماخوردگی، استرس و اضطراب بسیار موثر است. در ادامه به بررسی فواید این روغن باارزش می‌پردازیم.

خرید روغن رزماری

فواید روغن رزماری برای درمان استرس ثابت شده است. افزایش سطح هورمون کورتیزول در بدن باعث ایجاد استرس و اضطراب در بدن شما می‌شود. اگر استرس زیاد باشد، باعث افزایش وزن، فشار خون بالا و بیماری قلبی می‌شود. استشمام ر‌وغن ارگانیک ر‌زماری می‌تواند منجر به کاهش سطح کورتیزول بدن و کنترل استرس شود. پس هر زمان احساس استرس داشتید، می‌توانید با استشمام این روغن گیاهی استرس را از خود دور کنید. برای استفاده از این روغن دو راه دارید. اول اینکه چند قطره از آن را با آب مخلوط کرده و در هوا اسپری کنید. راه دوم استفاده از دیفیوزرهاست. چند قطره از این روغن را در دیفیوزر بریزید تا رایحه آن در هوا پخش شود.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

همچنین توصیه می‌کنیم تا برای درمان استرس و اضطراب ناشی از فعالیت‌های روزمره از مدیتیشن و یوگا استفاده کنید. می‌توانید به هنگام یوگا از رایحه خوش روغن رزماری لذت برده و آرامش خود را به دست آورید.

همچنین بخوانید:  مقاله چگونه مدیتیشن را شروع کنیم؟

از جمله فواید روغن رزماری درمان سرماخوردگی است. با استشمام روغن ارگانیک رزماری می‌توان ویروس و باکتری‌هایی که عامل ایجاد بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا هستند را از بین برد. تحقیقی که در سال 2015 انجام شده نشان می‌دهد که روغن رزماری عفونت‌های دستگاه تنفسی را از بین می‌برد. همچنین یک پژوهش دیگر نشان می‌دهد که این روغن برای درمان گلودرد نیز مناسب است. چرا که این روغن ضدویروس، ضد میکروب و ضد التهاب است و عفونت قفسه سینه را از بین می‌برد. در صورت بروز این بیماری‌ها برای شما، رو‌غن طبیعی ر‌زماری را استشمام کنید تا روند بهبود بیماری شما آغاز شود. برای استفاده از این روغن برای رفع سرماخوردگی بهتر است تا چند قطره از آن را در دیفیوزر بریزید و از رایحه آن برای درمان استفاده کنید.

فواید روغن رزماری

خواص روغن رزماری برای پوست بسیار عالی است. زیرا این روغن آهن، کلسیم و ویتامین B6 دارد. در واقع اصلی‌ترین خاصیت این روغن برای رفع مشکلات پوست و مو است. رو‌غن گیاه ر‌زماری می‌تواند به بهبود کیفیت و جوان‌سازی پوست شما کمک کند. رو‌غن گیاه ر‌زماری با اکسیژن‌رسانی به زیر پوست می‌تواند به جوان‌سازی آن کمک کند. محققان روغن رزماری برای صورت را توصیه می‌کنند. زیرا این روغن خواص متفاوتی برای پوست صورت دارد. روغن رزماری برای لک صورت نیز استفاده می‌شود. زیرا این روغن مانند یک اسید ملایم عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و لایه جدیدی تولید می‌کند.

همچنین روغن رزماری برای پوست چرب نیز مفید است. زیرا چربی پوست را متعادل کرده و از تولید چربی اضافه جلوگیری می‌کند. روغن رزماری برای جوش صورت نیز بسیار موثر است. زیرا روغن رزماری لایه‌های پوست را پاک می‌کند و از ایجاد آلودگی‌هایی که موجب ایجاد آکنه می‌شود جلوگیری می‌کند. همچنین از روغن رزماری برای  رفع خارش سر نیز استفاده می‌شود. این روغن در واقع تحریکات پوستی را از بین می‌برد و از خارش سر جلوگیری می‌کند.

روغن رزماری برای حافظه بسیار مفید است. این روغن حافظه و عملکرد شناختی را افزایش می‌دهد. یک تحقیق نشان داده کسانی که در معرض رایحه رزماری هستند حافظه قوی‌تری نسبت به کسانی دارند که از این رایحه استفاده نمی‌کنند. این روغن خاصیت محافظت از رشته‌های عصبی مغز را دارد. روغن رزماری از مغز در برابر رادیکال‌های آزاد و التهاب محافظت می‌کند. این خاصیت موجب می‌شود که حافظه تقویت شود.

خواص روغن رزماری برای درد مفاصل بسیار عالی است. زیرا این روغن خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده درد دارد. به خصوص این روغن برای درد زانو بسیار مفید است. مواد آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن باعث می‌شود تا التهاب کم شود و درد زانو از بین برود. بنابراین از مهم‌ترین فواید روغن رزماری رفع درد مفاصل است.

پژوهشگران و محققان روغن رزماری برای سیاهی دور چشم را توصیه می‌کنند. این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد و با از بین بردن آب اضافی به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند. از طرفی این روغن جریان خون را در پوست دور چشم زیاد کرده و باعث می‌شود که تیرگی دور چشم از بین برود. بنابراین خواص روغن رزماری برای دور چشم بسیار مفید و کارآمد است.

فواید روغن رزماری

رو‌غن طبیعی رز‌ماری با اکسیژن‌رسانی به پوست و تقویت کلاژن‌سازی در آن، باعث بهبود شفافیت پوست می‌شود. برای شفاف شدن پوست خود می‌توانید مقداری از ر‌وغن طبیعی ر‌زماری اصل را با روغن حامل مناسب پوست خود ترکیب کنید و چند قطره از آن‌ را بر روی پوست خود قرار دهید و به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

فواید روغن رزماری برای مو

خواص درمانی روغن رزماری برای پوست و مو بسیار زیاد است. احتمالا اسم رو‌غن ارگانیک ر‌زماری را به خاطر خواص درمانی آن برای پوست شنیده باشید، در حالیکه بیشترین خواص رو‌غن گیاهی ر‌زماری برای مشکلات و تقویت مو است. فواید روغن رزماری برای مو زیاد است. به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین کاربردهای روغن رزماری، پیش‌گیری و قطع ریزش مو است. ریزش مو یکی از معضلات اصلی بیشتر افراد است. این روغن باعث اکسیژن‌رسانی به ریشه‌ها و فولیکول‌های مو می‌شود و با افزایش جریان خون در این مناطق، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن به رویش بیشتر موها کمک کرده و موها پرپشت می‌شوند.

روغن رزماری برای موهای خشک

افرادی که موی سر خشکی دارند از مشکلات ناشی از خشکی پوست سر رنج می‌برند. روغن رزماری برای موهای خشک بسیار مفید است. با استفاده از این روغن می‌توان خشکی پوست کف سر را کاهش داد. خشکی پوست سر می‌تواند باعث شکنندگی و ریزش مو‌های افراد نیز شود که با استفاده از این روغن می‌توان از وقوع آن جلوگیری کرد. همچنین این روغن برای شوره سر‌ نیز مفید است.

رفع موخوره با روغن رزماری

یکی از مشکلاتی که بیشتر خانم‌ها با آن درگیر هستند، مشکل موخوره است. روغن رزماری برای موخوره بسیار مفید است و می‌تواند به ‌مرور زمان و در صورت استفاده مداوم این مشکل را از بین ببرد.

فواید رو‌غن گیاه رز‌ماری برای ابرو و ریش

روغن رزماری برای ابرو نیز مفید است. تمامی فواید روغن رزماری برای موی سر، برای ابرو نیز صدق می‌کند. همچنین برای ریش نیز دارای فواید زیادی است. با توجه به این که ریش برخی افراد رشد مناسب ندارد، می‌توان از آن برای تقویت رشد ریش‌ها استفاده کرد.

روغن ر‌زماری برای گرفتگی عضلات

روغن رزماری ضدالتهاب و تسکین‌دهنده درد است. بنابراین روغن رزماری برای گرفتگی عضلات بسیار مفید است. بنابراین با ماساژ دادن این روغن روی عضلات بدن، درد و گرفتگی از بین می‌رود.

فواید روغن رزماری
چگونگی مصرف روغن رزماری

سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که از روغن رزماری چگونه استفاده کنیم؟ روغن رزماری یک روغن اسانسی است و حتما باید با روغن حامل ترکیب شود. شما می‌توانید روغن اسانسی مناسب با پوست خود را انتخاب کنید و با این روغن ترکیب کنید. روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا برای ترکیب با روغن رزماری مناسب هستند. به ازای هر قاشق غذاخوری روغن حامل 3 قطره روغن رزماری با آن ترکیب کنید و استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با فواید روغن رزماری برای پوست آشنا شدیم. یکی از دغدغه‌های مشتریان، خرید روغن رزماری اصل است.

تشخیص روغن رزماری اصل از تقلبی کاری بسیار دشوار است. همچنین به علت این که قیمت روغن رزماری اصل کمی بالا است، پیشنهاد می‌شود رو‌غن گیاهی ر‌زماری را از سایت‌های معتبر تهیه کنید. سایت نارین‌گل با سابقه‌ زیاد در زمینه فروش محصولات ارگانیک و طبیعی، می‌تواند نیاز شما را برای خرید تمامی محصولات گیاهی و طبیعی رفع کند. شرکت نارین گل روغن رزماری را با کیفیت و خلوص بالا در اختیار شما می‌گذارد. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

خرید روغن رزماری خالص

 

خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

ضدشوره

بهترین ضدشوره گیاهی

برای بسیاری از افراد پیش آمده که پوسته‌های سفیدی را در بین موهای خود ببینند و نگران شوند. اگر چه شوره سر ظاهر خوبی ندارد ولی به راحتی قابل درمان است. محصولات متفاوتی تحت عنوان محصولات ضدشوره تولید شده است. بعضی از آنها درمان قطعی برای شوره یا پوسته سر و بعضی از آنها درمان مقطعی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی علت شوره سر و درمان آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله چند روغن‌ ارگانیک مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید