سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان گیاهی موخوره
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید نارین‌باکس رفع شوره سر قوی

درمان گیاهی موخوره و شوره سر

آیا موهای شما موخوره و شوره دارد؟ آیا درمان‌های پیاپی بر روی آن اثری نداشته؟ مهم‌ترین دلیل موخوره و شوره سر خشکی است. ما به شما درمان گیاهی موخوره را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از روغن‌های ارگانیک موهای شما آبرسانی شده و نرم و سالم می‌شوند. در این مقاله با دلایل ایجاد موخوره آشنا می‌شوید. سپس چند روغن ارگانیک را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها برای همیشه مشکل موخوره و شوره سر شما حل می‌شوند. در انتهای مقاله نیز شما را برای خرید روغن ارگانیک اصل راهنمایی می‌کنیم تا با خرید از یک برند معتبر مشکل موخوره و شوره سر شما برطرف شود.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • موخوره چیست؟
  • علت موخوره
  • موخوره و شوره سر چگونه درمان می شوند؟
  • درمان گیاهی شوره سر
  • روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان موخوره
  • خرید روغن ارگانیک خالص از نارین گل

موخوره چیست؟

موخوره عبارت است از شکاف خوردن موی سر از نوک آن که توام با این شکاف خوردن، موها معمولا زبر می‌شوند و می‌شکنند. مشکل موخوره نه تنها زیبایی موها را از بین می برد بلکه باعث ریزش موها و شوره سر و سایر بیماری‌ها نیز می‌شود. ایجاد موخوره معمولا از نوک موها شروع می‌شود و تا ریشه ادامه پیدا می‌کند. درمان گیاهی موخوره یکی از بهترین روش‌ها برای حل این مشکل است. ابتدا ببینیم که چرا موخوره به وجود می‌آید؟

علت موخوره

موخوره به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. در ادامه با مهم‌ترین آنها آشنا می‌شوید:

خشکی مو:

مهم ترین علل موخوره خشکی مو است. چون خیلی از خانم ها عادت ندارند که پس از حمام رفتن موی سر خود را چرب کنند. در نتیجه انتهای مو که از پوست سر دور است کاملا خشک می‌شود. در نتیجه میکروب مخصوصی بنام “باسیل یونا” روی انتهای موها اثر کرده و باعث پوک شدن و سستی مو می‌شود.

تغذیه:

یکی از مهم‌ترین دلایل موخوره، تغذیه نامناسب است. استفاده منظم از میوه و سبزیجات باعث می‌شود تا پروتئین، آهن، ویتامین و زینک لازم به بدن برسد. این مواد معدنی باعث تقویت مو شده و جلوی موخوره را می‌گیرند. همچنین اگر به اندازه کافی آب بنوشید، موهای شما آبرسانی شده و به اندازه کافی رطوبت جذب می‌کند. بنابراین دچار موخوره نمی‌شود. استفاده منظم از سبزیجات تیره مانند اسفناج و بروکلی باعث می‌شود تا مقدار کافی فولیک اسید به بدن برسد. همچنین با خوردن غذاهایی که مقدار کافی آهن دارند، موهای شما تقویت شده و نمی‌شکنند. بنابراین تغذیه سالم علاوه بر درمان گیاهی موخوره می‌تواند این مشکل را حل کند.

محیط:

آب و هوای محیطی که در آن زندگی می‌کنید تاثیر مستقیمی بر سلامتی موهای شما دارد. اگر ساعات زیادی در معرض هوای خشک و تابش مستقیم نور خورشید قرار دارید موهای شما خشک و شکننده می‌شوند. بنابراین لازم است تا از موهای خود محافظت کنید. زیرا با گذشت زمان پروتئین و کراتین موهای شما از بین رفته و موها درخشندگی خود را از دست می‌دهند.

موخوره و شوره سر چگونه درمان می شوند؟

بهترین درمان گیاهی موخوره و راه پیشگیری از آن علاوه بر حفظ نظافت و رعایت اصول بهداشتی چرب نگه‌داشتن موها با روغن‌های ارگانیک مانند روغن بادام شیرین و روغن کرچک و روغن زیتون است. همچنین شستشوی سر با شامپوهای قلیایی توصیه می‌شود. شستشو با صابون های ملایم نیز برای رفع موخوره مناسب است. همان‌طور که گفته شد پس از خروج از حمام موهای خود را چرب کرده و با برس زدن سعی کنید که چربی به تمام ساق موها برسد. همچنین به هنگام استفاده از سشوار و اتوی مو حتما از محافظ مو استفاده کنید. زیرا حرارت زیاد و مستقیم باعث از بین رفتن کراتین مو شده و موها خشک و دوشاخه می‌شوند. همچنین بهتر است تا بعد از شستشوی موها حتما از ماسک و نرم‌کننده استفاده کنید تا موها آبرسانی و مرطوب شوند. آبرسانی موها از موخوره جلوگیری می‌کند.

درمان گیاهی موخوره

درمان گیاهی شوره سر

اولین قدم برای بهبود شوره سر تغذیه مناسب است. با این حال اگر موهای شما شوره زد از روغن جوجوبا و روغن درخت چای استفاده کنید. این دو روغن پوست کف سر را آبرسانی می‌کنند. همچنین ریشه موها مرطوب شده و فولیکول‌های مو قوی می‌شوند. ترکیب این دو روغن، قارچ‌ها و باکتری‌های پوست کف سر را از بین می‌برد. همچنین چربی‌های اضافه کف پوست سر را پاکسازی می‌کند تا آلودگی در پوست کف سر نماند. بنابراین عامل اصلی شوره سر از بین می‌رود.

خرید نارین باکس رفع شوره سر

روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان موخوره

یکی از موثرترین روش‌های درمان گیاهی موخوره، استفاده از روغن‌های ارگانیک است. این روغن‌ها به طور مستقیم از گیاهان به دست می‌آیند و بیشترین تاثیر را بر روی مشکلات پوست و مو دارند. هنگام تهیه این روغن‌ها حتما به درجه خلوص و کیفیت آنها توجه کنید. روغن‌های گیاهی اگر خالص نباشند نه تنها برای پوست و مو مفید نیستند، بلکه ممکن است تا صدمات جبران ناپذیری نیز بر پوست و موی شما بگذارند. ما در انتهای مقاله برای خرید روغن ارگانیک خالص و موثر شما را راهنمایی می‌کنیم. در ادامه مقاله ببینیم چه روغن‌هایی برای درمان موخوره مناسب هستند؟

روغن بادام شیرین

یک درمان ارگانیک دیگر برای موخوره استفاده از روغن بادام شیرین است. این روغن بافت مو و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. بنابراین دچار موخوره نمی‌شوند. از طرفی این روغن بیوتین فراوان دارد و تارهای مو را ضخیم می‌کند. روغن بادام شیرین کراتین موها را زیاد کرده و موها را نرم می‌کند. بنابراین موها نمی‌شکنند و موخوره ایجاد نمی‌شود. همچنین این روغن مقدار زیادی ویتامین E دارد و باعث تقویت موها می‌شود. اگر موهایتان را با روغن بادام شیرین ماساژ دهید جریان خون زیاد می‌شود و موها قوی‌تر می‌شوند.

خرید روغن بادام شیرین

روغن آرگان

روغن آرگان مقدار زیادی ویتامین E، A،C، اسید چرب و اسید فرولیک دارد. این روغن از موهای شما در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. آرگان با آبرسانی به موهای شما و تنظیم چربی موها، از شکسته شدن و موخوره جلوگیری می‌کند. همچنین با استفاده از روغن آرگان تارهای مو ضخیم و پرپشت می‌شوند و نمی‌شکنند.

خرید روغن ارگان

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان گیاهی موخوره است. این روغن برای پوست و مو بسیار مفید است. روغن نارگیل، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مو است. بنابراین با آبرسانی به موها از خشک شدن آنها جلوگیری کرده و موخوره نمی‌زند. این روغن ویتامین‌ها و اسیدهای چرب زیادی دارد. از جمله اسید لوریک، اسید میریستیک و اسید پالمیک در این روغن به مقدار زیادی وجود دارد. همچنین این روغن ضدالتهاب و ضد باکتری است و بافت‌های آسیب‌دیده مو را ترمیم می‌کند.

خرید روغن نارگیل

روغن کرچک

این روغن نیز با آبرسانی به موها، آنها را نرم و لطیف می‌کند. بنابراین وقتی موها انعطاف‌پذیر می‌شوند کمتر دچار شکستگی و موخوره می‌شوند. روغن کرچک مقدار زیادی ویتامینE، پروتئین و 18 نوع اسید چرب مانند اسید چرب امگا 6 و امگا 9 دارد. روغن کرچک، موخوره را درمان می‌کند و با آبرسانی به موها از ایجاد خشکی و موخوره جدید نیز جلوگیری می‌کند.

خرید روغن کرچک

روغن رزماری

روغن رزماری یک درمان گیاهی موخوره است. این روغن حاوی ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین B6 است. این ویتامین‌ها به علاوه کلسیم، آهن و منیزیوم موها را تقویت می‌کنند و از موخوره جلوگیری می‌کنند. روغن رزماری حتما باید با یک روغن حامل مانند روغن بادام شیرین و روغن جوجوبا استفاده شود.

خرید روغن رزماری

درمان گیاهی موخوره

خرید روغن ارگانیک خالص از نارین گل

همان‌طور که گفتیم یک روش درمان گیاهی موخوره استفاده از روغن‌های ارگانیک است. اما این سوال پیش می‌آید که این روغن‌ها را از کجا تهیه کنیم و چگونه از اصل بودن آنها مطمئن شویم؟ از آنجا که تشخیص روغن اصل برای افراد کار سختی است بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با دقت به نام برند و گواهینامه‌های آن از اصالت محصول مطمئن شوید. گواهینامه‌های معتبر یک برند، کیفیت و خلوص آن را تضمین می‌کند. نارین گل با سابقه درخشانی که در تولید روغن‌های ارگانیک دارد، به شما اطمینان می‌دهد که این روغن‌ها را با کیفیت عالی و درجه خلوص بالا تولید کرده و استفاده از آن را برای سلامتی پوست و موی شما تضمین می‌کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم موخوره و شوره سر بر اثر خشکی پوست و مو ایجاد می‌شود. بنابراین با مرطوب کردن و آبرسانی مو و پوست این مشکل برای شما پیش نمی‌آید. همچنین اگر موهای شما موخوره دارد با استفاده از درمان گیاهی موخوره این مشکل برطرف خواهد شد. نارین گل چند روغن ارگانیک خالص را برای رفع موخوره به شما پیشنهاد می‌دهد. روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن رزماری و روغن کرچک برای درمان موخوره بسیار مفید هستند. این روغن‌ها در نارین‌گل با درجه خلوص بالایی تولید می‌شوند و شما با اطمینان خاطر می‌توانید از آنها برای درمان موخوره استفاده کنید. شرکت نارین‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

مراقبت از پوست چرب

نکات مهم در روتین مراقبت از پوست چرب

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما دغدغه‌تان مراقبت از پوست چرب بوده و می‌خواهید از مشکلاتی مانند: جوش، آکنه و منافذ باز خلاص شوید. اغلب کسانی که جنس پوست‌شان چرب است از این که همیشه صورت‌شان برق ناشی از چربی دارد، گلایه داشته و اکثریت هم با مشکلات ناشی از آن که همان جوش و آکنه است، دست به گریبانند. اما جای نگرانی نیست؛ این دست از افراد می‌توانند با مراقبت‌های معمولی و روزانه، پوستی صاف و بدون چربی‌های اضافه و سایر مشکلات آن داشته باشند.
ادامه مطلب
فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس که می تواند آرامش ، پوستی زیبا ، و سلامتی را به شما هدیه دهد

روغن معطر این گیاه بیشتر از گل‌های ارغوانی (بنفش متمایل به آبی ) و یا سفید آن و گاهی از برگ‌های گیاه و حتی از ساقه‌اش عصاره گیری می شود که از آن علاوه بر مصارف دارویی در تهیه‌ی عطرها نیز استفاده می‌کنند .  برای تهیه دارو از این گیاه که بیش از 30 گونه‌ی مختلف دارد تنها از استوخودوس اصل استفاده می شود . در این مطلب شما را با فواید روغن اسطوخودوس و نحوه مصرف آن آشنا می کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید