سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مراقبت از پوست چرب
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

نکات مهم در روتین مراقبت از پوست چرب

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما دغدغه‌تان مراقبت از پوست چرب بوده و می‌خواهید از مشکلاتی مانند: جوش، آکنه و منافذ باز خلاص شوید. اغلب کسانی که جنس پوست‌شان چرب است از این که همیشه صورت‌شان برق ناشی از چربی دارد، گلایه داشته و اکثریت هم با مشکلات ناشی از آن که همان جوش و آکنه است، دست به گریبانند. اما جای نگرانی نیست؛ این دست از افراد می‌توانند با مراقبت‌های معمولی و روزانه، پوستی صاف و بدون چربی‌های اضافه و سایر مشکلات آن داشته باشند.

شاید فکرتان به سراغ استفاده از محصولات شیمیایی یعنی انواع کرم‌ها و شوینده‌ها رفته باشد و با خود بگویید که با وجود استفاده از این محصولات هنوز هم به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. اما اگر تا پایان این مقاله همراه باشید، می‌توانید به نکاتی برسید که شاید تاکنون سراغ‌شان نرفته باشید.

ما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر کارهایی که تا کنون انجام داده‌اید، روتین پوستی پیشنهادی ارائه شده در این مقاله را هم انجام دهید، اطمینان داشته باشید که ضرر نمی‌کنید.

غدد چربی در زیر پوست همه افراد وجود داشته و وظیفه‌ ترشح یک نوع چربی به نام سبوم را بر عهده دارند. وجود این چربی برای حفظ رطوبت و انعطاف‌پذیری پوست ضروری است. اما در برخی افراد، این غدد بیش از حد فعال شده و چربی زیادی تولید می‌کنند که منجر به بروز علائم پوست چرب می‌شود.

عوامل متعددی می‌توانند در چربی پوست نقش داشته باشند که در ادامه به آنها پرداخته شده است تا شما بررسی کنید و متوجه شوید که علت چربی پوست‌تان به کدام یک از آنها برمی‌گردد.سپس برای مراقبت از پوست چرب خود اقدام کنید.

1- ژنتیک

اگر یکی از والدین شما یا هر دوی آنها پوست چرب داشته باشند، احتمال چربی پوست شما نیز بیشتر است.

2- هورمون‌ها

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، بارداری، یائسگی و سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) می‌توانند باعث افزایش تولید چربی پوست شوند.

3- آب و هوا

زندگی در مناطق گرم و مرطوب می‌تواند باعث افزایش چربی پوست شود.

4- استرس

استرس می‌تواند هورمون‌ها را تحریک کرده و منجر به افزایش تولید چربی پوست شود.

5- رژیم غذایی

مصرف غذاهای چرب و پرشکر می‌تواند چربی پوست را تشدید کند.

6- محصولات مراقبتی نامناسب

استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب برای پوست چرب می‌تواند باعث انسداد منافذ و افزایش چربی پوست شود.

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد چربی، مستعد جوش، آکنه و منافذ باز است. برای داشتن پوستی سالم و شاداب، رعایت یک روتین مراقبتی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به برخی از بهترین روش‌های مراقبت از پوست چرب اشاره می‌کنیم.

پاکسازی پوست :

زمانی که تلاش می کنید احساس چرب بودن را در یک پوست چرب از بین ببرید، طبیعی است که آن را بیش از حد پاک کنید و باعث شوید پوست رطوبت خود را از دست بدهد. همچنین ممکن است با این کار، تولید چربی را تحریک کنید، زیرا پوست تلاش می کند چربی ای را که مرتبا پاک می شود، جبران کند. افرادی که پوست چرب دارند باید در مقابل وسوسه پاک کردن افراطی پوست با استفاده از یک پاک کننده خیلی خشن و پاک کردن مکرر یا شدید آن ایستادگی کنند. پوست چرب باید دو بار در روز- یک بار صبح و یک بار پیش از خواب- به آرامی پاک شود.

  • شستشوی صورت دو بار در روز: صبح و شب با یک شوینده ملایم و مخصوص پوست چرب صورت خود را بشویید. از شوینده‌های قوی و صابونی که باعث خشکی پوست می‌شوند، خودداری کنید.
  • استفاده از تونر: بعد از شستشو، از تونر بدون الکل برای تنظیم PH پوست و بستن منافذ استفاده کنید.
  • لایه‌برداری: یک تا دو بار در هفته با کمک اسکراب‌های ملایم و مخصوص پوست چرب، سلول‌های مرده پوست را برداشته و آن را لایه‌برداری کنید.

کمپرس‌های خنک تا کمی گرم هم برای کاهش تولید چربی پوست، روش خوبی است؛ آب خنک برای تسکین غده‌های چربی و کاهش تولید چربی مفید است.

مراقبت از پوست چرب

مرطوب کردن پوست :

  • استفاده از مرطوب‌کننده: برخلاف تصور رایج، پوست چرب نیز به مرطوب‌کننده نیاز دارد. پس یک مرطوب‌کننده بدون چربی و مخصوص پوست چرب تهیه کنید.
  • استفاده از ماسک‌های آبرسان: هفته‌ای یک تا دو بار از ماسک‌های آبرسان برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب:

  • استفاده از ضد آفتاب: هر روز صبح مقداری ضد آفتاب با SPF مناسب(حداقل 30) و مخصوص پوست چرب بر روی پوست خود بزنید.

نکات دیگر:

  • از دست زدن به صورت خود در طول روز خودداری کنید.
  • از محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست چرب استفاده کنید.
  • غذاهای چرب و پرشکر نخورید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.
  • استرس خود را کنترل کنید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • در صورت داشتن جوش و آکنه شدید، به متخصص پوست مراجعه کنید.

از جمله راه‌های طبیعی برای کنترل چربی پوست و پیشگیری از مشکلاتی بعدی آن، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی است که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

روغن‌های گیاهی زیادی وجود دارند که می‌توانند برای مراقبت از پوست‌های چرب مفید باشند. برخی از بهترین روغن‌ها عبارتند از:

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به دلیل شباهت به چربی طبیعی پوست انسان، به خوبی جذب می‌شود و به تعادل تولید چربی کمک می‌کند. همچنین دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش قرمزی و التهاب کمک کند.

روش استفاده از روغن جوجوبا

هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی دو تا چهار قطره از روغن جوجوبا را بر روی پوست تمیز ماساژ دهید بگذراید تا صبح روی پوستتان بماند.

برای داشتن یک سرم آبرسان هم می‌توانید روغن جوجوبا را طبق دستور زیر با چند قطره روغن مر مخلوط و استفاده نمایید.

3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و 10 قطره روغن مر را مخلوط کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین دو تا چهار قطره آن را بر پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی که دارد، برای مراقبت از پوست چرب شناخته شده است و می‌تواند در مبارزه با جوش و آکنه موثر باشد. این روغن یکی از قوی‌ترین ضدجوش و ضدآکنه‌ها در دنیاست.

از جمله دلایل مفید بودن روغن درخت‌ چای، وجود مقدار زیاد اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. این اسیدها توانایی پاکسازی و ضدعفونی قوی پوست را در خود دارند. این روغن تاثیر فوق‌العاده روی پوست‌های چرب و مختلط دارد چرا که چربی‌های اضافه پوست را پاکسازی می‌کند و به حالت متعادل می‌رساند. یکی از فواید دیگر روغن درخت چای جلوگیری از ایجاد جای جوش است.

روش استفاده از روغن درخت چای

برای داشتن یک ترکیب ضدجوش، روغن هسته انگور یکی از بهترین روغن‌های حاملی هست که می‌توانید آن را با درخت چای ترکیب کنید.

10 قطره روغن درخت چای را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد پوست را بشوید و حتما از ضدآفتاب هم استفاده کنید.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سرشار از آنتی‌اکسیدان است که در محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می­کند. هسته انگور یکی از ملایم‌ترین و البته موثرترین محصولات برای متعادل کردن چربی طبیعی پوست است و بنابراین برای مراقبت از پوست چرب بسیار مناسب است.

گفتنی است که این روغن سرشار از ویتامین E وC است. روغن هسته انگور همچنین دارای اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 6 است. مجموع این ویتامین و مواد مغذی، تقویت غشای سلولی را به دنبال دارد که باعث متعادل شدن چربی پوست می‌شود. دیگر خواص این روغن به شرح زیر هستند:

  • ضد جوش ملایم
  • جوانسازی پوست
  • درمان استرچ مارک
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • رفع لک صورت

روش استفاده از روغن هسته انگور

هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی دو تا چهار قطره از روغن هسته انگور را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.

برای داشتن یک سرم آبرسان ضدجوش برای پوست‌های چرب و مختلط می‌توانید روغن هسته انگور را با چند قطره از روغن اسانسی درخت چای مخلوط و طبق دستور زیر استفاده نمایید.

3 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور و 10 قطره روغن درخت چای را مخلوط نمایید. هر شب در آخرین مرحله روتین دو تا چهار قطره آن را بر پوست تمیز ماساژ دهید. و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.

مراقبت از پوست چرب

روغن گل رز

روغن گل رز یک قابض ملایم است و به این دلیل در کوچک شدن منافذ و سفت‌شدن پوست اثرگذار است. همچنین خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی داشته که در نتیجه داشتن این خواص باعث کاهش قرمزی و التهاب پوست شده و از آن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پس این روغن یک گزینه مناسب برای مراقبت از پوست چرب به شمار می‌رود.

روغن رز را می‌توان به عنوان مرطوب‌کننده استفاده کرد؛ این روغن تا لایه‌های زیرین پوست را آبرسانی می‌کند. دیگر خواص روغن گل سرخ برای پوست به طور خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضد چروک
  • درمان اگزما و پسوریازیس
  • آبرسان
  • ضد جوش و آکنه

روش استفاده از روغن رز

روغن هسته انگور و روغن هسته انار بهترین روغن‌های حامل هستند که می‌توانند با روغن گل رز ترکیب شده و آن را رقیق کنند.

5 قطره روغن رز را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انار یا هسته انگور ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد پوست را تمیز شسته و از ضدآفتاب استفاده کرده و فعالیت‌های روزانه را شروع کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس با پاکسازی سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی‌ها از منافذ پوست، به کوچک شدن آنها کمک می‌کند. پس حضور آن در روتین مراقبت از پوست چرب ضروری است. علاوه بر این، روغن اسطوخودوس دارای خواص زیر نیز می‌باشد:

  • ضد التهاب قوی و رفع قرمزی پوست
  • ضد چروک و پیری
  • پاکسازی پوست
  • تنظیم چربی پوست
  • درمان جوش و آکنه
  • مرطوب‌کننده پوست

روش استفاده از روغن لوندر

برای داشتن یک ترکیب ضدجوش سرسیاه و پاکسازی‌کننده منافذ، روغن دانه پاپایا یکی از بهترین روغن‌های حاملی هست که می‌توانید روغن اسطوخودوس را با آن رقیق کنید.

10 قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذاخوری روغن دانه پاپایا ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

صبح روز بعد در صورت خروج از منزل، پس از شستشوی پوست از ضدآفتاب قوی استفاده نمایید.

1- بخورهای گیاهی برای پوست چرب

بخار دادن پوست هم یک روش مفید برای کاربرد انواع روغن‌های گیاهی اصل محسوب می‌شود که در این مقاله برخی از آنها به عنوان روغن‌های مناسب برای مراقبت از پوست چرب مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

در حقیقت بخور دادن پوست یک روش سنتی و مفید برای پاکسازی، آبرسانی و شادابی پوست است. بخور با گرم کردن و مرطوب‌کردن پوست، منافذ را باز کرده و به دفع سموم، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از پوست کمک می‌کند. همچنین بخور می‌تواند گردش خون را در پوست افزایش داده و به کلاژن‌سازی و جوان‌سازی آن کمک کند.

پس کسانی که پوست چرب دارند چند قطره از روغن گیاهی مد نظر را در آب دستگاه بخار خود ریخته و یک یا دو بار در هفته و هر بار به مدت هشت تا ده دقیقه زمان برای بخور پوست خود اختصاص دهند. به مرور متوجه خواهید شد که دیگر خبری از جوش، لک و چربی‌های اضافه روی پوست‌تان نیست. در بخور خود از روغن نعناع فلفلی استفاده نمایید.

مراقبت از پوست چرب

2- لایه برداری

با استفاده از یک محصول بدون چربی و محتوی آلفاهیدروکسی اسید (مانند ترکیب آب لیمو ترش و نمک دریا یا روغن پرتقال به علاوه نمک دریا یا آب لیمو ترش تازه به تنهایی) . این کار هم باعث تمیز و باز ماندن منافذ شده و از به وجود آمدن لک جلوگیری می کند.
گکمنتالبیمی توانند برای متعادل کردن فعالیت های غده ای، اصلاح گردش خون و سم زدایی در پوست های چرب بسیار مفید باشند. ماسک ها، تقویت کننده ها و اسپری هایی را انتخاب کنید که محتوی روغن های ضروری اسطوخودوس، شعمدانی، یلانگ یلانگ، نعنافلفلی، ارس، پرتقال، سرو، لیمو یا مریم گلی باشد.
ماسک های خاک رس برای پاکسازی عمیق و سم زدایی و مراقبت از پوست چرب بسیار مناسب هستند. استفاده از ماسک های کرمی برای پوست های چرب مجاز نیست. برای پاکسازی پوست های چرب از ماسک خاک رس به علاوه سرکه سیب استفاده کنید.

از آن جا که پوست دور چشم تقریبا هیچ چربی تولید نمی کند، حتی افرادی که پوست چرب دارند لازم است برای محافظت از پوست این قسمت از یک کرم دور چشم ملایم استفاده کنند.

3- اسپری صورت

برای پوست های چرب مناسب است و به حفظ تعادل رطوبت کمک می کند. در یک ظرف اسپری مقداری آب را همراه با گلاب، روغن گریپ فروت مخلوط نمایید و روزی 2 مرتبه صبح و شب به روی پوست اسپری نمایید.

خرید روغن گریپ فروت

روزانه:

صبح: کمپرس، پاکسازی، تقویت استفاده از محلول بدون چربی و محتوی آلفا هیدروکسی اسید. در صورتی که پوست، خشک و بدون رطوبت باشد، استفاده از یک مرطوب کننده بدون چربی و بسیار ضعیف، آن هم فقط در قسمت های لازم. استفاده از روغن بلسان برای لبها. اسپری کردن صورت

در طول روز:  صورت خود را با یک پنبه آغشته به یک تقویت کننده یا روغن اسطوخودوس تمیز کنید.

بعد از ظهر:  کمپرس، پاکسازی، تقویت. استفاده از یک مرطوب کننده ملایم دور چشم برای اطراف چشم ها. اسپری

یک یا دو بار در هفته: صورت را به مدت هشت تا 10 دقیق بخار بدهید. از ماسک خاک رس استفاده کنید.

پس از معرفی انواع روغن برای مراقبت از پوست چرب باید این واقعیت را پذیرفت که لازمه نتیجه‌بخش بودن استفاده از انواع روغن‌های گیاهی، اصل بودن آنها است. ممکن است روتین پوستی را گام به گام انجام دهید اما چون روغن اصل در اختیارتان نبوده است، به نتیجه دلخواه نرسیده باشید.

نگران نباشید، چاره مشکل استفاده از روغن‌های ارگانیک اصل شرکت موکشا لایف استایل است. این شرکت اتریشی از طریق کشت محصولات در هند و روغن‌گیری آنها با دستگاه‌هایی که مشابه ایرانی ندارند، موفق شده تا گواهینامه‌های معتبری چون GMP را دریافت کند که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

محصولاتش فاقد پارابن و گلوتن بوده و گواهینامه عدم تست بر روی حیوانات را هم دارند. بنابراین بی‌جهت نیست که محصولاتش طرفداران زیادی دارند. در ایران برند نارین گل موفق شده تا این روغن‌های گیاهی را در دسترس هموطنان قرار دهد.

در هر جای ایران که باشید صرفا از طریق اینترنتی می‌توانید هر نوع محصولی که بخواهید را سفارش دهید و در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید و از داشتن این محصولات نهایت استفاده را ببرید.

خداحافظی با پوست چرب و جوش‌های مزاحم! موضوعی است که ما در قالب چگونگی مراقبت از پوست چرب در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با مشکل پوست چرب دست و پنجه نرم می‌کنند. اما صرفا با کمی مراقبت و توجه می‌توانید به پوستی ایده‌آل دست پیدا کنید. ما در این مقاله به علل چربی پوست اشاره کرده‌ایم و سپس روتین مناسب برای مراقبت از آن را مورد بحث قرار دادیم.

روغن‌های مختلف از جمله روغن جوجوبا، هسته انگور، اسطوخودوس و... را به همراه روش استفاده‌شان مورد بحث قرار دادیم تا شما بتوانید آگاهانه یکی از آنها را در روتین پوستی خود بگنجانید. همین امروز اولین قدم را برای داشتن پوستی صاف و شاداب بردارید؛ به ما اعتماد کنید، پشیمان نخواهید شد!

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

ضدشوره

بهترین ضدشوره گیاهی

برای بسیاری از افراد پیش آمده که پوسته‌های سفیدی را در بین موهای خود ببینند و نگران شوند. اگر چه شوره سر ظاهر خوبی ندارد ولی به راحتی قابل درمان است. محصولات متفاوتی تحت عنوان محصولات ضدشوره تولید شده است. بعضی از آنها درمان قطعی برای شوره یا پوسته سر و بعضی از آنها درمان مقطعی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی علت شوره سر و درمان آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله چند روغن‌ ارگانیک مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
روغن هسته انگور اصل

بررسی جدیدترین قیمت روغن هسته انگور اصل

آیا پوست و موی شما خشک است؟ آیا پوست صورت‌تان جوش می‌زند و لک و جای جوش روی پوست‌تان باقی مانده است؟ روغن هسته انگور با خواص فوق‌العاده‌ای که دارد مشکل شما را حل می‌کند. این روغن با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد. بهترین روش تولید روغن هسته انگور پرس سرد است. قیمت روغن هسته انگور که با این روش به دست می‌آید به دلیل کیفیت بالا و اصل بودن آن بالاتر از روغن‌هایی است که کیفیت پایینی دارند. در این مقاله به بررسی روش تولید این روغن و فواید آن می‌پردازیم و در انتها برای خرید روغن هسته انگور اصل و باکیفیت از برند نارین گل شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
ایکون روغن اسانسی

روغن های معطر ، روغن های گیاهی و فراورده های بهداشتی آن در زندگی روزمره

از روغن‌های گیاهی و معطر ، تنها در انواع کرم‌ها ، پمادها و لوسیون‌ها استفاده نمی شود بلکه برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی نیز قابل توصیه است . مواد درمانی و موثر روغن‌های معطر از طریق پوست جذب و از آن جا وارد جریان خون شد و در نتیجه به سراسر بدن می رسد. اگرچه در این روش (ماساژ روغن‌های معطر بر روی پوست ) مواد درمانی مانند شیوه‌ی خوراکی آن به یک‌باره وارد بدن نمی شود ولی به همان شکل طیف وسیعی در درمان بهبود بیماری‌ها ره به خود اختصاص داده است
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید