سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
کراتین مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

کراتین و احیا مو

درمان موهای آسیب دیده

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود.

بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است. روغن های طبیعی بهترین و مقوی ترین ویتامین ها را در اختیار مو می گذارند تا خود را بازسازی کنند. روغن آرگان، روغن بادام تلخ، روغن بنفشه، روغن نارگیل و روغن ماکادمیا بهترین ها در این زمینه هستند. یکی از روش های احیای موهای آسیب دیده نیز کراتین مو می باشد.

موهای آسیب دیده را چگونه ترمیم کنیم؟

موهای آسیب دیده از لایه های درونی تا بیرونی مورد آسیب قرار گرفته اند. به همین خاطر زمان زیادی برای ترمیم نیاز است. استفاده از نرم کننده، روغن تراپی قبل حمام، ماسک های مو داخل حمام و بعد از حمام بهترین راه حل برای ترمیم می باشد. ماسک مو در مقابل خشکی، شکنندگی و موخوره مانند سد دفاعی برای تار مو عمل می کند.

قبل از شروع تمامی کارها بهتر است که شما قسمت های آسیب دیده مو را کوتاه کنید تا سرعت ترمیم دو چندان شود. اصلاح تغذیه و استفاده بیشتر از مکمل ها، مواد غذایی پروتئین دار و سبزیجات قدمی موثر در ترمیم کردن موها است. نحوه شستن سر، شانه کشیدن ساقه مو، خشک کردن موهای سر و استفاده از وسایل برقی نادرست بدترین تاثیرات را بر روی ساقه مو می گذارد. از روش های تقویتی مانند مزوتراپی، کراتین مو ، لیزر تراپی، ویتامین درمانی و prp برای ترمیم ساقه مو بسیار توصیه می گردد.

احیای موی آسیب دیده با کراتین

کراتین نوعی پروتئین است که در بدن تمامی موجودات زنده هم یافت می شود. این ماده معمولا به پروتئین مو معروف است. کراتین مو بیشتر برای افرادی توصیه می شود که مویشان به وسیله رنگ زدن و دکلره زیاد سوخته است. کراتین بیشترین تاثیر را بر روی موی سوخته و دمیج شده دارد. کوتاه کردن مو قبل از کراتین اولین راه برای درمان می باشد. کراتینه همانند تقویت و ویتامنه کردن موها در برابر عوامل خارجی است. عوامی مانند آفتاب، اصطکاک با لباس و بستن با کش و کلیبس سفت از عوامل خارجی مخرب به حساب می آیند. مواد کراتینه برای لخت کردن نیروی خاصی ندارند و تنها وز مو ها را می خوابانند. خوش حالت شدن مو، نرم شدن موها، شانه پذیری راحت مو، احیای ساختار مو، تقویت ساختار مو و بالا بردن درخشندگی مو از مزایای کراتینه کردن موی آسیب دیده به حساب می آید.

کراتین مو

مراقبت و تقویت موهای کراتینه

بعد از لخت کردن و صاف کردن مو ها توسط روش کراتینه، برای ماندگاری و دوام بیشتر این روش باید یک سری کار ها را رعایت کرد. میزان ماندگاری این روش به مواد و روش استفاده شده بر می گردد.

1) برای شست و شوی موهای کراتیه شده باید از شامپو ها و ماسک موهای مناسب استفاده کرد. استفاده از هر نوع شامپو و شامپو های سولفات دار برای موهای کراتینه بسیار مضر است. کلر موجود در آب باعث از بین رفتن بافت کراتینه ی مو می شود.

2) استفاده از بالشت، کش مو و لباس های خواب ابریشمی در این دوران بسیار لازم است. چون ابریشم میزان اصطکاک را کاهش می دهد. کاهش اصطکاک باعث افزایش براقیت و حفظ رطوبت در ساقه مو می شود.

3) آب کلر دار و آب شور برای موی کراتینه به شدت مضر است. بنابر این تا موقع که مجبور به شنا نشده اید، از این کار بپرهیزید. هنگام شنا هم از ماسک مو مخصوص استفاده کنید. بعد از خروج از استخر موهای خود را شسته و آبکشی کنید.

4)  انتهای موهای کراتین شده بسیار نازک و شکننده می شود. برای جلوگیری از موخوره زدن موها، بهتر است که چند ماه یکبار انتهای مو ها را نوک گیری کنید.

اثرات مخرب کراتینه بر روی مو

شما برای کراتینه کردن موهای خود باید به افراد زبده و ماهر مراجعه کنید. کراتین مو باعث صافی، درخشانی و زیبایی مو می شود. در جریان صاف کردن مو ها، آمینو اسید ها و اتصالات دی سولفیدی شکسته و ساختار جدیدی را درست می کنند. این ساختار جدید خیلی موقتی است. به همین دلیل ممکن است مو های شما بعد از کراتینه دچار ریزش و خشکی شوند.

در کراتینه مو از مواد شیمیایی بسیار قوی و گاهی مضر برای مو استفاده می کنند. به احتمال زیاد موی سر بعد از استفاده این مواد دچار واکنش و ریزش یا خشکی شود. موهای بسیار نازک و ضعیف توانایی کراتینه ندارند و این کار اصلا توصیه نمی شود. مواد شیمیایی مضر، حساسیت کف سر و حرارت بالا در کراتینه موجب واکنش پذیری موی سر و ریزش مو می شود. ایجاد موخوره، شوره سر، چربی مو، کم پشت شدن موها، بد رنگ شدن مو ها و خشکی بیش از حد مو بعد از کراتینه ممکن است برای شما پیش بیاید.

ریزش مو بعد از کراتینه را چگونه درمان کنیم؟

بهتر است که برای درمان موی آسیب دیده از کراتینه مو استفاده نکنیم. استفاده از کراتین برای موی مجعد یک روش موقتی و چند هفته ایی است. اما بعد از مدتی ممکن است پوست سر دچار حساسیت شود و دانه های قرمز بزند. علاوه بر حساسیت ممکن است دچار خارش، ریزش و نازک تر شدن ساقه مو هم شوید. ریزش یکی از عوارض بارز و همه گیر کراتین می باشد. در خانه شما می توانید پوست سرتان را با روغن های اسانسی ماساژ دهید. روغن اسانسی، روغن و دمنوش گیاه به ترتیب بیشترین تا کمترین تاثیر را بر روی سر دارند. برای درمان ریزش بهتر است از روغن اسانسی مناسب موی سرتان انتخاب کنید و در فاصله های زمانی ماسب ماساژ دهید.

روغن رزماری و روغن اسطوخودوس بهترین گزینه ها برای ماساژ سر و جلوگیری از ریزش مو هستند. علاوه بر روغن اسانسی انتخاب رژیم غذایی سرشار از پروتئین به درمان ریزش موی کراتینه شده کمک می کند. استفاده هفتگی از نرم کننده و مرطوب کننده برای موها تاثیر گذار است. چون از خشکی تار مو جلوگیری می کنید و ریزش اتفاق نمی افتد. روش پی آر پی یک کار کیلینیکی است که بر ریزش مو بعد از کراتینه بسیار موثر واقع می شود.

بهترین ماسک موها برای موهای کراتینه

موی کراتینه مویی بسیار حساس است که اگر رسیدگی نکنید، مطمئنا تمام اثرات مثبت از بین می رود. و به مویی مجعد و وز دار تبدیل می شود. ماسک مو های داخل حمام و خارج حمام بسیاری برای موهای کراتینه شده روانه بازار شده اند؛ که هر کدام خواص و ویژگی های خاص خود را دارد. اما ماسک مویی بیشتر اهمیت دارد که بتواند نسبت به ترمیم موی کراتین شده اقدامی انجام دهد. ماسک موهای داخل حمام نیاز به آبکشی دارند.

ابتدا شما باید رطوبت موها را به سادگی و راحت بگیرید. سپس از ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو داخل حمام از رسیدن کمترین آسیب ها توسط آب کلر دار حمام جلوگیری می کند. اگر قصد سشوار یا استفاده از وسایل داغ برای موهایتان دارید، می توانید از کمی روغن بعد حمام استفاده نمائید. بطور کل ماسک مو برای حفظ رطوبت درون مو بسیار موثر است. شرکت های بسیاری برای موهای کراتینه شده ماسک مو و شامپو تولید کرده اند که هر کدام خواص جداگانه ایی دارند.

پر کاربرد ترین روغن ها برای انواع مو

موهای کراتین شده چون لایه ایی کراتین و ساختاری موقتی بر روی مو دارند، بهتر است که علاوه بر شامپو مخصوص و ماسک مو از روغن های طبیعی هم استفاده کنند. روغن ها از خشک شدن بیش از حد مو و ساقه مو جلوگیری می کند. خشک شدن بیش از حد مو باعث وز شدن و موخوره دار شدن موها می شود. در ادامه به چند روغن پرکاربرد اشاره می کنیم.

  1. روغن آرگان

روغن آرگان را از دانه های درخت آرگان استخراج می کنند. این روغن خواص و ویتامین های زیادی دارد. به همین دلیل به طلای زرد شهرت گرفته است. این روغن انواع مو ها را به شکلی خاص نرم و براق می کند. روغن آرگان تنها به خاطر داشتن اسید های چرب، انواع آنتی اکسیدان و ویتامین E توانسته به زیبایی پوست و مو کمک کند. این محصول با براق کردن موهای کراتینه از وز شدن آن ها جلوگیری می کند.

  1. روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ از مغز بادام های تلخ استخراج می شوند. این دانه ها مرطوب کننده بسیار قوی هستند. علاوه بر خاصیت رطوبت، کمک به رشد دو چندان مو ها و شادابی مو می کند. موهای دارای ریزش، موهای شوره دار، موهای خشک و آسیب دیده می توانند به راحتی از این روش استفاده کنند.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مفید ترین روغن ها برای بالا بردن رطوبت و خاصیت کشسانی مو است. این روغن منبع مهمی از اسید چرب است که به مو کمک می کند تا رطوبت را در خود حفظ کند. محافظت در برابر گرما، جلوگیری از انواع ریزش مو، نرم کنندگی، افزایش لطافت مو، ترمیم موهای آسیب دیده و بالا بردن سرعت رویش مو از کاربرد های عالی روغن نارگیل است.

کراتین مو

پکیج پیشنهادی و مراقبتی از موی کراتینه

مواد اولیه برای کراتین مو تاثیر زیادی در میزان ماندگاری و اسیب به ساقه اصلی دارند. بعد از کراتین، استفاده از محصولات مراقبتی شامل شامپو، ماسک مو و روغن های مناسب مو لازم است. روغن موی آرگان برای استفاده در این دوران بسیار پیشنهاد می شود. این روغن قیمت بسیار بالایی دارد اما به حفظ رطوبت موهای شما بسیار کمک می کند.

شامپو های فاقد سولفات بهترین شامپو برای استفاده در زمان کراتینه هستند. این شامپو ها بافت کراتینه را از بین نمی برند و به حفظ ساختار مو کمک دو چندانی می کنند.

ماسک مو به دو دسته تقسیم می شوند. ماسک موهای مناسب داخل حمام و ماسک موهای خارج از حمام متداول ترین نوع ماسک ها می باشند. استفاده از ماسک های مختلف به کراتین شما کمک می کنند تا ماندگاری بیشتری داشته باشید.

به طور مثال ماسک مو کراتین لوندر مناسب کسانی است که موهای مستعد موخوره و خشکی دارند. کار این ماسک تغذیه مو، رطوبت رسانی، درمان خشکی و جلوگیری از موخوره است. این ماسک از ریزش مو پیشگیری و به ریشه مو تغذیه رسانی می کند. ماسک کراتین در ترکیبات خود از ویتامین E استفاده کرده که این ویتامین موجب افزایش خون رسانی به پوست سر می شود.

امروزه ماسک مو، شامپو و سرم های روغن آرگان بسیاری روانه بازار می شوند. اکثر این ماسک مو ها و شامپو ها خواص روغن آرگان را به مو تزریق می کنند. خاصیت کراتینه این ماسک موجب تقویت تار های ضعیف مو می شود.

برای خرید پکیج مراقبت از موی کراتینه شده اینجا کلیک کنید.

خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن آرگان

مهمترین خواص روغن آرگان

روغن آرگان، طلای مایع و جادوی بزرگ طبیعت مراکش است. این روغن، رایج‌ترین و پرفروش‌ترین روغن دنیاست. زیرا هم برای مو و هم برای پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. اگر به لیست فواید این روغن نگاه کنید متوجه می‌شوید که چرا به آن طلای مایع می‌گویند. در این مقاله می‌خواهیم با خواص روغن آرگان بیشتر آشنا شویم و ببینیم که این جادوی بزرگ طبیعت چگونه پوست و موی ما را درمان می‌کند. تا انتهای مقاله با ما باشید تا برای خرید روغن آرگان اصل به شما کمک کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید