سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن برای رشد سریع مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

بهترین روغن برای رشد سریع مو

ریزش موی سر و کم‌پشت شدن آن اعتماد به نفس افراد را کم می‌کند و در ارتباط‌های اجتماعی و خانوادگی احساس بدی به آنها می‌دهد. قطعا شما هم وقتی موهایتان را شانه می‌زنید و می‌بینید که تعداد زیادی از موهایتان ریخته‌اند نگران می‌شوید. بهترین روش برای درمان ریزش مو و رشد سریع موها استفاده از روغن‌های ارگانیک است. در این مقاله چند روغن برای رشد سریع مو به شما معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با این محصولات با ما همراه باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن‌های ارگانیک چطور به رشد سریع موها کمک می‌کنند؟
  • روغن‌های اسانسی را با یک روغن حامل ترکیب کنید
  • روغن‌های موثر برای رشد سریع موها کدامند؟

بعضی از مردم باور ندارند که استفاده از روغن‌های مناسب برای مراقبت از پوستِ سر و مو چقدر ضروری هستند. پوست سر شامل غددی میکروسکوپی است که ماده‌ای به نام سبوم (Sebum) تولید می‌کند. این ماده در واقع چربی پوست طبیعی است. با این همه، چربی‌ای که پوست سر تولید می‌کند سبک و ناچیز است و تنها برای نرم کردن موها به کار می‌آید. علاوه بر این با شستشو و یا در معرض باد و گرد و غبار قرار گرفتن مو این سبوم طبیعی از بین می‌رود و باعث می‌شود موها خشک و وز شوند. کاهش سبوم همچنین باعث خارش و پوسته شدن پوست سر می‌شود. همه این موارد در کاهش رشد موها نقش موثری دارد. آیا تا به حال به استفاده از روغن‌های گیاهی فکر کرده‌اید؟ در این جا چند نمونه روغن برای رشد سریع مو را معرفی می‌کنیم.

نارین گل به شما توصیه می‌کند تا از روغن‌های گیاهی برای تقویت و کمک به رشد موها استفاده کنید. در این مقاله ۷ تا از بهترین و کارآمدترین روغن‌ها برای رشد سریع مو را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین پیشنهادهایی برای استفاده از این روغن‌ها در منزل برای شما داریم.

روغن‌های ارگانیک چطور به رشد سریع موها کمک می‌کنند؟

روغن‌های ارگانیک، عصاره گیاهان طبیعی و سرشار از مواد دارویی و شفابخش هستند. در این جا چند نمونه روغن گیاهی را که بهبود دهنده گردش خون در پوست سر و تحریک کننده پیاز مو برای رشد بهتر هستند معرفی می‌کنیم. این روغن‌های گیاهی ازخشکی پوست سر و حتی سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کنند و برای رفع شوره سر بی‌نظیر هستند.

روغن‌های اسانسی را با یک روغن حامل ترکیب کنید:

از آنجایی که روغن‌های گیاهی خیلی قوی و غلیظ هستند بسیار مهم است به یاد داشته باشید این روغن‌ها را با روغن‌های حامل (Carrier oil) ترکیب کنید. روغن‌های حاملِ زیادی وجود دارند که از موثرترین و متداول‌ترین آنها می‌توان به روغن جوجوبا و روغن نارگیل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ماساژ آروماتراپی چیست؟

موثرترین روغن‌ برای رشد سریع مو

۱.روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی خوش‌بو و با عطری تازه است. اسطوخودوس آرام‌بخشی قوی است که باعث افزایش احساس شفقت و مهربانی می‌شود. وقتی پوست سر را با این روغن ماساژ می‌دهید اسطوخودوس گردش خون را افزایش می‌دهد که این امر باعث کاهش ریزش مو شده و به هرچه بیشتر و بهتر شدن رشد موها کمک می‌کند. علاوه بر این اسطوخودوس خواص آنتی‌باکتریال، آبرسانی و پاک‌کنندگی دارد. این روغن طبیعی بی نظیر با مرطوب نگه داشتن پوست سر تولید سبوم (چربی پوست) را متعادل کرده و برای کسانی که از شوره سر رنج می‌برند گزینه مناسبی است.

خرید اینترنتی روغن اسطوخودوس خالص

روغن برای رشد سریع مو

ترکیب دست ساز با روغن اسطوخودوس برای رشد سریع مو

برای ساختن ترکیبی با روغن اسطوخودوس که به رشد موها کمک شایانی می کند:

  • ۸ تا ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس
  • ۴ قاشق چایخوری روغن حامل هسته زرد آلو 
  • ترکیب را روی پوست سر ماساژ دهید.
  • برای گرفتن تاثیر بیشتر بگذارید ترکیب همه شب روی پوست سر بماند.
  • صبح روغن ترکیبی را از روی پوست سر و مو بشویید.

مزیت دیگر استفاده از این ترکیب این است که به دلیل خواص آرامش‌بخش روغن اسطوخودوس شما می‌توانید خواب راحتی در طول شب داشته باشید.

۲. روغن رزماری

 روغن اسانسی رزماری بسیار قوی است. رزماری با رایحه‌ای شبیه مخلوط عطر نعنا و گیاهان جنگلی یکی از خنک‌ترین و معطرترین روغن‌های پایه محسوب می‌شود. علاوه بر این، خاصیت روغنی رزماری باعث بهبود تولید سبوم روی پوست سر می‌شود. رزماری منافذ پوست را پاکسازی می‌کند. بنابراین برای پوست‌های حساس، ملتهب و درمان شوره سر بسیار موثر است.

خرید اینترنتی روغن رزماری خالص

× توصیه: بهتر است خانم های باردار و مبتلایان به بیماری صرع از روغن رزماری استفاده نکنند.

ترکیب دست ساز با روغن رزماری برای رشد سریع مو

  • ۳ قاشق چایخوری آرگان را گرم کنید. 
  • آن را با ۱۰ قطره روغن رزماری مخلوط کنید
  • پوست و موی سرتان را به صورت یکنواخت به این مخلوط روغنِ گرمِ آغشته کنید.
  • موهایتان را در حوله ای که قبلا در آب داغ فرو برده اید بپیچید.
  • حوله را ۳۰ دقیقه روی موها نگه دارید و بعد موها را با شامپو بشویید.
  • این درمان را می توانید ماهی یکبار انجام دهید.

۳. روغن چوب سدر

روغن سدر رایحه‌ای گرم و جنگلی دارد و برای درمان ریزش مو و شوره سر روغنی بی‌نظیر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد روغن سدر در کنار اسطوخودوس، رزماری و آویشن در درمان آلوپسی بسیار موثر است. آلوپسی  یک بیماری متداول خود ایمن پوستی است که در آن بیمار دچار ریزش موی موضعی می‌شود. روغن چوب سدر روغنی موثر برای رشد موهاست چرا که تولید چربیِ غدد پوست سر را کنترل و متعادل می‌کند. روغن گرم شده آن باعث افزایش گردش خون و در نتیجه رشد بیشتر و بهتر موها می‌شود. علاوه بر این خاصیت آنتی‌باکتریال و پاک‌کنندگی‌اش در درمان قارچ و شوره سر بسیار موثر است.

خرید اینترنتی روغن چوب سدر

ترکیب دست ساز با روغن چوب سدر برای رشد سریع مو

  • دو تا سه قطره روغن چوب سدر
  • دو قاشق غذاخوری روغن آرگان
  • ترکیب حاصل از این دو روغن را روی پوست سر ماساژ دهید و به آرامی روی موهایتان آغشته کنید.

 یا اینکه

۵ قطره روغن چوب سدر را با یک قاشق غذاخوری شامپو مخلوط کنید و موها را با آن بشویید.

۴. روغن نعناع فلفلی

نعناع فلفلی یک گیاه دو رگه – حد وسط بین نعنا معمولی و نعنای آبی – است و عطری به مراتب تندتر دارد. این روغن منتولِ (ماده معطر) خنک‌کننده و قدرتمندی دارد که شیرین و خالص است. نعناع فلفلی به احیا کننده انرژی مشهور است و باعث بیشتر شدن احساس‌های مثبت می‌شود.

روغن نعناع فلفلی باعث تسریع جریان خون می‌شود. این روغن، جوان‌کننده پیاز مو است و به رشد موها بسیار کمک می‌کند. خاصیت پاک‌کنندگی بالای آن منافذ پوست را کاملا تمیز کرده و به سلول‌های پوست فرصت تنفس می‌دهد. خاصیت اخیر برای کسانی که پوست سر خشک دارند درمان‌کننده است.

× توصیه: از آنجا که نعناع فلفلی خنک کننده‌ای قوی است ممکن است در بعضی افراد باعث برانگیختگی و التهاب پوست شود. بنابراین قبل از استفاده حتما تست شود.

خرید اینترنتی روغن نعناع فلفلی

ترکیب دست ساز با روغن نعناع فلفلی برای رشد سریع مو

  • ۵ قطره روغن نعناع فلفلی
  • ۵ قطره روغن اسطوخودوس    
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن آرگان گرم شده
  • مخلوط سه روغن را روی پوست سر ماساژ داده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند
  • روغن را با شامپو از روی پوست سر و مو ها بشویید.

۵. روغن بابونه

این گیاه دارویی رایحه‌ای شبیه رایحه سیب دارد. دو نوع از آن در دنیا وجود دارد: بابونه آلمانی و بابونه رومی. هر دو اینها خواص نسبتا مشابهی دارند که از مهم‌ترین آنها خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالاست. با این حال برای رشد مو بابونه رومی مناسب‌تر است. روغن بابونه همچنین درمان مناسبی برای شوره سر، خشکی و آماس پوست سر است.

بابونه محافظی قوی در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی‌های محیط است. این روغن همچنین پاک‌کننده‌ای قوی است که باعث درخشندگی موها می‌شود. نکته حائز اهمیت درباره روغن بابونه این است که این روغن اصلا چرب نیست. می‌توان آن را روزانه استفاده کرد و بعد از مصرف نیازی نیست بلافاصله شسته شود.

خرید اینترنتی روغن بابونه خالص

روغن برای رشد سریع مو

ترکیب دست ساز با روغن بابونه برای رشد سریع مو

  • ۳ قطره روغن بابونه
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا به عنوان روغن حامل        
  • مخلوط حاصل را روی سر ماساژ دهید

 یا اینکه

  • ده قطره روغن بابونه
  • حدود یک لیتر آب
  • این مخلوط را در پایان شستشوی موها استفاده کنید

۶. روغن درخت چای

تحقیقات نشان می‌دهد روغن درخت چای اثرات ضد‌میکروبی و ضد‌قارچی بسیار قوی دارد. این روغن رایحه‌ای خنک، تازه و شفابخش دارد که بعد از تبخیر، عطری شیرین به جا می‌گذارد. روغن درخت چای در بسیاری از درمان‌های شوره سر موثر است. آبرسانی بالای آن باعث درمان خشکی پوست سر و کاهش التهاب آن می‌شود. روغن درخت چای تاثیری شگرف روی پیاز مو دارد و باعث متعادل شدن تولید سبوم و چربی پوست می‌شود.

× توصیه: روغن درخت چای محرک ضعیفی است، اما اگر پوستی حساس دارید حتما قبل از استفاده آن را تست کنید.

خرید اینترنتی روغن درخت چای

ترکیب دست ساز با روغن درخت چای برای رشد سریع مو

  • ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای
  • ۲ قطره روغن هسته زردآلو به عنوان روغن حامل
  • ترکیب بدست آمده را به مو و پوست سر آغشته کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند
  • روغن را از روی پوست و مو کاملا بشویید

برای شوره سر و آکنه

۴ تا ۵ قطره از روغن را به شامپوی خود اضافه کنید یا اینکه از شامپوهایی با عصاره درخت چای استفاده کنید.

۷. روغن یلنگ یلنگ

یلنگ یلنگ به معنیِ «گلِ گل‌ها» است. این گیاه درختی گرمسیری است. این درخت گل‌هایی به رنگ زرد، صورتی و ارغوانی دارد که بالاترین کیفیت روغن متعلق به گل‌های زرد است. یلنگ یلنگ رایحه‌ای شبیه مشک، شیرین و ماندگار دارد. روغن یلنگ یلنگ برای درمان خشکی پوست سر و کمبود سبوم بسیار مفید است. کاهش تولید سبوم در پوست سر باعث نازک شدن، شکنندگی و در نهایت ریزش مو می‌شود. روغن یلنگ یلنگ به شکلی طبیعی باعث تولید سبوم، آبرسانی بهتر به پوست سر و موها می‌شود.

خرید اینترنتی روغن یلنگ یلنگ

ترکیب دست ساز با روغن یلنگ یلنگ برای رشد سریع مو

درمان با روغن گرم:

  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا هسته زردآلو به عنوان حامل
  • دو قطره روغن یلنگ یلنگ
  • ترکیب حاصله را روی پوست سر و موها ماساژ دهید و سپس موها را با حوله ای که قبلا در آب داغ خیسانده اید بپوشانید.
  • بعد از یک ساعت حوله را بردارید و موها را با شامپو بشویید.

هفت روغن معرفی شده جزو بهترین روغن‌های گیاهی برای کمک به رشد مو، کاهش ریزش مو و درمان خشکی و شوره سر هستند. ترکیب‌های دست‌ساز پیشنهادی را استفاده کنید و از نتایج آن حیرت‌زده شوید.

سخن پایانی

برای پر پشت شدن موها کافی است تا از روغن‌های ارگانیک مناسب استفاده کنید. نارین گل استفاده از این روغن‌های ارگانیک را برای شما آسان کرده است. کافی است تا با اطمینان خاطر این محصولات را سفارش دهید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن چوب‌ سدر ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید