سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان منافذ باز پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

علت و درمان منافذ باز پوست

حتما برای شما هم پیش آمده که بر روی پوست صورت خود منافذ باز را ببینید. این منافذ به خصوص روی بینی و گونه‌ها بیشتر دیده می‌شوند. آنها زیبایی چهره شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این عارضه پوستی به دلایل متفاوتی از جمله افزایش سن ایجاد می‌شود. در این مقاله به بررسی علت‌ و راه‌های درمان منافذ باز پوست می‌پردازیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • منافذ باز پوست چیست؟
  • چرا منافذ پوست باز می‌شوند؟
  • پیشگیری از بازشدن منافذ پوستی
  • منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟
  • راهکارهای خانگی برای بستن منافذ باز

منافذ باز پوست یکی از عواملی است که می‌تواند جذابیت ظاهری شما را کاهش دهد. درمان‌های مختلفی مانند درمان‌های خانگی و گیاهی برای رفع این آسیب پوستی وجود دارد. در این مطلب با دلایل ایجاد منافذ باز پوست و روش‌های ترمیم آن آشنا می‌شویم.

منافذ باز پوست چیست؟

کلاژن وظیفه جوان‌سازی و شاداب نگه‌داشتن پوست را برعهده دارد. با افزایش سن، کلاژن‌سازی در پوست کاهش پیدا می‌کند و پوست دچار افتادگی و از دست‌دادن شادابی خود می‌شود. با افت کلاژن‌سازی، یکی از مشکلات پوستی که ممکن است در پوست شما ایجاد شود، پدیدار شدن منافذ پوستی باز است. در بین اجزای صورت، ایجاد منافذ باز روی بینی بیشتر رایج است.

چرا منافذ پوست باز می‌شوند؟

منافذ پوست کار تهویه بدن و خارج‌کردن قطرات عرق از بدن را برعهده دارند. علت باز شدن منافذ پوست این است که با افت کلاژن‌سازی و افتادگی پوست، این منافذ به‌ مرور گشاد شده و بر روی پوست پدیدار می‌شوند. با توجه به این که پوست در قسمت صورت دارای بیشترین منافذ برای تعریق است، بیشترین منافذ باز در این قسمت پدید می‌آیند. علت منافذ باز روی بینی نیز به‌ دلیل کشیدگی بیشتر پوست بینی و تعریق زیاد این ناحیه است.

قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا نیز یکی دیگر از دلایل باز شدن منافذ پوستی است. یکی از علت‌های اصلی بازشدن منافذ پوست، استفاده از لوازم آرایشی صنعتی و غیراستاندارد است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا از لوازم آرایشی استاندارد با ترکیبات ارگانیک استفاده کنید. افرادی که دارای پوست چرب هستند، احتمال بیشتری برای بازشدن منافذ پوست آن‌ها وجود دارد. چرا که ترشح چربی توسط پوست از طریق این روزنه‌ها انجام می‌شود و با ترشح زیاد چربی، منافذ پوست این افراد به ‌مرور زمان بازتر می‌شوند.

پیشگیری از بازشدن منافذ پوستی

انجام تمام مراقبت‌هایی که روند کاهش کلاژن‌سازی را متوقف می‌کند می‌تواند باعث پیشگیری از بازشدن منافذ پوست شما شود. برای پیشگیری از باز شدن منافذ پوست اولین اقدام تمیز نگه‌ داشتن و مراقبت بیشتر از پوست است. شستشوی پوست با مواد شوینده مناسب در پایان روز باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و چربی‌هایی که در طول روز بر روی پوست شما نشسته‌اند، از بین رفته و پوست شما نفس بکشد. با توجه به این‌ که نور خورشید یکی از دلایل آسیب‌دیدگی پوست است، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای داشتن پوستی سالم الزامی است. بهترین کرم برای منافذ باز پوست، کرمی است که محتویات آن از مواد ارگانیک  و گیاهی تشکیل شده باشد.

درمان منافذ باز پوست

منافذ باز پوست را چگونه درمان کنیم؟

علت ایجاد منافذ باز پوست را با هم بررسی کردیم و متوجه شدیم به چه دلایلی منافذ پوست باز‌ می‌شوند. حال باید ببینیم چه روش‌هایی برای درمان منافذ باز پوست وجود دارد. احتمالا با خود فکر کرده‌اید که منافذ باز پوست را چگونه باید ببندیم. باید به شما بگوییم که بستن دائم منافذ پوست امکان‌پذیر نیست. زیرا همان‌طور که عنوان شد بدن از طریق منافذ پوست عمل تعریق را انجام می‌دهد. اما روش‌های بسیار زیادی برای درمان این آسیب پوستی وجود دارد.

راهکارهای خانگی برای درمان منافذ باز پوست

اگر نمی‌خواهید از کرم‌های صنعتی برای رفع منافذ باز پوستی خود استفاده کنید، می‌توانید از بین درمان‌‌های خانگی موجود یکی را انتخاب کنید. با درمان‌های خانگی ممکن است فرایند بهبود منافذ پوست شما زمان زیادی طول بکشد.

1- مصرف زیاد آب؛ راه‌حل رفع بسیاری از مشکلات پوستی

افزایش کلاژن‌سازی در پوست رابطه مستقیمی با نوشیدن آب دارد. پیشگیری و درمان تمام مشکلات پوستی نوشیدن آب است. با نوشیدن آب، کلا‌ژن‌سازی پوست شما افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه پوست شما برای مدت بیشتری جوان می‌ماند.

2- استفاده غیرمستقیم از یخ

قرار دادن غیرمستقیم یخ برروی منافذ پوستی باعث می‌شود که این منافذ دچار انقباض شده و کوچک شوند. باید توجه داشت که نباید یخ را به‌صورت مستقیم بر روی پوست قرار داد، چرا که این کار باعث می‌شود پوست شما دچار خشکی شود. برای استفاده از یخ می‌توانید قطعات کوچک آن را داخل پارچه نازک یا کیسه فریزر قرار دهید و بر روی پوست خود بمالید. برای نتیجه بهتر پیشنهاد می‌شود در طول هفته دو تا سه بار این کار را انجام دهید.

3- استفاده از ژل شست‌وشوی صورت

برای شستشوی پوست صورت نباید از صابون‌های معمولی استفاده کرد، چرا که باعث خشکی پوست می‌شود. توصیه می‌شود برای شستشوی پوست صورت خود از ژل‌های شستشو که شرکت‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود از ژل‌های شستشویی استفاده کنید که ارگانیک بوده و به پوست شما آسیبی نمی‌رسانند.

4- ماسک خاک رس

خاک رس می‌تواند پوست شما را تغذیه کند و باعث شود منافذ باز آن کوچک شوند. برای استفاده از ماسک خاک رس کافی است دو قاشق چایخوری خاک رس و یک قاشق چایخوری گلاب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و 2 الی 5 دقیقه استراحت کنید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست شما بگذارد. برای پاک کردن آن‌ هم می‌توانید ماسک خاک رس را با آب ولرم بشویید.

برای مشاهده انواع خاک رس ها اینجا کلیک کنید.

5- درمان منافذ باز پوست صورت با داروهای گیاهی 

 یکی دیگر از روش‌های درمان منافذ پوستی باز، استفاده از محصولات گیاهی است. انواع مختلف محصولات گیاهی مانند روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن هسته انگور، روغن هسته هندوانه و روغن اسانسی لوندر برای درمان منافذ پوستی باز قابل استفاده است. در ادامه به برخی از این روغن‌های گیاهی اشاره می‌کنیم:

روغن آرگان: روغن آرگان می‌تواند سلامت پوست شما را تضمین کند. فقط چند قطره از این روغن گیاهی را بر روی پوست خود بریزید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید. این روتین را باید هرشب قبل از خواب تکرار کنید.

خرید روغن آرگان اصل

 روغن جوجوبا: روغن جوجوبا به پاک‌سازی پوست و جوان‌سازی آن کمک می‌کند. چند قطره از این روغن را بر روی پوست خود بریزید و به خوبی ماساژ دهید.

خرید روغن جوجوبا خالص

درمان منافذ باز پوست

استفاده از پکیج‌های مراقبت پوستی؛ راه‌حلی آسان و ارگانیک

درمان‌های زیادی برای مراقبت از پوست و ترمیم منافذ پوستی باز وجود دارد. برخی از این درمان‌ها خانگی و برخی شیمیایی و گیاهی هستند. استفاده از درمان‌های خانگی با وجود سهولت و قیمت ارزان، کارایی و نتیجه لازم را ندارد. ممکن است شما بعد از استفاده از تمام روش‌های درمان خانگی هنوز پوستی با منافذ باز داشته باشید. استفاده از روش‌های درمانی شیمیایی و صنعتی نیز با توجه به مشخص نبودن محتویات این محصولات، از نظر بسیاری از افراد مورد تایید نیست. پکیج رفع منافذ پوست ارگانیک نارین گل، یکی از بهترین پکیج‌های مراقبت پوستی در بازار است. در این پکیج از سه ماده ارگانیک و کاملا طبیعی هسته انگور، خاک رس سبز و لوندر استفاده شده است که هر کدام دارای مزایای خود هستند.

روغن هسته انگور : روغن هسته انگور با آبرسانی قوی به پوست شما باعث می‌شود آب به منافذ باز پوست نفوذ کرده و عمل کلاژن‌سازی در آنها انجام شود. همچنین هسته انگور با انقباض منافذ باز پوست از گسترش بیشتر آنها جلوگیری می‌کند.

خرید روغن هسته انگور

خاک رس سبز : خاک رس سبز یکی از بهترین انواع خاک‌رس موجود در جهان است. این خاک با جذب باکتری‌ها، میکروب‌ها، چربی‌ها، مواد سمی و سلول‌های مرده از پوست شما، باعث جوان سازی و رفع مشکل منافذ باز پوستی می‌شود. خاک رس تمام آلودگی‌های پوست شما را از بین می‌برد.

خرید خاک رس سبز

ضد باکتری لوندر : لوندر که یک ضد باکتری خوش رایحه است با نفوذ در داخل منافذ، با خاصیت ضد باکتریایی خود تمام منافذ پوست را تمیز می‌کند و اجازه نمی‌دهد آلودگی‌ها منافذ پوست را بزرگ‌تر کنند. همچنین استفاده از لوندر در این پکیج برای جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه در پوست نیز مناسب است.

خرید روغن اسطوخودوس خالص

سخن پایانی

برای درمان منافذ باز پوست راه‌های متفاوتی وجود دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای درمان منافذ باز پوست خود از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. نارین گل، منبع محصولات بهداشتی ارگانیک است. سایت نارین گل سابقه‌ای درخشان در فروش محصولات ارگانیک دارد. تمام محصولات موجود در مجموعه نارین گل دارای نشان ارگانیک USDA، گواهی عدم تست روی حیوانات و گواهینامه حلال می‌باشند. شما می‌توانید تمام محصولات مورد نیاز برای مراقبت از پوست خود را از سایت نارین گل تهیه کنید.

 

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان بی خوابی

تاثیر باورنکردنی آروماتراپی در درمان بی‌ خوابی

بی خوابی یکی از مشکلات بسیار عذاب‌آور است که بر جنبه‌های مختلف زندگی تاثیر منفی دارد. دلایل مختلفی در بروز این مشکل نقش دارند. برای مثال، استرس و درگیری فکری مهم‌ترین عوامل ایجاد اختلال در روند طبیعی خواب هستند. درمان بی‌ خوابی زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که دلیل بروز عارضه به‌خوبی تشخیص داده شود. رایحه درمانی یا آروماتراپی از طریق کاهش اضطراب به بهبود خواب کمک می‌کند. اگر برای انجام فعالیت‌های روزانه به انرژی بیشتری نیاز دارید، اگر می‌خواهید در تمام طول روز شادابی خود را حفظ کنید بهتر است با تاثیرات معجزه‌آسای رایحه درمانی آشنا شوید.
ادامه مطلب
خواص روغن لیمو سنگی

آشنایی با خواص روغن لیمو سنگی برای پوست

معمولا کسانی که پوست تیره و پر از لک دارند، از محصولاتی استفاده می‌کنند که بر روی آنها نام روغن لیمو نوشته شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا به جای استفاده از محصولات آرایشی، به طور مستقیم از این روغن برای رفع تیرگی و لک صورت خود استفاده کنید. از خواص روغن لیمو سنگی می‌توانیم به رفع جوش‌های صورت و پاک‌سازی پوست اشاره کنیم. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست می‌پردازیم و در انتهای مقاله، برند نارین گل را برای خریدی مطمئن به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
ضدشوره

بهترین ضدشوره گیاهی

برای بسیاری از افراد پیش آمده که پوسته‌های سفیدی را در بین موهای خود ببینند و نگران شوند. اگر چه شوره سر ظاهر خوبی ندارد ولی به راحتی قابل درمان است. محصولات متفاوتی تحت عنوان محصولات ضدشوره تولید شده است. بعضی از آنها درمان قطعی برای شوره یا پوسته سر و بعضی از آنها درمان مقطعی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی علت شوره سر و درمان آن می‌پردازیم. در انتهای مقاله چند روغن‌ ارگانیک مناسب را به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید