سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن آرگان برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

با اصلی ترین خواص روغن آرگان برای مو آشنا شویم

داشتن موهایی پرپشت و ابریشمی آرزوی هر فردی است و اغلب خانمها روش‌های مختلفی را برای تقویت موهای خود تجربه می­کنند. یکی از این روش­ها استفاده از روغن­‌های ارگانیک است. در بین روغن­‌های مختلفِ گیاهی که برای تقویت و زیبایی مو کاربرد دارند، روغن آرگان پادشاه است. خواص روغن آرگان برای مو فوق‌العاده بوده و کسانی که تجربه استفاده از آن را دارند به خوبی این اثرگذاری را تایید می­کنند.

اگر این روغن بی‌­نظیر تاکنون در روتین مراقبت از موهای شما قرار نداشته، پیشنهاد می­کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا از فواید روغن آرگان برای مو مطلع شوید. مطمئن باشید با اطلاع از این خواص، آرگان به یار همیشگی­تان تبدیل خواهد شد و از موهای وز و آسیب­‌دیده، موخوره و ریزش مو رهایی خواهید یافت.

پیش از آنکه در مورد خواص روغن آرگان برای مو صحبت شود، بایستی بدانید که این روغن چگونه روغنی است؟

روغن آرگان، روغنی است که از درخت سبز و خاردار به همین نام گرفته می­شود؛ این درخت در کشور مراکش رشد می­کند و با استفاده از هسته میوه آن، روغنی به نام آرگان استخراج می­شود و دارای خواص بسیاری برای تقویت و زیبایی پوست و مو است چرا که این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی بوده و ضدالتهاب است.

این روغن سرشار از ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است که برای سلامت مو بسیار مفید هستند. آرگان باعث رطوبت‌رسانی به مو می­شود و ویتامین­های موجود در آن، مو را تغذیه کرده و در نهایت منجر به تقویت آن می­شوند.

از جمله فواید بی‌نظیری که این روغن برای موها دارد می توان به کاهش ریزش مو، ازبین بردن موخوره و همچنین پرپشت شدن موها اشاره کرد که در ادامه به طور مفصل به بررسی آن‌ها می پردازیم.

خواص روغن آرگان برای مو

کاهش ریزش مو

احتمالا شما هم این نکته را شنیده‌اید که موهای خشک و آسیب‌دیده بیشتر مستعد ریزش هستند و باید آنها را آبرسانی کرد. این روغن یک مرطوب‌کننده طبیعی محسوب می­شود که با آبرسانی عمقی مو از خشکی آن جلوگیری میکند.

آنچه که میزان ریزش مو را افزایش می­دهد، التهاب پوست سر است که روغن آرگان می­تواند این التهاب را کاهش داده یا از بین ببرد چرا که حاوی آنتی‌اکسیدان قوی است و دقیقا به همین علت هم می‌تواند به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند و در نتیجه ریزش مو به کمترین حد خود می­رسد.

رفع موخوره

ویتامین E موجود در روغن آرگان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود، می‌تواند به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی مانند اشعه ماورا بنفش خورشید، آلودگی هوا و گرمای سشوار کمک کند. این آسیب‌ها می‌توانند باعث خشکی، شکنندگی و موخوره شوند.

اسیدهای چرب ضروری این روغن هم به دلیل داشتن خواص مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده خود، می‌توانند منجر به رفع موخوره شوند. این اسیدها به پرکردن شکاف‌های موجود در کوتیکول مو کمک کرده و از شکستگی مو جلوگیری می‌کنند.

تقویت و پرپشت شدن مو

تاکنون در مورد خواص روغن آرگان برای مو جهت رفع مشکلاتی مثل موخوره و با کاهش ریزش آن صحبت کردیم؛ اما باید بدانید که این روغن برای رشد و پرپشت شدن مو هم کاربرد فوق‌العاده­ای دارد.

روغن آرگان می‌تواند به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کند. این امر می‌تواند باعث رساندن مواد مغذی و اکسیژن بیشتر به فولیکول‌های مو شده و در نتیجه تحریک رشد مو را به دنبال دارد.

استفاده از این روغن علاوه براینکه مشکلات مو نظیر ریزش، موخوره، آسیب پذیری و خشکی را رفع می‌کند، همچنین پوست سر را به بستری مناسب برای رویش موهای جدید تبدیل می‌کند.

ماساژ پوست سر با روغن آرگان:

یکی از ساده‌ترین روش‌های استفاده از این روغن برای رفع ریزش مو، ماساژ پوست سر با آن است. برای این کار، چند قطره روغن را روی پوست سر خود بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این کار را به مدت 5-10 دقیقه انجام دهید. سپس، موهای خود را بشویید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان نرم‌کننده:

این روغن حکم یک نرم‌کننده قوی برای مو را دارد. برای این کار، چند قطره روغن را به نرم‌کننده خود اضافه کنید و موهای خود را به طور معمول بشویید.

استفاده از روغن آرگان به عنوان سرم مو:

این روغن نقش سرم مو برای تقویت موهای شما را هم می­تواند بازی کند. برای این کار، چند قطره روغن را به نوک موهای خود بزنید و موهای خود را شانه بزنید.

خواص روغن آرگان برای مو با ترکیب آن با برخی از روغن­ها بیشتر می­شود که در ادامه سعی شده تا به بهترین ترکیب­ها اشاره شود.

روغن نارگیل:

 روغن نارگیل یک روغن طبیعی است که خاصیت مرطوب‌کنندگی داشته و ضدالتهاب است. ترکیب آرگان و نارگیل می‌تواند در نرم کردن و درخشان کردن مو موثر باشد و از آن در برابر آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی محافظت کند.

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا یک روغن خالص گیاهی است که شبیه به چربی طبیعی پوست و مو است. ترکیب این دو روغن باعث آبرسانی و نرم شدن مو می‌شود.

روغن رزماری:

روغن رزماری یک روغن فوق‌العاده است که از خواص آن می­توان به ضدالتهاب بودن و تحریک‌کنندگی رشد مو اشاره کرد. ترکیب آرگان و رزماری می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو و تحریک رشد مو کمک کند. ترکیب این دو روغن باعث حفظ خواص روغن آرگان برای مو می‌­شود.

خواص روغن آرگان برای مو

برای استفاده از ترکیب روغن آرگان با سایر روغن‌های طبیعی، می‌توانید چند قطره از هر روغن دیگر را با آرگان مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید این مخلوط به مدت 30 دقیقه روی موهای شما بماند و سپس، موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید. به این ترتیب به طرز شگفت‌انگیزی از فواید روغن آرگان برای مو بهره‌­مند می‌شوید.

تاکنون در مورد خاصیت آرگان برای رفع مشکلات مو از قبیل ریزش مو، موخوره و برای پرپشت شدن موها صحبت شد و اکنون لازم است ویژگی‌­های روغن آرگانی که اصل باشد را هم ذکر کنیم. چرا که این روغن صرفا در صورت اصل بودن کارایی دارد و نتیجه‌بخش است.

ویژگی‌های روغن آرگان اصل به شرح زیر هستند:

  • معمولاً دارای رنگ زرد روشن تا طلایی است.
  • بوی ملایم و مطبوع دارد.
  • غلظت متوسطی دارد.
  • ظاهر آن شفاف و یکدست است.

روغن آرگان اصل نباید حاوی هیچ‌گونه ناخالصی، مانند آب، ذرات جامد یا مواد افزودنی باشد. توصیه می­کنیم در زمان تهیه این روغن به ویژگی‌های اصل بودن آن توجه لازم را داشته باشید.

در مورد خواص روغن آرگان برای مو صحبت شد و اکنون شاید این دغدغه را داشته باشید که محصول اصل را از کجا تهیه کنید. پیشتر ویژگی‌های روغن آرگان اصل عنوان شدند و اکنون به شما توصیه می­کنیم که این محصول را از یک جای معتبر مانند شرکت نارین گل تهیه کنید چرا که این شرکت سابقه درخشانی در فروش روغن‌های ارگانیک داشته و چندین گواهینامه بین‌المللی در این زمینه هم دریافت کرده است و همین هم زمینه‌ساز اعتماد مشتریان برای خرید محصولات اصل از این برند شده است.

برای خرید راحت این محصول در هر جای ایران که باشید کافی است که به آدرس اینترنتی برند نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

در این مقاله به بررسی خواص روغن آرگان برای مو پرداخته شد. داشتن موهایی پرپشت، زیبا و سلامت برای هر فردی دلچسب است. این روغن تمامی این اهداف را پوشش می­دهد.

روش­های مختلفی برای درمان موخوره، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن با استفاده از روغن آرگان در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند. البته شرط رسیدن به این نتایج داشتن روغن اصل آرگان است که به ویژگی‌های آن هم اشاره شد. به این ترتیب شما می­توانید با آگاهی کامل این روغن را برای رسیدگی به موهای خود انتخاب کنید و از داشتن موهایی زیبا لذت ببرید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید