سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن مریم گلی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن مریم‌ گلی ارگانیک

خواص روغن مریم گلی که باید بدانیم!

وقتی صحبت از خواص روغن مریم گلی است، طیف گسترده‌ای از فواید مصرف این روغن مطرح می‌شود. مریم گلی می‌تواند برای سلامت بدن و همینطور برای زیبایی پوست و مو آثار قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. روغن مریم گلی یک روغن گیاهی محسوب می‌شود که با کمک آن می‌توان از شر جوش و آکنه خلاص شد؛ موها را می‌توان با آن تقویت کرد و دیگر شاهد ریزش مو نبود.
کسانی که از سوء هاضمه رنج می‌برند و عملکرد دستگاه گوارش‌شان از حالت نرمال خارج شده است، می‌توانند به این روغن در حکم یک دارو بنگرند. خانمهایی که قاعدگی‌های نامنظم دارند، کسانی که استرس و اضطراب دارند، کسانی که خواب خوبی ندارند، کسانی که سردرد داشته و از درد مفاصل به ستوه آمده‌اند از جمله گروه‌هایی هستند که حتما باید از اسانس مریم گلی کمک گرفته تا مشکلاتشان به شیوه کاملا طبیعی برطرف شود.
در این مقاله روغن مریم گلی و خواص آن را محور بحث قرار داده‌ایم تا به مهمترین فواید این روغن اشاره کنیم.

آنچه در این مقاله می­خوانیم:

  • روغن مریم گلی چگونه روغنی است؟
  • مهمترین خواص روغن مریم گلی
  • روش‌های استفاده از خواص روغن مریم گلی
  • معرفی ویژگی‌­های روغن مریم گلی اصل
  • چطور می­توان روغن مریم گلی اصل را پیدا کرد؟

روغن مریم گلی یک روغن گیاهی ارگانیک است که از برگ‌های این گیاه استخراج می‌شود. این روغن دارای رنگ زرد کمرنگ تا سبز روشن است و بوی قوی و تندی دارد. مریم گلی در دسته روغن‌های سبک به شمار می‌رود چرا که به راحتی جذب پوست می‌شود. در حقیقت وقتی صحبت از خواص روغن مریم گلی می‌شود، زود جذب شدن آن یک نکته مهم به شمار می‌رود.

این روغن ارگانیک اصل فواید زیادی دارد که برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو مفید هستند.

برخی از خواص روغن مریم گلی عبارتند از:

1- افزایش سلامت مو و تقویت آنها

یک درمان طبیعی موثر برای ریزش مو است. این روغن به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند و باعث رویش مجدد آنها هم می‌شود.

2- بهبود سلامت پوست

خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد. از این رو می‌تواند مشکلاتی پوستی نظیر آکنه، اگزما و پسوریازیس را برطرف کرده و به این ترتیب سلامت پوست را تضمین می‌کند.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن

سرشار از آنتی‌اکسیدان است. به این دلیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و می‌تواند از بروز بیماری‌ها پیشگیری کند.

خرید روغن مریم گلی

4- کاهش استرس و اضطراب

از دیگر خواص روغن مریم گلی آرامش‌بخش بودن آن است و به این دلیل می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. این روغن می‌تواند ترشح سطح هورمون‌های استرس‌زا مانند کورتیزول را به حداقل ممکن برساند. همچنین سطح ترشح هورمون سروتونین که باعث تنظیم خلق و خو می‌شود را افزایش می‌دهد.

5- تسکین درد

به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند درد‌های ناشی از التهاب مانند سردرد، درد عضلانی و درد مفاصل را تسکین دهد.

خواص روغن مریم گلی

6- تنظیم هورمون­ها و چرخه قاعدگی

روغن مریم گلی می‌تواند به افزایش استروژن و کاهش پروژسترون کمک کند. این دو، هورمون‌های زنانه هستند که نقش مهمی در تنظیم چرخه قاعدگی دارند.

7- داروی ضد افسردگی

مطالعات نشان داده‌اند که روغن مریم گلی می‌تواند به بهبود علائم افسردگی مانند غم، ناامیدی، بی‌حوصلگی و اختلال در خواب کمک کند.
مکانیسم دقیق اثر روغن مریم گلی بر افسردگی هنوز به طور کامل مشخص نیست؛ اما برخی از محققان معتقدند که این روغن می‌تواند با افزایش سطح سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین در مغز به بهبود علائم افسردگی کمک کند.

8- درمان بی خوابی

یکی از خواص روغن مریم گلی خاصیت آرام‌بخش بودن آن است. مطالعات نشان داده‌اند که این روغن می‌تواند به بهبود کیفیت خواب و درمان بی‌خوابی کمک کند. محققان معتقدند که این روغن می‌تواند با افزایش سطح GABA در مغز، بهبود کیفیت خواب را به دنبال داشته باشد.
GABA یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم خواب کمک می‌کند. افزایش سطح GABA منجر به آرامش و خواب‌آلودگی می‌شود.

9- افزایش گردش خون

به واسطه مصرف این روغن گیاهی ارگانیک اصل، گردش خون در بدن افزایش می‌یابد. برخی از محققان معتقدند که این روغن می‌تواند با گشاد کردن رگ‌های خونی، باعث بهبود گردش خون شود.
گشاد شدن رگ‌های خونی باعث می‌شود که خون به راحتی در بدن جریان یابد و در نتیجه عملکرد اندام‌ها بهبود یافته و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم کاهش می‌یابد.

10- بهبود سلامت قلب و عروق

کلسترول بد یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی عروقی است. روغن مریم گلی می‌تواند کلسترول بد را کاهش دهد و از این رو به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک کرده و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به میزان زیادی پایین می‌آید. شاید بتوان گفت این مورد مهمترین خاصیت از خواص روغن مریم گلی محسوب می‌شود.

11- رفع عفونت باکتریایی و قارچی

حاوی ترکیباتی است که می‌توانند رشد و تکثیر باکتری‌ها را مهار کنند. این ترکیبات عبارتند از:

  • تیمول: یک ترکیب فنلی که دارای اثرات ضدباکتریایی قوی است.
  • کارواکرول: یک ترکیب فنلی دیگر که دارای اثرات مشابه تیمول است.

از خواص روغن مریم گلی باید به ضدقارچ بودن آن هم اشاره شود. این روغن می‌تواند به درمان عفونت‌های قارچی پوست، مو و ناخن کمک کند.

12- سلامت سیستم گوارش و  هضم غذا

از آنجایی که این دارو ضدالتهاب، ضداسپاسم و ضدمیکروب است برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم غذا اثر مثبت دارد.

13- درمان طبیعی علائم آسم

در کاهش التهاب ریه‌ها موثر است. التهاب یکی از عوامل اصلی ایجاد علائم آسم مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس است.

14- تقویت لثه و دندان­ها

این روغن برای سلامت لثه و دندان‌ها مفید است و وقتی در مورد خواص روغن مریم گلی بحث می‌شود، به محکم شدن لثه در اثر ماساژ با آن اشاره می‌شود.

15- درمان سرماخوردگی

التهاب یکی از عوامل اصلی ایجاد علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی، سرفه و گلو درد است. روغن مریم گلی می‌تواند منجر به کاهش التهاب و بهبود علائم سرماخوردگی شود.

مهمترین خواص روغن مریم گلی استفاده آن برای زیبایی پوست و مو است که در ادامه به چگونگی کاربردش برای این اهداف پرداخته شده است.
اگر با ریزش مو مواجه هستید و تمایل دارید که موهای خود را تقویت کنید، برای داشتن یک ترکیب ضدریزش مو و تقویت‌کننده مو، روغن مریم گلی را با روغن جوجوبا ترکیب کرده و پوست سر و موها را با این ترکیب ماساژ دهید. جوجوبا بهترین روغنی است که می‌تواند با اسانس مریم گلی ترکیب شود.
اگر پوست حساسی داشته و درگیر جوش و آکنه هستید، معجزه استفاده از این روغن را پس از مصرف خواهید دید. برای استفاده از روغن مریم گلی برای درمان مشکلات پوستی مثل آکنه، اگزما و پسوریازیس چند قطره روغن مریم گلی را با یک روغن حامل دیگر مخلوط کنید و سپس آن را روی ناحیه آسیب‌دیده پوست خود ماساژ دهید. بگذارید روغن به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب بشویید.

خواص روغن مریم گلی

در زمان استفاده از روغن‌های گیاهی باید دقت داشته باشد که روغن اصل را تهیه کنید در غیر اینصورت ممکن است با عوارض جانبی استفاده از آنها هم مواجه شوید. اسانس مریم گلی هم از این قاعده مستثنی نیست و در ادامه برای اطلاع بیشتر شما ویژگی‌های روغن اصل مریم گلی آورده شده‌اند:

  • رنگی زرد مایل به سبز دارد.
  • بوی آن تند و تیز است.
  • غلظتی متوسط دارد.

اگر نام شرکت موکشا لایف استایل را شنیده باشید احتمالا می­دانید که یک شرکت اتریشی است و تولیدکننده روغن­‌ها و اسانس‌­های گیاهی اصل بوده که تمام محصولات تولید شده آن دارای گواهینامه GMP هستند.

به این ترتیب این شرکت و تولیدات گیاهی­‌اش به تایید سازمان بهداشت جهانی‌ رسیده­ و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارند. شما می­توانید بدون هیچ گونه مشکلی روغن‌­های تولید شده این شرکت را از طریق نارین گل که نماینده رسمی موکشا لایف استایل است را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید راحت این محصول در هر جای ایران که باشید کافی است که به آدرس اینترنتی برند نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

خواص روغن مریم گلی موضوع بحث مقاله حاضر است. این روغن طیف گسترده‌ای از خواص را در بر دارد. کسانی که اهداف زیبایی دارند و می‌خواهند به پوست خود رسیدگی کنند و یا پوست‌شان جوش و آکنه داشته و می‌خواهند آنها را درمان کنند، حتما این روغن را در سبد محصولات مراقبتی خود قرار دهند.
کسانی که ریزش مو داشته و کسانی که دوست دارند موهایی زیبا و سالم داشته باشند از خاصیت این روغن غافل نمانند.
اگر به هر علت دچار استرس و اضطراب هستید، از این روغن به صورت آروماتراپی در محل کار یا در خانه استفاده کرده و حس آرامش ناب را تجربه کنید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان چروک دور چشم

7 روغن فوق العاده برای درمان چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم یکی از مهمترین اقداماتی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد؛ اما آیا از پوست ظریف دور چشمتان مراقبت می‌کنید؟ آیا می‌خواهید راه‌حل طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست دور چشم خود را پیدا کنید؟ پاسخ به سوالات فوق مهم هستند چرا که پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است و اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. اما با مراقبت صحیح از پوست دور چشم می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به نظر برسید. کافی است که راه‌حل‌های عنوان شده در این مقاله را دنبال کنید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید