سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان شوره سر
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

آشنایی با بهترین روش درمان شوره سر

داشتن شوره سر برای هیچ کسی خوشایند نیست، این مشکل باعث می­شود فرد ظاهر زیبایی نداشته باشد در حالی که نظافت شخصی را رعایت کرده اما در درمان شوره سر موفق نبوده است. البته شوره بیماری محسوب نمی­شود و خطر ابتلا دیگران را هم ندارد اما وجود آن باعث پایین آمدن میزان اعتماد به نفس در فرد شده و در نتیجه از حضورش در اجتماع رضایت لازم را نخواهد داشت.

معمولا افرادی که با شوره مواجه هستند، روش­های مختلفی را برای درمان آن به کار می­گیرند؛ برخی از روش­ها، خانگی هستند و برخی از روش­های دیگر هم شامل مصرف داروها و شامپوهای خاص می­شوند. از جمله روش­های خانگی، استفاده از روغن های گیاهی ارگانیک است.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد رفع شوره سر به واسطه استفاده از روغن­ های گیاهی اصل برای شما بیشتر صحبت کنیم تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کرده و موهایی تمیز و زیبا داشته باشید. در ابتدا علت ایجاد شوره سر مورد بحث قرار می­گیرد و سپس به روش­های درمانش با کمک روغن­های گیاهی پرداخته می­شود.

علت شوره سر به طور دقیق مشخص نیست، اما عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند. از جمله این علل می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

عفونت قارچی

شایع­ترین علت شوره سر، عفونت قارچی به نام مالاسزیافورفور است. این قارچ به طور طبیعی روی پوست سر همه افراد وجود دارد، اما در افراد مبتلا به شوره، رشد آن بیش از حد می­شود.

خشک شدن پوست سر

خشک شدن پوست سر بی­ ارتباط با بروز شوره نیست. در این حالت، سلول­های مرده پوست به سرعت از بین می­روند و به صورت پوسته­ های ریز سفید یا زرد از پوست سر جدا می­شوند.

آلرژی یا حساسیت

در برخی موارد، شوره می­تواند ناشی از آلرژی یا حساسیت به مواد شیمیایی موجود در شامپوها، نرم­کننده­ ها یا سایر محصولات مراقبت از مو باشد.

استرس

استرس نیز یکی از عوامل اثرگذار بر ایجاد شوره است و بر روند درمان آن هم اثرگذاری منفی دارد.

درمان شوره سر

بیماری­های پوستی

برخی بیماری­های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما نیز می­توانند منجر به بروز شوره شوند.

علاوه بر این عوامل، موارد دیگری مانند ژنتیک، سن، جنسیت و تغییرات هورمونی نیز می­توانند در ایجاد شوره نقش داشته باشند و چنانچه درمان شوره سر مطابق با این دلایل صورت گیرد، احتمال موفقیت در درمان بیشتر است. پس شناسایی علت شوره سر دارای اهمیت است.

در مجموع باید بدانید که شوره سر معمولاً یک بیماری بی‌خطر است و به خودی خود بهبود می‌یابد. با این حال، اگر شوره زیاد باشد یا با خارش و قرمزی پوست سر همراه باشد، ممکن است نیاز به درمان داشته باشد و بهترین راه درمان هم استفاده از خواص روغن­‌های مختلف گیاهی است که در ادامه به چگونگی تاثیر آنها پرداخته شده است.

روغن ­های گیاهی دارای خواص درمانی مختلفی هستند که می­توانند برای رفع شوره سر استفاده شوند. برخی از روغن­ های گیاهی که برای رفع شوره مفیدند عبارتند از:

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک روغن گیاهی ارگانیک با خواص ضد قارچ و ضد التهاب است. استفاده از این روغن می­تواند کاهش رشد قارچ مالاسزیا فورفور و کاهش التهاب پوست سر را به دنبال داشته باشد. برای استفاده از روغن درخت چای، چند قطره از آن را به شامپو یا نرم­ کننده خود اضافه کنید. می­توانید اسانس درخت چای را با یک روغن حامل ترکیب کرده و سپس پوست سر خود را با آن ماساژ داده و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خواص روغن درخت چای

روغن نارگیل

روغن نارگیل ضد قارچ است و استفاده از آن می­تواند منجر به کاهش رشد قارچ مالاسزیا فورفور شود. برای کاربرد این روغن، پوست سر خود را با آن ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت موهای­تان را شستشو دهید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا بسیار شبیه به سبوم طبیعی پوست است. جوجوبا می­تواند باعث رطوبت­ رسانی پوست و کاهش خارش آن شود. برای استفاده از خواص این روغن، پوست سر را با چند قطره از آن ماساژ دهید و بعد از گذشت نیم ساعت موها را بشویید. به مرور زمان شاهد درمان شوره سر خود خواهید بود.

روغن نعناع هندی

روغن نعناع هندی یک روغن با خواص ضدالتهاب و ضدخارش است و بنابراین خارش و تحریک پوست سر را تا حد چشمگیری کاهش می­دهد. چند قطره از آن را به شامپو یا نرم­ کننده خود اضافه کنید. البته امکان استفاده از این اسانس در ترکیب با روغن حامل دیگر بر روی پوست سر هم وجود دارد که می­توانید نیم ساعت پیش از استحمام پوست سر را با آن ماساژ داده و سپس موها را بشویید.

از بین روغن­ های گیاهی مختلفی که مورد بحث قرار گرفتند، روغن درخت چای روغنی است که می­تواند به درمان سریع شوره سر کمک کنند. این روغن باعث کاهش التهاب پوست سر و خارش آن می­شود.

اگر نمی­توانید پوست سر خود را با ترکیب این روغن با یک روغن حامل ماساژ دهید، چند قطره از آن را به شامپو و یا به نرم­ کننده خود اضافه کرده و موهای خود را شستشو دهید.

درمان شوره سر

می­توان شوره سر را با استفاده از روش­های درمانی مختلف کنترل کرد. البته درمان شوره سر به عوامل مختلفی مانند شدت آن، علت و سایر شرایط پزشکی فرد بستگی دارد.

در برخی موارد، ممکن است درمان­های خانگی مانند استفاده از شامپوهای ضدشوره یا استفاده از اسانس درخت چای به کنترل شوره سر کمک کنند. در موارد دیگر، ممکن است نیاز به استفاده از داروهای خوراکی باشد که در این صورت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

بنابراین می­توان شوره را کنترل کرد و بهترین روغن های گیاهی برای این هدف دو روغن درخت چای و روغن جوجوبا هستند چرا که استفاده از این ترکیب می­تواند به مرور زمان رفع شوره سر را به دنبال داشته باشد.

یکی از برندهایی که شما می­توانید با اعتماد کامل این روغن­ها را از آنجا تهیه کنید، برند نارین گل است. نارین گل به واسطه این که نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل است، مدعی ارائه محصولات اصل می­باشد.

موکشا شرکت اتریشی است که پس از کشت محصولات خود در کشور هند، آنها را از طریق دستگاه­های روغن­گیری که مشابهی در ایران ندارند، روغن­گیری می­کند و در این زمینه هم دارای گواهینامه‌های معتبری از جمله گواهینامه عدم تست بر روی حیوانات است.

نارین گل زمینه دسترسی مشتریان ایرانی به محصولات شرکت موکشا را فراهم کرده است تا آنها هم بتوانند از خواص این روغن­ها در جهت بهبود و یا ارتقا سلامت و زیبایی خود بهره‌مند شوند.

برای خرید راحت این محصولات در هر جای ایران که باشید کافی است که به آدرس اینترنتی شرکت نارین گل مراجعه کرده و با ثبت سفارش خود در کمترین زمان ممکن، محصول را دریافت کنید.

یکی از مشکلات خانمها و آقایانی که با شوره سر درگیر هستند، درمان آن است. این مشکل از طریق مصرف شامپوها و داروهایی که به تجویز پزشک باشند، قابل برطرف شدن است. اما راهی دیگر هم وجود دارد که می­توانید قبل از مراجعه به پزشک و مصرف داروها و مواد شیمیایی، آن را امتحان کنید.

این راه، استفاده از روغن‌های گیاهی اصل است که در این مقاله به شکل مبسوط در مورد انواع روغن­ها صحبت شد و به بهترین آنها هم پرداخته شد. منظور اسانس درخت چای و روغن جوجوبا است.

روغن­هایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتند، دارای فواید زیادی هستند از جمله التهاب پوست را از بین برده و با عفونت­ها و قارچ­های پوست مبارزه می­کنند. پس تا حد قابل ملاحظه­ای می­توانند شوره سر را از بین ببرند.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید