سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
تشخیص روغن آرگان اصل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

نکات کلیدی در تشخیص روغن آرگان اصل

روغن آرگان یکی از معروف‌ترین روغن‌های دنیاست که مردم سراسر جهان از آن برای درمان مشکلات پوست و موی خود استفاده می‌کنند. این روغن مستقیم بر روی پوست یا موی شما قرار می‌گیرد. بنابراین بسیار مهم است که خالص بوده و کیفیت بالایی داشته باشد. پس لازم است تا قبل از خرید روغن آرگان به نکات مهمی که در تشخیص روغن آرگان اصل وجود دارد توجه کنید تا محصول اصلی و باکیفیت را تهیه کنید. در این مقاله به بررسی این نکات می‌پردازیم.

1- برچسب محصول را بخوانید

حتما برچسب مشخصات محصول را بخوانید. معمولا بر روی همه محصولات یک برچسب قرار دارد که مشخصات محصول نوشته شده است. بنابراین اگر برچسب روی روغن آرگان را بخوانید باید روی آن حتما نوشته باشد که این محصول روغن آرگان 100 درصد خالص است و از هسته آرگان گرفته شده است.

2- گواهینامه‌های بین‌المللی آن را بررسی کنید

 پیش از خرید برای تشخیص روغن آرگان اصل باید ببینید که آیا این محصول گواهینامه USDA  و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارد یا نه؟ این گواهینامه‌ها نشان می‌دهد که روغن آرگان بدون افزودن مواد مصنوعی و یا آفت‌کش‌ها تولید شده است. بنابراین اگر روی روغن آرگان برچسب ارگانیک داشته باشد نشان می‌دهد که که این محصول سالم و سازگار با محیط زیست است.

تشخیص روغن آرگان اصل

3- مراکش مرکز تولید روغن آرگان

درخت آرگان بومی جنوب غربی مراکش است. بنابراین توجه کنید که بر روی برچسب توضیح محصول حتما نوشته شده باشد که این روغن در کشور مراکش تولید شده است. روغن‌هایی که در کشورهای دیگر تولید می‌شوند اصل نیستند و از کیفیت خوبی برخوردار نمی‌باشند.

خرید روغن آرگان اصل

4- کیفیت بسته‌بندی مهم است

برای تشخیص روغن آرگان اصل توجه داشته باشید که این روغن حتما باید در ظرف شیشه‌ای تیره رنگ و با کیفیت بالایی نگهداری شود. زیرا ظرف‌های پلاستیکی و آلومینیومی باعث می‌شود که روغن خیلی زود خراب شود. قرار گرفتن در معرض نور، خواص طبیعی روغن آرگان را از بین می‌برد. پس یک نکته بسیار مهم در خرید این روغن توجه به ظرف آن است.

5- به نحوه تولید روغن توجه کنید

 اگر می‌خواهید از کیفیت مناسب روغن آرگان مطمئن شوید به این نکته توجه کنید که پرس سرد این روغن در محیط مناسبی انجام شده باشد و به صورت دستی (سنتی) و غیربهداشتی نباشد. اگر فرایند این پرس به روش درست و در محیط مناسبی انجام شود، این روغن می‌تواند تا دو سال هم قابل استفاده باشد و کیفیت خود را از دست ندهد. اما اگر به روش سنتی و دستی انجام شود غیربهداشتی است و پرس آن هم به درستی انجام نمی‌شود. بنابراین خیلی زود خراب می‌شود.

6- روغن آرگان اصل چه رنگی است؟

یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص روغن آرگان اصل باید به آن دقت کنیم رنگ آن است. روغن آرگان باید به رنگ طلایی و مایل به زرد باشد. رنگ روغن آرگان نباید خیلی تیره و یا خیلی روشن باشد. زیرا اگر این روغن خیلی روشن باشد به این معنی است که فرایند بلیچینگ روی آن انجام شده و در این فرایند روغن در معرض حرارت شدید قرار گرفته و خواص طبیعی خود را از دست می‌دهد. همچنین اگر این روغن خیلی تیره باشد به این دلیل است که روغن در دستگاه‌های غیربهداشتی تولید شده و رسوب کرده است. بنابراین اگر استانداردهای تولید بین‌المللی رعایت شود رنگ روغن آرگان خالص نباید خیلی تیره یا خیلی روشن شود.

7- رایحه روغن آرگان اصل چگونه است؟

برای تشخیص روغن آرگان اصل باید به بوی آن توجه کنید. روغن آرگان خالص رایحه ملایم آجیلی دارد که به سرعت این رایحه از بین می‌رود. اگر روغن آرگان شما بویی شبیه به اکالیپتوس، گل رز و یا هر عطر دیگری دارد به این معنی است که رقیق شده است. همچنین اگر روغن آرگان شما بویی ندارد به این دلیل است که بو زدایی شده است. فرایند بو زدایی خواص طبیعی روغن آرگان را از بین می‌برد.

تشخیص روغن آرگان اصل

8- بافت روغن آرگان اصل چگونه است؟

بافت روغن آرگان یکی دیگر از مواردی است که تعیین کننده کیفیت روغن است. هنگامی که روغن آرگان اصل را بر روی پوست و مو ماساژ می‌دهید باید خیلی سریع در پوست و مو نفوذ کند و اثری از چربی، چسبناکی و لزجی باقی نماند. حتی وقتی این روغن را بر روی پوست چرب ماساژ می‌دهید عمیقا جذب پوست می‌شود. بر خلاف تصور عموم مردم، روغن آرگان برای پوست‌های چرب هم استفاده می‌شود.

9- از روغن آرگان اصل به سرعت نتیجه می‌گیرید

یک راه دیگر برای تشخیص روغن آرگان اصل این است که ببینید در چه مدت زمانی از این روغن نتیجه می‌گیرید و مشکلات پوست و موی شما را برطرف می‌کند. اگر از این روغن استفاده می‌کنید، تغییراتی مانند آبرسانی به پوست، ترمیم آسیب‌های مو، جلوگیری از چین و چروک و برطرف کردن خطوط ریز پوست باید خیلی زود قابل مشاهده باشد. آسیب‌های عمیقی مانند رفع لک‌های ناشی از آفتاب و تیرگی پوست به زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

10- از کدام برند خرید می‌کنید؟

برای تشخیص روغن آرگان اصل لازم است که نام آن برند را بشناسید و از سابقه فروش آن مطلع باشید. زیرا این روزها افراد بسیاری روغن آرگان را به صورت عمده از مراکش وارد می‌کنند و آن را در بازار ارائه می‌کنند. اما توجه داشته باشید که هر روغنی که از مراکش وارد شود کیفیت خوبی ندارد. بنابراین لازم است که از برندهایی خرید کنید که به آنها اطمینان دارید.

تا اینجا با مشخصات یک روغن آرگان خوب آَشنا شدید. حال این سوال پیش می‌آید که این روغن را از کجا تهیه کنیم تا مطمئن باشیم که از کیفیت مناسبی برخوردار است؟ این روزها بسیاری از مردم محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی تهیه می‌کنند. بنابراین برای خرید آنلاین روغن آرگان می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. شرکت نارین گل با سابقه درخشانی که در ارائه روغن‌های ارگانیک دارد، بهترین محصولات ارگانیک را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. بنابراین برای خرید روغن آرگان اصل و با کیفیت به سایت نارین گل مراجعه کنید.

تشخیص روغن آرگان اصل

نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا اتریش در خاورمیانه است. محصولات نارین گل با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند و در فرایند تولید آنها از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. روغن آرگان نارین گل هم به همین صورت تولید شده است. این روغن در محیط مناسب و به کمک بهترین تجهیزات و با روش پرس سرد تولید می‌شود. به شکلی که میزان خلوص آن 100% است. تمامی محصولات نارین گل و بسته‌بندی آنها قابل بازیافت هستند. همچنین این برند گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند دارد و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرده است. تمامی محصولات نارین گل گواهینامه عدم تست حیوانی دارند. بنابراین همان‌طور که می‌بینید می‌توانید با اطمینان کامل برای خرید روغن آرگان اصل نارین گل به سایت آن مراجعه کنید و از آن استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم روغن آرگان در سراسر دنیا شناخته شده است. زیرا این روغن فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد. از جمله اینکه موها را نرم می‌کند و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن نرم‌کننده، آبرسان و ضد چروک پوست است. توجه داشته باشید که روغن آرگان زمانی بر روی پوست و موی شما اثر مثبت می‌گذارد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. روغنی که اصل نباشد نه تنها اثر خوبی بر روی بدن نمی‌گذارد بلکه عوارض غیر قابل جبرانی هم دارد.

بنابراین برای تشخیص روغن آرگان اصل باید به مواردی که در بالا اشاره شد توجه کنید. رایحه روغن آرگان، بافت و رنگ آن سه فاکتور بسیار مهم برای خرید روغن اصل هستند. همچنین بسیار مهم است که این روغن در چه محیطی و با استفاده از چه تجهیزاتی تولید شده باشد. بررسی گواهینامه‌ها و مدارکی که یک برند دریافت کرده است نیز یکی از عواملی است که به شما کمک می‌کند تا روغن باکیفیتی را تهیه کنید. همان‌طور که گفتیم توجه به نوشته روی محصول هم از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است که حتما روی بسته‌بندی محصول روغن آرگان 100% ذکر شده باشد. همچنین ممکن است برخی از برندها روغن آرگان را از کشورهای مختلفی وارد کرده و آن را بسته‌بندی کنند.

این نکته را در نظر بگیرید که تنها روغن آرگانی که در کشور مراکش تولید شده است از کیفیت بالایی برخوردار است و اصل می‌باشد. شرکت نارین گل که تنها نمایندگی شرکت موکشا اتریش در خاورمیانه است روغن آرگان اصل و با کیفیت را وارد می‌کند و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین با مراجعه به سایت نارین گل می‌توانید آن را تهیه کرده و با خاطری آسوده از آن استفاده کنید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید