سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
شمع عطری
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل

نحوه استفاده از شمع عطری در آروماتراپی

تا به حال برای‌تان پیش آمده که ذهن‌تان خسته باشد و دلتان بخواهد که آرامش خود را دوباره به دست بیاورید؟ استفاده از شمع عطری به شما کمک می‌کند که ذهن‌تان را آرام کنید و انرژی خود را بیشتر کنید. از شمع معطر در آروماتراپی استفاده زیادی می‌کنند. زیرا رایحه روغن‌های اسانسی اثر مستقیمی بر روی ذهن دارند و به فرد کمک می‌کنند که انرژی و نشاط خود را دوباره به دست بیاورند. در این مقاله درباره شمع‌های معطر اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و در انتهای مقاله برای خرید شمع معطر با کیفیت عالی شما را راهنمایی می‌کنیم.

طرز تهیه شمع عطری درست مانند سایر شمع‌ها است. با این تفاوت که در موم مذاب شمع مقداری روغن اسانسی اضافه می‌کنند تا در همه موم پخش شود. سپس آن را در قالب شمع می‌ریزند و بعد از اینکه موم سفت شد آن را روشن می‌کنند تا رایحه روغن اسانسی در هوا پخش شود. رایحه این شمع‌ها اثر مستقیمی بر روی جسم و ذهن می‌گذارد که در ادامه مقاله با هم می‌خوانیم.

شمع‌ عطری اغلب در رایحه‌درمانی یا آروماتراپی استفاده می‌شود و به سلامت جسمی و روحی ما کمک می‌کند. سوال این است که چطور این اتفاق می‌افتد؟ وقتی یک شمع معطر را روشن می‌کنید، مولکول‌های روغن اسانسی از طریق بینی و دهان به ریه‌های ما می‌رسند و سپس از طریق جریان خون وارد بقیه بخش‌های بدن می‌شوند. به این ترتیب بر روی مغز و سیستم عصبی ما تاثیر می‌گذارد. رایحه روغن‌های اسانسی اثر جسمی و ذهنی دارند و شما می‌توانید اثر آن را فورا احساس کنید.

شمع عطری

ریلکس شدن بدن

هیچ چیزی مانند یک شمع معطر نمی‌تواند به شما کمک کند تا پس از یک روز پرکار آرام شوید. با استفاده از رایحه‌درمانی به کمک شمع عطری بدن و ذهن شما آرام می‌شود. بسیاری از روغن‌های اسانسی بر روی مغز، سیستم‌های عصبی و ماهیچه‌ها اثر می‌گذارند و به فرد  احساس راحتی و آرامش می‌دهند. مثلا روغن اسطوخودوس بر سیستم عصبی شما اثر گذاشته و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. در نتیجه فشار خون پایین می‌آید و استرس کم می‌شود. ترشح هورمون‌ها منظم می‌شود و جریان تنفس آرام می‌شود. تحقیقات نشان داده که رایحه لوندر یا اسطوخودوس امواج آلفا در مغز را فعال می‌کند و باعث آرامش فرد می‌شود.

روغن‌هایی که به فرد حس آرامش می‌دهند عبارتند از: لوندر- رز - نعناع فلفلی - یلنگ یلنگ - کندر  

خرید شمع آروماتراپی

رفع استرس و اضطراب

شمع عطری با رایحه‌ای که در هوا منتشر می‌کند ذهن شما را آرام می‌کند. بنابراین استرس، اضطراب و افسردگی را از بین می‌برد. استشمام رایحه این شمع‌ها برای ذهن و روان شما بسیار مفید است و مغز را تحریک می‌کند تا نگرانی شما را کم کند. بنابراین احساس آرامش درونی در شما به وجود می‌آید. بر اساس یک پژوهش ثابت شده که از رایحه‌درمانی به عنوان یک گزینه در مراکز درمانی استفاده می‌شود تا علائم افسردگی را تسکین دهد و فرد آرامش خود را به دست بیاورد.

چند روغن ارگانیک که برای رفع استرس و اضطراب استفاده می‌شوند عبارتند از:  نارنج - شمعدانی - علف لیمو

خواب عمیق و آرام

اگر شب‌ها آرام نمی‌خوابید و یا خواب عمیقی ندارید آروماتراپی با شمع عطری می‌تواند به شما کمک کند که خواب بهتری داشته باشید. زیرا رایحه شمع معطر جریان خون را کند می‌کند و سیستم عصبی را آرام می‌کند. بنابراین راحت‌تر می‌توانید بخوابید. طبق نتایجی که از یک تحقیق به دست آمده نشان داده استفاده از شمع معطر می‌تواند تا حدودی جایگزین مطمئنی برای استفاده از دارو جهت برطرف کردن اختلالات خواب باشد. بنابراین شمع معطر مورد علاقه خود را در شب روشن کنید و اجازه دهید بدن شما به تدریج آرام شود و شرایط مطلوبی برای استراحت شما فراهم شود.

چند نمونه از شمع‌های اسانسی که به بهبود خواب کمک می‌کند: بابونه- ترنج-لوندر-یلنگ یلنگ-کندر

تقویت خلق و خوی

شمع‌ها به ما احساس شادی می‌دهند. از نظر بالینی ثابت شده که شمع‌ها بر خلق و خوی افراد تاثیر می‌گذارند. زیرا رایحه نشاط‌آور روغن‌های اسانسی سیستم لیمبیک مغز را تحریک می‌کنند و حافظه و احساسات فرد را کنترل می‌کنند. بنابراین انتقال‌دهنده‌های عصبی هورمون دوپامین و سروتونین را آزاد کرده و باعث ایجاد حس مثبت، شادی، سرخوشی و انگیزه می‌شوند.

روغن‌هایی که باعث بهبود خلق و خو می‌شوند عبارتند از: لیمو-رزماری-ترنج-اکالیپتوس

تقویت حافظه و تمرکز

یکی دیگر از فواید شمع‌های عطری این است که رایحه این شمع‌ها عملکرد شناختی مغز را تقویت می‌کنند. بنابراین تمرکز شما بالا رفته و حافظه شما تقویت می‌شود. رایحه بسیاری از روغن‌های اسانسی که در شمع‌های عطری وجود دارد باعث می‌شود که عمکرد مغز متفاوت شود. مثلا رایحه نعناع باعث بهبود حافظه و استدلال می‌شود و دامنه توجه را قوی می‌کند. رایحه این روغن این کار را با تقویت سیگنال‌های عصبی در هیپوکامپ انجام می‌دهد تا حافظه تقویت شود و عملکرد آن بیشتر شود.

چند نمونه شمع عطری که برای تقویت حافظه و تمرکز به شما کمک می‌کند عبارتند از: نعناع فلفلی-رزماری-ریحان-لیمو

تسکین سردرد

 علاوه بر فواید بالا، رایحه درمانی با اسانس می تواند برای کاهش سردرد و میگرن مفید باشد. هنوز مشخص نشده که دقیقا چه مکانیسمی در مغز اتفاق می‌افتد که رایحه روغن‌ها سردرد را کاهش می‌دهند ، اما مطالعات زیادی نشان داده‌اند که این اثر وجود دارد. در یکی از این مطالعات، بیماران مبتلا به میگرن که بوی اسطوخودوس را به مدت 15 دقیقه استنشاق کردند، مقدار قابل توجهی از سردرد آنها کاهش پیدا کرد.

نمونه هایی از روغن های اسانسی که برای کاهش سردرد استفاده می‌شوند عبارتند از: زنجبیل-شمعدانی-رزماری-بابونه-لوندر-نعناع فلفلی

شمع عطری

طرز استفاده از شمع عطری به این صورت است که لحظاتی را با خود خلوت کنید و در سکوت و آرامش بنشینید. آنگاه با توجه به علاقه و نیاز خود شمع معطر مورد نظر خود را روشن کنید و از رایحه آن لذت ببرید. همچنین توصیه می‌شود هنگامی که یوگا و مدیتیشن انجام می‌دهید از شمع معطر استفاده کنید.

بسیاری از اساتید استفاده از شمع رایحه دار در یوگا را پیشنهاد می‌کنند. زیرا رایحه آن باعث می‌شود که ذهن شما متمرکز شده و آرام شوید. تاثیر شمع عطری در مدیتیشن نیز ثابت شده است. هنگامی که بدن را آزاد و رها کرده‌اید و مدیتیشن انجام می‌دهید با استشمام رایحه اسانسی با ذهن خود ارتباط برقرار کنید تا حس آرامش در تمامی بدن شما به جریان بیفتد.

شمع‌های معطر را در بیشتر فروشگاه‌ها می‌فروشند. برای خرید شمع معطر لازم است که به این نکته دقت کنید که روغن اسانسی که در این شمع استفاده می‌شود کیفیت‌های متفاوتی دارد. اگر این روغن از کیفیت بالایی برخوردار نباشد اثر مثبتی بر روی شما نخواهد داشت. ما به شما توصیه می‌کنیم که شمع معطر را از نارین گل تهیه کنید. زیرا روغن‌های اسانسی این شرکت خالص هستند و در تهیه آنها از کود شیمیایی استفاده نشده است.

این روغن‌ها با مجهزترین دستگاه‌ها تهیه می‌شوند و قابل بازیافت هستند. شرکت نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا اتریش در خاورمیانه است و تمام محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. قیمت شمع عطری در بازار متفاوت است. قطعا هر چه روغن خالص‌تری در آن استفاده شده باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. برای خرید شمع عطری شیشه ‌ای به سایت نارین گل مراجعه کنید و از رایحه‌های متنوع آن لذت ببرید.  

یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا خستگی روزانه خود را از تن دور کنید و انرژی خود را به دست بیاورید آروماتراپی با شمع عطری است. شمع‌های معطر با رایحه‌های گوناگونی موجود هستند و هر کدام اثر مشخصی بر روی شما می‌گذارند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب نوع رایحه آن ببینید که دقیقا به کدام‌یک نیاز دارید. استفاده از این شمع‌ها بر روی جسم و ذهن شما تاثیر دارند. به طور مثال می‌توانند بدن شما را ریلکس کنند، استرس را از بین ببرند، خواب شما را عمیق کنند و تمرکز را بالا ببرند.

همچنین بعضی از رایحه‌ها باعث تسکین سردرد می‌شوند و خلق و خو را بهتر می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که بعضی از رایحه‌ها جایگزینی برای استفاده از دارو هستند. برای تهیه شمع‌های معطر به سایت نارین گل مراجعه کنید. همچنین در این سایت می‌توانید رایحه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا برای شما ارسال شود و شمع مورد نظر خودتان را بسازید و از آن لذت ببرید. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند. بنابراین می‌توانید با خیالی آسوده از محصولات این برند استفاده کنید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید