سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
شمع رایحه دار
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل

بررسی فواید استفاده از شمع رایحه دار در یوگا

یوگا یکی از پرطرفداران‌ترین تمرین‌ها برای متعادل شدن بدن و ذهن است. از طریق یوگا چاکراها باز می‌شوند و بدن ارتباط بهتری با ذهن و دنیای اطرافش پیدا می‌کند. بسیاری از مربیان یوگا توصیه می‌کنند که هنگام انجام این تمرین‌ها و به خصوص زمانی که مدیتیشن می‌کنید از شمع رایحه دار استفاده کنید. زیرا رایحه اسانسی این شمع‌ها بر روی ذهن شما اثر می‌گذارند و آن را آرام و متمرکز می‌کنند. در این مقاله به بررسی اثر این شمع‌ها در یوگا می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید شمع‌های عطری شما را راهنمایی می‌کنیم.

شمع رایحه‌ دار چیست؟

شمع عطری شمعی است که مقداری روغن اسانسی در پارافین آن وجود دارد. به طوری که وقتی شمع را روشن می‌کنید، رایحه این شمع در هوا پخش می‌شود و آن را عطرآگین می‌کند. بسیاری از شمع‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند شمع معطر هستند که با عطرهای مختلفی ارائه می‌شوند. رایحه شمع‌ها اثرات متفاوتی بر روی ذهن و روحیه ما می‌گذارند. بنابراین بهتر است که قبل از خرید این شمع‌ها با رایحه آنها و اثری که بر روی بدن ما می‌گذارند آشنا باشید. بسیاری از این شمع‌ها باعث می‌شوند که شور و نشاط در ما تقویت شود و بسیاری دیگر باعث ایجاد آرامش عمیقی در ما می‌شوند. حتما برای شما هم جالب است که بدانید می‌توانید با استفاده از روغن‌های ارگانیک نارین گل شمع خودتان را بسازید. برای ساخت این شمع می‌توانید یک یا دو اسانس را انتخاب کنید و لذت ساخت شمع را تجربه کنید. برای خرید شمع رایحه دار به اینجا مراجعه کنید.

تاریخچه استفاده از شمع

سالیان زیادی است که از شمع‌ها در مراسم‌های مختلفی استفاده می‌شود. به خصوص هنگامی که مراسم مذهبی و آیین‌های سنتی برگزار می‌شده از شمع‌ استفاده می‌کردند. مثلا شمع را در محراب قرار می‌دادند و یا در زیارت‌گاه‌ها آن را در کنار مجسمه‌های مقدس می‌گذاشتند. حتی هنگامی که افراد از دنیا می‌رفتند در مراسم‌ها از شمع استفاده می‌کردند. همان‌طور که تا به امروز این سنت رواج دارد و استفاده از شمع حس آرامش به افراد می‌دهد. هنگام انجام تمرین‌های یوگا هم درست به همین شکل است که شمع می‌تواند شما را بر روی تمرین‌ها متمرکز کند و حس آرامش به شما بدهد. به خصوص هنگامی که از شمع عطری استفاده می‌کنید باعث می‌شود که اثر بیشتری بر روی ذهن و آگاهی شما داشته باشد.

از شمع رایحه دار چه استفاده‌هایی می‌شود؟

نحوه استفاده از شمع عطری به این صورت است که می‌توانید بعد از یک روز پرتنش که به خانه برمی‌گردید دقایقی را با خود خلوت کنید و از رایحه این شمع استفاده کنید تا به شما حس آرامش بدهد. همچنین توصیه می‌شود از شمع‌های عطری که با رایحه‌های گوناگون وجود دارند هنگام انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن هم استفاده کنید. چرا که شمع‌های عطری تمرکز را بالا می‌برند و حس آرامش به فرد می‌دهند. رایحه‌های گوناگون این شمع‌ها اثرات متنوعی بر روی افراد می‌گذارند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از رایحه‌های متنوع این شمع‌ها استفاده کنید.

شمع رایحه دار

شمع عطری و کلاس یوگا

یوگا مجموعه ای از تمرین‌های فیزیکی و ذهنی است که در آن تمامی بدن چه به صورت جسمی و چه به صورت ذهنی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یوگا سابقه بسیار زیادی دارد و از زمان‌های دور برای متعادل کردن جسم و ذهن استفاده می‌شده است. به طوری که در بسیاری از کشورها مانند هند همانند یک آیین باستانی به آن نگاه می‌شود. یوگا امروزه در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. در بسیاری از کلاس‌های یوگا از شمع‌های رایحه‌دار استفاده می‌کنند تا فضایی آرام برای مدیتیشن و یوگا ایجاد کنند. شمع‌های رایحه‌دار آگاهی ذهنی ما را بالا می‌برند.

فضای کلاس یوگا را می‌توانید به راحتی با چند شمع تغییر دهید. البته مهم است که بدانید از چه نوع اسانسی استفاده کنید. بسیاری از اسانس‌ها برای کلاس یوگا مناسب هستند زیرا فضا را آرام می‌کنند و تمرکز را بالا می‌برند. در واقع اسانس این شمع‌ها این سیگنال را به شما می‌دهد که لازم است آرام بنشینید و حرکت نداشته باشید تا تمرکز شما زیاد شود. برای انجام تمرین‌های یوگا و مدیتیشن توصیه می‌شود که چراغ‌ها را خاموش کنید و یا نور آنها را کم کنید و چند شمع در محیط اتاق روشن کنید تا بتوانید بر روی شمع‌ها تمرکز کنید. به خصوص هنگامی که از شمع رایحه دار استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که از رایحه‌هایی استفاده کنید که برای انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن مناسب باشند. سپس لباس مناسب یوگا را بپوشید به شکلی که لباس شما راحت و آزاد باشد. آنگاه بر روی نور شمع تمرکز کنید و اجازه دهید رایحه شمع اثر خود را بر روی ذهن شما بگذارد. شمع معطر با سوختن خود به مرور ذهن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود که تمرکز بیشتری بر روی رهاسازی ذهن خود داشته باشید.

شمع آروماتراپی مخصوص خودت را بساز

فواید استفاده از شمع عطری در کلاس یوگا

زندگی روزمره ما با استرس‌ها و فشارهای عصبی خود ذهن ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین لازم است تا دقایقی را به خودتان اختصاص دهید و چند تمرین یوگا را همراه با شمع رایحه دار انجام دهید. تمرینات یوگا و مدیتیشن زمانی بر روی ما اثر بهتری دارند که در فضای آرام‌بخشی انجام شون و هیچ صدایی مزاحم تمرکز شما نشود تا بتوانید بدن و ذهن خود را آزاد بگذارید. در چنین موقعیتی بدن شما آرام می‌شود و ذهن‌ و بدن به ارتباط عمیقی می‌رسند. یکی از مواردی که می‌تواند تمرکز شما را بالا ببرد استفاده از شمع‌های معطر است. رایحه ملایمی که هنگام سوزاندن شمع‌های عطری در هوا پخش می‌شود تاثیر مستقیمی بر ذهن و بدن شما دارد.

حال ببینیم که شمع‌های معطر چه فوایدی برای انجام تمرینات یوگا دارند:

  • حس بویایی را تقویت می‌کنند
  • باعث آرامش ذهن و جسم می‌شوند
  • تمرکز را زیاد می‌کنند
  • باعث تنفس بهتر می‌شوند
  • انرژی مثبت را زیاد می‌کنند
شمع رایحه دار

بهترین اسانس شمع برای تمرین یوگا چیست؟

برای آروماتراپی با شمع عطری لازم است که ابتدا ببینید که کدام رایحه برای شما مناسب است. معمولا از اسانس‌های زیادی برای تمرینات یوگا استفاده می‌کنند ولی بهترین اسانس‌هایی که برای شمع عطری در حین انجام دادن تمرینات یوگا و مدیتیشن استفاده می‌شوند عبارتند از:

  • لوندر یا اسطوخودوس: روغن لوندر بر روی سیستم عصبی بدن اثر مستقیم دارد و بدن را آرام می‌کند.
  • بابونه: بابونه سردردهای عصبی و میگرن را برطرف می‌کند و سیستم عصبی را آرام می‌کند.
  • ترنج: ترنج روحیه را تقویت می‌کند. باعث می‌شود فرد احساس شادابی بیشتری داشته باشد و کمتر مضطرب شود.
  • رز: شمع رایحه دار رز حس مثبتی به افراد می‌دهد و درهای قلب را بر روی احساس عشق و دوست داشتن باز می‌کند.
  • لیمو:  روغن لیمو حس شادابی و نشاط می‌دهد و بسیار انرژی زا است. بنابراین حس مثبت و شادمانی که این روغن به هنگام انجام تمرینات یوگا به شما می‌دهد باعث سرحال شدن ذهن می‌شود.
  • رزماری: هنگامی که در انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن نیاز به تمرکز زیادی دارید، روغن رزماری به شما کمک می‌کند تا بتوانید حواس خود را از عوامل مختلف بر روی تمرین‌های یوگا متمرکز کنید. به خصوص وقتی که در انجام این تمرین‌ها مبتدی هستید و تمرکز شما پایین است.

شمع رایحه دار از کجا بخریم؟

شمع‌های عطری با اسانس‌های مختلف در بازار به وفور یافت می‌شوند. توصیه ما این است که هنگامی می‌خواهید شمع اسانس سوز تهیه کنید توجه داشته باشید که از روغن‌های اسانسی باکیفیت و خالص در آن استفاده شده باشد تا تاثیر بیشتری بر روی شما بگذارد. شمع‌های معطر نارین گل با بهترین اسانس‌ها تولید می‌شوند و جالب اینکه خودتان می‌توانید این شمع‌ها را بسازید تا هم از کیفیت آن مطمئن باشید و هم لذت ساخت شمع را بچشید. تمامی محصولات نارنین گل با بهترین کیفیت تهیه می‌شوند و قابل بازگشت به طبیعت هستند. روغن‌های اسانسی نارین گل مستقیم از میان طبیعت می‌آیند و با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند. تمامی محصولات نارین گل صد در صد خالص هستند.

شمع رایحه دار
سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم استفاده از شمع قدمت زیادی دارد. علاوه بر اینکه از شمع‌ها برای استفاده از نور آنها استفاده می‌شده است در بسیاری از آیین‌ها و مراسم مذهبی هم از آن استفاده می‌کردند. از شمع رایحه دار نیز زیاد استفاده می‌شود. در این شمع‌ها روغن‌های اسانسی وجود دارند و هنگامی که آن را روشن می‌کنید عطر آن در محیط می‌پیچد و اثرات بسیار خوبی بر روی ذهن و جسم می‌گذارند. به خصوص زمانی که یوگا و مدیتیشن انجام می‌دهید این شمع‌ها اثر بی‌نظیری بر روی ذهن شما می‌گذارند. آرامش شما را بیشتر می‌کنند و تمرکز شما را بالا می‌برند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از شمع‌های عطری نارین گل استفاده کنید. زیرا نارین گل بهترین محصولات را با قیمت مناسبی در اختیار شما می‌گذارد. تمامی محصولات نارین گل بدون تست حیوانی هستند و همه محصولات آن قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان اگزما

معرفی بهترین روغن‌ها برای درمان اگزما

اگزما یک مشکل پوستی مزمن است که تاثیر بسیاری بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. این بیماری باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، که به طور معمول با خارش، قرمزی و ترشحات پوستی همراه است. برای درمان اگزما معمولاً از محصولات مراقبتی ضد التهاب و داروهای ضد حساسیت استفاده می‌شود. همچنین مراقبت‌های پوستی مناسب و اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند استرس، آلرژن‌ها و تغذیه نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید