سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن آرگان
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آرگان ارگانیک

از فواید روغن آرگان برای پوست و مو چه می دانید؟

اگر قرار باشد که تنها یک روغن ارگانیک را برای مشکلات پوست و موی خود انتخاب کنید قطعا روغن آرگان یکی از آنهاست. زیرا خاصیت روغن آرگان برای مو و پوست بسیار عالی است. این روغن نه تنها سلامتی پوست و موی شما را تضمین می‌کند، بلکه زیبایی دوباره‌ای به شما می‌بخشد. بنابراین از فواید روغن آرگان غافل نشوید و تا انتهای این مقاله را بخوانید تا با خواص آن آشنا شوید. در این مقاله تمامی خواص این روغن را بررسی کرده‌ایم و در انتهای مقاله برای خرید روغن آرگان اصل و باکیفیت شما را راهنمایی کرده‌ایم.

روغن آرگان چیست و چگونه تولید می‌شود؟

روغن آرگان از میوه درخت آرگان تهیه می‌شود. فواید روغن آرگان برای پوست و مو آنقدر زیاد است که از آن به عنوان یک ماده جادویی یاد می‌کنند. این گیاه محصول کشور مراکش است و به اندازه‌ای معروف است که آرگان را به عنوان سمبل این کشور می‌شناسند. روغن آرگان در سراسر دنیا کاملا شناخته شده است و یکی از پرفروش‌ترین محصولات ارگانیک در سراسر دنیاست. در داخل میوه آرگان مغزی وجود دارد که روغن آرگان به روش پرس سرد از آن تهیه می‌شود. در گذشته روغن آرگان را به روش دستی تهیه می‌کردند اما امروزه این روغن را به کمک دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای تهیه می‌کنند.

چرا روغن آرگان برای پوست و مو مفید است؟

روغن آرگان مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی دارد که به واسطه آنها برای مشکلات پوست و مو معجزه می‌کند. 95 درصد این روغن از اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 تشکیل شده است. به همین دلیل این روغن آبرسان و مرطوب‌کننده پوست و مو است و باعث درخشش موها و نرم شدن پوست می‌شود. همچنین ویتامین‌های A، E و C که در این روغن است پوست و مو را تقویت می‌کند و بسیاری از مشکلات پوست و مو مانند ریزش مو، پیری پوست و موخوره را درمان می‌کند. روغن آرگان با داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می‌برد و آن را بازسازی و احیا می‌کند.

این روغن از پوست شما در برابر اشعه ماورای بنفش و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین آ موجود در روغن آرگان پوست و مو را تغذیه می‌کند و محصولی تقویتی و ترمیم‌کننده برای آسیب‌دیدگی‌های مو و پوست است. سلول‌های پوست و مو به کمک روغن آرگان بیشتر رشد می‌کنند و خود را احیا می‌کنند. باتوجه‌ به خواص فراوان روغن آرگان مشخص شد که چرا این روغن تا این حد در درمان مشکلات پوست و مو موثر است.

فواید روغن آرگان

فواید روغن آرگان برای پوست چیست؟

نرم کننده و آبرسان

روغن آرگان یک نرم‌کننده ارگانیک برای پوست است. زیرا این روغن از اسیدهای چرب ضروری مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک تشکیل شده که آن را عمیقاً آبرسانی می‌کند. این خاصیت روغن آرگان برای پوست‌های خشک بسیار مفید است.

رفع اگزما و پسوریازیس

یکی از فواید روغن آرگان این است که به دلیل اینکه آبرسانی قوی است و نیز سرشار از ویتامین E است از دولایه سطحی پوست به راحتی محافظت می‌کند و اثرات اگزما و پسوریازیس را که اغلب به دلیل خشکی شدید پوست ایجاد می‌شود از بین می‌برد.

رفع جوش و آکنه

یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که عامل اصلی جوش و آکنه را از بین می‌برد. زیرا این روغن سرشار از ویتامین E است و خاصیت ضدباکتری دارد. بنابراین عامل اصلی ایحاد جوش و آکنه را که باکتری‌های فعال هستند به کلی از بین می‌برد. این ویتامین یک لایه محافظ بر روی پوست می‌سازد و از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. بنابراین التهاب، خارش و قرمزی را از بین می‌برد.

رفع چین و چروک پوست

روغن آرگان سرشار از آنتی‌اکسیدان است. بنابراین یکی از مهم‌ترین فواید روغن آرگان این است که لایه‌های پوست را منقبض کند و از افتادگی و شل شدن آنها جلوگیری کند. همچنین ویتامین E که در این روغن وجود دارد چین و چروک‌های پوست را از بین می‌برد و با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کند. روغن آرگان پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری بسازد و پوست شما جوان می‌شود.

شفاف شدن پوست

روغن آرگان پوست را شفاف و روشن می‌کند. زیرا این روغن با ویتامین‌هایی که دارد تیرگی پوست، لکه‌ها و قرمزی پوست را از بین می‌برد و پوست شما روشن می‌شود. این روغن اثر مستقیمی بر روی رنگدانه‌های تیره پوست می‌گذارد و آنها را از بین می‌برد.

فواید روغن آرگان برای مو چیست؟

از بین بردن شوره سر

همان‌طور که گفتیم روغن آرگان مرطوب‌کننده و آبرسان است و پوست را هیدراته می‌کند. بنابراین خارش سر متوقف می‌شود و پوست سر دچار شوره نمی‌شود. همچنین این روغن ضدباکتری و ضدقارچ است و یک لایه محافظ بر روی پوست سر ایجاد می‌کند تا پوست را در مقابل عواملی که باعث ایجاد شوره می‌شوند محافظت کند.

رفع خشکی پوست سر

یکی دیگر از فواید روغن آرگان رفع خشکی پوست سر است. زیرا روغن ارگان با وجود اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 9 که دارد یک مرطوب‌کننده قوی است. هنگامی که آن را بر روی پوست سر ماساژ می‌دهید، به عمق پوست نفوذ می‌کند و آن را مرطوب می‌کند. همچنین رطوبت داخلی پوست را هم حفظ می‌کند و از بخار شدن آن جلوگیری می‌کند. وقتی پوست کف سر مرطوب باشد کمتر دچار شوره و خارش سر می‌شود.

فواید روغن آرگان

تقویت موها

روغن آرگان ریشه موها را مستحکم می‌کند و باعث می‌شود که فولیکول‌های مو تقویت شوند. چرا که این روغن با تحریک ریشه موها باعث می‌شود که جریان خون در آنها زیاد شود و اکسیژن‌رسانی به آنها افزایش یابد. بنابراین با تقویت موها تارهای مو ضخیم می‌شوند و ریزش موها قطع می‌شود. پس پرپشت شدن مو با روغن آرگان یکی از مهم‌ترین خواص این روغن است. برای آشنایی با طریقه مصرف روغن آرگان لازم است بدانید که این روغن را می‌توانید هم به صورت تکی و هم در ترکیب با روغن یلنگ‌یلنگ استفاده کنید.

محافظت در مقابل حرارت

از دیگر فواید روغن آرگان این است که هنگامی که آن را بر روی موها ماساژ می‌دهید از موهای شما در مقابل حرارت محافظت می‌کند. بنابراین اگر موهای خود را زیاد سشوار می‌کشید روغن آرگان یک محصول ارگانیک مناسب برای نگهداری از موهای شماست.

روغن آرگان اصل را از کجا بخریم؟

روغن‌های ارگانیک در بازار به وفور یافت می‌شوند. اما برای خرید آنها باید توجه داشته باشید که این روغن‌ها با کیفیت‌های متفاوتی ارائه می‌شوند که ممکن است از خلوص کافی برخوردار نباشند. بنابراین نباید هر روغنی را خریداری کنید. قبل از خرید روغن آرگان هم باید به این نکته توجه داشته باشید که خالص بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. حال از فواید روغن آرگان مطلع شدیم این سوال پیش می‌آید که چگونه باید تشخیص دهیم که کیفیت این روغن خوب است؟ تشخیص روغن خالص برای کسانی که متخصص نیستند کار بسیار دشواری است. بهترین راه این است که از فروشگاه‌هایی خرید کنید که سابقه خوبی در فروش روغن‌های ارگانیک دارند. همچنین اگر گواهینامه معتبر بین‌المللی داشته باشند قطعا کیفیت بالایی دارند زیرا برای دریافت این گواهینامه مراحل سختی را پشت سر گذاشته‌اند و شما می‌توانید مطمئن باشید که محصولات آن بالاترین کیفیت را دارند.

فواید روغن آرگان

روغن آرگان نیز از این اصل مستثنی نیست. بنابراین برای خرید روغن آرگان نیز لازم است به برندی مراجعه کنید که با تضمین کیفیت این روغن سلامتی شما را تضمین کند. قیمت روغن آرگان در بازار متفاوت است. هر چه میزان خلوص این روغن بیشتر باشد قیمت آن نیز طبیعتا بالاتر خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که روغن آرگان را از نارین گل تهیه کنید. زیرا نارین گل محصولات را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند و شما می‌توانید با خیالی آسوده از محصولات آن استفاده کنید. تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند و با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها تولید می‌شود.

سخن پایانی

فواید روغن آرگان که به گیاه کشور مراکش معروف است در سراسر دنیا شناخته شده است. این روغن با اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی که دارد موها را بسیار نرم می‌کند، خشکی پوست سر را از بین می‌برد و شوره موها را برطرف می‌کند. همچنین این روغن آبرسان و مرطوب‌کننده عمیق پوست و مو است و برای رفع چین و چروک پوست بسیار موثر است. همچنین  این روغن پوست را شفاف می‌کند و جوش و آکنه را از بین می‌برد. برای خرید روغن آرگان اصل و با کیفیت به سایت نارین گل مراجعه کنید و مطمئن باشید که این محصولات اثر بی‌نظیری بر روی پوست و موی شما می‌گذارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن هسته انگور برای پوست

فواید روغن هسته انگور برای پوست و سلامتی

جالب است بدانید که از شش هزار سال پیش از خواص درمانی روغن هسته انگور استفاده می‌شده است. فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو تا به امروز نیز مورد توجه افراد بوده است. از جمله مهم‌ترین این فواید درمان جوش با روغن هسته انگور است. همچنین این روغن ضدچروک و آبرسان نیز هست. روغن هسته انگور برای تقویت مو، درمان شوره و موخوره نیز استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که روغن هسته انگور یک روغن همه فن حریف است. در این مقاله به بررسی خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو می‌پردازیم. از آنجایی که می‌دانیم خرید یک روغن مطمئن برای بسیاری از افراد چالش بزرگی است، در انتهای مقاله برای خرید روغن هسته انگور با کیفیت و مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید