سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن هسته انگور برای پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

فواید روغن هسته انگور برای پوست و سلامتی

جالب است بدانید که از شش هزار سال پیش از خواص درمانی روغن هسته انگور استفاده می‌شده است. فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو تا به امروز نیز مورد توجه افراد بوده است. از جمله مهم‌ترین این فواید درمان جوش با روغن هسته انگور است. همچنین این روغن ضدچروک و آبرسان نیز هست. روغن هسته انگور برای تقویت مو، درمان شوره و موخوره نیز استفاده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که روغن هسته انگور یک روغن همه فن حریف است. در این مقاله به بررسی خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو می‌پردازیم. از آنجایی که می‌دانیم خرید یک روغن مطمئن برای بسیاری از افراد چالش بزرگی است، در انتهای مقاله برای خرید روغن هسته انگور با کیفیت و مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • خواص روغن هسته انگور برای پوست
  • خواص روغن هسته انگور برای مو
  • چگونه روغن هسته انگور اصل را تشخیص بدهیم؟
  • قیمت روغن هسته انگور

روغن هسته انگور علاوه بر کاربرد در آشپزی و تاثیرات زیادی که بر سلامتی بدن دارد،  مناسب برای درمان مو و پوست نیز هست. ما در این مقاله به بررسی فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو می‌پردازیم با ما همراه باشید.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

مرطوب کردن پوست

از فواید روغن هسته انگور برای پوست خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است، مخصوصا روغن هسته انگور برای پوست چرب مرطوب کننده‌ای بی‌نظیر است. زیرا این روغن سبک است و احساس چربی روی پوست نخواهید داشت. همچنین به سرعت جذب می‌شود و منافذ پوست را نمی‌بندد. برای استفاده از روغن هسته انگور برای مرطوب کردن پوست، شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب چند قطره از آن را روی پوست تمیز ماساژ دهید. در صورت تمایل می‌توانید صبح‌ها نیز این کار را انجام دهید.

درمان آکنه و جوش

محققان و پژوهشگران روغن هسته انگور برای جوش صورت و درمان آکنه را بسیار زیاد پیشنهاد می‌کنند. فواید روغن هسته انگور برای پوست زیاد است زیرا این روغن با دارا بودن  اسید لینولئیک به استحکام و قوی شدن لایه‌های پوستی کمک می‌کند. دیگر ویژگی این روغن نیز ضد میکروبی بودن آن است. ‌این ویژگی روغن هسته انگور برای از بین بردن جوش صورت مفید است. این روغن با حمله به میکروب‌هایی که می‌توانند به منافذ پوست نفوذ کنند و باعث ایجاد جوش شوند، از جوش و آکنه پوست جلوگیری می‌کند. همچنین روغن هسته انگور برای جای جوش نیز توصیه می‌شود. این روغن با بازسازی پوست، جای جوش‌ها را از بین می‌برد. 

فواید روغن هسته انگور برای پوست

درمان منافذ باز پوست

فواید روغن هسته انگور برای پوست زیاد است. یکی از آنها درمان منافذ است. روغن هسته انگور برای منافذ باز پوست بسیار توصیه می‌شود. زیرا این روغن مقدار زیادی اسیدلینولئیک و اسید چرب دارد. به کمک این اسیدها بافت پوست سفت و منسجم شده و منافذ باز پوست به مرور کوچک می‌شوند.

یکدست کردن رنگ پوست

یکدست کردن رنگ پوست

 یکی دیگر از فواید روغن هسته انگور برای پوست یک‌دست کردن رنگ آن است. روغن هسته‌ انگور حاوی آنتی اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین است که اگر به‌طور مداوم روی پوست استفاده ‌شود باعث یکنواخت شدن رنگ آن می‌شود. همچنین روغن هسته انگور برای لک صورت نیز تاثیر دارد. این روغن با روشن کردن رنگ پوست روی لک‌ها اثر می‌گذارد.

فواید روغن هسته انگور برای پوست

متعادل‌کردن چربی پوست

متعادل‌کردن چربی پوست با وجود خواص روغن هسته انگور برای پوست چرب امکان‌پذیر است. روغن هسته‌ انگور دارای خواصی است که ‌می‌تواند چربی طبیعی پوست را کاهش دهد. اگرچه ممکن است این روش غیرمنطقی به نظر برسد، اما این روغن به متعادل کردن تولید روغن و جلوگیری از تولید روغن اضافه کمک می‌کند. معمولا پوست‌های چرب بیشتر دچار جوش و آکنه می‌شوند و متعادل سازی چربی پوست به وسیله روغن هسته انگور برای از بین بردن جوش مفید خواهد بود.

 در ادامه به طریقه مصرف روغن هسته انگور برای پوست می‌پردازیم:

  • ابتدا مقدار کمی از آن را روی گونه یا گردن بمالید و تا 24 ساعت اجازه دهید روی‌ پوست بماند. برای استفاده از این شیوه از نداشتن آلرژی اطمینان حاصل کنید.
  • پوست خود را ازآلودگی تمیز کرده و چند قطره از آن را به آرامی روی پوست صورت مالش دهید.
  • با انگشتان دست روی صورت حرکات دایره‌ای انجام دهید و اجازه دهید روغن جذب پوست شود.
  • این کار را چند روز در هفته تکرار کنید.

از بین بردن تیرگی دور چشم

از فواید روغن هسته انگور برای پوست، رفع تیرگی است. روغن هسته انگور برای دور چشم و رفع تیرگی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیاهی دور چشم که به دلایل مختلفی مثل بی خوابی، استرس و…  به وجود می‌آید به زیبایی صورت لطمه وارد می‌کند و چهره را پیرتر نشان می‌دهد.

روغن هسته ی انگور برای دور چشم بسیار مفید است. برای این منظور باید2 الی 3 قطره روغن انگور را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید. این فرایند را دو بار در روز و به مدت چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

جوان کننده پوست

 روغن هسته‌ انگور علاوه‌ بر اسیدهای چرب حاوی ماده‌ای به نام پلی فنول است. پنی فنول علاوه ‌بر این‌ که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند، قادر است علائم پیری مثل لکه‌های پوستی و خطوط چین و چروک را نیز از بین ببرد. روغن هسته انگور برای پوست صورت به عنوان جوان کننده عمل می‌کند و با خاصیت قابضی که دارد باعث می‌شود پوست سفت‌تر به‌نظر برسد. بنابراین روغن هسته انگور با سفت کردن لایه‌های پوست از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

خرید روغن هسته انگور خالص

4  مورد از خواص روغن هسته انگور برای مو

همان‌طور که گفتیم فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو زیاد است. روغن هسته انگور علاوه ‌بر تاثیرگذاری مثبت روی پوست و سلامتی بدن می‌تواند برای مو نیز مفید باشد و از تاثیر اشعه‌ی uv ، آلودگی و ریزگردها بر موها بکاهد. فواید روغن هسته انگور برای مو نیازمند بررسی‌های بیشتری است اما نتایج تحقیق‌ها‌ی به دست آمده از تاثیرات روغن هسته انگور برای مو به شکل زیر است:

  • تقویت مو

افرادی که موهای ضعیف یا آسیب دیده دارند به راحتی و با استفاده از روغن هسته انگور می‌توانند آنها را درمان کنند و حجم آن‌ را افزایش دهند. زیرا این روغن ریشه موها را تقویت کرده و به استحکام فولیکول‌های مو کمک می‌کند. در نتیجه ریزش مو کم شده و حجم موها زیاد می‌شود.

  • درمان شوره

شوره سر به دلایل متفاوتی ممکن است اتفاق بیفتد. روغن هسته انگور نمی‌تواند شوره‌های ناشی از بیماری‌های پوستی یا شوره‌هایی که در اثر انباشت آلودگی در اثر شستشوی کم پدید می‌آیند را درمان کند اما می‌تواند در مبارزه با شوره‌های ناشی از خشکی پوست سر موثر باشد.

  • تسریع رشد مو

در روغن هسته انگور مقدار قابل توجهی اسید لینولنیک و فلاونوئید و ویتامین E وجود دارد که از عوامل تاثیر‌گذار بر رشد موی سر هستند. این روغن رشد موها را زیاد کرده و ریشه موها را تقویت می‌کند.

  • نرم کننده مو ودرمان موخوره

از فواید این محصول می‌توان به درمان موخوره اشاره کرد. اگر موهای مجعد دارید این روغن با دارا بودن اسید لینولنیک و ویتامین E می‌تواند هرگونه شکستگی و موخوره را ازبین ببرد. کافی ‌است قبل از شانه‌ زدن موهای مرطوب، مقدار مناسبی از آن را به مو‌های خود بمالید و این عمل را تا زمانی که نتیجه بگیرید، هفته‌ای دوبار تکرار کنید.

فواید روغن هسته انگور برای پوست

چگونه روغن هسته انگور اصل را تشخیص بدهیم؟

روغن هسته انگور دارای رنگی زرد است و فاقد بو می‌باشد. برای خرید این محصول باید به چند نکته دقت کنید:

  • از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.
  • به پروانه ساخت و شماره بهره‌برداری دقت کنید.
  • به تاریخ تولید توجه کنید تا روغن تازه‌تری بخرید.
  • از عدم استفاده مواد شیمیایی و استخراج طبیعی روغن‌های ارگانیک مطمئن شوید.
  • ما در شرکت نارین گل به شما اطمینان می‌دهیم که روغن هسته انگور را با بالاترین کیفیت تولید می‌کنیم. 

قیمت روغن هسته انگور

با توجه به کیفیت، شیوه‌‌ی تولید،کاربرد، محل تولید و شرکت تولید کننده‌ روغن هسته‌ انگور قیمت آن متفاوت است.

خرید روغن هسته انگور خالص

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا گفتیم، فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو بی‌نظیر است. این روغن از گذشته‌های بسیار دور برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شده است. امروزه استفاده از این روغن بسیار ساده است. زیرا به آسانی در دسترس همه افراد قرار دارد. استفاده از روغن هسته انگور خالص چالش بسیاری از افرادی است که از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند.

باید توجه داشته باشید که این روغن را حتما به صورت اصل تهیه کنید. زیرا تنها روغن اصل و با کیفیت این خواص را دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که روغن هسته انگور اصل را از شرکت نارین گل تهیه کنید. زیرا خلوص این روغن‌ بسیار زیاد است و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شود. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
خواص روغن ترنج

آشنایی با خواص روغن ترنج ، بهترین آبرسان برای پوست چرب

عطر ترنج برای بسیاری از ما آشناست. جالب است بدانید که از خواص روغن ترنج در درمان پوست و مو و همچنین درمان مشکلات روحی و ذهنی استفاده می‌شود. این روغن آب‌رسان فوق‌العاده‌ای است و برای پوست‌های خشک یک درمان قطعی است. از طرفی این روغن بسیار سبک است و جوش و آکنه را برطرف می‌کند. در این مقاله به بررسی برخی از فواید روغن ترنج می‌پردازیم و در انتهای مقاله با یک برند فوق‌العاده عالی برای خرید این محصول آشنا می‌شوید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید