سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان اگزما
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به قلم نارین‌گل
خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

معرفی بهترین روغن‌ها برای درمان اگزما

اگزما یک مشکل پوستی مزمن است که تاثیر بسیاری بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. این بیماری باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، که به طور معمول با خارش، قرمزی و ترشحات پوستی همراه است. برای درمان اگزما معمولاً از محصولات مراقبتی ضد التهاب و داروهای ضد حساسیت استفاده می‌شود. همچنین مراقبت‌های پوستی مناسب و اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند استرس، آلرژن‌ها و تغذیه نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.

رفع اگزما شدید ممکن است نیاز به تجویز دارو با نظر پزشک داشته باشد. اما معمولا درمان اگزما دست و صورت با رفع عوامل ایجادکننده برطرف می‌شوند و جای نگرانی ندارد.

اگر اگزما شما را خسته کرده است و می‌خواهید زودتر به نتیجه برسید و از بروز آن خلاص شوید، حتما این مقاله را تا پایان همراهی کنید. در این مطلب با بهترین روغن های گیاهی برای رفع اگزما آشنا می شویم.

اگزما یک بیماری پوستی التهابی است که می‌تواند باعث خشکی، قرمزی، خارش و بثورات پوستی شود. شایع ترین نوع آن اگزمای دست و صورت است. اگزما دست که به نام درماتیت دست هم شناخته می‌شود می‌تواند در هر سنی رخ دهد اما در افراد بین 20 تا 40 سال شایع‌تر است. همچنین اگزما صورت، که نام دیگر آن درماتیت آتوپیک صورت است، در هر سنی رخ می‌دهد اما در کودکان شایع‌تر است.

در حالی که درمان صد در صدی برای اگزما وجود ندارد، اما راه‌های مختلفی برای کنترل علائم آن وجود دارد.

انواع مختلفی از اگزما وجود دارد که هر کدام علل و علائم خاص خود را دارند. رایج‌ترین انواع اگزما عبارتند از:

  • درماتیت آتوپیک: این نوع اگزما اغلب در کودکان رخ می‌دهد، اما می‌تواند در بزرگسالان نیز ایجاد شود. درماتیت آتوپیک اغلب با سایر آلرژی‌ها مانند آسم یا تب یونجه همراه است. بنابراین شاید درمان اگزما در این نوع کمی سخت‌تر از سایر انواع اگزما باشد.
  • درماتیت تماسی: این نوع اگزما زمانی دیده می‌شود که پوست با ماده‌ای که به آن حساسیت دارد تماس پیدا می‌کند. این مواد می‌تواند شامل موادی مانند جواهرات، مواد شوینده یا لاتکس باشد.
  • اگزمای دیشیدروتیک: تاول‌های کوچک در دست‌ها و پاها بروز می‌کنند.
  • اگزمای نومولار: لکه‌های گرد و قرمز روی پوست ایجاد می‌شود.
  • اگزمای سبورئیک: این نوع اگزما باعث ایجاد قرمزی، پوسته‌ پوسته ‌شدن و خارش در پوست سر، صورت و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.
درمان اگزما

علل مختلفی می‌توانند باعث اگزما بویژه در دست‌ها و صورت شوند، از جمله:

  • تماس با مواد محرک و آلرژی‌زا : موادی مانند صابون‌ها، مواد شوینده، مواد شیمیایی، لاتکس، جواهرات، نیکل و عطر می‌توانند پوست را تحریک کنند و باعث اگزما شوند.
  • تغذیه نامناسب : تغذیه مناسب می‌تواند نقش مهمی در مدیریت و کنترل اگزما داشته باشد. برخی از مواد غذایی مانند محصولات لبنی، گلوتن، شکلات، مواد نگهدارنده و رنگ‌دهنده ممکن است عوارض منفی بر روی پوست افراد مبتلا به اگزما داشته باشند.
  • کمبود ویتامین D : برخی تحقیقات نشان داده‌اند که نقص ویتامین D ممکن است با افزایش خطر بروز اگزما همراه باشد. بنابراین، تضمین کافی بودن ویتامین D در رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر اگزما کمک کند.
  • کم آبی بدن : مصرف آب کافی برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست بسیار حائز اهمیت است.
  • خشکی پوست: پوست خشک می‌تواند آسان‌تر توسط مواد محرک تحریک شده و دچار اگزما شود.
  • ژنتیک: اگر سابقه خانوادگی اگزما دارید، احتمال ابتلا به اگزما در شما بیشتر است.
  • استرس: استرس می‌تواند اگزما را تشدید کند.

درمان‌های مختلف می‌توانند به تسکین علائم اگزما کمک کنند. درمان‌های اگزما از جمله در صورت و در دست‌ها عبارتند از:

  • استفاده از مرطوب‌کننده‌ها: مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند به حفظ رطوبت پوست دست شما کمک کرده و از خشکی و خارش جلوگیری کنند.
  • داروهای ضدالتهابی: داروهای ضدالتهابی مانند کرم‌ها و پمادهای شیمیایی می‌توانند در کاهش التهاب و قرمزی موثر باشند.
  • داروهای ضدخارش: داروهای ضدخارش در تسکین خارش تاثیرگذارند.
  • داروهای خوراکی: در برخی موارد، ممکن است پزشک برای شما داروهای خوراکی تجویز کند.
  • فتوتراپی: در موارد شدید، ممکن است از فتوتراپی برای درمان اگزما دست استفاده شود. فتوتراپی که به عنوان نور درمانی هم شناخته می‌شود، روشی برای درمان و یا تسکین علائم بیماری‌های مختلف با استفاده از نور است. این روش در درمان بیماری‌های متعددی مانند افسردگی، زردی نوزادان، اگزما و پسوریازیس کاربرد دارد.
  • استفاده از روغن‌های گیاهی : روغن‌های گیاهی به دلیل خواص ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی که دارند، باعث کاهش خارش و همچنین آبرسانی عمقی پوست می شوند. در نتیجه در درمان اگزما بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه خشکی پوست صورت را رفع کنیم؟

روغن‌های گیاهی متعددی وجود دارند که می‌توانند به تسکین علائم اگزما مانند خشکی، قرمزی، خارش و التهاب کمک کنند. برخی از رایج‌ترین روغن‌های گیاهی برای درمان اگزما عبارتند از:

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به دلیل شباهت به چربی طبیعی پوست، به راحتی جذب می‌شود و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. به این ترتیب خشکی پوست کاهش پیدا کرده و احتمال بروز اگزما کم می‌شود.

شما می‌توانید هر شب پیش از خواب پوست خود را تمیز کرده و چند قطره از این روغن را روی پوست دست و یا صورت خود ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

می­توانید این روغن را با روغن مر ترکیب کرده و از اثرات مرطوب‌کنندگی آن نهایت استفاده را داشته باشید.

روغن آووکادو

روغن آووکادو به عنوان یک منبع غنی از ویتامین E، اسیدهای چرب اشباع‌نشده و آنتی‌اکسیدان‌ها، به کنترل التهاب و خشکی پوست کمک می‌کند و می‌تواند برای افراد مبتلا به اگزما بسیار مفید باشد. استفاده از روغن آووکادو به عنوان یک نرم‌کننده و مرطوب‌کننده بر روی پوست خشک و خارش‌آور می‌تواند در بهبود آن موثر باشد. همچنین این روغن می‌تواند به تغذیه و ترمیم پوست کمک کرده و الیاف پوستی را تقویت کند.

روغن نارگیل

اصلی ترین کاربرد این روغن رفع التهاب و آبرسانی پوست است. استفاده از روغن نارگیل می‌تواند خشکی بسیار عمیق پوست و اگزما را رفع کند، زیرا این روغن به دلیل ویژگی خاصی که دارد قادر است به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کند. روغن نارگیل همچنین خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که می‌تواند در کنترل عفونت‌های پوستی کمک کند که ممکن است در افراد مبتلا به اگزما وجود داشته باشد.

درمان اگزما

روغن هسته انگور

از مهمترین کاربردهای روغن هسته انگور، جلوگیری از خشکی پوست صورت و آبرسانی عمیق‌ترین لایه‌های است. ویتامین C و E که در این روغن وجود دارد، به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند به حفظ سلامت پوست کمک کنند. همچنین، افزایش رطوبت در لایه‌های پوست باعث افزایش ارتجاعی پوست و جلوگیری از چروک شدن آن می‌شود. استفاده از روغن هسته انگور برای رفع اگزما می‌تواند به عنوان یک درمان تکمیلی مؤثر باشد.

روغن گل مغربی یا پامچال

روغن گل مغربی دارای اسیدهای چرب ضروری است که می‌تواند به کاهش التهاب و خشکی پوست کمک کند.

مزایای استفاده از روغن پامچال یا گل مغربی برای اگزما عبارتند از:

  • کاهش التهاب و خارش : GLA موجود در روغن گل مغربی می‌تواند به کاهش التهاب، قرمزی و خارش پوست کمک کند.
  • مرطوب کردن پوست : این روغن با آبرسانی پوست، آن را نرم و مرطوب می‌کند.
  • تقویت سیستم ایمنی: GLA موجود در روغن گل مغربی می‌تواند تقویت سیستم ایمنی بدن و به تبع آن به بهبود اگزما را به دنبال دارد.
  • می‌توانید از روغن‌های گیاهی حامل به طور مستقیم روی پوست به عنوان مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • چند قطره از روغن را روی پوست تمیز و مرطوب بمالید.
  • به آرامی روغن را روی پوست ماساژ دهید تا جذب شود.
  • قبل از استفاده از هر روغن گیاهی، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

توجه:

  • روغن‌های گیاهی جایگزین درمان‌های پزشکی نیستند.
  • اگر علائم اگزما شما شدید است، به پزشک مراجعه کنید تا درمان اگزما شدید برای شما صورت گیرد.
  • زنان باردار و شیرده قبل از استفاده از روغن‌های ارگانیک باید با پزشک خود مشورت کنند.

لازمه بهره بردن از روغن‌های ارگانیک، اصل بودن آنها است. پس باید به دنبال روغن‌های اصل باشید و در این مورد دغدغه نداشته باشید چون برند نارین گل به فکر رفع این مشکل مشتریان بوده است. نارین گل نماینده رسمی شرکت موکشا لایف استایل اتریشی است.

محصولات این شرکت دارای گواهینامه GMP هستند که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی‌ بوده و در تمام دنیا اعتبار بسیار زیادی دارد. همچنین این محصولات فاقد پارابن و گلوتن هستند و بنابراین نگرانی در مورد استفاده از آنها وجود ندارد.

شما می‌توانید در هر جای ایران که باشید از طریق سایت نارین گل ثبت سفارش کرده و با خیال راحت از روغن­های گیاهی استفاده کنید و در درمان اگزمای دست و یا در درمان اگزمای صورت موفق شوید. اگر در مصرف روغن‌های گیاهی مداومت داشته باشید، حتما در درمان اگزمای شدید هم شاهد نتایج خوب خواهید بود.

موضوع این مقاله درمان اگزما بود؛ مشکلی که شاید برای شماها هم پیش آمده باشد. اگزما یک مشکل پوستی است که اغلب با خارش همراه است و در صورت، دست­ها و بدن معمولا دیده می‌شود.

عوامل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند؛ از جمله استرس، آب و هوا، حساسیت به مواد شوینده و... می­توانند در ایجاد این مشکل پوستی ناخوشایند دخیل باشند. معمولا درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد اما می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.

از جمله راههای درمان این مشکل استفاده از روغن‌های گیاهی است. در این مقاله روغن‌های گیاهی مورد معرفی قرار گرفتند تا شما بتوانید با کمک خواص آنها به شکل مناسب در درمان حساسیت پوستی و اگزما موفق شوید.

خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

فواید روغن اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس که می تواند آرامش ، پوستی زیبا ، و سلامتی را به شما هدیه دهد

روغن معطر این گیاه بیشتر از گل‌های ارغوانی (بنفش متمایل به آبی ) و یا سفید آن و گاهی از برگ‌های گیاه و حتی از ساقه‌اش عصاره گیری می شود که از آن علاوه بر مصارف دارویی در تهیه‌ی عطرها نیز استفاده می‌کنند .  برای تهیه دارو از این گیاه که بیش از 30 گونه‌ی مختلف دارد تنها از استوخودوس اصل استفاده می شود . در این مطلب شما را با فواید روغن اسطوخودوس و نحوه مصرف آن آشنا می کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید