سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن شمعدانی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رز شمعدانی ارگانیک

مهمترین خواص روغن شمعدانی

 روغن شمعدانی یک روغن پرکاربرد برای انواع پوست های چرب و خشک است. این روغن برای به تعادل رساندن چربی پوست سر نیز استفاده می‌شود. اما در میان خواص روغن شمعدانی برای پوست، یک خاصیت می‌درخشد و آن خاصیت جوان‎سازی پوست است. در ادامه درباره فواید روغن شمعدانی برای پوست و مو و البته خواص این روغن خوش بو در رایحه درمانی توضیحات کاملی خواهیم داد. در انتهای مقاله برای خرید این روغن ارگانیک با برند نارین گل آشنا می‌شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • تخصص اصلی روغن شمعدانی برای پوست: جوانسازی و ضد چروک
  • مهارت های دیگر روغن شمعدانی برای پوست
  • چگونه از روغن شمعدانی استفاده کنیم؟
  • خواص روغن شمعدانی در آروماتراپی
  • روغن شمعدانی خالص را از کجا تهیه کنیم؟

تخصص اصلی روغن شمعدانی برای پوست: جوانسازی و ضد چروک

با افزایش سن، چین و چروک‌ها به تدریج روی پوست خودنمایی می‌کنند و اگر به موقع اقدام نکنید، پوست‌تان خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. اینجاست که روغن شمعدانی که متخصص جوان‌سازی و رفع چین و چروک است وارد میدان می‌شود. اما روغن شمعدانی چگونه عمل می‌کند؟ روغن شمعدانی ابتدا عامل اصلی تخریب سلول‌های پوست یعنی رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و سلاح روغن شمعدانی در این مبارزه، آنتی‌اکسیدان های موجود در آن است. سپس نوبت به کلاژن‌سازی پوست می‌رسد.

خواص روغن شمعدانی

کلاژن‌سازی طبیعی بدن با افزایش سن، کاهش پیدا می‌کند و باز هم روغن شمعدانی با افزایش تولید کلاژن، خاصیت کشسانی پوست را تقویت کرده و پوست را سفت می‌کند. فرقی ندارد که پوست شما خشک، چرب و یا مختلط باشد. روغن شمعدانی نه تنها چین و چروک‌ها را از بین می‌برد، بلکه چربی پوست‌تان را نیز تنظیم می‌کند. بنابراین اگر پوستی جوان، شاداب و زیبا می‌خواهید، روغن شمعدانی پیشنهاد ویژه ما به شما است. اما چه چیزی روغن شمعدانی را خاص می‌کند؟ روغن شمعدانی در کنار خواصی که برای پوست‌تان دارد، رایحه‌ای آرام‌بخش و استثنائی نیز دارد و اگر طرفدار رایحه گلی، شیرین و خنک باشید از مصرف روغن شمعدانی بسیار لذت خواهید برد.

خرید روغن شمعدانی اصل

مهارت های دیگر روغن شمعدانی برای پوست

خواص روغن شمعدانی برای پوست از تخصص اصلی خود یعنی جوان‌سازی پوست فراتر رفته و می‌تواند جای چندین روغن را در روتین مراقبت از پوست‌تان پر کند. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین فواید روغن شمعدانی برای پوست، توانایی آن در روشن و شفاف کردن پوست است و این خاصیت، همیشه مورد توجه برندهای معروف محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است. 

خواص روغن شمعدانی برای پوست شامل موارد زیر است: 

  • درمان جوش و آکنه و جای آنها
  • درمان زخم و اسکار
  • روشن کننده پوست
  • ضد باکتری و ضد قارچ
  • درمان استرچ مارک (ترک های پوستی)

چگونه از روغن شمعدانی استفاده کنیم؟

روغن شمعدانی یک روغن اسانسی است. بنابراین برای استفاده از این روغن باید حتما آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. زیرا اگر روغن‌های اسانسی به تنهایی بر روی پوست استفاده شوند دچار التهاب و سوزش می‌شوند. روغن های حاملی که خواص ضد چروک و ضد پیری دارند می‌توانند در کنار روغن شمعدانی به تخصص این روغن کمک کرده و نتیجه سریع‌تر و بهتری را برای‌تان به ارمغان آورند. روغن‌های حاملی مانند روغن هسته زردآلو، هسته انار و هسته هلو در این زمینه به شما کمک می‌کنند. تنها بستگی به نوع پوست‌تان دارد. اگر پوست‌تان خشک است، روغن شمعدانی را با روغن هسته زردآلو ترکیب کنید. اگر پوستی چرب و یا مختلط دارید، روغن هسته انار بهترین انتخاب است و اگر پوست‌تان حساس است، روغن هسته هلو یک انتخاب ایده آل است. پس از استفاده از روغن‌ها و شستشوی آنها اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص روغن شمعدانی در آروماتراپی

بوی گلی، رز مانند و ماندگار شمعدانی برای خیلی از ما یادآور خاطرات شاد کودکی است. گل‌های شمعدانی را باید در زمان مناسب برداشت کرد تا روغن آن، رایحه واقعی و فوق‌العاده شمعدانی را داشته باشد. روغن شمعدانی رایحه‌ای شیرین و خنک دارد و اگر یک بار چند قطره از روغن شمعدانی اصل را در اسانس سوز بریزید، بعد از چند ثانیه فضای اتاق‌تان پر از آرامشی شگفت انگیز می‌شود که حتی اگر طرفدار رایحه گلی شمعدانی نباشید، باز هم از احساس آرامش عمیقی که رایحه روغن شمعدانی وجودتان را پر می‌کند، چنان لذتی خواهید برد که از استشمام عطر آن سیر نمی‌شوید.

رایحه روغن شمعدانی سرشار از خواص ضد استرس و اضطراب است و به ویژه برای خانم‌ها بسیار مناسب است و تاثیر زیادی دارد. روغن شمعدانی بر روی چاکرای قلب اثر دارد و می‌تواند احساس عشق را در قلب شما زنده کند. اگر چاکرای قلب بسته شود استرس فرد زیاد می‌شود. همچنین فرد قدرت برقراری ارتباط با دیگران را نخواهد داشت و دچار حس خودخواهی و تنفر خواهد شد. روغن شمعدانی برای ماساژ درمانی نیز استفاده می‌شود. چند قطره روغن شمعدانی را با سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی بدن خود ماساژ دهید. بعد از یک ربع دوش بگیرید و با بدنی آرام و روحیه‌ای آسوده استراحت کنید.

خواص روغن شمعدانی

روغن شمعدانی خالص را از کجا تهیه کنیم؟

این سوال برای بیشتر افراد پیش می‌آید که روغن شمعدانی ارگانیک و خالص را از کجا بخریم؟ قیمت این روغن چند است و از کجا بدانیم که این روغن باکیفیت و اصل است؟ برای تهیه روغن‌های ارگانیک لازم است حتما به سابقه آن برند توجه کنید. زیرا کیفیت این روغن‌ها به تنهایی برای شما قابل تشخیص نیست. از طرفی نیز دقت کنید که روغن‌هایی که با روش پرس سرد تولید می‌شوند قیمت بالاتری نسبت به سایر روغن‌ها دارند. زیرا حجم زیادی از این گیاهان را برای تولید روغن پرس می‌کنند و مقدار کمی روغن از آن به دست می‌آید. ما به شما توصیه می‌کنیم تا برای خرید روغن شمعدانی اصل و باکیفیت به سایت نارین گل مراجعه کنید. تمامی محصولات این برند زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌شوند. تمامی گیاهان بدون استفاده از کود شیمیایی رشد می‌کنند و کاملا خالص هستند

سخن پایانی

در این مقاله با خواص روغن شمعدانی آشنا شدید.  همان‌طور که گفتیم این محصول یک روغن اسانسی است که از روش پرس سرد تولید می‌شود. همچنین برای استفاده از این روغن باید آن را با یک روغن حامل ترکیب کرد. روغن شمعدانی برای پوست و مو بی‌نظیر است. مهم‌ترین خاصیت این روغن جوان‌سازی و ضد چروک بودن آن است. همچنین این روغن ضد باکتری و ضدقارچ است. از روغن شمعدانی برای درمان عوارض مو نیز استفاده می‌شود. این روغن پوست کف سر را تقویت می‌کند. ریزش موها را متوقف می‌کند و موها را درخشان می‌کند. این روغن تنها برای پوست و مو مناسب نیست.

از خواص آروماتراپی روغن شمعدانی نیز به شدت استفاده می‌شود. رایحه گلی این روغن بر روی چاکرای قلب اثر گذاشته و آن را فعال می‌کند. همان‌طور که گفتیم لازم است تا حتما از روغن باکیفیت و اصل استفاده کنید. زیرا روغنی که بی‌کیفیت باشد بر سلامتی شما اثر منفی می‌گذارد. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از روغن شمعدانی نارین گل استفاده کنید. . تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند و در تولید این محصولات از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. محصولات زیر نظر مستقیم شرکت موکشا تولید می‌شوند. این محصولات تست حیوانی ندارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن شمعدانی اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید