سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مرحله اول
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن علف لیمو ارگانیک

بخور گیاهی ، مفیدترین و آسان ترین راه برای پوستی زیبا

اختصاصی نارین گل - مقاله ای از کتاب "حکیم باشی" تالیف حامد یوسفی و مهدی الدراوشه

بخور گیاهی :

یکی از روش هایی که سختی و زحمت ساخت ماسک ها و کرم های خانگی را ندارد و همچنین تاثیراتی عمیق می تواند بر پوست و حتی دستگاه تنفسی داشته باشد ؛ استفاده از بخور گیاهانی مثل : ختمی ، بابونه ، رازیانه ، آویشن ، اسطوخودوس ، شاه تره و.... است . بخور این گیاهان سبب مرطوب شدن پوست ، و آب رسانی بهتر به نقاط مختلف آن است که باعث شادابی ، از بین رفتن جوش ها و چین و چروک های و روشن شدن سطح پوست می شود . بسیاری از اطبای گیاهی استفاده از بخور های گیاهی را حتی هفته ای 2 تا 3 بار توصیه می کنند .

رازیانه :

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است . خوب است بدانید که رازیانه ، سرشار از هورمون های زنانه است و طبیعتی گرم دارد . خواص رازیانه بر پوست عبارتند از : پاک کننده و ضد عقونی کننده ، حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن ، رفع چین و چروک از پوست های پیر ، از بین بردن کبودی پوست ، روشن کردن پوست های چرب ، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته ،کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی ، تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها ،دفع سموم ،تاثیر بر فعالیت بدن برای ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات ، الاستیسته ی پوست و بافت پیوند اهمیت دارند .

با جرات می توان گفت استفاده از بخور رازیانه یکی از تاثیرگذارترین روش های شادابی پوست و از بین بردن جوش های صورت می باشد .برای استفاده از این بخور شما می توانید 2 تا 3 قاشق سوپخوری رازیانه را در 2 لیوان آب جوش ریخته و بخور دهید .استفاده از این بخور هم 2 تا 3 بار در هفته توصیه می شود . همچنین شما می توانید رازیانه را به همراه بابونه و گل رز یا گل محمدی خشک ، یک قاشق سوپخوری از هرکدام ، را در آب جوش ریخته و بخور دهید تا تاثیرات عمیق آن را بر پوستتان ببینید .

بابونه :

بابونه از گیاهانی است که در بسیاری از کرم ها و ماسک های تجاری از آن استفاده شده است . این گیاه سرشار از مواد آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده می باشد .بابونه می تواند ، حساسیت های پوستی که با خارش و خشکی همراه است ، را به راحتی درمان کند .

بخور بابونه ،تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست دارد . علاوه بر از بین بردن میکروب ها و رفع التهاب های پوستی ، موجب می شود که خون در صورت شما سریعتر گردش کند و که این خود باعث جوانی و شادابی پوست می شود . همچنین این بخور منافذ پوست را باز کرده و باعث دفع سموم و فلزات سنگینی که در طی روز در آن نقوذ کرده ، می شود و از این رو برای کسانی که در معرض آلودگی شهر های بزرگ هستند ، برای پیشگیری از بیماری های پوستی و شادابی آن بسیار لازم است .

همچنین بسیاری از محققان در زمینه ی گیاهان دارویی معتقدند که بخور بابونه یکی از بهترین و قوی ترین روش ها برای از بین بردن جوش های سر سیاه و زیر پوستی است که ناشی از خواص آنتی باکتریال بابونه می شود . یکی از ترکیب هایی بسیار مفید برای شادابی و درخشان کردن پوست بخور همزمان بابونه به همراه ختمی است . این بخور سبب مرطوب شدن و پاکسازی صورت می شود . همچنین در صورت داشتن پوستی حساس باید بابونه را به همراه گل همیشه بهار استفاده کرد و در صورت داشتن پوستی چرب می توانید بابونه را با اسطوخودوس بخور دهید . بهترین طول زمان برای بخور بابونه 10 دقیقه می باشد . پیشنهاد می شود برای بسته شدن منافذ پوست ، بعد از بخور بابونه صورت را با مریم گلی یا چای مریم گلی و یا سرکه شست و شو دهید.

نکاتی درباره ی نحوه ی صحیح بخور گیاهی

ابتدا گیاهان دارویی را در ظرفی ریخته و بگذارید سریع بجوشد . اجازه دهید بعد از جوشیدن ، به مدت 8 دقیقه ی دیگر در همان حال بجوشد . شما در این مدت زمان می توانید اسانس ها یا روغن هایی که برای پوست مفید است را به آن اضافه کنید به طور مثال روغن کنجد . سپس گیاه دارویی را به همراه آب جوش در ظرف چینی ریخته و با حوله ای بزرگ به مدت 10 دقیقه بخور دهید .لازم است در این مدت آرام باشید تا تمام منافذ پوست صورت در برخورد کامل با بخار قرار گیرد .

بعد از اتمام بخور باید برای تخلیه آلودگی و چربی ، سریعا برای انقباض سلول های سطح پوست و بسته شدن منافذ آن اقدام کنید .ساده ترین روش این کار بعد از پایان بخور شست و شوی صور با آب سرد است . با این کار منافذ به مرور بسته می شود. راه حل دیگر این است که باید خیار را رنده کنید و به صورت ماسک روی تمام قمست های صورت ، گونه ها و چانه و... قرار دهید . در صورت داشتن پوستی چرب پیشنهاد می شود که از آب لیموی تازه را به کمک پنبه روی پوست بمالید . اگر پوستتان خشک است بهترین پیشنهاد استفاده از کرم های مرطوب کننده است.

منبع خبر: نارین گل

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن زنجبیل

خواص روغن زنجبیل ، بهترین درمان‌ آرتروز، رماتیسم و دردهای عضلانی

قرن‌های می‌گذرد که توانایی درمانی زنجبیل شناخته شده است و یونانی‌ها و رومی‌ها فراوان از این ادویه مفید بهره‌مند شده‌اند . این گیاه بومی آسیای جنوب شرقی است . از ساقه‌های زیرزمینی آن ادویه می‌سازند و به وسیله تقطیر با بخار روغن فرّار تهیه می‌کنند . تقطیر روغن ، بیشتر در انگلستان انجام می‌گیرد و حاصل آن مایعی است به رنگ زرد روشن ، متمایل به سبز کم‌رنگ کهربایی ، با رایحه گرم و دلپذیر ادویه‌ای .
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید