سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ماسک خاک رس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

ماسک لایه بردار

یک ماسک صورت نوعی لایه بردار است، سلول های مرده پوست را از سطح پوست برمی دارد، پوست جوان و تازه را آشکار می سازد و رشد سلول های زیرین را تحریک می کند. در ضمن ماسک صورت آب را از سطوح زیرین به سطح پوست می آورد. این کار موقتا پوست را صاف میکند و به شکل سحرآمیزی منافذ باز شده و چین ها را ظاهرا محو می کند. در نتیجه حتی ماسک های خشک کننده نیز به عنوان مرطوب کننده عمل می کندد (بستگی به مواد ماسک دارد) و پوست را تغذیه م یکنند. از لایه بردارهای شیمیایی که در برخی سالن های زیبایی به کار می رود، دوری کنید. در عوض به ماسک های قابض از جو دوسر، کرم گندم و خاک رس برای لایه برداری پوست روی بیاورید. ماسک های ملایم تر ساخته شده از عسل، آوکادو، سفیده تخم مرغ و میوه های تازه ای چون پاپایا و ماست برای یک پوست لطیف یا خشک ارجحیت دارند. هر کدام از این مواد را میتوان در ترکیبات مختلف با هم مخلوط کرد. افزودن یک قاشق چایخوری از گیاهان دارویی آسیاب شده، خشک شده و شفابخش پوست، قدرت لایه برداری را افزایش خواهند داد. گیاهان دارویی چون رزماری یا گلبرگ های رز را برای یک عملکرد ملایم تر به کار برید.

ماسک لایه بردار

صورتتان از شما تشکر خواهد کرد اگر بتوانید برای ماسک طبیعی یک بار در هفته زمان صرف کنید. 1 قاشق سوپ خوری جودوسر خوب ریز شده یا پودر خاک رس 1 قاشق غذاخوری عسل، اندکی حرارت دیده 1-2 قاشق چایخوری عصاره آلوئه ورا یا ژل آلوئه ورا ( یا چای گیاهی) 1 قطره روغن اسطوخودوس

جو دوسر یا رس را با عسل و آلوئه ورا بخیسانید و له کنید تا یک خمیر باریک درست شود. با روغن اسانسی مخلوط کنید، بر روی صورت در یک لایه مسطح به کار برید، از مناطق حساس دور چشم و دهان اجتناب کنید. بگذارید برای 5 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که احساس راحتی می کنید، بماند. (اجازه ندهید ماسک خشک شودیا آنقدر بکشید که تحریک کننده شود) سرانجام ماسک را با آّ گرم از روی صورتتان بشویید و با حرکت ملایم دست صورت را خشک کنید.

خرید روغن اسطوخودوس خالص 

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

شاید برای شما هم پیش آمده که در آینه به پوست صورت خود نگاه کنید و متوجه شوید که منافذ بزرگی روی پوست شما ایجاد شده‌اند. به خصوص اگر پوست چربی دارید این منافذ ممکن است روی بینی، اطراف گونه و روی پیشانی شما باشند و به راحتی دیده شوند. این منافذ به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. روغن‌های ارگانیک برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بسیار مفید هستند. بر خلاف باور عموم همه انواع پوست‌ها ( چرب، خشک و مختلط) می‌توانند از روغن‌های ارگانیک استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که پوست‌های چرب لازم است از روغن‌های سبکی استفاده کنند که به سرعت جذب پوست می‌شوند.  
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید