سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن رز
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رز ارگانیک

خواص روغن رز و تاثیرات شگفت انگیزش بر روی پوست

شاید شما هم در مورد خواص روغن رز مطالبی را شنیده باشید. روغن گل رز، یک روغن جادویی است که با خواص بی‌نظیرش می‌تواند پوست را به طرز شگفت‌انگیزی زیبا و سالم کند. این روغن می‌تواند پوست شما را آبرسانی کرده، جوان‌تر کند، باعث روشن‌تر شدن‌اش شود، التهاب آن را کاهش داده و از شر آکنه و لک‌های پوستی خلاص کند.

به این ترتیب با استفاده از روغن گل رز اصل، پوستی لطیف، صاف و درخشان را تحویل می‌گیرید. از آنجایی که این روغن برای انواع پوست خاصیت دارد، واقعاً حیف است که اگر آن را در سبد روتین پوستی خود قرار ندهید و از عطر و خاصیت بی‌نظیر آن محروم بمانید.

در این مقاله سعی شده تا به‌صورت کامل در مورد این روغن و خواص آن برای سلامت و زیبایی انواع پوست صحبت شود و امیدواریم در پایان به این نتیجه برسید که روغن رز به درد شما هم خواهد خورد و برای تهیه آن اقدام کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • روغن گل رز چگونه روغنی است؟
  • آیا می‌توان از خواص روغن رز برای انواع پوست استفاده کرد؟
  • خواص روغن رز را بشناسید
  • روش‌های استفاده از روغن رز برای پوست
  • استفاده از روغن رز برای پاک کردن آرایش
  • استفاده از روغن رز به عنوان ضد آفتاب طبیعی
  • فواید روغن رز برای رفع ترک‌های پوستی
  • روغن‌های حامل مناسب برای ترکیب با روغن رز

روغن گل رز یک روغن گیاهی ارگانیک است که از گلبرگ‌های گل رز به دست می‌آید. این روغن دارای رنگ زرد کمرنگ تا نارنجی است و رایحه‌ای شیرین و دلپذیر دارد. روغن رز یک روغن سبک است که به‌راحتی جذب پوست می‌شود و از این جهت هواداران زیادی دارد.

روغن رز برای انواع پوست مفید است. این روغن دارای خواص مرطوب‌کنندگی، ضدالتهابی، ضدعفونی‌کننده و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به بهبود سلامت و زیبایی انواع پوست کمک کند.

خواص روغن رز

همان‌طور که اشاره شد، این روغن در رفع مشکلات متعدد پوستی اثرگذار بوده و به این ترتیب برای انواع پوست سودمند است؛ در ادامه جهت آگاهی بیشتر و کمک به شما در تصمیم‌گیری برای استفاده از این روغن، در مورد خواص آن به‌صورت کامل‌تر صحبت شده است.

1- آبرسانی پوست صورت

روغن رز یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به‌ خوبی در پوست نفوذ کرده و آن را آبرسانی می‌کند. پس این روغن به‌طور ویژه برای پوست‌های خشک و حساس مفید بوده و این یکی از مهم‌ترین خواص روغن رز است؛ که انواع مختلف پوست از این خاصیت روغن گل رز بهره می‌برند.

این روغن گیاهی اصل حاوی ترکیبات مختلفی به شرح زیر است که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند:

  • اسیدهای چرب ضروری: پوست برای حفظ رطوبت خود نیاز به وجود این اسیدها دارد. از جمله آنها می‌توان لینولنیک اسید را نام برد.
  • ویتامین E: ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. زمانی که صحبت از خواص روغن رز است، از وجود این ویتامین همچون نقطه قوت بزرگی یاد می‌شود. چرا که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

2- جوانسازی و رفع چین و چروک

روغن رز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و روند پیری آن را به تعویق می‌اندازد. این آنتی‌اکسیدان‌ها عبارتند از:

  • ویتامین C: ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن یک پروتئین ساختاری است که در حفظ استحکام و انعطاف‌پذیری پوست موثر است.
  • ویتامین E: همانطور که پیشتر هم گفته شد، ویتامین E در دسته آنتی‌اکسیدان‌ها قرار می‌گیرد و از این رو در محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید است.

بنا به خواص گفته شده، روغن رز برای حفظ سلامت پوست دور چشم هم مفید است و چین و چروک‌ دور آن را برطرف کرده و پوست اطرافش را شاداب می‌کند.

3- ضدالتهاب

روغن رز دارای خواص ضدالتهابی است که به کاهش التهاب و قرمزی پوست ناشی از آکنه، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

خاصیت ضدالتهابی روغن رز ناشی از ترکیبات مختلفی به شرح زیر است:

  • تانن‌ها: ترکیباتی هستند که خاصیت قابض دارند و می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند.
  • فلاونوئیدها: دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و نقش مهمی در کاهش التهاب پوست دارند.

4- روشن‌کنندگی و رفع لک های پوستی

خواص روغن رز در روشن شدن پوست و کاهش لک‌های پوستی نقشی مثال‌زدنی دارد. این روغن حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش تولید ملانین کمک کنند؛ ملانین رنگدانه‌ای است که به پوست رنگ می‌دهد.

ترکیباتی که در روغن رز وجود دارند و به روشن شدن پوست کمک می‌کنند، عبارتند از:

  • اسیدهای چرب ضروری: اسیدهای چرب ضروری مانند لینولنیک اسید می‌توانند به کاهش تولید ملانین کمک کنند.
  • ویتامین C: این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند در کاهش تولید ملانین اثرگذار باشد.
خواص روغن رز

برای داشتن یک ترکیب آبرسان عالی برای پوست‌های خشک، روغن هسته زردآلو یکی از بهترین روغن‌های حاملی است که می‌توانید روغن رز را با آن رقیق کنید.

5 قطره روغن رز را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی، 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند. روز بعد آن را شسته و پیش از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

می‌توان با روغن رز یک تونر ساخت؛ تونر یک محصول مراقبت از پوست است که برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های پوست، تنظیم pH آن و آماده کردن پوست برای استفاده از محصولات مراقبتی کاربرد دارد. گفتنی است که تونر روغن رز برای انواع پوست مفید است.

برای استفاده از این روغن به عنوان تونر، می‌توانید آن را با آب مقطر و یا گلاب رقیق کرده و سپس آرایش صورت را تمیز کنید.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش باعث ایجاد اختلال در تولید کلاژن می‌شود. روغن گل سرخ شامل آنتی‌اکسیدان‌های قوی چون ویتامین‌های A، C و E است. این ویتامین‌ها به نحو قابل ملاحظه‌ای با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید مبارزه می‌کنند.

ترک‌های پوستی خطوطی هستند که در اثر کشیدگی پوست ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها می‌توانند در هر قسمتی از بدن شکل بگیرند، اما شایع‌ترین محل ایجاد آن‌ها شکم، ران‌ها، باسن و سینه است.

ترک‌های پوستی ممکن است در اثر عوامل مختلفی به وجود آیند، از جمله موارد زیر:

  • بارداری
  • افزایش وزن یا کاهش وزن سریع
  • ورزش‌های سنگین
  • ژنتیک

روغن رز با ترکیباتی که دارد می‌تواند به بهبود ظاهر ترک‌های پوستی کمک شایانی کند. می‌توان از این روغن به عنوان یک افزودنی در محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد. برای این کار، چند قطره روغن رز را به کرم مرطوب‌کننده یا لوسیون خود اضافه کنید.

روغن گل رز یکی از انواع روغن‌های اسانسی است که بهتر است آن را با یک روغن حامل ترکیب کرد و با آرامش خاطر از خواص آن بهره برد.

در ادامه برخی از روغن‌هایی که می‌توان با روغن رز ترکیب کرد، مورد اشاره قرار می‌گیرند:

نسبت روغن رز به روغن حامل مورد استفاده بستگی به میزان رقیق بودن روغن رز مورد نظر شما دارد. به طور کلی، نسبت 1 قطره روغن رز به 4 قطره روغن حامل توصیه می‌شود. با این حال، می‌توانید این نسبت را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید.

روغن گل رز یک روغن معجزه‌آسا برای پوست محسوب می‌شود. از خواص روغن رز می‌توان به آبرسانی آن اشاره کرد. این روغن پوست را جوان کرده، التهاب آن را کاهش داده و پوست را از وجود هر گونه آکنه و جوش محافظت می‌کند. به این ترتیب داشتن پوستی صاف و درخشان دیگر یک رویا نیست.

کسانی که با لک پوستی درگیر هستند باید بدانند که با مصرف این روغن، آرزوی داشتن پوست بدون لک برای آنها محقق می‌شود. آنها دیگر نیازی به پوشاندن لک‌های صورت خود نداشته و بنابراین با اعتماد به نفس در محل کار و دیگر محیط‌های زندگی حاضر شده و در هر مجلسی می‌درخشند.

همچنین اگر می‌خواهید راه چاره‌ای برای رفع ترک‌های پوستی‌تان بیابید، از خواص روغن گل رز غافل نشوید. یادتان باشد که از این روغن به تنهایی روی پوست استفاده نکنید. بهتر است برای جلوگیری از بروز حساسیت‌های احتمالی، آن را با یک روغن حامل رقیق کرد.

به این ترتیب برای استفاده از خواص این روغن بی‌نظیر دو راه دارید:

  • می‌توانید چند قطره از آن را به محصولات مراقبت از پوست خود اضافه کرده و اثرگذاری این محصولات را بالاتر ببرید.
  • می‌توانید آن را با روغن‌های حامل رقیق کرده و روی پوست ماساژ دهید.
خرید روغن هسته زردآلو ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن آووکادو برای پوست

خواص روغن آووکادو برای پوست و مو

یک روغن ارگانیک فوق‌العاده موثر برای رفع مشکلات پوستی شما، روغن آووکادو است. خواص روغن آووکادو برای پوست و موی شما آنقدر زیاد است که تنها به حل یک یا دو مشکل محدود نمی‌شود. مطمئن باشید که با استفاده منظم از این روغن به مشتری ثابت آن تبدیل می‌شوید و در روتین‌ روزانه خود از آن استفاده می‌کنید. در این مقاله به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید این روغن ارگانیک از یک منبع معتبر شما را راهنمایی می‌کنیم:
ادامه مطلب
مراقبت از پوست چرب

نکات مهم در روتین مراقبت از پوست چرب

اگر شما در حال مطالعه این مقاله هستید، حتما دغدغه‌تان مراقبت از پوست چرب بوده و می‌خواهید از مشکلاتی مانند: جوش، آکنه و منافذ باز خلاص شوید. اغلب کسانی که جنس پوست‌شان چرب است از این که همیشه صورت‌شان برق ناشی از چربی دارد، گلایه داشته و اکثریت هم با مشکلات ناشی از آن که همان جوش و آکنه است، دست به گریبانند. اما جای نگرانی نیست؛ این دست از افراد می‌توانند با مراقبت‌های معمولی و روزانه، پوستی صاف و بدون چربی‌های اضافه و سایر مشکلات آن داشته باشند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید