سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مرحله دوم خاک رس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
به قلم نارین‌گل
خرید شی باتر (کره‌شی) خالص ارگانیک

معرفی 6 روغن اسانسی برای روشن کردن پوست

با استفاده از این روغن‌های طبیعی، پوستی روشن، براق و چشم‌نواز داشته باشید. برای روشن کردن پوست و داشتن پوستی براق حتما این مطلب را مطالعه کنید.

کدر بودن پوست ممکن است در اثر عوامل متعددی مانند تغذیه نامناسب، نخوردن آب به اندازه کافی، یبوست، آسیب‌های آفتاب، سیگار کشیدن، مصرف الکل، استرس و حتی عدم لایه برداری مناسب پوست رخ بدهد. اگر شما با هر کدام از این عوامل دست و پنجه نرم می‌کنید، سعی کنید تا سبک زندگی خود را عوض کنید و در این صورت حتما پوست شما درخشندگی اولیه خود را پیدا می‌کند. آب درمانی یا همان نوشیدن مقدار آب کافی در روز، واقعا به سیستم بدن کمک می‌کند تا سموم را دفع کند و متعاقبا بافت پوست روشن می‌شود.

ما معمولا برای بهبود بافت پوست‌ خود و روشن کردن و سفید کردن آن از کرم‌، پنکیک و کرم پودر، ماسک‌ صورت، صابون و در موارد شدیدتر از قرص استفاده می‌کنیم. با این حال روغن‌هابی برای صورت وجود دارند که نه تنها پوست شما را روشن‌تر می‌کنند، بلکه با تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست، کیفیت کلی پوست شما را نیز بهبود می‌بخشند که این مساله نهایتا به سفید و براق شدن پوست شما منجر می‌شود. این روغن‌ها به سادگی عملکردی فوق‌العاده روی پوست دارند. حال قبل از پرداختن به معرفی روغن‌های روشن کننده پوست، با برخی از فواید حاصل از استفاده از این محصولات آشنا شویم.

فواید روغن‌های اسانسی:

1- کمک به از بین بردن لک‌های پوستی و هایپرپیگمنتیشن، این لک‌ها به تغییر رنگ پوست منتهی می‌شوند. نقطه‌های تیره روی پوست نیز محصول بعدی این لک‌ها هستند. لک‌های پوستی یا پیگمنتیشن ممکن است در اثر حساسیت یا جوش به وجود بیایند و در این مورد در مرحله تشکیل قابل درمان نیستد و می‌توانند ظاهر شما را به طور کامل تغییر دهند.

2- علائم کشیدگی پوست یا پوست اضافه روی صورت و بدن شما می‌توانند با استفاده از این روغن‌های گیاهی به طور کامل ریشه کن شوند.

3- برخی از روغن‌های گیاهی می‌توانند ما را از افسردگی‌های شدید خارج کنند.

4- همچنین روغن‌های گیاهی به لطف خاصیت رایحه درمانی خود، خستگی و استرس را رفع می‌کنند .

  بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

5- تغذیه کردن پوست و آبرسانی به آن.

در کنار این فواید، باید اضافه کرد که روغن‌های گیاهی طبیعی سرشار از اسیدهای چرب اصلی هستند که موجب تقویت خاصیت دفاعی پوست شما شده و PH پوست شما را بالا برده و موجب می‌شود غدد چربی پوست شما علاوه بر کاهش میزان چربی مازاد، عمل آبرسانی را نیز انجام دهد. همچنین با برانگیختن قسمت نوسازی سلول‌های پوست، درمان زخم را تسریع می‌بخشد و در کنار جلوگیری پوست از آسیب‌دیدگی، قابلیت کشسانی آن را نیز افزایش می‌دهد.

معرفی 7 روغن اسانسی روشن کننده پوست:

1- روغن اسانسی لیمو: روغن اسانسی لیمو بهترین روغن اسانسی برای روشن‌کنندگی پوست و درمان بافت‌های تغییر رنگ یافته و لک شده پوست است. این روغن سرشار از دو ماده سفید کننده طبیعی پوست است: لیمونن و اسید سیتریک. لیمونن به درمان پوست تغییر رنگ یافته، پیشگیری از سرطان پوست و روشن کردن پوست کمک می‌کند. اسید سیتریک نیز یک اسید آلفا هیدروکسی است که با لایه برداری سلول‌های مرده پوست و احیای چرخه سلولی، پوستی درخشان به شما هدیه می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه کرم شبانه:

1/2 فنجان شی باتر

1 قاشق غذاخوری گلاب خالص

10 قطره روغن اسانسی لیمو

مواد بالا را در یک کاسه ریخته و انقدر هم بزنید تا حالت کرم به خود بگیرد. هر شب این کرم را روی صورت و گردن پاکسازی شده خود ماساژ دهید. این کرم دست ساز یکی از بهترین درمان‌های موجود برای روشن کنندگی پوست است. فقط توجه کنید که روغن اسانسی لیمو نسبت به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد پس به هیچ وجه پس از مصرف این کرم در معرض نور خورشید قرار نگیرید چرا که موجب ایجاد لک می‌شود.

2- روغن اسانسی چوب صندل: درخت چوب صندل ممکن است تا 60 سال طول بکشد تا به رشد نهایی و بلوغ خود برسد. پس از این بریده می‌شود و عصاره اسانسی آن از چوبش گرفته می‌شود. چوب صندل به خواص آروماتراپی‌ و آرام بخش‌اش معروف است و به علت خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی‌اش و این که پس از مصرف پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند در میان محصولات مراقبت از پوست بسیار محبوب است. زمانی که صحبت از روشن‌کنندگی پوست می‌شود، چوب صندل یا همان چاندان جنوب شرقی آسیا، برای روشن کردن طبیعی پوست‌های کدر، بهبود قسمت‌های تغییر رنگ یافته پوست و لک‌های پوستی استفاده می‌شود.

مواد لازم:

1/4 فنجان روغن آرگان

5 قطره روغن اسانسی چوب صندل

3- روغن اسانسی علف لیمو: درست مانند روغن اسانسی لیمو، روغن اسانسی علف لیمو نیز دارای لیمونن است که به روشن‌‌کنندگی و شفاف کردن پوست کمک می‌کند. همچنین این روغن دارای خواص سم زدایی است که بافت پوست را پاکسازی و ناخالصی‌هایی که موجب می‌شود پوست کدر به نظر برسد را از بین می‌برد.

سرم روشن کننده پوست علف لیمو: چند قطره از روغن علف لیمو را با مقداری از هر روغن اسانسی دیگری که برای روشن‌کنندگی پوست است، مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. ترکیباتی مانند روغن اسانسی علف لیمو با روغن اسانسی لیمو، روغن اسانسی شمعدانی، روغن اسطوخودوس، روغن درخت سرو، روغن رازیانه، مریم گلی یا روغن درخت چای به همراه یک روغن حامل روشن کننده پوست مانند روغن کنجد، برای تهیه این سرم مناسب است.

4- روغن اسانسی دانه هویج: این روغن یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست‌هایی است که دچار آسیب‌های آفتاب سوختگی شده‌اند. اگر پوست شما قرمز و ملتهب شده است، استفاده از روغن اسانسی دانه هویج به تدریج رنگ پوست شما را به یک رنگ طلایی دلنشین تبدیل می‌کند. همچنین روغن دانه هویج یک روغن اسانسی فوق‌العاده برای درمان لک‌های پوستی است. این روغن حاوی مقادیر زیادی از بتا کاروتن است، آنتی اکسیدانی که به هویج رنگ نارنجی‌اش را می‌بخشد و قسمت‌های تیره پوست و حتی لک‌های پوستی را روشن می‌کند. به علاوه، روغن دانه هویج به بالا بردن سرعت تولید مجدد سلول‌های پوست کمک می‌کند و به این ترتیب رنگ پوست را روشن می‌کند.

کرم ضد آفتاب دانه هویج:

1/2 فنجان روغن زیتون

1/4 فنجان روغن جوجوبا

1/4 فنجان عصاره موم عسل

2 قاشق غذاخوری پودر روی غیر نانو

1 قاشق غداخوری روغن اسانسی دانه تمشک

15 قطره روغن اسانسی دانه هویج

روی حرارت ملایم، عصاره موم عسل و روغن زیتون و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید تا آب شوند. گاهی آن را هم بزنید تا مواد به صورت یکسان آب شوند. سپس پودر اکسید روی غیر نانو را اضافه کنید و پس از آن محلول به دست آمده را برای 10 تا 15 دقیقه در فریز قرار دهید تا سرد شود و کمی خود را بگیرد. بعد از درآوردن آن از فریزر 1 قاشق غذاخوری روغن کرنبری، 1 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو و 1 قاشق غذاخوری روغن دانه تمشک قرمز را به ترکیب اولیه اضافه کنید. آن را با یک هم‌زن دستی کوچک تا حدی هم بزنید تا بافتی نرم، کفی و کرم مانند پیدا کند. پس از شنا و آفتاب گرفتن می‌توانید از این کرم دست ساز استفاده کنید.

5- روغن اسطوخودوس: روغنی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، روغن اسانسی اسطوخودوس است که یکی از بهترین روغن‌های اسانسی برای روشن کردن پوست است. این روغن که به خواص آرام کنندگی و تسکین بخشی پوست معروف است، التهابات پوستی را کاهش داده و تورم پوست را نیز درمان می‌کند و پوستی سلامت و بی عیب و نقص به شما هدیه می‌دهد. همچنین این روغن تغییرات رنگ پوست، نقاط تیره پوست و لک‌هایی که در اثر سن پدیدار می‌شوند، را به مرور محو کرده و پوستی شفاف برای شما به جای می‌گذارد.

6- روغن اسانسی شمعدامی(ژرانیوم): روغن اسانسی شمعدانی که رایحه زنانه بسیار خوبی نیز دارد، به خاطر خاصیت متعادل سازی هورمون‌ها به طور ویژه برای خانوم‌ها فوق‌العاده است. روغن شمعدانی از طریق تقطیر گل‌های شمعدانی که از گل‌های بومی آفریقا هستند، بدست می‌آید.

ژل براق کننده پوست شمعدانی:

1/2 فنجان ژل آلوئه ورای خالص

7 قطره روغن اسانسی شمعدانی

7 قطره روغن اسطوخودوس

7 قطره روغن اسانسی لیمو

تمام روغن‌ها را به ژل آلوئه ورا اضافه کنید و هم بزنید تا بافتی ژله‌ای به خود بگیرد. قبل از خواب این ژل را روی صورت خود ماساژ دهید.

خرید روغن آرگان ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید