سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
آبرسان صآبرسان صورتورت
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

معرفی بهترین آبرسان صورت

همه ما دوست داریم پوستی لطیف و بدون چروک داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف ممکن است محصولات زیادی را هم امتحان کرده باشیم. برخی از این محصولات عنوان بهترین آبرسان صورت را هم داشته‌اند اما شاید کارایی لازم را برای لطافت پوست صورت انجام نداده باشند.
باید بدانیم که برای انتخاب یک آبرسان مناسب، بایستی جنس پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم محصول مناسبی را برای آن پیدا کنیم. در غیر اینصورت داشتن صورتی صاف و نرم در حد آرزو برای ما باقی می‌ماند.
در این مقاله قصد داریم تا در این مورد بیشتر صحبت کنیم و امیدواریم در پایان شما بتوانید بهترین محصول را برای رسیدگی به پوست خود متناسب با نوع آن انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله می­خوانیم:

  • آبرسان صورت چیست؟
  • تفاوت آبرسان و مرطوب کننده پوست در چیست؟
  • فرق پوست خشک با پوست دهیدراته را بدانید
  • ویژگی‌­های بهترین آبرسان صورت
  • معرفی انواع روغن­‌­های ارگانیک اصل برای آبرسانی پوست­‌های چرب
  • معرفی انواع روغن­‌های ارگانیک اصل برای آبرسانی پوست­‌های خشک
  • کدام روغن‌‌ها برای آبرسانی پوست مختلط مناسب هستند؟
  • چگونه از روغن‌های گیاهی برای آبرسانی پوست استفاده کنیم؟

آبرسان صورت چیست؟

آبرسان پوست صورت یک محصول مراقبت از پوست است که به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند. پوست انسان به طور طبیعی حاوی مقداری رطوبت است، اما این رطوبت می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، باد، گرما، سرما، خشکی هوا و استفاده از برخی محصولات آرایشی از بین برود.
آبرسان‌های پوست صورت برای انواع پوست‌ها، از جمله پوست‌های خشک، چرب، مختلط و حساس، در دسترس هستند. افراد با پوست خشک به آبرسان‌های قوی‌تر نیاز دارند که حاوی مقادیر بیشتری از مواد مرطوب‌کننده باشند.
اشخاصی که پوست چربی دارند باید از آبرسان‌هایی استفاده کنند که فاقد چربی باشند و منافذ پوست را مسدود نکنند. کسانی که پوست حساسی دارند باید از آبرسان‌هایی استفاده کنند که فاقد عطر و مواد تحریک کننده باشند. برای اثرگذاری بیشتر آبرسان، باید دو بار در روز، صبح و شب، روی پوست تمیز و خشک استفاده شود.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده پوست در چیست؟

پیش از بحث در مورد بهترین آبرسان صورت باید بدانید که آبرسان و مرطوب‌کننده دو محصول مراقبت از پوست هستند که اغلب به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو محصول وجود دارد.
آبرسان‌ها به پوست کمک می‌کنند تا رطوبت را از محیط اطراف جذب کند. آنها معمولاً حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین و پروپیلن گلیکول هستند و بافتی سبک دارند و برای انواع پوست مناسب هستند.
مرطوب‌کننده‌ها لایه‌ای بر روی پوست ایجاد می‌کنند که از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کند. آنها معمولاً حاوی موادی مانند روغن‌ها، چربی‌ها و سرامیدها هستند. مرطوب‌کننده‌ها بافتی سنگین‌تر از آبرسان‌ها داشته و معمولاً برای پوست‌های خشک یا حساس مناسب‌اند.
تفاوت اصلی بین آبرسان و مرطوب‌کننده در این است که آبرسان‌ها رطوبت را به پوست جذب کرده در حالی که مرطوب‌کننده‌ها از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می‌کنند. هر دو محصول برای حفظ رطوبت پوست مهم هستند، اما نوع محصولی که برای شما مناسب است به نوع پوست شما بستگی دارد.
مثلا اگر پوست‌تان خشک است، به یک آبرسان و مرطوب‌کننده نیاز دارید. آبرسان به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت را از محیط اطراف جذب کند در حالی که مرطوب‌کننده باعث می‌شود که رطوبت پوست تبخیر نشود.
اگر پوست چرب دارید، باید از یک آبرسان بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست‌تان مسدود نشوند و زمینه‌ساز بروز جوش و آکنه نشود. آن زمان است که می‌توانید بگویید بهترین آبرسان صورت را برای پوست خود پیدا کرده‌اید.
آبرسان یا مرطوب کننده فاقد عطر و مواد تحریک‌کننده برای کسانی مناسب است که پوست حساسی دارند.

فرق پوست خشک با پوست دهیدراته را بدانید

پوست خشک و پوست دهیدراته هر دو مشکلات پوستی هستند که می‌توانند باعث خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن آن شوند. با این حال، تفاوت کلیدی بین این دو مشکل در این است که پوست خشک به طور طبیعی چربی کمتری تولید می‌کند در حالی که پوست دهیدراته به اندازه کافی رطوبت ندارد.
پوست خشک معمولاً مات، زبر و خشن است؛ این نوع پوست ممکن است دچار چین و چروک‌های زودرس نیز شود. همچنین پوست های خشک معمولاً با افزایش سن بدتر می‌شود.
پوستی که دهیدراته است معمولاً دارای خطوط سطحی ناشی از کم‌آبی است و رنگ کدری داشته و شاداب نیست. این نوع پوست ممکن است مستعد ابتلا به آکنه هم باشد. پوست دهیدراته می‌تواند در هر سنی رخ دهد و اغلب ناشی از عوامل محیطی مانند آب و هوا یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب است.
باید بدانید که پوست دهیدراته در رده انواع پوست محسوب نمی‌شود و برای هر کدام از انواع پوست ممکن است این مشکل رخ دهد.

آبرسان صورت

ویژگی­های بهترین آبرسان صورت

بهترین آبرسان صورت باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • باید برای نوع پوست شما مناسب باشد. اگر پوست خشک دارید، به دنبال آبرسانی باشید که حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین یا روغن‌های طبیعی باشد. اگر پوست چرب دارید، به دنبال آبرسانی باشید که فاقد چربی باشد و منافذ پوست شما را مسدود نکند.
  • باید نیازهای پوستی شما را برطرف کند. اگر پوست شما مستعد آکنه است، به دنبال آبرسانی باشید که غیر کومدون‌زا باشد. اگر پوست شما مستعد حساسیت است، به دنبال آبرسانی باشید که فاقد عطر و مواد تحریک‌کننده باشد.
  • بافت آن باید با پوست شما سازگار باشد. برخی از آبرسان‌ها سبک و بدون چربی بوده، در حالی که برخی دیگر سنگین‌تر و چرب‌تر هستند. بعضی از آبرسان‌ها فاقد عطر بوده در حالی که برخی دیگر حاوی عطر هستند.
  • باید به راحتی جذب پوست شود. آبرسانی که به سرعت جذب پوست نمی‌شود، ممکن است باعث ایجاد احساس سنگینی یا چربی روی پوست شود.
  • باید بدون ایجاد حساسیت یا تحریک پوست، موثر باشد.

مواد تشکیل­‌دهنده آبرسان صورت

در اینجا برخی از مواد تشکیل‌دهنده رایج که در بهترین آبرسان صورت یافت می‌شوند و می‌توانند به حفظ رطوبت پوست کمک کنند، آورده شده است:

  • هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در پوست یافت می‌شود. این ماده می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود آب جذب کند و در حفظ رطوبت پوست تاثیرگذار باشد.
  • گلیسیرین: گلیسیرین یک ماده مرطوب‌کننده است که می‌تواند باعث جذب رطوبت در پوست شود.
  • سرامیدها: سرامیدها چربی‌های طبیعی هستند که به حفظ سد رطوبت پوست کمک می‌کنند.
  • روغن‌های طبیعی: روغن‌های طبیعی مانند روغن جوجوبا می‌توانند در حفظ رطوبت پوست موثر باشند.
    همانطور که اشاره شد، روغن‌های گیاهی یک پای ثابت در آبرسان‌ها هستند و معمولا بهترین آبرسان صورت با برندهای مختلف، حاوی یک یا چند روغن ارگانیک‌اند. شاید بهتر باشد در ادامه به معرفی این روغن‌ها برای آبرسانی انواع پوست پرداخته شود.

معرفی انواع روغن ­های ارگانیک اصل برای آبرسانی پوست ­های چرب

اگر پوستی چرب دارید و نگران هستید که مبادا با مصرف روغن‌های طبیعی دچار جوش و آکنه شوید، همراه ما باشید تا از روغن‌های مناسب پوست خود مطلع شوید.

روغن هسته هندوانه

روغن هسته هندوانه یک روغن طبیعی است که از دانه‌های هندوانه استخراج می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E است و همچنین غنی از امگا 3، 6 و 9، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی فراوان مانند آهن و منیزیم است.
روغن هسته هندوانه سبک و غیر کومدون‌زا است، به این معنی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. از آنجایی که این روغن دارای خواص ضدالتهابی است می‌تواند در رفع جوش و آکنه هم مفید باشد.
جالب است بدانید که این روغن برای انواع پوست مفید است و بهترین آبرسان صورت محسوب می‌شود اما از آنجا که خیلی سبک است و چربی پوست را هم تنظیم می‌کند، برای آبرسانی پوست‌های چرب شهرت بیشتری دارد. تنظیم چربی پوست باعث می‌شود تا منافذ بسته نشوند و راه نفس کشیدن داشته باشند و در نتیجه جوش و آکنه دست از سر شما برخواهند داشت.
این روغن نه تنها یک آبرسان خوب محسوب می‌شود بلکه برای جلوگیری از روند پیری پوست هم مفید است چرا که دارای ترکیبات غنی است و با آنتی‌اکسیدان‌هایی موجود در خود، رایکال‌های آزاد را کاهش داده و در نتیجه بروز علائم پیری را به تاخیر می‌اندازد.
چنانچه می‌خواهید از شر جای جوش‌ها هم خلاص شوید، حتما این روغن را در سبد روتین پوستی خود بگنجانید؛ از جمله خواص روغن هسته هندوانه این است که به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین E، لک‌های تیره و لک‌های ناشی از جای جوش‌ها را روشن می‌کند.

روش استفاده از روغن هسته هندوانه

هر شب پیش از خواب دو تا چهار قطره از این روغن را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بگذارید روی پوست‌تان بماند؛ پس از چند وقت متوجه می‌شوید که بهترین آبرسان صورت را دارید.
اگر از این روغن در ترکیب با روغن‌های دیگر استفاده شود، می‌توانید سه قاشق غذاخوری روغن هسته هندوانه و ده قطره روغن ترنج را با هم ترکیب کنید و هر شب پیش از خواب بر روی پوست خود ماساژ دهید. صبح پیش از بیرون رفتن، صورت را شسته و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

آبرسان صورت

روغن ترنج

روغن ترنج یک روغن گیاهی است که از پوست میوه ترنج به روش پرس سرد تولید می‌شود. این روغن حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی است. این ترکیبات می‌توانند به بهبود سلامت پوست و درمان برخی از مشکلات پوستی کمک کنند.
روغن ترنج می‌تواند به تنظیم تولید چربی پوست کمک کند و چون ضدمیکروبی هم هست، برای از بین بردن جوش و آکنه و سایر مشکلات پوست‌های چرب کم‌نظیر است. بنا به خواص گفته‌شده در مورد این روغن باید بدانید که ضدچروک هم محسوب می‌شود.
این روغن سبک و غیرچرب است و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، به این ترتیب روغن ترنج برای آبرسانی به پوست‌های چرب مناسب بوده و بهترین آبرسان صورت به شمار می‌رود.

روش استفاده از روغن ترنج

از این روغن به تنهایی روی پوست استفاده نکنید و حتما باید با یک روغن حامل ترکیب شود. بهترین پیشنهاد برای این ترکیب استفاده از روغن هسته هندوانه است.
در این ترکیب سه قاشق غذاخوری روغن هسته هندوانه را با دو تا چهار قطره روغن ترنج ترکیب کنید و شب‌ها پیش از خواب بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. صبح روز بعد با شوینده مناسب پوست را شستشو داده و قبل از ببرون رفتن حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور می‌تواند برای آبرسانی به پوست¬های چرب استفاده شود. این روغن یک روغن سبک و غیرکومدون‌زا است که به سرعت جذب پوست می‌شود. روغن هسته انگور حاوی ترکیباتی چون ویتامین
E و C و همچنین دارای اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 6 است که در حفظ رطوبت پوست کمک‌کننده هستند.
این روغن می‌تواند به عنوان یک آبرسان مستقل یا به عنوان یک مکمل به مرطوب‌کننده‌های بدون چربی اضافه شود. گفتنی است که این روغن در رفع لک صورت و همچنین در برطرف کردن چین و چروک صورت هم عملکرد خوبی داشته است.

روش استفاده از روغن هسته انگور

شب‌ها پیش از خواب چند قطره از این روغن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و اگر صورت‌تان جوش دارد پیشنهاد می‌دهیم که سه قاشق غذاخوری از این روغن را با ده قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و شب‌ها پوست‌تان را با آن ماساژ دهید؛ حالا دارای یک کرم آبرسان ضدجوش هم هستید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک روغن طبیعی است که از دانه‌های درخت جوجوبا استخراج می‌شود. این روغن شباهت زیادی به سبوم، چربی طبیعی پوست دارد. به همین دلیل جوجوبا می‌تواند برای آبرسانی به پوست‌های چرب بدون ایجاد احساس سنگینی یا چرب‌شدن پوست، استفاده شود و به این ترتیب می‌توان گفت که عنوان بهترین آبرسان صورت برای پوست‌های چرب را از آن خود کرده است.
روغن جوجوبا سرشار از ویتامین E، B، D و A و همچنین غنی از سیلیکون، مس، و زینک است. ۸۲ درصد روغن جوجوبا را ید تشکیل می‌دهد و اسیدهای چرب فراوان موجود در آن از جمله اسید اوره، اسید گادئولیک و اسید اولئیک باعث می‌شوند تا روغن جوجوبا یک روغن همه‌ فن ‌حریف برای مراقبت از پوست به حساب آید.
این روغن همچنین دارای خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است که می‌تواند منجر به کاهش التهاب و آکنه در پوست‌های چرب شود.

روش استفاده از روغن جوجوبا

از این روغن به صورت تکی می‌توان روی پوست استفاده کرد و اگر می‌خواهید یک آبرسان فوق‌العاده داشته باشید، می‌توانید سه قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و ده قطره روغن مر را ترکیب کرده و شب‌ها قبل از خواب پوست صورت را با آن ماساژ دهید.

برای خرید پکیج آبرسان پوست چرب اینجا کلیک کنید.

معرفی انواع روغن ­های ارگانیک اصل برای آبرسانی پوست ­های خشک

پوست‌ خشک اغلب مشکلات زیادی را برای افراد دارای این نوع پوست ایجاد می‌کنند. این نوع پوست به دلیل کمبود رطوبت، ممکن است دچار خارش، پوسته‌پوسته شدن، قرمزی و سوزش شود. این مشکلات می‌توانند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارند.
پوست خشک اغلب زودتر از هر نوع پوست دیگری دچار پیری می‌شود زیرا بسیار سریع آب خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین افرادی که دارای پوست خشک هستند همیشه به دنبال بهترین آبرسان صورت‌اند تا مانع از پیری زودرس آن شوند.
برای رفع خشکی پوست می‌توان از روغن‌های زیر استفاده کرد:

روغن آرگان

روغن آرگان که به آن طلای مایع هم گفته می­شود، دارای خواص زیادی برای پوست و مو است؛ از جمله برای پوست خشک بسیار مفید است. آرگان پوست را آبرسانی کرده و باعث لطافت و نرمی آن می­شود و در نتیجه از بروز چین و چروک پیشگیری می‌­کند. مزیت مهم این روغن آن است که سبک بوده و به راحتی جذب پوست می­شود و این یک خبر خوب برای کسانی است که از مصرف روغن­‌های طبیعی به علت سنگین‌­بودن­شان دوری می­کنند.

بیشتر بخوانید: مهمترین خواص روغن آرگان

روش استفاده از روغن آرگان

شب‌ها پیش از خواب چند قطره از این روغن را روی پوست تمیز صورت ماساژ داده و صبح با شوینده مناسب آن را شستشو دهید.

روغن آووکادو

روغن آووکادو حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین E، ویتامین C، و ویتامین A است که برای سلامت پوست مفید هستند. این روغن می‌تواند به پوست‌های خشک و دهیدراته کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کنند. همچنین باعث آبرسانی عمیق پوست شده و به ترمیم پوست آسیب‌دیده نیز کمک زیادی می‌کند و باعث شفافیت و تازگی آن می‌شود.
با استفاده از این روغن چین و چروک‌های پوست هم از بین می‌روند چرا که روغنی سرشار از ویتامین E است. کسانی که با مشکل اگزما و پسوریازیس مواجه هستند هم می‌توانند روی کمک این روغن برای رفع آنها حساب کنند. به نوعی آووکادو همه فن حریف است و می‌توان لقب بهترین آبرسان صورت را برای آن به کار برد.

روش استفاده از روغن آووکادو

از این روغن شب‌ها پیش از خواب روی پوست تمیز ماساژ دهید. می‌توانید آن را با چند قطره روغن ترنج به شرح زیر ترکیب کرده و یک سرم آبرسان بی‌نظیر و طبیعی داشته باشید:
سه قاشق غذاخوری روغن آووکادو و ده قطره روغن ترنج را با یکدیگر ترکیب کنید و دو تا چهار قطره از آن را روی پوست صورت ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روی آن بماند. روز بعد صورت خود را شسته و از ضدآفتاب مناسب استفاده کرده و فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کنید.

روغن گل سرخ

این روغن به ملکه روغن‌ها شهرت دارد و استفاده از آن روی پوست باعث درخشان شدن‌اش می‌شود. پوست‌های خشک و پوست‌های مستعد بروز جوش می‌توانند از این روغن استفاده کنند و مدعی شوند که بهترین آبرسان صورت را دارند.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن گل سرخ باعث می‌شوند تا روغن به صورت عمیق جذب لایه‌های زیرین پوست شده و نرمی و لطافت آن را به دنبال دارند. به این ترتیب روند پیری پوست به طور چشمگیری به تاخیر می‌افتد.
پس این روغن هم حکم آبرسان قوی دارد و هم می‌تواند در رفع چین و چروک صورت و مشکلاتی پوستی چون اگزما موثر باشد. کسانی که مستعد جوش و آکنه هستند سعی کنند از این روغن در روتین پوستی خود استفاده کنند.

روش استفاده از روغن گل سرخ

از این روغن نمی‌توان به صورت تک برای پوست استفاده کرد و حتما باید با یک روغن حامل ترکیب شود. در ادامه ترکیب این روغن با روغن‌های حامل مطابق با نوع پوست پرداخته می‌شود:

  • برای پوست چرب: ترکیب با روغن هسته انگور و یا روغن هسته هندوانه
  • برای پوست خشک: ترکیب با روغن جوجوبا، روغن آووکادو و یا روغن هسته انار
  • برای انواع پوست: روغن دانه خیار
    برای آبرسانی به پوست‌های خشک، ترکیب روغن گل سرخ با روغن هسته انار محشر است. پنج قطره از این روغن را با سه قاشق غذاخوری روغن هسته انار ترکیب کرده و در روتین پوستی خود استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. اگر از این ترکیب نتیجه مثبت گرفتید، می‌توانید آن را به عنوان بهترین آبرسان صورت به دوستان خود نیز معرفی کنید.

برای خرید پکیج آبرسان پوست خشک اینجا کلیک کنید.

کدام روغن­‌ها برای آبرسانی پوست مختلط مناسب هستند؟

روغن‌های مانند روغن آرگان، جوجوبا، گل سرخ، هسته هندوانه و روغن دانه خیار برای آبرسانی پوست-های مختلط گزینه‌های مناسبی هستند.
چنانچه می‌خواهید از روغن دانه خیار برای آبرسانی به پوست خود استفاده کنید باید در جریان باشید که از این روغن برای سلامت و زیبایی پوست دور چشم هم می‌توانید کمک بگیرد. رفع سیاهی و پف زیر چشم با مصرف مداوم این روغن امکان‌پذیر است.
اگر می‌خواهید یک سرم آبرسان برای درمان پوست دهیدراته خود داشته باشید، می‌توانید سه قاشق غذاخوری از آن را با ده قطره روغن ترنج مخلوط کنید و شب‌ها پیش از خواب پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید.
به این ترتیب یک آبرسان مناسب هم برای پوست صورت و هم برای دور چشم در سبد روتین پوستی خود خواهید داشت و به مرور رنگ پوست‌تان روشن‌تر هم خواهد شد.

سخن پایانی

با افزایش سن، با وجود آلودگی هوا، با وجود استرس و اضطراب‌های کار و زندگی، داشتن پوستی لطیف و درخشان تا حد زیادی به یک رویا تبدیل شده است. مهمترین مشکل پوست دهیدراته‌شدن آن است که باید راهی برای رفع آن پیدا کرد.
یقینا اگر از شما هم پرسیده شود، لیست بلندبالایی از کرم‌ها و سرم‌ها را برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌دهید که ممکن است برای برخی سازگاری داشته باشند و در برخی نه تنها اثرگذاری نداشته باشند، بلکه نتیجه معکوس هم بر جای بگذارند.
یکی از راه‌هایی که در این مقاله هم مورد بحث قرار گرفت، استفاده از روغن‌های گیاهی برای دست یافتن به لطافت و نرمی پوست است. مطابق با دسته¬بندی انواع پوست روغن‌های مختلف و روش استفاده آنها مورد بررسی قرار گفتند تا شما بتوانید با آگاهی کامل در این زمینه انتخاب کنید و بتوانید در خدمت سلامت و زیبایی پوست خود باشید.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

شاید برای شما هم پیش آمده که در آینه به پوست صورت خود نگاه کنید و متوجه شوید که منافذ بزرگی روی پوست شما ایجاد شده‌اند. به خصوص اگر پوست چربی دارید این منافذ ممکن است روی بینی، اطراف گونه و روی پیشانی شما باشند و به راحتی دیده شوند. این منافذ به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. روغن‌های ارگانیک برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بسیار مفید هستند. بر خلاف باور عموم همه انواع پوست‌ها ( چرب، خشک و مختلط) می‌توانند از روغن‌های ارگانیک استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که پوست‌های چرب لازم است از روغن‌های سبکی استفاده کنند که به سرعت جذب پوست می‌شوند.  
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید