سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
رایحه درمانی با روغن یاسمین
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.

 بارزترین فواید روغن یاسمین

روغن یاسمین به طور ویژه با تاثیر مثبت بر سیستم عصبی وارد عمل می‌شود و می توان آن را به عنوان داروی مکمل ضدافسردگی، ضدعفونی‌کننده، ضد اسپاسم، بی خوابی و.... به کار گرفت. رایحه اسانس گل یاس دارای اثری خوشایند و نشاط‌آور روی ذهن است و شواهد تایید کرده ‌است که می‌تواند به‌طور فعال با افسردگی مبارزه کند.

برای بهره‌وری از خواص روغن یاسمین با کمک متد آروماتراپی یا از طریق نفوذ به پوست، می توان در عملکرد سیستم بیولوژیکی بدن مانند دمای بدن، ضربان قلب، فشار خون و تنفس و میزان هوشیاری و استرس تغییرات مثبتی ایجاد کرد. با ما همراه باشید تا با گوشه‌ای از فواید جذاب آن در آروماتراپی روی بدن آشنا شویم.

رایحه درمانی با روغن یاسمین

 ضدافسردگی

افرادی که تحت آزمایش تأثیرات روغن یاسمین در افسردگی قرار داشتند احساس هوشیاری بیشتری می‌کردند. محققان درنهایت به این نتیجه رسیدند که اثر فعال‌کنندگی و تحریکی روغن یاس می‌تواند برای تسکین افسردگی و بهبود خلق‌وخو مفید باشد.

خاصیت ضدعفونی‌کننده

روغن یاسمین که از گونه‌های مختلف این گیاه برگرفته ‌شده دارای خواص ضد باکتریایی است و در مقابله با انواع باکتری‌ها اثرات مقابله‌ای مثبتی نشان داده‌ است. بنابراین قابلیت آن را دارد که از عفونت جلوگیری کند؛ همانطور که وقتی از این روغن به‌صورت موضعی روی زخم استفاده می‌کنید احتمالاً از سپتیک شدن آن جلوگیری کرده و عفونت‌های احتمالی ناشی از کزاز را از بین می‌برد. درضمن می‌تواند هنگام استنشاق عفونت‌های سیستم تنفسی را کاهش دهد و روی سرماخوردگی و سرفه اثر تسکین کننده داشته باشد.

 تسکین دادن اسپاسم‌ها

روغن یاس برای درمان و تسکین انواع اسپاسم بسیار مفید است. تسکین فوری سرفه‌های اسپاسمودیک، گرفتگی عضلات، احتقان، آسم و تنگی نفس و حتی وبا از اثرات جالب این روغن است.

اثر ماساژ درمانی با روغن یاسمین

 کاربرد روغن ماساژ یاسمین در ماساژ آروماتراپی تأثیرات چند‌جانبه‌ای را نشان داده ‌است. اثر ماساژ درمانی با روغن یاسمین علاوه‌بر ریلکس شدن عضلات و رفع خستگی بدن، افزایش جالبی در میزان تنفس، اشباع اکسیژن خون، بهبود گردش خون نشان می‌دهد. در طب سنتی چینی از دیرباز از روغن ماساژ یاسمین برای  تسکین دردهای قفسه‌ی سینه در مشکلات تنفسی استفاده می‌شد.

از آنجایی که رایحه این روغن دارای اثرات محرک و فعال‌کننده و تسکین افسردگی و بهبود خلق‌وخو است در ماساژ آروماتراپی برای دریافت نتایج مؤثرتر استفاده می‌شود.

 علاوه‌‌بر تأثیرات ویژه رایحه این گل در کاهش استرس، بهبود روحیه و متعادل‌سازی هورمون‌ها، به دلیل خواص ضد التهابی که روی پوست دارد در پروسه ماساژ‌‌ درمانی می‌تواند برای تقویت و مراقبت پوست مفید واقع شود.

نتایج مطالعات دیگری که در مجله تحقیقات سلامت منتشر شد، اثرات جالب استنشاق روغن یاس را بر سیستم عصبی مرکزی و همچنین بهبود خلق‌وخو نشان داد. هنگامی‌که افراد روغن یاس را استشمام می‌کنند فعالیت مغزی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و احساس می‌کنند پرانرژی‌تر، شادتر و رمانتیک تر هستند.

چگونه می‌توانیم از روغن یاسمین استفاده کنیم؟

برای بهره‌مند شدن از خواص شگفت‌انگیز روغن یاسمین می‌توانید آن را همراه با روغن ماساژ استفاده کنید یا در سیستم پخش‌کننده بو بریزید و یا با استنشاق مستقیم آن از بطری، فواید ذهنی رایحه درمانی را احساس کنید.

 پس از این که رایحه اسانس گل یاس را استشمام می‌کنید احساس آرامش، ریلکس شدن و خوشحالی خواهید داشت. برای رایحه درمانی با روغن یاس بهترین کار این است که چند قطره از آن را در دیفیوزر (پخش‌کننده بو) بریزید. این رایحه تاثیر آرام کنندگی عمیقی بر روان شما می‌گذارد و درضمن محیط اطرافتان بوی فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.

 رایحه گل یاس به‌عنوان داروی ضدافسردگی، غلبه بر استرس و آرام‌بخش تأثیرات عالی برجای می‌گذارد. برای اثربخشی رایحه درمانی با روغن یاسمین راه‌های دیگری هم وجود دارد:

  • مستقیماً از داخل بطری استشمام کنید
  •  به یک کاسه آب داغ اضافه کنید تا بخار معطر ایجاد کند
  •  در روغن حامل رقیق‌شده و حمام گرم اضافه می‌شود
  •  با روغن حامل مانند روغن بادام شیرین مخلوط شده و به‌صورت موضعی یا همراه با روغن ماساژ استفاده ‌شود

رایحه درمانی با روغن یاسمین

 یک نظریه در مورد تاثیر بکارگیری آروماتراپی با روغن یاسمین نشان می‌دهد که روغن‌های ضروری می‌توانند گیرنده‌های بو را در بینی شما تحریک کنند که درنتیجه آن پیام‌هایی به سیستم عصبی ارسال می‌شود. نظریه دیگر این است که روغن‌های ضروری می‌توانند تاثیر ظریفی بر سیستم‌های شیمیایی بدن و سطح انرژی بدن بگذارند.

تشخیص این نوع تأثیرات و خواص شگفت‌انگیز روغن یاسمین باعث شده در رایحه درمانی به‌عنوان شیوه درمانی طبیعی برای کاهش اضطراب و استرس، خستگی مزمن، رفع بی خوابی، از بین بردن اسپاسم عضلانی،آرامش اعصاب، متعادل سازی هورمون‌ها به طور گسترده استفاده شود.

 کاربردهای موضعی و استشمام رایحه برخی از متداول‌ترین روش‌های بهره‌وری از روغن‌های ضروری برای آروماتراپی است.

رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نارین گل

هنگامی که برای خرید روغن یاسمین با خواص درمانی و آرامبخش تصمیم می‌گیرید باید به میزان کیفیت، خلوص و ارگانیک بودن آن توجه کنید. نارین‌گل برند برتر واردکننده اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی تنها نمایندگی شرکت موکشای اتریش در خاورمیانه است. دریافت گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، مهر تاییدی بر خلوص محصولات تولیدی این مجموعه است.

طرز تهیه روغن یاسمین

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در میزان کیفیت انواع روغن‌ها، اسانس‌ها و افشره‌های گیاهی شیوه تولیدشان است. اگر فرآیند تولید با بکارگیری شیوه‌های اصولی انجام نشود نتیجه‌ای جز از بین رفتن خواص مهم درمانی گیاهان نخواهد داشت. روغن اسانسی یاسمین با روش تقطیر با بخار آب از حجم زیادی از گلبرگ‌های یاس تولید می شود که به علت غلظت بالا به تنهایی قابل استفاده نیست و حتما باید به همراه روغن‌های حامل مناسب رقیق شود.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

منافذ باز پوست صورت

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

شاید برای شما هم پیش آمده که در آینه به پوست صورت خود نگاه کنید و متوجه شوید که منافذ بزرگی روی پوست شما ایجاد شده‌اند. به خصوص اگر پوست چربی دارید این منافذ ممکن است روی بینی، اطراف گونه و روی پیشانی شما باشند و به راحتی دیده شوند. این منافذ به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. روغن‌های ارگانیک برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بسیار مفید هستند. بر خلاف باور عموم همه انواع پوست‌ها ( چرب، خشک و مختلط) می‌توانند از روغن‌های ارگانیک استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که پوست‌های چرب لازم است از روغن‌های سبکی استفاده کنند که به سرعت جذب پوست می‌شوند.  
ادامه مطلب
فواید روغن آووکادو

آشنایی با مهمترین فواید روغن آووکادو

معمولا با شروع فصل سرما، پوست و مو خشک می‌شوند. کسانی که با این مشکل مواجه هستند، با شروع فصل پاییز نیاز دارند که بیشتر به خود رسیدگی کنند. یکی از مهم‌ترین فواید روغن آووکادو این است که پوست و مو را آبرسانی می‌کند و رطوبت کافی را به آنها می‌رساند. بنابراین خشکی پوست و مو به مرور از بین می‌رود و حس بهتری به شما می‌دهد. روغن آووکادو خواص دیگری نیز برای پوست و مو دارد که در این مقاله با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. در این مقاله از خواص این روغن می‌گوییم و در انتهای مقاله برای خرید این روغن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید