سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای اول
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس چاکرا ریشه

پاکسازی و درمان چاکرای اول (چاکرای ریشه)

علت بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی افراد بسته شدن چاکرای ریشه است. اگر این چاکرا متعادل نباشد و انرژی لازم را به اعضای بدن نرساند باعث بروز بیماری‌هایی مانند مشکلات گوارشی می‌شود. در این مقاله با جایگاه چاکرای ریشه و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم و می‌خوانیم که پاکسازی و درمان چاکرای اول با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای ریشه کجاست و کارکردش چیست؟
  • اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای اول چیست؟
  • چه غذاهایی برای تعادل چاکرای ریشه مفید هستند؟
  • سنگ‌های مخصوص چاکرای اول کدامند؟
  • برای پاکسازی و درمان چاکرای اول چه کاری انجام دهیم؟

چاکرای ریشه کجاست و کارکردش چیست؟

چاکرای ریشه در انتهای ستون فقرات قرار دارد و از بقیه چاکراها کندتر حرکت می‌کند. رنگ چاکرای ریشه قرمز است. اگر این چاکرا پاک و فعال باشد رنگ آن قرمز روشن است و اگر غیرفعال باشد قرمز تیره است. چاکرای ریشه یا مولادهارا با عنصر زمین مرتبط است.

این چاکرا با حس امنیت و روابط خانوادگی ارتباط دارد. اگر چاکرای اول فعال و باز باشد احساس امنیت می‌کنید، گویی در خود و دنیای اطرافتان محکم و استوار هستید. این چاکرا در حالت تعادل خود انرژی آرام و پایداری به سراسر بدن شما جاری می‌کند. بنابراین در بدن و فضای پیرامون خود حس راحتی و آرامش خواهید داشت. امنیت روانی و جسمانی شما بیشتر می‌شود، بنابراین می‌توانید روی روابط و اهداف شخصی خود بیشتر تمرکز کنید. با پاکسازی و درمان چاکرای اول ، این انرژی آزادانه در بدن شما جریان پیدا می‌کند و ارتباط بهتری با زمین و محیط اطرافتان برقرار می‌کنید. همچنین رفاه، سلامتی و توانمندی شخصی در این چاکرا قرار دارد.

درمان چاکرای اول

اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای اول چیست؟

اگر چاکرای اول بسته و یا نامتعادل شود درد و ناهنجاری در بدن به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد:

  • افزایش وزن
  • کاهش وزن
  • مشکلات گوارشی و درد روده
  • درد لگن و پاها

بسته شدن چاکرای ریشه بر ذهن افراد هم تاثیر می‌گذارد. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حواس پرتی
  • عجله کردن در انجام کارها
  • احساس خستگی و بی‌حالی
  • افزایش حس استرس، اضطراب و افسردگی
  • ناتوانی در واکنش مناسب
  • عدم تمرکز
  • خشم
  • احساس ناامنی
  • آشفتگی ذهنی
درمان چاکرای اول

چه غذاهایی برای تعادل چاکرای ریشه مفید هستند؟

چاکرای ریشه به ما حس ثبات جسمانی و روانی می‌دهد. برای متعادل کردن این چاکرا میوه و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، تمشک، گیلاس، سیب قرمز، فلفل، انار و چغندر مفید هستند.

سنگ‌های مخصوص چاکرای اول کدامند؟

 عقیق، تورمالین سیاه، لعل، هماتیت، ابسیدیان، سنگ نور، مرجان سرخ، ژاسب سرخ، یاقوت، کوارتز دودی و ابسیدیان سنگ‌های چاکرای اول هستند و می‌توانند آن را پاکسازی کنند.

برای پاکسازی و درمان چاکرای اول چه کاری انجام دهیم؟

برای درمان چاکرای ریشه توصیه می‌شود فعالیت‌های زیر را انجام دهید:

  • با زمین ارتباط برقرار کنید: پیاده روی کنید، روی شن و ماسه راه بروید.
  • برای پیوند با زمین میوه و سبزیجات بخورید.
  • تمرینات تنفسی یوگا را مرتب انجام دهید.
  • لباس قرمز رنگ بپوشید.
  • پاهای خود را با حرکات کششی تقویت کنید.

ما در دنیای امروز با افکار نگران‌کننده‌ای روبرو هستیم. اغلب با افراد و موقعیت‌هایی روبرو می‌شویم که در ما حس استرس و نگرانی ایجاد می‌کنند. این ترس و نگرانی جذب چاکراها می‌شوند، بنابراین لازم است که چاکراها پاکسازی و درمان شوند. همانطور که هر روز دست و صورت خود را می‌شوییم باید زمانی را برای پاک کردن چاکراها در نظر بگیریم. یکی از روش‌های موثر انجام مدیتیشن و مراقبه  است. در ادامه با راه‌های دیگر پاکسازی و درمان چاکرای اول آشنا می‌شوید:

مدیتیشن و مراقبه

در محیط آرامی بنشینید. سعی کنید تنها باشید تا کسی مزاحم تمرکز افکارتان نشود. این مکان می‌تواند گوشه‌ای از یک اتاق، فضای باز حیاط و یا پارک باشد. به حالتی طبیعی که آرام هستید بنشینید. چشم‌هایتان را ببندید تا چیزی حواستان را پرت نکند. چند نفس عمیق از دهان بکشید و از بینی بازدم را بیرون بدهید. سعی کنید چند ثانیه نفس را حبس کنید و سپس رها کنید. ذهن مدام سعی می‌کند تا حواس شما را پرت کند. تمام سعی خود را بکنید تا تمرکز کنید و آرام بنشینید. برای تمرکز بیشتر می‌توانید از روغن‌های اسانسی ارگانیک استفاده کنید و آنها را در دیفیوزر (اسانس‌سوز) بریزد.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

توجه خود را به انتهای ستون فقرات متمرکز کنید. حلقه درخشان سرخ رنگی را ببینید که در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد. این حلقه مانند پروانه گردانی است که پره‌های آن یکدیگر را می‌پوشانند و  به رنگ قرمز یاقوتی می‌درخشد. این چاکرای ریشه است. مرکز انرژی مربوط به افکار و باورهای فرد در مورد امنیت و مسایل مالی در این بخش قرار دارد. بر روی رنگ قرمز آن تمرکز کنید و چند نفس عمیق بکشید. تصور کنید که چاکرای ریشه شما کاملا باز و گسترده است و به رنگ قرمز می‌درخشد.

درمان چاکرای اول

نارین باکس چاکرای ریشه نارین گل را اینجا ببینید.

طبیعت درمانی

یکی دیگر از راه‌های پاکسازی و درمان چاکرای اول طبیعت درمانی است. در حیاط منزل، تراس کوچک خانه و یا پارک روی زمین با ساق های متقاطع در وضعیت نیلوفر بنشینید. در این وضعیت چاکرای اول (که در پایین ستون مهره های شما قرار دارد) در تماس مستقیم با زمین قرار می‌گیرد و در نتیجه با زمین ارتباط برقرار می‌کند. تصور کنید رنگ های سرخ و نارنجی شما را در بر گرفته‌اند. بگذارید زیبایی و هماهنگی این رنگ‌ها انرژی و نشاط را به چاکرای اول شما بیاورد. تصور کنید که گرما را در سرتاسر چاکرا و بدن خود حس می‌کنید. رنگ های نارنجی و سرخ به آرامی در سراسر بدن شما جریان پیدا کرده، آتش زندگی را در شما روشن می کند و در درون‌تان شور و شوق می آفریند.

صدا درمانی

گوش دادن به موسیقی‌ای که ریتمی پایدار و پرتحرک دارد انرژی چاکرای اول را فعال می‌کند. صدای طبل، این انرژی را در همه بدن منتشر می‌کند. همچنین می‌توانید برای فعال کردن چاکرای اول، به صداهای طبیعت گوش دهید: ارتعاش آواز پرندگان، صدای جیرجیرک ها و قورباغه ها بر چاکرای اول اثر گذاشته، آن را فعال می‌کند.

رنگ درمانی

راه دیگر پاکسازی و درمان چاکرای اول رنگ درمانی است. رنگ قرمز چاکرای ریشه را فعال می‌کند. این رنگ انرژی نیروبخش زندگی را در همه جا زنده کرده و ارتباط شما را با زمین بیشتر می‌کند. برای فعال کردن چاکرای ریشه لباس قرمز بپوشید و در دکوراسیون منزل خود از این رنگ استفاده کنید.

رایحه درمانی

چند روغن اسانسی که می توانند برای فعال کردن چاکرای اول، کاهش افسردگی، تحریک گردش خون و به وجود آوردن گرما استفاده شوند شمعدانی، رز، یاسمین، نعناع هندی، وتیور، مر، سرو  و چوب صندل هستند.

برای ارتباط بیشتر با زمین می توانید روغن اسانسی چوب سدر را امتحان کنید. روغن اسانسی میخک نیز برای از بین بردن انرژی کهنه در چاکرای ریشه بسیار موثر است. این روغن‌ها برای پاکسازی و درمان چاکرای اول بسیار موثر هستند.

برای استفاده از روغن های اسانسی برای متعادل کردن چاکرای اول سه راه وجود دارد:

  1. استفاده از دستگاه دیفیوزر یا اسانس‌سوز:2 تا5 قطره از یکی از روغن های بالا را در دستگاه دیفیوزر بریزید و در حین یوگا و یا مدیتیشن مربوط به این چاکرا دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید رایحه دلپذیر این گیاهان در محیط پخش شود.
  2. ماساژ:1 قاشق غذاخوری روغن هسته هلو و 2تا 5 قطره از یکی از روغن های بالا را با هم مخلوط نموده و پیش از یوگا و یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا بر پشت ساق پا ماساژ دهید.
  3. اسپری:3 قاشق غذاخوری آب یا گلاب را به 10 تا 15 قطره از یکی از روغن های بالا مخلوط نمایید و پس از بهم زدن و پیش از شروع یوگا یا مدیتیشن مخصوص این چاکرا در هوا اسپری کنید.

مقاله « فواید بی‌نظیر آروماتراپی بر کنترل استرس» را اینجا بخوانید.

دو تمرین یوگا برای پاکسازی و درمان چاکرای اول

تمرین صندلی فرضی:

  1. اگر دوست دارید می توانید از صندلی استفاده کنید. با فاصله ی یک قدم در جلوی صندلی بایستید، رویتان را از آن برگردانید. پاهایتان را به اندازه ی پهنای شانه از هم فاصله دهید. پنجه ها اندکی به سمت بیرون اشاره کنند. برای اینکه به زانوهایتان فشار نیاید مطمئن شوید که زانوهای شما در یک راستا با قوزک ها (مستقیما بالای آن) قرار دارند. وزن بدنتان را روی پاشنه ها بیندازید طوری که پنجه‌هایتان آزاد باشد.
  2. تمرین را شروع کنید. با خم کردن زانوها باسن خود را پایین بیاورید. انگار می خواهید روی صندلی بنشینید. باسن را پایین بیاورید تا به زحمت نشیمن‌گاه صندلی را لمس کند.
  3. عضله های شکم خود را منقبض کنید. عضلات باسن را سفت کرده و خودتان را بالا ببرید و به وضعیت ایستاده برگردانید.
  4. این کار را هشت بار دیگر تکرار کنید. استراحت کنید و هشت بار دیگر انجام دهید.

تمرین پل:

این تمرین برای پاکسازی و درمان چاکرای اول بسیار مفید است. روی زمین دراز بکشید. بدن خود را آرام کنید به طوری که همه عضلات آرام و آزاد باشند. زانوهای خود را جمع کرده و کف پا را روی زمین و نزدیک باسن قرار دهید. با دست مچ پاهایتان را بگیرید و باسن را از زمین بلند کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید. تمرین پل پاهای شما را روی زمین محکم کرده و چاکرای ریشه را فعال می‌کند. همچنین ستون فقرات انرژی اضافه چاکرای ریشه را از بدن خارج کرده و این چاکرا را به حالت تعادل بر می‌گرداند.

درمان چاکرای اول

تمرین استراحت کودک:

در این حالت پاها را زیر بدن جمع کنید و دو زانو بنشینید. بدن را به سمت جلو خم کرده، دست‌ها را جلوی بدن روی زمین دراز کنید. چند ثانیه در این حالت بمانید. اجازه دهید بدن‌تان آرام باشد. در این حالت حمایت کامل زمین و تسلیم شدن در برابر آن را تجربه می‌کنید. این تمرین انرژی کهنه در چاکرای ریشه را آزاد می‌کند.

سخن پایانی

در بدن انسان هفت چاکرا وجود دارد. چاکرای اول چاکرای ریشه است. وظیفه چاکرای ریشه برقراری ارتباط با زمین و ایجاد حس امنیت است. استرس و اضطراب می‌تواند این چاکرا را ببندد و غیرفعال کند. بنابراین لازم است تا با پاکسازی و درمان چاکرای اول با فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا، رایحه درمانی، رنگ درمانی و طبیعت درمانی انرژی تازه را در بدن منتشر کنید. بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی ریشه در بسته بودن چاکرای اول دارند. بنابراین لازم است تا انرژی‌های کهنه این چاکرا از بدن خارج شده و انرژی تازه آن در تمام بدن منتشر شود.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جوش

5 راه حل قطعی از بین بردن جوش

بسیاری از بازیگران برای رفع جوش‌های صورت خود رژیم غذایی مناسب می‌گیرند. بعضی دیگر به طور منظم از آبرسان مناسب پوست خود استفاده می‌کنند. برخی پیشنهاد می‌کنند که با نوشیدن آب از ایجاد آکنه جلوگیری کنیم. ولی همه آنها در یک چیز مشترک هستند. بیشتر این بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن‌های ارگانیک مناسب برای از بین بردن جوش استفاده می‌کنند. مگان فاکس، بازیگر آمریکایی از روغن هسته انگور استفاده می‌کند و می‌گوید که این روغن سبک به تقویت کلاژن‌های پوست کمک کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. روغن  هسته انگور برای انواع پوست مناسب است و عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد. از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و منافذ پوست را تمیز می‌کند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آکنه چرا به وجود می‌آید و روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع آن چیست.
ادامه مطلب
خواص روغن آرگان

مهمترین خواص روغن آرگان

روغن آرگان، طلای مایع و جادوی بزرگ طبیعت مراکش است. این روغن، رایج‌ترین و پرفروش‌ترین روغن دنیاست. زیرا هم برای مو و هم برای پوست فوق‌العاده عمل می‌کند. اگر به لیست فواید این روغن نگاه کنید متوجه می‌شوید که چرا به آن طلای مایع می‌گویند. در این مقاله می‌خواهیم با خواص روغن آرگان بیشتر آشنا شویم و ببینیم که این جادوی بزرگ طبیعت چگونه پوست و موی ما را درمان می‌کند. تا انتهای مقاله با ما باشید تا برای خرید روغن آرگان اصل به شما کمک کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید