سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چاکرای دوم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس چاکرا خاجی

پاکسازی و درمان چاکرای دوم (چاکرای خاجی)

اگر در بخش‌هایی از بدن مانند کلیه، مثانه و یا دستگاه تناسلی مشکلاتی دارید، جالب است بدانید که یکی از راه‌های بسیار مفید برای درمان این نواحی تقویت چاکرای دوم (خاجی) است. هر چاکرا در بدن انسان جایگاه خاص خود را دارد و اگر غیر فعال شود باعث بروز بیماری‌هایی می‌شود. از طرفی چاکرای بسته با روش‌های گوناگون می‌تواند فعال شود و کارکرد خود را داشته باشد. در این مقاله به بررسی عملکرد و درمان چاکرای دوم می‌پردازیم و می‌بینیم که اگر این چاکرا بسته شود چه علائمی را در بدن ایجاد می‌کند و با چه روش‌هایی می‌توان آن را فعال کرد.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چاکرای خاجی کجاست و کارکردش چیست؟
  • اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای دوم چیست؟
  • چه غذاهایی برای تعادل چاکرای خاجی مفید هستند؟
  • برای پاکسازی و درمان چاکرای دوم چه کاری انجام دهیم؟

چاکرای خاجی کجاست و کارکردش چیست؟

چاکرای خاجی یا چاکرای دوم در زیر ناف قرار گرفته و رنگ آن نارنجی است. عنصر این چاکرا آب است. این چاکرا معمولا با یک گل نیلوفر شش برگ نشان داده می‌شود. بعضی افراد معتقدند که این چاکرا توسط پارواتی، الهه قدرت، باروری و وفاداری اداره می‌شود. نام سانسکریت این چاکرا سوادهیستانا است. نماد چاکرای خاجی هلال ماه است که نشان دهنده رابطه بین جزر و مد آب و رابطه‌اش با ماه است.

این چاکرا با لذت، تمایل جنسی و خلاقیت افراد در ارتباط است. اگر چاکرای دوم فعال باشد فرد در زندگی احساس کمال و رضایت شخصی دارد. همچنین اعتماد به نفس او زیاد شده و احساس شادی و نشاط می‌کند. به علاوه خلاقیت فرد نیز زیاد می‌شود. لذتی که معاشرت با مردم و حرف زدن و خندیدن به افراد می‌دهد در نتیجه کارکرد درست چاکرای خاجی است. باز بودن این چاکرا موجب موفقیت در کار و ارتباط با دیگران می‌شود و همه ابعاد زندگی فرد را در بر می‌گیرد. پس لازم است تا سلامتی این چاکرا را جدی بگیرید و برای درمان آن اقدام کنید.

برای آشنایی با سایر چاکراها می توانید مقاله << چاکرا چیست ؟>> را مطالعه نمایید.

اثرات جسمی و روانی بسته شدن چاکرای دوم چیست؟

اگر چاکرای دوم بسته شود بدن با مشکلات جسمانی روبرو می‌شود. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • حس بویایی و چشایی ضعیف می‌شود.
  • مشکلات کلیه و مثانه ایجاد می‌شود.
  • دردهای لگنی به وجود می‌آیند.
  • فرد دچار حساسیت‌ می‌شود.

یکی از اثرات بسته شدن چاکرای خاجی این است که احساسات نامتعادل می‌شوند. بنابراین بدن با مشکلات روحی و روانی روبرو می‌شود. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • عزلت گزینی
  • انزوا
  • اضطراب
  • حس تنهایی
  • میل جنسی کم
  • کم شدن خلاقیت
  • خستگی
درمان چاکرای دوم

بسته شدن چاکرای خاجی باعث می‌شود که از احساسات خود و آدم‌های اطرافتان فاصله بگیرید. بنابراین احساس اضطراب و انزوا می‌کنید و این چرخه معیوب ادامه پیدا می‌کند چون باعث می‌شود تنهاتر شوید و اضطراب شما بیشتر شود. پس برای اینکه تشخیص دهید که این چاکرا بسته شده یا نه، انرژی و ارتباط خود با دیگران را بررسی کنید. اگر این چاکرا بسته شود انرژی آن غیر فعال می‌شود و ویژگی‌های خاص آن ناپدید می‌شوند.

چه غذاهایی برای تعادل چاکرای خاجی مفید هستند؟

هویج، هلو، سیب، پرتقال، انبه، گوجه گیلاسی سیاه برای فعال شدن چاکرای دوم بسیار مفید هستند.

برای پاکسازی و درمان چاکرای دوم چه کاری انجام دهیم؟

از جملات تاکیدی استفاده کنید:

جملات تاکیدی بر ناخودآگاه فرد اثر می‌گذارند. این جملات بر ذهنیت مثبت و افزایش ارتعاش‌های ذهنی اثر مستقیمی دارند. بعضی از جملات تاکیدی که بر این چاکرا موثر هستند را در ادامه می‌خوانید:

  • من پر شور و شوق هستم.
  • من خلاق هستم.
  • من مرزهایی دارم که از من محافظت می‌کنند.
  • من تغییر را به عنوان بخش مهمی از زندگی می‌پذیرم.
  • احساسات من متعادل هستند.

مدیتیشن کنید:

مدیتیشن نقش بسیار مهمی در باز کردن چاکراها دارد. تکنیک‌های مدیتیشن چاکرا بسیار شبیه به مدیتیشن عمومی هستند. مدیتیشن روی افکار مثبت تاکید کرده و افکار منفی را از ما دور می‌کند. همچنین اضطراب و استرس را کم کرده و جسم و روح را آرام می‌کند.

از روغن‌های اسانسی استفاده کنید:

استفاده از روغن‌های اسانسی چاکراها را متعادل و فعال می‌کند. روغن‌های مختلف بر روی چاکراها اثر متفاوتی دارند.

درمان چاکرای دوم

باکس چاکرای خاجی را اینجا ببینید.

روغن‌ها را می‌توانید بر روی پوست ماساژ دهید یا آنها را با آب مخلوط کرده و در هوا اسپری کنید. همچنین به هنگام انجام تمرینات مراقبه و یوگا می‌توانید آنها را در دستگاه اسانس‌سوز یا دیفیوزر بریزید و از رایحه آرام‌بخش آنها لذت ببرید.

دیفیوزرهای نارین گل را اینجا ببینید.

طبیعت درمانی کنید:

طبیعت به مقدار زیادی چاکراها را باز می‌کند. برای درمان چاکرای دوم ، بدن خود را در آب قرار دهید. مثلا در آب دریا یا دریاچه قرار بگیرید و یا اگر امکانش را ندارید حمام کنید تا آب، بدن شما را دربر بگیرد. آب یکی از روش‌های آرام شدن و سلامتی مرکز احساسات است. دیدن تصویر ماه در آب نیز به باز شدن چاکرای دوم کمک می‌کند.

درمان چاکرای دوم

صدا درمانی کنید:

 صداهای آرام مثل صدای آب روان بر چاکرای دوم اثر زیادی دارد. صداهایی مثل صدای اقیانوس، ریزش باران و صدای آبشار چاکرای دوم را باز کرده و احساسات را فعال می‌کند. همچنین می‌توانید صدای O  را به صورت ممتد بکشید و ادامه دهید تا بر چاکرای دوم اثر گذاشته و آن را فعال کند.

رنگ درمانی کنید:

لباس‌های نارنجی بپوشید و یا به هنگام تمرینات یوگا و مدیتیشن تصور کنید که رنگ نارنجی شما را در بر گرفته‌ است. این رنگ چاکرای دوم و مرکز احساسات را فعال کرده و آن را درمان می‌کند.

از سنگ‌ها و کریستال‌ها استفاده کنید:

سنگ‌ها و کریستال‌ها بر روی چاکراها اثر می‌گذارند و معمولا هنگام مراقبه روی چاکرا قرار می‌گیرند. برای باز شدن و درمان چاکرای دوم «سنگ ماه» توصیه می‌شود. سنگ ماه هوش عاطفی را عمیق‌تر می‌کند، رابطه با ناخودآگاه را قوی‌تر کرده و ارتباط با انرژی الهه زن را زیاد می‌کند. استفاده از سنگ‌های زیر توصیه می‌شود:

چشم ببر (مخصوصا رنگ طلایی): برای تقویت ارتباط اولیه و رهبری شجاعانه استفاده می‌شود.

سیترین: برای درک شادی بیشتر استفاده می‌شود و لذت‌های ساده زندگی را زیاد می‌کند.

جسپر پاییزی: برای درک شفقت و مهربانی و حفاظت از انرژی مثبت استفاده می‌شود.

تمرینات یوگا  برای باز کردن چاکرای دوم

تمرینات یوگا چاکراها را فعال می‌کنند. هر چاکرا تمرین خاص خود را دارد. در ادامه به مهم‌ترین تمرین‌های یوگا در درمان چاکرای دوم یا خاجی می‌پردازیم:

  • حرکت پل: روی مت یوگا دراز بکشید و کف پاهای خود را روی زمین بگذارید. با یک دم باسن خود را بالا بیاورید و دست‌ها را بالای سر خود روی زمین بگذارید. سپس با بازدم باسن و بازوهای خود را هماهنگ با یکدیگر پایین بیاورید و احساس کنید که هر مهره دانه‌ به دانه با زمین تماس پیدا می‌کند. اسم این تمرین پل است و لازم است تا با هماهنگی حرکت دم و بازدم آن را 5 بار تکرار کنید.
  • حرکت سگ سر بالا: روی شکم دراز بکشید. ساعد و کف دست خود را روی زمین فشار دهید تا بالا تنه به سمت بالا بیاد. تصور کنید که ستون فقرات خود را به سمت عقب و پایین می‌کشید. عضلات باسن خود را محکم کنید تا از کمر محافظت کند. به مدت 5 تا 10 عدد دم و بازدم در این حالت بمانید. سپس به سمت پایین بروید و استراحت کنید و دوباره این تمرین را تکرار کنید.
  • پیچ کمر خوابیده: به پشت دراز بکشید. پاها را در شکم جمع کنید و به سمت چپ بپیچید. دستها را زیر سر قرار دهید و سر را به سمت راست حرکت دهید. به مدت 5 عدد دم و بازدم در این حالت بمانید و سپس جهت خود را تغییر دهید.
  • تمرین کبوتر: روی مت یوگا بنشینید. پاها را جلوی بدن دراز کنید. پای چپ را در پشت بدن قرار بدهید و پای راست را از زانو خم کرده و جلوی بدن روی زمین بگذارید. به مدت 10 عدد دم و بازدم در این حالت بمانید و سپس در جهت دیگر تمرین را تکرار کنید.
درمان چاکرای دوم
سخن پایانی

بدن انسان هفت چاکرا دارد و با کمک این چاکراها با محیط تبادل انرژی می‌کند. همه این چاکراها در امتداد هم و به موازات ستون فقرات قرار گرفته‌اند. هر چاکرا کارکرد و خصوصیات خود را دارد. چاکرای دوم یا چاکرای خاجی در زیر ناف قرار دارد و مرکز ایجاد خلاقیت فردی و نیز تعادل نیروی جنسی افراد است. همچنین اگر این چاکرا به درستی عمل نکند موجب می‌شود تا مشکلات جسمی ( مانند درد کلیه و مثانه) و مشکلات روحی ( مانند اضطراب، افسردگی و گوشه‌نشینی) برای فرد ایجاد شود. بنابراین لازم است تا این چاکرا فعال شده و به درستی عمل کند. برای باز کردن و درمان چاکرای دوم روش‌های گوناگونی وجود دارد. از جمله این روش‌ها می‌توان به یوگا، مدیتیشن، ماساژدرمانی، صدا درمانی، رنگ درمانی، رایحه درمانی و سنگ‌درمانی اشاره کرد. شرکت نارین گل با تولید باکس چاکرای خاجی و نیز روغن‌های اسانسی برای رایحه‌درمانی و ماساژ به شما کمک می‌کند تا این چاکرا را فعال کرده و از بیماری‌های جسمی و روحی رها شوید. این محصولات با بالاترین خلوص ممکن در شرکت نارین گل تولید می‌شود. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

علت ریزش مو

علت ریزش مو وهر آنچه باید درباره آن بدانید

همه ما دوست داریم موهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم و در راستای رسیدن به این هدف کارهای متنوعی انجام می‌دهیم. از جمله مصرف مواد مغذی برای سلامت و زیبایی موها، مصرف داروهای مکمل، استفاده از ماسک‌های مو و محصولات مراقبتی و مواردی از این دست. مشکل زمانی پیش می‌آید که ریزش موها به طور غیرمعمول اتفاق می‌افتد و علت ریزش مو به یک علامت سوال تبدیل می‌شود. سبک زندگی، وراثت و ابتلا به برخی از بیماری‌ها، عوامل مهم و تأثیرگذار بر وضعیت موها به شمار می‌روند.
ادامه مطلب
خشکی پوست

آیا خشکی پوست علت چین و چروک است؟

آیا بین چین و چروک و خشکی پوست ارتباطی وجود دارد؟ بله. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند چین و چروک کمتری در پوست‌شان دارند، اما کسانی که پوست‌شان خشک است، چین و چروک بیشتر در ظاهرشان به چشم می‌آید. بنابراین اگر پوست خشکی دارید لازم است تا برای رفع چین و چروک پوست خود به فکر باشید. اگر مشکل پوست خشک را برطرف کنید به مقدار زیادی علائم پیری زودرس را به تعویق انداخته‌اید. در این مقاله با علت‌های مختلف خشکی و چین و چروک پوست آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله برای خرید محصولات ارگانیک خالص برای رفع چین و چروک پوست شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید