سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خاصیت روغن کندر برای پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن کندر ارگانیک

8 خاصیت روغن کندر برای پوست و مو

روغن کندر یک روغن اسانسی است که برای پوست و مو بی‌نظیر است. هریک از روغن‌های اسانسی خواص و مزایای خاص خود را دارند و برای منظور متفاوتی مصرف می شوند. ما با ترکیب کردن این روغن‌ها و البته اضافه کردن روغن حامل به این ترکیب، می توانیم سرم یا کرم خانگی خود را با روغن‌هایی کاملا ارگانیک تهیه کنیم. در این مقاله به بررسی خاصیت روغن کندر برای پوست و مو می‌پردازیم و به سوالات شما در رابطه با این روغن پاسخ می‌دهیم. در انتهای مقاله برای خرید روغن کندر باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن کندر چیست؟
  • خواص روغن کندر برای پوست چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
  • خواص روغن کندر برای مو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
  • توصیه‌های مهم در مصرف روغن اسانسی کندر
  • از کجا روغن اسانسی خالص کندر بخریم؟

روغن کندر چیست؟

روغن کندر یکی از روغن های اسانسی است که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو و سلامت کلی بدن دارد. البته فراموش نکنید که برای استفاده از این روغن باید آن را با یکی از روغن‌های حامل مثل روغن نارگیل، روغن هسته زرد آلو یا روغن جوجوبا (بنا به نوع پوست شما) رقیق کرد.این روغن زرد رنگ معمولا از رزین درخت‌هایی که در آفریقای جنوبی رشد می‌کنند تهیه می‌شود و دارای رایحه‌ای گرم، تند و شبیه به بوی چوب است که در آروماتراپی (رایحه درمانی) نیز کاربرد بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

خواص روغن کندر برای پوست چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

هیچ چیزی به اندازه پوست شفاف و سالم در زیبایی شما موثر نیست. به همین دلیل، در این بخش به بررسی خواص روغن کندر می‌پردازیم:

خاصیت روغن کندر برای پوست ، از رطوبت‌رسانی قوی که باعث محافظت از سلول‌های پوستی می‌شود تا جلوگیری از پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک و بسیاری از خواص دیگر، قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

رفع جوش و آکنه

آکنه یکی از مشکلاتی است که خیلی از ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. این مشکل در بیشتر مواقع نتیجه وجود باکتری‌هایی روی سطح پوست است. خواص آنتی‌باکتریال روغن اسانسی کندر، این روغن را در گروه روغن‌های ضد آکنه قرار داده است. زیرا به دلیل وجود این خواص، قادر است میکروب‌هایی را که باعث ایجاد آکنه روی پوست می‌شوند را از بین برده و از ایجاد آکنه جلوگیری کند. همچنین خواص درمانی روغن کندر، به درمان آکنه و التیام زخم‌ها و التهابات ناشی از آن کمک می‌کند.

نحوه استفاده از روغن کندر برای رفع جوش چیست؟

هر شب1 تا 2 قطره روغن اسانسی کندر را با 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا رقیق کنید و با استفاده از یک پد یا گوش پاک‌کن، روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می‌توانید برای رفع جوش‌ها سرم بسازید. صبح و شب بعد از پاک کردن پوست خود، سرمی حاوی4 قطره روغن اسطوخدوس، 4 قطره روغن کندر و 2 قاشق غذاخوری روغن میوه نسترن را بر روی آکنه‌ها ماساژ دهید.

جوانسازی و رفع چین و چروک

پوست‌های کدر و آسیب دیده را با استفاده از روغن اسانسی کندر جوان کنید! وقتی صحبت از مراقبت پوست می‌شود، روغن کندر یکی از تاثیرگذارترین‌ها در این زمینه است. زیرا شامل خواص بسیاری از جمله ضد پیری، آنتی‌اکسیدان و رطوبت‌رسانی قوی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک است. خاصیت روغن کندر این است که با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کند و باعث می‌شود که پوست کلاژن بیشتری تولید کند.

نحوه استفاده از روغن کندر برای جوانسازی پوست چیست؟

  • 4 قطره روغن اسانسی کندر
  • 4 قطره روغن اسانسی درخت چای
  • 4 قطره روغن اسانسی گل شمعدانی را با 4 قاشق غذاخوری روغن آرگان مخلوط کنید و در یک ظرف پمپی نگهداری کنید. سپس هر شب قبل از خواب مقدار کمی از این محلول را روی پوست خود ماساژ دهید.

جلوگیری از پیری زودرس

استفاده از روغن کندر برای تمامی انواع پوست به خصوص پوست افراد میانسال توصیه می‌شود. خاصیت روغن کندر این است که از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند. زیرا روغن کندر، دارای خواص سیتوفیلکتیک (Cytophylactic) است که این خاصیت به بازسازی سلول، رشد سلول‌های جدید و همچنین محافظت از سلول‌ها کمک بسیاری می‌کند. همچنین به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی، رادیکال‌های آزادِ موجود که باعث تخریب سلول‌های پوستی و ایجاد چین و چروک می‌شوند را نیز از بین می‌برد.

در این قسمت برای استفاده بهتر شما از روغن کندر، یک سرم و یک کرم شب ضد چروک معرفی می‌کنیم.

خاصیت روغن کندر برای پوست

نحوه استفاده از روغن کندر برای جلوگیری از پیری پوست چیست؟

سرم ضد چروک با روغن کندر

5 قطره روغن کندر را با 5 قطره روغن گل شمعدانی ترکیب کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن هسته زرد آلو یا روغن آووکادو را به آن اضافه کنید. می‌توانید این سرم را در روتین روزانه خود استفاده کنید.

کرم شب ضد چروک با روغن کندر

برای بهره بردن از خاصیت روغن کندر برای پوست می‌توانید کرم ضد چروک بسازید. برای تهیه کرم شب، ابتدا ظرفی را از آب پر کنید و تا جوش آمدن آب صبر کنید. سپس 4 قاشق غذاخوری کره شی را در ظرف جداگانه‌ای بریزید و ظرف را داخل آب جوش قرار دهید (حرارت باید غیر مستقیم باشد). پس از آب شدن کره شی، 1 قاشق چای خوری روغن آرگان را نیز به آن اضافه کنید و آنها را با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از ترکیب شدن آنها، ظرف را از روی حرارت بردارید.

سپس 7 قطره روغن کندر، 4 قطره روغن گل شمعدانی، 4 قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و ترکیب را به مدت یک ساعت (یا تا زمانی که ترکیب کاملا جامد شود) در یخچال قرار دهید.

پس از اتمام زمان، آن را از یخچال خارج کرده و با استفاده از یک میکسر دستی بزنید. سپس بلافاصله ترکیب را در یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید.

طریق نگهداری:  برای اینکه خاصیت روغن کندر از بین نرود باید آن را در محلی دور از نور، حرارت، رطوبت و در محلی خنک (ترجیحا یخچال اما نه در دمای بسیار پایین که موجب یخ زدن ترکیب شود) نگهداری شود. همچنین حتما این ترکیب را در ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید.

تنظیم چربی پوست با روغن اسانسی کندر

روغن اسانسی کندر، یک مرطوب کننده طبیعی است که چربی پوست را تنظیم می‌کند و با پاک کردن چربی بیش از حد پوست، به سفت شدن آن کمک می‌کند. همچنین شما با ترکیب روغن اسانسی کندر با روغن گل شمعدانی یا روغن نرلی و رقیق کردن این محلول، با روغن‌های حاملی مثل روغن آرگان یا روغن هسته انگور، می‌توانید یک تونر طبیعی برای پاک کردن پوست خود تهیه کنید.

تونر پاک کننده کننده پوست چرب با روغن کندر

5 قطره روغن اسانسی کندر را با 5 قطره روغن گل شمعدانی، 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انگور مخلوط کنید و روزی یک بار از این تونر طبیعی برای پاک کردن چربی‌های اضافی روی پوست خود استفاده کنید.

جلوگیری و کاهش زخم‌های پوستی با روغن اسانسی کندر

خاصیت روغن کندر بهبود زخم‌های ناشی از آکنه، ناشی از جراحت و هر زخمی روی سطح پوست است. روغن کندر همچنین به جلوگیری از ایجاد زخم و التیام آنها نیز کمک می‌کند.

درمان جای زخم آکنه با روغن کندر

1 قطره روغن کندر را با 1 قاشق غذاخوری روغن حاملِ میوه نسترن ترکیب کنید. هرشب بر روی جای زخم آکنه ماساژ دهید.

درمان آفتاب سوختگی با روغن اسانسی کندر

روغن اسانسی کندر یک التیام دهنده طبیعی است. ماساژ این روغن می‌تواند به صورت موضعی درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. همچنین باعث درمان سریع‌تر و رشد سلول‌های پوستی جدید می‌شود.

سرم درمان آفتاب سوختگی با روغن کندر

برای درمان آفتاب سوختگی سرمی حاوی

8 قطره روغن رز

5 قطره روغن اسطوخدوس

5 قطره روغن کندر

2 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را تهیه کرده و بر روی محل آفتاب سوختگی ماساژ دهید.

کاهش التهاب پوستی با روغن اسانسی کندر

با روغن کندر التهابات پوستی را آرام کنید! چرا که خاصیت روغن کندر، ضدالتهاب بودن آن است. این روغن به کاهش التهابات ناشی از آکنه، زخم، اگزما یا سایر بیماری‌های التهابی پوست کمک می‌کند.

سرم التیام بخش پوست با روغن کندر

اگر قسمتی از پوست شما ملتهب شده است

1 قطره روغن اسطوخودوس

1 قطره روغن کندر

نصف قاشق چای خوری روغن جوجوبا را با استفاده از یک پد کتان بر روی آن منطقه قرار دهید.

خاصیت روغن کندر برای پوست

خواص روغن کندر برای مو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

علاوه بر تمامی خواصی که برای روغن کندر در نگهداری پوست گفته شد، خاصیت روغن کندر برای مو استحکام ریشه موها است. با محکم شدن ریشه موها، ریزش مو به حداقل می‌رسد و این مورد، روغن کندر را در زمینه مراقبت از مو نیز در دسته روغن‌های پرکاربرد قرار می‌دهد.

درمان ریزش مو با روغن اسانسی کندر

اگر به دنبال درمانی برای ریزش مو، طاسی سکه‌ای مو و خالی شدن خط رشد مو می‌گردید، برای این منظور، نارین گل روغن کندر را به شما پیشنهاد می کند.زیرا روغن اسانسی کندر با پاکسازی پوست سر، افزایش گردش خون در پوست سر، تقویت فولیکول‌های مو و متعادل کردن هورمون‌ها، می‌تواند برای درمان ریزش مو و تحریک رشد مو مناسب باشد. همچنین خواص ضد‌التهاب و آنتی‌باکتریال این روغن، عفونت‌های پوستی، آکنه و التهاب‌های پوستی را که ممکن است عامل ریزش موی شما باشند را درمان می‌کند. بنابراین خاصیت روغن کندر برای موهای شما تقویت کردن آنهاست.

سرم تقویت کننده مو با روغن کندر

مقداری آب را در ظرفی گرم کنید.سپس 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را در ظرفی جداگانه داخل ظرف آب در حال جوشیدن گرم کنید (حرارت غیر مستقیم).

سپس به آن 3 قطره روغن کندر، 3 قطره روغن رزماری، 2 قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید و ترکیب را به خوبی هم بزنید. پس از آن موهای خود را به چند بخش تقسیم کنید و مقدار کمی از این ترکیب را با استفاده از یک قاشق، بر روی کل پوست سر بمالید. صبح روز بعد موهای خود را کاملا شستشو دهید و خاصیت روغن کندر را بر روی موهای خود ببینید.

توصیه های مهم در مصرف روغن اسانسی کندر

1- حتما روغن اسانسی کندر را با یکی از روغن‌های حامل رقیق کنید. (به ازای هر دو قطره روغن اسانسی، یک قاشق چای خوری روغن حامل)

2- قبل از مصرف حتما روغن‌های اسانسی را روی قسمتی از بازو تست کنید و در صورت عدم مشاهده حساسیت آن را مصرف کنید.

3- بیشتر روغن‌های اسانسی برای زنان باردار و کسانی که به کودک خود شیر می‌دهند، توصیه نمی‌شود. پس قبل از مصرف روغن‌های اسانسی، با دکتر خود مشورت کنید.

4- روغن کندر را حتما در محلی خنک، دور از نور، رطوبت و حرارت نگهداری کنید و آن را به داخل ظرف پلاستیکی منتقل نکنید.

خاصیت روغن کندر برای پوست

از کجا روغن اسانسی خالص کندر بخریم؟

خاصیت روغن کندر برای پوست و مو زیاد است. اگر قصد تهیه این سرم‌های خانگی را دارید، بهتر است که روغن کندر مورد استفاده شما خالص باشد. زیرا تمامی سرم‌های معرفی شده، سرم‌های بسیار مفیدی هستند، به شرطی که روغن‌های استفاده شده در آنها کاملا خالص باشند، طریقه مصرف آنها درست باشد و برای نوع پوست شما مناسب باشند.به همین دلیل، بهتر است در خرید روغن کندر دقت کنید، زیرا در بیشتر مواقع روغن کندرِ موجود در بازار ترکیبی از روغن کندر با دیگر روغن‌ها است، بنابراین خالص نیست.

شما تنها با شناخت نوع پوست و نوع نیاز خود، می‌توانید از بسیاری از خواص روغن کندر برای زیبایی و درمان مشکلات پوست و مو استفاده کنید. زیرا روغن‌های گیاهی در بیشتر موارد جایگزین بسیار خوبی برای کرم‌ها و مواد آرایشیِ شیمیایی هستند و همچنین سرم‌هایی که در این مقاله معرفی شد به راحتی در خانه قابل تهیه هستند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از روغن کندر نارین گل استفاده کنید. زیرا این برند سابقه خوبی در فروش روغن‌های ارگانیک دارد. همچنین گواهینامه‌های بین‌المللی این شرکت مهر تاییدی بر خواص محصولات این شرکت است.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم روغن کندر یک روغن اسانسی است که برای استفاده از آن باید آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. خاصیت روغن کندر هم برای پوست و هم برای مو است. این روغن پوست را جوان می‌کند، چربی آن را تنظیم می‌کند و التهاب و زخم را از بین می‌برد. همچنین این روغن برای رفع ریزش مو استفاده می‌شود. برای خرید روغن کندر توجه داشته باشید که کیفیت و خلوص این روغن بسیار مهم است.

بنابراین برای خرید روغن کندر لازم است که دقت کافی داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید این روغن به سایت نارین گل مراجعه کنید و با خیال راحت این روغن را تهیه کنید. قیمت روغن کندر در بازار متفاوت است ولی نارین گل این محصول خالص و باکیفیت را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی محصولات نارین گل بدون تست حیوانی هستند. همه محصولات آن قابل بازیافت هستند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

 

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کنترل استرس

فواید بی‌نظیر آروماتراپی بر کنترل استرس

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی نوعی درمان شفابخش به‌شمار می‌آید که توسط عصاره طبیعی گیاهان انجام‌ می‌شود. رایحه‌درمانی به‌کمک رایحه روغن‌های معطر، به درمان بیماری‌های جسمی و سلامت روان و کنترل استرس کمک می‌کند. به بیانی آروماتراپی تلفیق هنر و علم است که یکی از بهترین راه‌ های کاهش اضطراب به شمار می رود؛ اخیراً این نوع درمان در زمینه‌های علمی و پزشکی شهرت پیدا کرده است و کاربردهای زیادی دارد که در ادامه بیشتر به بررسی این درمان می‌پردازیم.
ادامه مطلب
فواید ماساژ درمانی

فواید ماساژ درمانی چیست؟

از گذشته‌های دور افراد زیادی از ماساژ درمانی برای رفع مشکلات جسمی و فیزیکی استفاده می‌کنند. ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای رفع دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان‌هاست. ماساژ درمانی به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. در این مقاله با فواید ماساژ درمانی برای بدن آشنا می‌شوید. همچنین روغن‌های ارگانیک مناسب برای ماساژ درمانی را به شما معرفی می‌کنیم و در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید