سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید ماساژ درمانی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل

فواید ماساژ درمانی چیست؟

از گذشته‌های دور افراد زیادی از ماساژ درمانی برای رفع مشکلات جسمی و فیزیکی استفاده می‌کنند. ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای رفع دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان‌هاست. ماساژ درمانی به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. در این مقاله با فواید ماساژ درمانی برای بدن آشنا می‌شوید. همچنین روغن‌های ارگانیک مناسب برای ماساژ درمانی را به شما معرفی می‌کنیم و در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • ماساژ درمانی چیست؟
  • تاریخچه ماساژهای درمانی
  • آشنایی با فواید ماساژ درمانی
  • انواع ماساژهای درمانی
  • فواید ماساژ صورت چیست؟
  • چگونه صورت خود را ماساژ دهیم؟
  • روغن‌های مناسب برای ماساژ درمانی کدامند؟
  • خرید روغن ماساژ درمانی

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی یک روش مراقبت درمانی و بالینی از بدن است که بر روی جسم و روان افراد اثر می‌گذارد. ماساژ یک فرایند است که طی آن بافت‌های بدن مانند عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و مفاصل دستکاری می‌شوند تا دردهای عضلانی بدن و استرس‌های روزانه از بین بروند. این ماساژ عضلات و سایر بافت‌های بدن را نرم می‌کند تا آسیب‌های بدن درمان شوند و سلامت عمومی بدن به آن بازگردد. بنابراین فواید ماساژ درمانی نه تنها برای جسم است، بلکه برای روان افراد نیز کاربرد دارد.

تاریخچه ماساژهای درمانی

تاریخچه ماساژ درمانی به 5000 سال قبل از میلاد در هند بر می‌گردد. ماساژ درمانی که توسط هندوها در طب آیورودا استفاده می‌شد، روشی برای تسکین دردها، پیشگیری و درمان بیماری‌ها بود. 2500 سال قبل از میلاد ماساژ درمانی به مصر راه پیدا کرد. سپس به ژاپن رسید و پس از آن به یونان رفت. ورزشکاران در یونان قبل از انجام مسابقات ورزشی از ماساژ استفاده می‌کردند تا بدن‌شان آماده مسابقه شود. همچنین پزشکان از گیاهان و روغن‌ها برای ماساژ درمانی استفاده می‌کردند و معتقد بودند که روغن‌های گیاهی اثر ماساژ را زیاد می‌کند. همان‌طور که دیدیم فواید ماساژ درمانی در قرن‌ها پیش بر انسان ثابت شده است و تا امروز نیز استفاده می‌شود. حال ببینیم که ماساژ درمانی چه فوایدی دارد؟

آشنایی با فواید ماساژ درمانی

خواص درمانی ماساژ بدن بسیار گسترده است. اگر در بدن خود درد عضلانی دارید و یا دردی مزمن شما را اذیت می‌کند به شما توصیه می‌کنیم تا از ماساژ درمانی استفاده کنید. ماساژ درمانی باعث کاهش اختلالات اسکلتی و عضلانی می‌شود. همچنین مشکلات فیزیکی بدن و نیز اضطراب و استرس را کم می‌کند. ماساژ درمانی باعث می‌شود تا انقباض عضلات کم شوند و بدن آرامش بیشتری داشته باشد. بنابراین از فواید ماساژ بدن می‌توان به از بین رفتن تنش‌های اسکلتی و عضلانی و نیز کاهش استرس و پریشانی ذهن و روان اشاره کرد. همچنین ماساژ بدن می‌تواند ذهن را متمرکز کرده و خواب شما را عمیق و آرام کند.

ماساژ درمانی می‌تواند بخش مهمی از برنامه شما برای حفظ سلامتی باشد. به طور کلی فواید ماساژ درمانی عبارتند از:

  • کاهش یا از بین بردن درد
  • بهبود تحرک مفاصل
  • بهبود عملکرد غدد لنفاوی
  • کاهش تنش عضلانی

از فواید ماساژ درمانی این است که هم می‌تواند دردهای حاد را درمان کند و هم بر روی دردهای مزمن تاثیر زیادی دارد. ماساژ درمانگران بر روی طیف وسیعی از افراد که ناتوان شده‌اند و نیاز به توان‌بخشی دارند کار می‌کنند. همچنین ماساژ درمانی می‌تواند به عنوان یک برنامه پیشگیرانه برای سلامتی بدن هم استفاده شود. به طور مثال با تمرین‌های ورزشی و مدیریت استرس می‌توانید از دردها و آسیب‌های جسمی و روانی جلوگیری کنید.

انواع ماساژهای درمانی

به طور کلی ماساژ درمانی برای بخش‌های مختلف بدن استفاده می‌شود. پس از آشنایی با فواید ماساژ درمانی با انواع ماساژ آَشنا می‌شویم. انواع ماساژ درمانی عبارتند از:

ماساژ بدن: در این روش بخش‌های مختلف بدن مانند عضلات، گردن، کتف‌ها و زانوها به کمک حرکاتی که متخصص ماساژ بر روی آنها انجام می‌دهد درمان می‌شود. ماساژ بدن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. ماساژ آروماتراپی، ماساژ سوئدی، رفلکسولوژی، ریکی و شیاتسو از انواع ماساژها هستند که در ادامه به دو روش از آنها که با استفاده از روغن‌های ارگانیک انجام می‌شود می‌پردازیم:

  • ماساژ آروماتراپی: در این نوع ماساژ از روغن‌های ارگانیک استفاده می‌شود. استفاده از این روغن‌ها به هزاران سال قبل برمی‌گردد. در مصر باستان از ماساژهای معطر برای سلامتی بدن استفاده می‌شده است. ترکیب این دو عنصر با یکدیگر باعث می‌شود تا فرد احساس آرامش کند و بسته به نوع رایحه‌ای که انتخاب می‌کند به فرد نیرو و انرژی می‌دهد.
  • ماساژ سوئدی: در این ماساژ نیز از روغن‌های ارگانیک استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی یک ماساژ سنتی به شمار می‌آید. در این ماساژ از نرم کردن عضلات و ایجاد فشار برای کاهش تنش‌های عضلانی استفاده می‌شود. در این ماساژ نیز از روغن استفاده می‌شود تا دست به راحتی روی بدن حرکت کند. این ماساژ معمولا 35 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

ماساژ صورت: ماساژ صورت یک روش درمانی است که به کمک دست و یا ابزار، صورت و گردن را ماساژ می‌دهند تا با گردش خون، پوست تحریک شده و عوارض پوستی درمان شوند.

فواید ماساژ درمانی

فواید ماساژ صورت چیست؟

تحقیقات نشان می‌دهند که فواید ماساژ درمانی صورت زیاد است. در ادامه با این فواید آشنا می‌شوید:

رفع چین و چروک:

ماساژ صورت، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و پوست را جوان می‌کند. با ماساژ پوست صورت می‌توانید اثرات پیری پوست را به تعویق بیندازید و پوستی جوان داشته باشید.

 رفع جوش و آکنه:

ماساژ صورت باعث می‌شود تا گردش خون در پوست زیاد شده و جوش و آکنه از بین بروند. بهتر است پوست صورت را به آرامی ماساژ دهید و از انجام حرکات تند و خشن بپرهیزید.

روشن شدن پوست:

از فواید ماساژ درمانی برای صورت، روشن شدن رنگ پوست است. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که پوست صورت خود را ماساژ می‌دهند، پوستی روشن، درخشان و شفاف دارند. همچنین ماساژ پوست صورت باعث می‌شود که پوست سفت شود.

رفع جای زخم و اسکار:

اگر روی پوست صورت خود جای زخم دارید، یکی از بهترین روش‌های درمان ماساژ صورت است. ماساژ صورت گردش خون را زیاد می‌کند و سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. بنابراین جای زخم‌ها از بین می‌روند. همچنین ماساژ صورت علائمی مانند درد، خارش و حساسیت پوستی را از بین می‌برد.

چگونه صورت خود را ماساژ دهیم؟

فواید ماساژ درمانی برای صورت زیاد است. ولی باید توجه کنید که ماساژ صورت را به صورت درست و اصولی انجام دهید. در این بخش به آموزش ماساژ درمانی برای صورت می‌پردازیم. برای ماساژ صورت لازم است که حتما قبل از  شروع، صورت و دست‌ها را تمیز بشویید. سپس از مقداری روغن برای ماساژ صورت استفاده کنید. روغن‌های مناسب برای ماساژ صورت را در ادامه معرفی می‌کنیم. هر حرکت را 5 بار تکرار کنید و یا به مدت 20 تا 30 ثانیه روی آن منطقه تمرکز کنید. در ادامه چند حرکت برای ماساژ صورت را معرفی می‌کنیم.

  • با یک حرکت دایره‌ای شقیقه‌ها را با انگشتان‌تان ماساژ دهید.
  • از کف دست و نوک انگشتان برای ماساژ دو طرف صورت استفاده کنید. از چانه شروع کنید و به سمت پیشانی حرکت کنید. سپس دستان خود را به سمت پایین بلغزانید.
  • انگشتان خود را به مرکز ابروها فشار دهید و آنها را به سمت موهای خود بلغزانید. سپس انگشتان خود را به سمت شقیقه‌ها بلغزانید.
  • از حرکات دایره‌ای برای ماساژ ناحیه زیر لاله گوش خود استفاده کنید.
  • با استفاده از نوک انگشتان خود به تمام قسمت‌های صورت به آرامی ضربه بزنید.
روغن‌های مناسب برای ماساژ درمانی کدامند؟

حتما برای شما هم این سوال پیش می‌آید که چه روغنی برای ماساژ درمانی خوبه؟

از بین روغن‌های حامل، روغن جوجوبا، روغن زردآلو، روغن نارگیل و روغن بادام شیرین برای ماساژ درمانی مناسب هستند.

همچنین از بین روغن‌های اسانسی، روغن لوندر، روغن زنجبیل و روغن ترنج برای ماساژ درمانی استفاده می‌شوند. 

فواید ماساژ درمانی
خرید روغن ماساژ درمانی

یکی از دغدغه‌های افراد برای خرید روغن‌های ارگانیک، تشخیص اصل بودن آن روغن است. برای خرید روغن ماساژ درمانی باید از کیفیت آن مطمئن باشید. زیرا یک روغن اصل و با کیفیت می‌تواند بر روی بدن شما موثر باشد و بهترین عملکرد را داشته باشد. برای تهیه یک روغن مطمئن حتما از برندهایی خرید کنید که گواهینامه‌های بین‌المللی داشته باشند و مورد تایید باشند. ما در نارین گل به شما اطمینان می‌دهیم که روغن‌های ماساژ درمانی را با بهترین کیفیت در اختیار شما بگذاریم. روغن‌های نارین گل با خلوص بالا تهیه می‌شوند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم خواص ماساژ درمانی بسیار زیاد است. از فواید ماساژ درمانی می‌توانیم به درمان دردهای عضلانی و مفصلی اشاره کرد اما نباید فراموش کنیم که ماساژ درمانی نه تنها بر سلامت فیزیکی ما تاثیر می‌گذارد بلکه تنش‌های روانی و استرس را نیز از بین می‌برد. همچنین یکی از روش‌های به دست آوردن سلامتی پوست صورت استفاده از ماساژ صورت است. از روغن‌های ارگانیک برای عملکرد بهتر ماساژ استفاده می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این روغن‌های ارگانیک را با اطمینان خاطر از نارین گل تهیه کنید. زیرا این روغن‌ها با بهترین کیفیت و بالاترین خلوص تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو و پوست

روغن جوجوبا از گذشته‌های دور به عنوان یک روغن بی‌نظیر و فوق‌العاده موثر شناخته شده است. به طوری که خواص روغن جوجوبا برای پوست و مو زبانزد افرادی است که از محصولات بهداشتی و آرایشی ارگانیک استفاده می‌کنند. به خصوص خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار معروف است چرا که هم موها را مرطوب می‌کند و هم به رشد آنها کمک می‌کند. این روغن علاوه بر خواص زیادی که برای مو دارد، مژه‌ها و ابروها را تقویت کرده، چین و چروک‌های صورت را از بین می‌برد و در درمان شوره سر نیز بسیار مفید است. در ادامه به بررسی این روغن می‌پردازیم و برای خرید یک محصول مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید