سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ایکون ترکیب روغن حامل و اسانسی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

دستور تهیه روغن بدن بر اساس نوع پوست

روغن های بدن از ترکیب یک یا چند روغن حامل مثل روغن هسته انگور و یا روغن جوجوبا با یک یا چند روغن اسانسی مانند روغن اسطوخودوس و یا روغن نعناع هندی به دست می آیند. روغن های بدن درخشش و نرمی فوق العاده ای به پوست شما می دهند و با همراه داشتن ویتامین های روغن های حامل و خواص فوق العاده روغن های اسانسی می توانند به کنترل و بهبود شرایطی مثل سلولیت، استرچ مارک و پوست خشک کمک کنند. خیلی ها از مصرف روغن برای بدن خود می ترسند چون فکر می کنند باعث چرب شدن و یا جوش زدن می شود اما کافی است روغن بدن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا تغییر را در بدنتان حس کنید. در ادامه با دستور تهیه روغن بدن آشنا می شویم.

چرا از روغن های بدن استفاده کنیم؟

1. روغن های بدن به طرز شگفت انگیزی پوست بدن را تغذیه می کنند:

درست است که لوسوین ها، مرطوب کننده ها و کرم های بدن پوست شما را مرطوب نگه می دارند و تغذیه می کنند اما روغن ها می توانند رطوبت اضافی که بدنتان به آن نیاز دارد را فراهم آورند.

2. روغن های بدن می توانند مشکلات پوستی را بهبود بخشند:

علاوه بر خواص آبرسانی برخی روغن های خاص می توانند اسکارها، استرچ مارک و سلولیت را درمان کنند. این روغن های بی نظیر و جادویی شامل روغن اسطوخودوس برای آرام کردن پوست، روغن شمعدانی برای افزایش خاصیت ارتجاع پذیری پوست، روغن سرو و روغن گریپ فروت برا کاهش سلولیت و ... می باشد.

3. روغن های بدن به ریلکس کردن و انرژی بخشیدن به شما کمک می کند:

گاهی اوقات به انرژی بیشتری برای انجام دادن فعالیت های روزانه خود احتیاج دارید و روغن های بدن با رایحه دلپذیر خود می توانند این انرژی را برای شما فراهم آوردن. برای روغن بدن از فرمولی استفاده کنید که آبرسانی بعد از حمام را به یک جلسه رایحه درمانی تبدیل کند و به آرامی و با ملایمت روغن بدن را بر عضلات ماساژ دهید. با اینکه برخی روغن ها دیرتر جذب می شوند اما اکثر روغن ها کاملا جذب بدن می شوند و نیازی نیست نگران روغنی شدن لباس های خود شوید.

بیشتر بخوانید: رایحه درمانی (آروماتراپی) چیست؟

4. از روغن های بدن می توان برای خوشبو کردن بدن استفاده کرد:

می توانید در فرمول روغن بدن خود از روغن های اسانسی خوش عطر مانند روغن یلنگ یلنگ، روغن بابونه رومی، روغن چوب سدر و هر روغنی که بیشتر با سلیقه شما جور است استفاده نمایید و زمانیکه قرار است در یک قرار مهم یا د رمهمانی ها حاضر شوید مقداری از این روغن را بر بدن خود ماساژ دهید. تهیه یک روغن بدن ساده، کاملا خالص و بدون مواد نگهدارنده که دارای خواص فوق العاده ای برای پوست است و می تواند دقیقا بر اساس نیازهای شما ترکیب شده باشد تنها چند دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت.

دستور تهیه روغن بدن برای پوست های بالغ و دارای چروک:

3 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو را با 3 قطره روغن چوب رز و 3 قطره روغن چوب صندل ر یک ظرف اسپری مخلوط نمیید و هر شب پس از حمام برای 5 تا 10 دقیقه بر بدن ماساژ دهید.

تهیه روغن بدن برای پوست های خشک:

3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با 3 قطره روغن مر و 3 قطره روغن نعناع هندی در یک ظرف اسپری مخلوط نمایید و هر شب پس از حمام برای 5 تا 10 دقیقه بر بدن ماساژ دهید.

تهیه روغن بدن برای پوست های چرب و دارای جوش:

3 قاشق غذاخوری روغن آرگان را با 3 قطره روغن ترنج و 3 قطره روغن درخت چای در یک ظرف اسپری مخلوط نمایید و هر شب پس از حمام برای 5 تا 10 دقیقه بر بدن ماساژ دهید.

تهیه روغن بدن بهبود دهنده استرچ مارک و اسکار:

3 قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم را با 3 قطره روغن کندر و 3 قطره روغن بهارنارنج در یک ظرف اسپری مخلوط نمایید و هر شب پس از حمام برای 5 تا 10 دقیقه بر بدن ماساژ دهید.

تهیه روغن بدن ضد سلولیت:

3 قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را با 3 قطره روغن سرو کوهی و 3 قطره روغن گریپ فروت در یک ظرف اسپری مخلوط نمایید و هر شب پس از حمام برای 5 تا 10 دقیقه بر بدن ماساژ دهید.

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خشکی پوست

آیا خشکی پوست علت چین و چروک است؟

آیا بین چین و چروک و خشکی پوست ارتباطی وجود دارد؟ بله. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند چین و چروک کمتری در پوست‌شان دارند، اما کسانی که پوست‌شان خشک است، چین و چروک بیشتر در ظاهرشان به چشم می‌آید. بنابراین اگر پوست خشکی دارید لازم است تا برای رفع چین و چروک پوست خود به فکر باشید. اگر مشکل پوست خشک را برطرف کنید به مقدار زیادی علائم پیری زودرس را به تعویق انداخته‌اید. در این مقاله با علت‌های مختلف خشکی و چین و چروک پوست آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله برای خرید محصولات ارگانیک خالص برای رفع چین و چروک پوست شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید