سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن بادام شیرین برای پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

آشنایی با خواص روغن بادام شیرین برای پوست

اگر به دنبال یک روغن ارگانیک هستید که بیشتر مشکلات پوستی شما را برطرف کند، ما به شما روغن بادام شیرین را پیشنهاد می‌کنیم. این روغن با اسیدهای چرب فراوانی که دارد درمانی برای مشکلات پوستی شماست. از مهم‌ترین خواص روغن بادام شیرین برای پوست خاصیت نرم‌کنندگی و رطوب‌رسانی به آن است. ولی این روغن محدود به این خاصیت نمی‌شود. بلکه خواص بی‌نظیر دیگری مانند رفع پیری زودرس پوست، مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید و نیز رفع ترک‌های پوستی را نیز دارد. در این مقاله با ویژگی‌های این روغن آشنا می‌شویم و نحوه استفاده از آن برای پوست را بررسی می‌کنیم. در انتهای مقاله خصوصیات یک روغن باکیفیت را مطالعه می‌کنید و در انتها برای خرید روغن بادام شیرین اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن بادام شیرین چیست و چگونه تولید می‌شود؟
  • مود معدنی موجود در این روغن چیست؟
  • فواید روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟
  • نحوه استفاده روغن بادام برای پوست چگونه است؟
  • روغن بادام اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن بادام شیرین چیست و چگونه تولید می‌شود؟

روغن بادام شیرین از طریق پرس سرد به دست می‌آید. بادام در میان دانه‌های آجیلی به " پادشاه مغزها" معروف است زیرا خواص بی‌شماری دارد. این دانه به دلیل مواد مغذی و روغن‌های طبیعی که دارد یک دانه بسیار پرخاصیت است و در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود. این روغن را اولین بار در اطراف دریای مدیترانه از بادام تهیه کردند. به این صورت که کشاورزان متوجه شدند که با فشار دادن این دانه گیاهی مقداری روغن از آن به دست می‌آید که خواص بی‌نظیری دارد. خواص روغن بادام شیرین برای پوست بسیار زیاد است. بی دلیل نیست که از این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم تا با استفاده مستقیم از این روغن به اثرات بی‌نظیر آن پی برده و از فواید آن لذت ببرید.

مواد معدنی موجود در این روغن چیست؟

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ویتامین E، ویتامین A، اسیدهای چرب ضروری، پتاسیم، پروتئین،کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، سلنیوم و روی در این روغن به مقدار زیادی وجود دارد. هر کدام از این مواد معدنی تاثیر ویژه‌ای بر روی سلامتی پوست و مو دارند. اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن پوست و مو را آب‌رسانی و مرطوب کرده و خشکی آن را برطرف می‌کند. در ادامه این مقاله به بررسی خواص روغن بادام شیرین برای پوست می‌پردازیم.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک و خالص

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چیست؟

رفع تیرگی و پف دور چشم

روغن بادام شیرین یک آنتی‌اکسیدان است که خواص ضدالتهابی دارد. این روغن رتینول، ویتامین E و ویتامینK دارد که می‌تواند تیرگی دور چشم و نیز پف پلک‌ها را از بین ببرد. همین موضوع در جوان‌سازی چهره شما اثر بسیار زیادی دارد. زیرا یکی از مهم‌ترین بخش‌های چهره شما که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شما دارد چشم‌ها هستند. با رفع التهاب و تیرگی پلک‌ها، چشم‌های شما زیباتر می‌شوند.

روشن کردن پوست

یکی ازخواص روغن بادام شیرین برای پوست این است که آن را روشن و درخشان می‌کند. این روغن سلول‌های پوست را بازسازی کرده و سلول‌های جدید و جوان در پوست تولید می‌شوند. بنابراین با ماساژ دادن این روغن بر روی پوست خود لک‌ها و تیرگی‌های روی پوست شما به مرور از بین رفته و پوست شما روشن می‌شود. به این ترتیب جای جوش و لک‌ها نیز از بین می‌روند.

رفع چین و چروک

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با افزایش سن به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند. عامل اصلی چروک شدن پوست کمبود کلاژن در پوست است. کلاژن یک نوع پروتئین است که با بالا رفتن سن به مرور زمان نازک می‌شود و باعث چین و چروک در پوست می‌شود. بنابراین ویتامین E موجود در روغن بادام شیرین به پوست کمک می‌کند تا آمینواسیدهای بیشتری بسازد و کلاژن بیشتری تولید کند. در نتیجه پوست جوان و صاف می‌شود و علائم پیری در آن از بین می‌رود.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

محافظت در برابر نور خورشید

این روغندر برابراشعه ماورای بنفش از پوست محافظت می‌کند. ویتامین E موجود در این روغن مانند یک لایه محافظ در برابر اشعه نور خورشید قرار می‌گیرد و به آن اجازه نمی‌دهد که بر پوست شما اثر بگذارد. بنابراین روغن بادام از آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند و اثرات آن را از بین می‌برد.

مرطوب‌کننده و آب‌رسان

از دیگر خواص روغن بادام شیرین برای پوست خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است.روغن بادام شیرینبا رطوبت‌رسانی به لایه‌های عمیق پوست، سلول‌های پوستی را مرطوب کرده و از خشکی آنها جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن یک لایه روی پوست می‌سازد که از تبخیر رطوبت داخل پوست جلوگیری می‌کند و رطوبت آن را حفظ و نگهداری می‌کند. اسیدهای چرب ضروری داخل این روغن شامل اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک هستند که این اسیدها با چرب نگه داشتن سلول‌های پوست آنها را مرطوب کرده و عمیقا آب‌رسانی می‌کنند.

ضد التهاب

روغن بادام شیرین یک روغن ضدالتهاب است. به این معنی که این روغن اثرات تورم، التهاب و قرمزی پوست را از بین می‌برد. بنابراین اگر پوست حساسی دارید این روغن برای پوست شما مفید است. این روغن با رفع التهاب پوست رنگ چهره شما را تغییر می‌دهد.

پاک‌کننده پوست

یکی از خواص روغن بادام شیرین برای پوست این است که لایه‌های عمیق پوست را پاک‌سازی می‌کند. این محصول تمامی سموم و آلودگی‌ها را از سلول‌های پوست پاک می‌کند و منافذ پوست را باز می‌کند. پاک‌سازی پوست باعث می‌شود که پوست شما شاداب شود و از ایجاد جوش و لک جلوگیری می‌کند.

رفع ترک‌های پوستی

این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب فراوان با ترک‌های پوستی مبارزه می‌کند و اثرات آنها را از بین می‌برد. طبق تحقیقی که در سال 2016 انجام شد، این روغن اثرات ترک‌های پوستی را از بین می‌برد و از ایجاد ترک‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند.  

نحوه استفاده روغن بادام برای پوست چگونه است؟

روغن بادام یک روغن حامل است. بنابراین می‌توانید از آن به تنهایی برای پوست خود استفاده کنید. برای استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست صورت ابتدا باید پوست صورت خود را کاملا بشویید و سپس خشک کنید. چند قطره روغن بادام را در کف دست‌تان بریزد و آن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید. اگر می‌خواهید که پوست صورت‌تان نرم و آب‌رسانی شود لازم نیست آن را از صورت خود بشویید.

همان‌طور که گفتیم خواص روغن بادام شیرین برای پوست بسیار زیاد است. شما می‌توانید برای اثربخشی بیشتر این روغن را با روغن‌های اسانسی مانند روغن لوندر یا روغن لیمو ترکیب کنید و اثر بی‌نظیر آن را ببینید. مثلا برای رفع جوش و آکنه می‌توانید این روغن را با روغن اسانسی روغن درخت چای ترکیب کنید تا جوش‌ها و جای آنها را از بین ببرد.

خواص روغن بادام شیرین برای پوست

روغن بادام اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن‌های ارگانیک انتخاب بسیار مناسبی برای رفع مشکلات پوست و مو هستند. این روغن‌ها از دل طبیعت آمده‌اند و اگر به درستی انتخاب شوند اثر بی‌نظیری بر بدن ما دارند. بسیاری از افراد برای تهیه این روغن‌ها به نام آنها و شرکت تولید کننده آن توجه نمی‌کنند. روغن‌های ارگانیک را در بسیاری از عطاری‌ها و شرکت‌های متفرقه می‌فروشند ولی لازم است تا به هنگام خرید این روغن‌ها دقت کنید تا این روغن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و اصل باشد. از آنجایی که تشخیص کیفیت این روغن‌ها کار بسیار دشواری برای افراد است بهترین راه برای تهیه یک محصول اصل و باکیفیت این است که به نام آن برند و سابقه‌ای که در فروش محصولات ارگانیک دارد دقت کنید. شرکت نارین گل طی سال‌های گذشته بهترین محصول را در اختیار مشتریان خود گذاشته و سابقه درخشانی در تولید این روغن‌ها دارد. این شرکت موفق شده تا چند گواهینامه بین‌المللی را دریافت کند که نشان از کیفیت بالای محصولات و خلوص این روغن‌ها دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید از نارین گل کیفیت را تجربه کنید. نارین گل با توجه به کیفیت بالای محصولات خود، روغن‌های ارگانیک را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم روغن بادام شیرین یک روغن حامل است که از میوه بادام به دست می‌آید. خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو بسیار زیاد است. از جمله خاصیت ضدپیری و رفع ترک‌های پوستی دو نمونه از خواص بسیار مهم این روغن هستند. روغن بادام شیرین را می‌توانید به تنهایی بر روی پوست خود استفاده کنید و آن را روی پوست ماساژ دهید. همچنین می‌توانید برای رفع مشکلات پوستی خود آن را با یک روغن اسانسی ترکیب کنید تا اثر آن بیشتر شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا روغن بادام شیرین را از نارین گل تهیه کنید. زیرا این شرکت روغن‌های ارگانیک را با خلوص بالا در اختیار شما می‌گذارد. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن بادام شیرین ارگانیک و خالص

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید