سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن بادام شیرین برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن بادام شیرین ارگانیک

بررسی اصلی ترین خواص روغن بادام شیرین برای مو

اگر به دنبال یک روغن فوق‌العاده موثر برای تقویت موهای‌تان هستید، ما به شما روغن بادام شیرین را توصیه می‌کنیم. مردم  سراسر دنیا از این روغن برای رفع مشکلات موی خود استفاده می‌کنند. به خصوص مردم کشور هند از این روغن برای تقویت موها استفاده کرده و موهایی درخشان و سالم دارند. خواص روغن بادام شیرین برای مو بی‌نظیر است. با استفاده از این روغن نه تنها موهای‌تان تقویت می‌شود، بلکه مشکلاتی مانند ریزش مو، سفیدی مو و خشکی آن نیز برطرف می‌شود. در این مقاله به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای خرید یک محصول باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن بادام شیرین چیست؟
  • خواص روغن بادام شیرین برای مو چیست؟
  • نحوه استفاده از روغن بادام برای مو چگونه است؟
  • روغن بادام شیرین اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن بادام شیرین چیست؟

روغن بادام شیرین یک روغن حامل است که به روش پرس سرد از میوه بادام به دست می‌آید. ابتدا بادام‌ها را از پوست جدا می‌کنند. ناخالصی‌ها را از آن پاک کرده و سپس آنها را از طریق پرس سرد تحت فشار قرار می‌دهند تا روغن آن جدا شود. این روغن مقدار زیادی اسید اولئیک، اسید لینولئیک، بتا سیتوسترول و اسکوالن دارد که این اسیدهای چرب منبع مغذی مناسبی برای تقویت پوست و مو هستند. اسیدهای چرب از خشکی پوست و مو جلوگیری می‌کنند و آنها را مرطوب نگه می‌دارند. همچنین این اسیدها به تولید سلول‌های جدید در پوست و مو کمک می‌کنند و آنها را بازسازی می‌کنند.

با بازسازی سلول‌ها موی شما درخشان و سالم می‌ماند. همچنین با بازسازی سلول‌های پوست کف سر جریان خون بیشتر شده و اکسیژن‌رسانی به موها بیشتر می‌شود. این روغن را می‌توانید هم به تنهایی استفاده کنید و هم با روغن‌های اسانسی ترکیب کنید تا اثر بیشتری بر روی مو و پوست سر شما داشته باشد.

خرید روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین برای مو چیست؟

فواید روغن بادام شیرین برای مو آنقدر زیاد است که اگر یک بار از آن استفاده کنید قطعا این روغن را در روتین مراقبت از موی خود قرار می‌دهید. این روغن به کمک مواد معدنی خود به رشد و تقویت موها کمک کرده و موهایی سالم به شما هدیه می‌کند. این روغن مقدار زیادی اسید چرب امگا 3 و امگا 6 و امگا 9 دارد. روغن بادام شیرین خاصیت ضدالتهابی دارد و با بسیاری از عوارض مو مبارزه می‌کند. همچنین این روغن حاوی منیزیم و ویتامین E است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

در ادامه با فواید این روغن برای مو آشنا می‌شوید:

خواص روغن بادام شیرین برای مو

رفع ریزش مو

این روغن به دلیل داشتن مواد مغذی به خصوص منیزیم و کلسیم فولیکول‌های مو را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در این روغن وجود دارند فولیکول‌ها را جوان‌سازی می‌کنند و به استحکام آنها کمک می‌کنند. بنابراین از خواص روغن بادام شیرین برای مو این است که ریزش موها قطع شده و تارهای مو با استحکام بیشتری در ریشه خود قرار می‌گیرند. بنابراین اگر ریزش مو دارید این روغن یک راه درمان قطعی برای مشکل موهای شماست.

نرم کننده و آب‌رسان

این روغن یک نرم‌کننده عمیق مو است. زیرا با خاصیت آبرسانی عمیق به بافت موها آنها را نرم و مرطوب می‌کند. همچنین ویتامین E موجود در این روغن یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با حفظ رطوبت از آسیب رسیدن به ساقه موها جلوگیری می‌کند. خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی این روغن تارهای مو را درخشان و قوی می‌کند و با خشکی و وزی موها مقابله می‌کند.

تقویت و رشد موها

از دیگر خواص روغن بادام شیرین برای مو این است که با ماساژ دادن این روغن بر روی کف سر جریان خون زیاد شده و خون‌رسانی به سلول‌های پوست کف سر و نیز به فولیکول‌های مو افزایش می‌یابد. بنابراین با ایجاد جریان خون، موها تقویت شده و بیشتر رشد می‌کنند. چرا که خون‌رسانی به موها باعث رسیدن اکسیژن بیشتری به سلول‌های پوست و مو شده و آنها را تقویت می‌کند.

جلوگیری از سفیدی موها

روغن بادام شیرین ماده‌ای به نام کاتالاز دارد. این ماده یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با پراکسید هیدروژن در فولیکول‌های مو مبارزه می‌کند و از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر این روغن را به طور منظم استفاده کنید از سفیدی زودهنگام موها و پیری زودرس آنها جلوگیری می‌کند.

محافظت در برابر نور خورشید

نور مستقیم خورشید اثر منفی زیادی بر روی موها می‌گذارد.  اشعه آفتاب (UV) موها را خشک و تیره می‌کند و سلامت موها را به خطر می‌اندازد. روغن بادام شیرین به طور طبیعی SPF5 دارد و از موها در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند. پس برای محافظت از موهای خود هفته‌ای دو یا سه بار از این روغن استفاده کنید تا موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

رفع شوره سر

یکی دیگر از خواص روغن بادام شیرین برای مو این است که با شوره سر مقابله می‌کند. این روغن یک ضدباکتری است. بنابراین با باکتری‌ها و میکروب‌های پوست کف سر مبارزه می‌کند. همچنین التهاب پوست کف سر را کنترل می‌کند. این روغن با به تعادل رساندن چربی پوست کف سر از ایجاد قارچی که باعث شوره موها می‌شود جلوگیری کرده و شوره سر را از بین می‌برد. با استفاده منظم و درست از این روغن برای همیشه مشکل شوره سر خود را برطرف کنید.

نحوه استفاده از روغن بادام برای مو چگونه است؟

همان‌طور که گفتیم خواص روغن بادام شیرین برای مو و پوست سر بسیار زیاد است. این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو استفاده می‌شود ولی اگر از این روغن به صورت خالص استفاده کنید اثر بیشتری بر روی عوارض پوست سر و موی شما خواهد گذاشت. حالا ببینیم که نحوه استفاده روغن بادام برای مو چگونه است. روغن بادام را هم می‌توانید به صورت تکی استفاده کنید و هم در ترکیب با سایر روغن‌های اسانسی استفاده کنید.

نحوه استفاده از روغن بادام به صورت تکی:

در این روش دو تا سه بار در هفته مقداری از این روغن را روی موها و کف سر ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعت روی موها بماند. سپس آن را با یک شامپوی ملایم از روی موها بشویید.

نحوه استفاده از روغن بادام در ترکیب با روغن اسانسی:

برای اینکه یک سرم تقویت‌کننده و ضد ریزش مو با روغن بادام درست کنید ابتدا سه قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را با ده قطره روغن نعناع فلفلی مخلوط کنید و هفته‌ای دو تا سه بار آن را بر کف سر و موها ماساژ دهید. سپس یک حوله گرم دور موهای خود بپیچید و بگذارید این ترکیب چند ساعت روی موهای شما بماند. اگر بتوانید یک شب تا صبح آن را روی موها بگذارید نتیجه بهتری می‌گیرید. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی ملایم کاملا بشویید.

خواص روغن بادام شیرین برای مو

روغن بادام شیرین اصل را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید روغن‌های ارگانیک معمولا این سوال برای افراد پیش می‌آید که روغن اصل را از کجا تهیه کنند؟ تشخیص روغن ارگانیک اصل برای افراد غیرمتخصص کار بسیار دشواری است. به خصوص که روغن‌های ارگانیک را در بسیاری از فروشگاه‌ها و عطاری‌ها می‌فروشند و لازم است تا به هنگام خرید آنها از کیفیت و اصل بودن آن مطمئن باشید. بهترین کار برای تشخیص کیفیت این روغن‌ها این است که به نام آن برند و سابقه آن در تولید روغن‌ها توجه کنید. توجه به گواهینامه‌های بین‌المللی برندها یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تشخیص اصالت محصول و نیز کیفیت آن است.

شرکت نارین گل چند گواهینامه بین‌المللی دارد و تنها نماینده شرکت موکشا اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از این محصولات استفاده کنید و از کیفیت بالای این محصولات و اصل بودن این روغن‌ها مطمئن باشید. همچنین توجه داشته باشید که قیمت روغن‌های ارگانیک با توجه به کیفیت آنها متغیر است. روغن‌های اصل و با کیفیت بالاتر قیمت بیشتر دارند. ما در نارین گل روغن بادام شیرین را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما می‌گذاریم.

سخن پایانی

در این مقاله درباره خواص روغن بادام شیرین برای مو صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم این روغن فواید بی‌نظیری برای موها و نیز پوست سر دارد. روغن بادام شیرین یک آب‌رسان است که از خشکی مو جلوگیری می‌کند. همچنین با ریزش مو و سفیدی موها مبارزه کرده و موها را تقویت می‌کند. با استفاده از این روغن موهایی نرم، سالم و درخشان خواهید داشت. این روغن را می‌توانید با چند قطره روغن نعناع فلفلی ترکیب کنید تا اثر بیشتری بر روی موهای شما بگذارد. شرکت نارین گل با سابقه درخشانی که در تولید روغن‌های ارگانیک دارد و نیز با گواهینامه‌های جهانی معتبری که دارد به شما اطمینان می‌دهد که محصولی خالص و با کیفیت را در اختیار شما بگذارد. تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند. با استفاده از محصولات نارین گل با خاطری آسوده از خواص بی‌نظیر روغن بادام شیرین لذت ببرید.

خرید روغن بادام شیرین

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

نگهداری روغن های اسانسی

شیشه های مناسب نگهداری روغن های اسانسی

اگر شما از خریداران و مصرف کنندگان پر و پا قرص روغن های اسانسی هستید حتما نمونه های متنوعی از این محصولات را در شیشه هایی با رنگ های مختلف دیده اید. درباره انتخاب محصول شما ممکن است وسوسه شوید و بنا به سلیقه خود جذاب ترین رنگ را انتخاب کنید. اما قضیه به این سادگی ها نیست، از آنجایی که نگهداری روغن های اسانسی شرایط خاصی دارد و به نور حساس هستند انتخاب رنگی که به نگهداری بهتر روغن کمک کند مهم و ضروری است.
ادامه مطلب
روغن ماکادمیا

با خواص روغن ماکادمیا و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید.

اگر موی خشک و وزی دارید که به خصوص بر اثر دکلره خشک‌تر شده است، روغن ماکادمیا مخصوص شماست. روغن ماکادمیا با داشتن درصد بالایی از اسیدهای چرب‌ کمیاب تاثیر بسیار زیادی بر خشکی پوست و مو می‌گذارد. از دیگر خواص روغن ماکادمیا این است که این محصول با اگزما و خارش پوست مبارزه می‌کند و ضد پیری و چروک پوستی نیز هست. در این مقاله به بررسی تمامی خواص این روغن می‌پردازیم و شما را برای خرید یک روغن اصل و با کیفیت راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید