سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
نارین گل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

آموزش استفاده از روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از محبوب ترین روغن جهان است که به دلیل مزایای فراوانی که دارد در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد . بیش 2500 سال ،گیاه همیشه سبز اسطوخودوس که بیشتر با نام لاوندر شناخته شده ، بیشترین اسانس روغن را در جهان تولید می کند.

آموزش استفاده از روغن اسطوخودوس

استفاده از روغن اسطوخودوس برای پوست

روغن اسطوخودوس برای آکنه:

روغن اسطوخودوس می تواند از راه های مختلفی به پوست شما کمک کند. اسطوخودوس باعث از بین بردن باکتری شود و این می تواند از تولید آکنه بر روی پوست جلوگیری کند. هنگامی که آن را روی پوست خود قرار میدهید، منافذ را باز میکند و باعث التهاب می شود. برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای آکنه، آن را در روغن نارگیل یا روغن دیگری رقیق و پس از شستن صورت خود ، آن را به پوست صورت خود بمالید.

اگزما و خشکی پوست را تسکین می دهد:

خشکی پوست می تواند در هر جایی از بدن شما ظاهر شود. این مشکل باعث می شود پوست شما خشک، خارش دار و پوسته پوسته شود.حتی می تواند صورت خفیف یا مزمن و در مکان های متعدد ظاهر شود. این روغن دارای خواص ضد قارچی است و التهاب پوست شما را کاهش می دهد و می تواند به جلوگیری از اگزما بر روی پوست بدن کمک کند. برای استفاده روغن لاوندر برای ترمیم اگزما، دو قطره را با مقدار مساوی روغن درخت چای و دو قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. می توانید از این ترکیب روزانه استفاده کنید.

از روغن لاوندر نیز می توان برای درمان پسوریازیس استفاده کرد. روغن اسطوخودوس به پاکسازی پوست همچنین کاهش سوزش و قرمزی پوست نیز کمک می کند.

روشن کننده پوست توسط روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می تواند به روشن شدن پوست کمک کند زیرا باعث کاهش التهاب پوست و لکه های پوست می شود. روغن اسطوخودوس به کاهش لکه و قرمزی کمک می کند.

استفاده از روغن اسطوخودوس برای رفع چین و چروک صورت:

رادیکال های آزاد تا حدی باعث به وجود آمدن چین و چروک های روی صورت هستند.روغن لاوندر حاوی آنتی اکسیدان است که باعث محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد می شود. برای استفاده از روغن اسطوخودوس برای رفع چین و چروک پوست، چند قطره اسانس را با روغن نارگیل ترکیب کرده و این مخلوط را یک یا دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از اسانس اسطوخودوس نیز برای درمان سردرد:

شواهد قوی نیز وجود دارد که نشان می دهد از روغن لاوندر می توان برای درمان سردرد و میگرن نیز کمک کند. عطری که از این روغن استشمام می شود باعث ارامش سیستم عصبی بدن شما می شود.

تنفس عطر اسانس اسطوخودوس می تواند به مدیریت حاد حملات میگرن نیز کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که افراد تنها پس از 15 دقیقه پس از تنفس روغن اسطوخودوس، کاهش قابل توجهی در سردرد خود را گزارش کردند.

برای این کار می توانید  از یک اسانس سوز استفاده کنید و یا روغن رقیق شده را به حمام گرم اضافه کنید تا بتوانید از فواید آن استفاده کنید.

استفاده از اسطوخودوس برای مو:

باعث رشد سریع تر مو می شوند:

اخیرا برای تحریک رشد مو اسانس اسطوخودوس مورد توجه قرار گرفته است. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که روغن اسطوخودوس روی موش ها باعث رشد موهای بیشتر آنها می شود. همچنین موهای آنها نیز ضخیم تر و سریعتر از حد معمول رشد می کند.

دارای خاصیت ضد میکروبی است :

با استفاده از روغن لاوندر می توان از رشد قارچ و باکتری جلوگیری کرد. همچنین می توان با استفاده از روغن لاوندر از خارش سر، شوره سر و یا عفونت جلوگیری کند.

می تواند به پیشگیری از یا از بین بردن شپش کمک کند:

در این مطالعه اسطوخودوس با ترکیب با روغن درخت چای آزمایش شد. اگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، استفاده از روغن اسطوخودوس احتمالاً می تواند خطر ابتلا به شپش را کاهش دهد. استفاده از روغن درخت چای و روغن جوجوبا همراه با آن می تواند جواب موثرتری بدهد.

اما این بدان معنا نیست که این روغن ها جایگزین برنامه درمانی تجویز شده شما هستند، شما نباید برای درمان شپش تنها به روغن ها اعتماد کنید.

راه های زیادی برای استفاده و مالیدن روغن لاوندر به موهای سر وجود دارد:

  • ماساژ دادن روغن لاوندر بر روی پوست سر
  • اضافه کردن ان به محصولات مو
  • محصولاتی که دارای روغن لاوندر هستند را خریداری کنید.
  • استفاده از سرم با روغن اسطوخودوس
  • ماسک مو حاوی روغن لاوندر

استفاده از روغن لاوندر برای درمان بی خوابی:

چندین مطالعه نشان داده اند که اسانس اسطوخودوس ممکن است به بهبود  بی خوابی کمک کند. وبع دلیل طبیعی بودن این محصول ، صبح روز بعد بدون هیچ عارضه جانبی مانند خواب آلودگی، ناراحتی معده یا سردرد رنج نخواهید برد. متخصص خواب، ریچارد جولی پیشنهاد می‌کند که: «تحقیقات اثرات کلیدی عطرهای گیاهی مانند اسطوخودوس را نشان داده‌اند که به کاهش سطح استرس کمک می‌کند و در نتیجه افراد را به اندازه کافی آرام می‌کند وکه آنها خواب بهتری داشته باشند».

طرز استفاده از آن برای درمان بی خوابی

چند قطره آن را روی بالش خود بریزید.

چند قطره روغن اسطوخودوس را در یک اسانس سوز بریزید.

تشخیص روغن لاوندر اصل:

برای تشخیص اصل بودن روغن لاوندر راه های متعدی وجود دارد. این روش ها عبارتند از :

به دنبال محصولی باشید که در بطری شیشه ای تیره ای باشد زیرا که گرما و نور خورشید نه تنها بر روی بطری پلاستیکی و بلکه بر روی روغن نیز تاثیر می گذارد و همچنین ترکیبات موجود در روغن با پلاستیک باعث ایجاد واکنش می شود.

بر روی برچسب ان باید نام رایج و لاتین گیاهی و قسمت مورد استفاده شده از گیاه برای استخراج روغن بیان شده باشد. همچنین در صورت خرید آن از یک وب سایت ، باید در صفحه ی محصول مشخص شود که این محصول در چه کشوری تولید شده است.

با توجه به بوی این روغن می توان جعلی بودن روغن از اصل بودن آن را تشخیص دهید. روغن اسطوخودوس رایحه ی ملایم و شیرینی دارد.

روغن را از شرکت های معروف و معتبر خریداری کنید چرا که این شرکت ها بیشتر از دستورالعمل های سازمان غذا و دارو (FDA) پیروی می کنند.

خرید روغن اسطوخودوس اصل

کلام نهایی

روغن اسطوخودوس یک محصول بسیار معروف است که در بسیاری از موارد مانند داشتن پوست و موی سالم و درمان بیماری هایی مانند سردرد و کم خوابی می توان از ان استفاده کرد و به راحتی می توان واقعی بودن ان را از تقلبی بودن آن تشخیص داد. از آنجایی که بسته بندی آن در حجم ها و رنج های قیمتی متفاوت است، می توانید با توجه به نیاز شخصی خود آن را خریداری کنید.

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن هسته انگور برای پوست صورت

معجزه روغن هسته انگور برای پوست صورت

اگر پوست صورت شما مستعد جوش است و به دنبال یک راه درمان قطعی برای رفع این مشکل هستید، روغن هسته انگور برای پوست صورت شما مناسب است. این روغن نه تنها جوش و آکنه را از صورت شما محو می‌کند، بلکه اثر بسیار زیادی نیز بر خشکی پوست شما گذاشته و آن را آّ‌ب‌رسانی می‌کند. این روغن شگفت‌انگیز می‌تواند چین و چروک‌های پوست شما را  درمان کند. پس با خرید یک محصول ارگانیک خالص و باکیفیت چند مشکل پوستی شما درمان خواهد شد. در این مقاله به بررسی خواص این روغن برای پوست می‌پردازیم و شما را با یک برند مطمئن آشنا می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از محصولات آن استفاده کنید. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید