سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
نارین گل
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
به قلم نارین‌گل

راهکارهایی برای براق کردن پوست و رفع خستگی آن

گاهی اوقات که پوست کدر و مرده به نظر می‌رسد یک ماده ساینده می‌تواند روشنی را به پوستتان برگرداند و به براق کردن پوست شما کمک کند.

وقتی نوبت به استفاده از مواد لایه‌بردار می‌رسد فقط یک واژه اخطار دهنده وجود دارد : ملایم ، به همین علت ما در مورد استفاده از لایه‌برداری قوی برای برداشتن لایه روبی پوست و آشکار ساختن پوست تازه و جوان زیر آن بسیار محتاطانه عمل می‌کنیم . ما خانم‌هایی با پوست‌های تیره را می‌شناسیم که بعد از استفاده از لایه‌بردارها پوستشان قرمز و ملتهب شده است .مشکل اینجاست که کارساز بودن یا نبودن این مواد تا حدی زیادی مربوط می‌شود به مهارت کسی که این کار را انجام می‌دهد. خطری که در مورد استفاده از لایه‌بردارهای خانگی وجود دارد این طرز تفکر است :«اگر مقدار کم آن خوب است ، پس حتما مقدار بیشتر ، بهتر است .» اما این فکر درستی نیست . با پوست صورت همیشه باید با احتیاط و دلسوزی رفتار شود . برای براق کردن پوست شما در این مقاله راهکارهایی موثر ارائه نمودیم با ما همراه باشید.

اصولا ما اعتقاد داریم اگر پوستتان را درست تمیز کنید و لیف مناسبی را مورد استفاده قرار دهید که بتواند سلول‌های مرده را از روی پوستتان بردارد دیگر به لایه بردار و براق کردن پوست نیاز ندارید . اما گاهی اوقات که بعد از برنزه شدن رنگ پوست تیزه و روشن است و تیرگی‌ها به طور کامل از بین نرفته‌اند استفاده از یک لایه‌بردار خیلی سبک می‌تواند موثر باشد و نیازی نیست طوری عمل کنید که گویی می‌خواهید یک زمین بسیار کثیف را تمیز کنید .

لایه‌برداری می‌تواند کرم مرطوب‌کننده را تا چهار برابر افزایش دهد .بنابراین اگر لایه‌برداری درست انجام شود هر نوع مرطوب‌کننده ضد چروکی چهار برابر موثرتر واقع می‌شود . بهتر است لایه‌برداری را انتخاب کنید که می‌توانید لایه‌برداری که طرز تهیه‌اش را در قسمت پایین توضیح داده‌ایم به سادگی درست کنید . کسانی که پوستشان حساس است نباید از لایه‌برداری تهیه شده با دانه‌ها یا پوست خرد شده مغزهای خوراکی ، که واقعا می‌توانند باعث خراشیدگی در پوست شوند ، استفاده نمایند .

قبل از شروع لایه‌برداری مراحل ساده زیر را دنبال کنید :

1- همیشه پوست را قبل از لایه‌برداری کاملا تمیز کنید .

2- فقط با نوک انگشتان و حرکات دورانی بسیار ملایم ماده ساینده را بر روی پوستتان بمالید .

3- از مالیدن ماده ساینده بر روی قسمت‌های آسیب‌ دیده پوست خودداری کنید و تمرکزتان را فقط بر نواحی و قسمت‌های خشک که سلول‌های مرده تجمع کرده‌اند-معمولا اطراف بینی و شیار چانه-قرار دهید .

4- بعد از لایه برداری صورتتان را خوب بشویید ، خشک کنید و مرطوب کننده بزنید .

لایه بردار خانگی

اگر ترجیح می‌دهید که از محصولی خانگی استفاده کنید می‌توانید در عرض چند ثانیه خودتان یک لایه‌بردار تهیه نمایید :

آرد جو را با آب مخلوط کنید و بر روی پوست خود به خصوص اطراف بینی وشکاف چانه بمالید . شکر و نمک اغلب برای لایه‌برداری پوست بدن استفاده می‌شوند اما برای صورت مناسب نیستند .

درمان‌های فوری برای رفع خستگی و براق کردن پوست

اگر پوستتان خسته و کدر به نظر برسد و نیاز به براق کردن پوست خود دارین واین باعث می شود احساس بدی داشته باشید چه کاری برای آن انجام می‌دهید ؟ ما در این قسمت راهکارهایی ارزان و بعضا رایگان را برای شفافیت سریع پوست آورده‌ایم .

- با تنقس شروع کنید که پایه اساس همه چیز است :

تنفس صحیح شما را آرام می‌کند و سر حالتان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آورد . پس اگر می‌خواهید با نشاط شوید این تکنیک ساده و سریع را دو بار در روز برای پنج دوره یا بیشتر انجام دهید. در مکانی آرام به حالت نشسته ، ایستاده یا خوابیده قرار بگیرید و در صورت امکان چشم‌هایتان را ببندید . دست‌ها و پاهایتان را باز نگه دارید .با قرار دادن زبان در پشت دندان‌ها بالا با چهار شماره هوا را به درون شکمتان وارد کنید . هوا را برای هفت شماره (بدون تکان دادن شانه‌هایتان ) نگه دارید . با هشت شماره عمل بازدم را انجام دهید .این نوع تنفس برای کنترل استرس عالی است .

- در صورت امکان بیست دقیقه در هوای آزاد پیاده‌روی کنید :

اگر نمی‌توانید بیرون بروید در جا قدم بزنید .سپس با سرعت از پله‌ها بالا و پایین بروید .می‌توانید در جا بالا و پایین بپرید .

- چند قطره آب لیمو در یک لیوان آب جوشیده گرم بریزید و آن را جرعه جرعه بنوشید :

این کار را حداقل هشت بار در روز بین وعده‌های غذا انجام دهید تا مواد مغذی موجود در غذا به طور کامل به بدنتان برسد .

روش‌های آسان برای بازیابی انرژی

آیا به قدری احساس خستگی می‌کنید که نمی‌توانید از رختخواب بیرون بیایید ؟ در این صورت می‌توانید از روش‌های ذیل را در هر کجا که می‌خواهید به کار بگیرید :

- آرام عمیق نفس بکشید . با چشم ذهن خود رنگ مورد علاقه‌تان را ببینید .

- به مدت دو دقیقه یوگای مختص تنبل‌ها را انجام دهید : در حالی که روی تخت دراز کشیده‌اید دست‌هایتان را به طرف بالای سر و پاهایتان را به طرف پایین بکشید . به مدت یک دقیقه پای راستتان را بری روی زانوهی پای چپ بگذارید .عکس این حرکت را نیز انجام دهید .

-روی لبه تخت بنشینید و موهایتان را با استفاده از نوک انگشتان از قسمت جلو به طرف پشت گردن شانه بزنید . این کار را چندین بار با حرکات آهسته تکرار کنید . البته می‌توانید آن را کمی محکم‌تر نیز انجام دهید .

-کاسه سرتان را از قسمت جلو تا قسمت پشت نزدیک به گردن با حرکات زیگزاگ ماساژ دهید .

- ازانگشتان و کف دستتان برای فشار دادن قسمت پایین فک‌ها ، شقیقه‌ها و سراسر جمجمه استفاده کنید .

- با استفاده از دو انگشت میانی یک در میان به وسط پیشانی‌تان ضربه‌های ملایم بزنید تا ذهنتان آسوده شود و استرستان از بین برود .(به مرور متوجه خواهید شد که خط وسط پیشانیتان کم عمق‌تر می‌شود )

-با استفاده از انگشت اشاره و شصت ابروهایتان را با نیشگون‌های ملایم به طرف خارج ماساژ دهید . سپس زیر فک‌هایتان را نیز به همین روش نیشگون گرفتن ماساژ دهید .

- اگر وقت دارید با نوک انگشتانتان روی استخوان‌های ناحیه دور چشم ، استخوان‌های گونه و شقیقه‌های خود ضربه بزنید . اگر هم عجله دارید می‌توانید به آرامی گونه‌هایتان را نیشگون بگیرید و به آن‌ها ضربه بزنید تا بلافاصله یک درخشش صورتی زیبا در آنجا ایجاد شود .

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کراتین مو

کراتین و احیا مو

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود. بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است
ادامه مطلب
رایحه درمانی با روغن یاسمین

خواص شگفت انگیز رایحه درمانی با روغن یاسمین

روغن یاسمین نوعی اسانس برگرفته از گل‌های سفید گیاه یاس و از گونه سرده jasminun officinale است. شواهد نشان می‌دهد که خاستگاه این گل ایران است اما امروزه در مناطق گرمسیری هم نمونه‌هایی از آن یافت می‌شود. قرن‌هاست که رایحه شیرین و عاشقانه گل یاس طرفداران زیادی دارد و در شناخته‌شده‌ترین عطرهای جهان مانند chanel از آن استفاده می‌شود. در‌ضمن عنصر متداولی در ترکیبات الکل‌ها، شیرینی‌ها و دسرهاست. این روزها خواص درمانی طبیعی آن در طب سنتی و درمان‌های خانگی بسیار مورد توجه واقع شده است.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید