سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن آووکادو برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آووکادو ارگانیک

خواص روغن آووکادو برای مو و پوست، اکسیر جوانی

اگر به دنبال یک محصول ارگانیک هستید که بتواند شما را جوان کند و علائم پیری را از پوست و موی شما دور کند، روغن آووکادو مخصوص شماست. این روغن اثر بی‌نظیری بر مو و پوست شما می‌گذارد و آنها را شاداب و جوان می‌کند. خواص روغن آووکادو برای مو تنها محدود به جوان‌سازی بافت آن نمی‌شود و فواید بسیاری دارد. در این مقاله به بررسی این فواید می‌پردازیم:

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن آووکادو چیست؟
  • روغن آووکادو چه خواصی برای پوست دارد؟
  • روغن آووکادو چه خواصی برای مو دارد؟
  • چگونه از روغن آووکادو بر روی پوست و مو استفاده کنیم؟
  • روغن آووکادوی اصل را از کجا بخریم؟

روغن آووکادو چیست؟

آووکادو میوه گرمسیری با ارزش غذایی بسیار بالاست. چربی، آنتی‌اکسیدان، خواص ضدالتهاب و مواد معدنی موجود در این روغن اکسیری فوق‌العاده برای تقویت پوست و موی شما فراهم می‌کند. کافی است مدتی از روغن آووکادو استفاده کنید تا تاثیر آن را بر روی زیباتر و جوان‌تر شدن پوست و موی‌تان ببینید. این روغن نسبت به سایر روغن‌ها دوام بیش‌تری دارد و خیلی دیر فاسد می‌شود. بنابراین شما در شرایط مطلوب نگهداری روغن آووکادو (در هوای خنک و دور از نور مستقیم خورشید) تا یک سال می‌توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله به خواص روغن آووکادو برای مو و پوست می پردازیم.

روغن آووکادو چه خواصی برای پوست دارد؟

روغن آووکادو برای پوست خواص بسیار زیادی دارد. این روغن غنی از مواد زیر است:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • مواد معدنی
  • اسیدهای چرب ضروری
  • بیوتین
  • ویتامین‌های A، B5 و E

اگر مقدار بسیار کمی روغن آووکادو (5 تا 10 درصد) را به عنوان روغن حامل با سایر روغن‌ها مخلوط کنید ترکیبی غنی می‌سازید که پوست شما را تغذیه می‌کند. چند قطره از آن برای پوست خشک و آسیب دیده تاثیر فوق العاده‌ای دارد و پوست خشک و ملتهب شما را مرطوب، لطیف کرده و به جوان ماندن آن کمک می‌کند. روغن آووکادو در سایر محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌ها به فراوانی یافت می‌شود.

در ادامه به بررسی خواص این روغن می‌پردازیم:

خواص روغن آووکادو برای مو
 

آبرسانی و تقویت پوست:

روغن آووکادو سرشار از امگا 3 و ویتامین های A و D  و E است. علاوه بر این حاوی پتاسیم و لسیتین و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به تقویت و مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک کند. خارجی‌ترین لایه پوست‌تان اپیدرم نام دارد که به راحتی این مواد مغذی را جذب می‌کند. جذب این مواد موجود در روغن آووکادو به تولید و احیای پوست جدید و جوان کمک بسیار می‌کند.

درمان التهاب اگزما و پسوریازیس:

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در روغن آووکادو به درمان خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و سوزش پوست ناشی از اگزما یا پسوریازیس کمک می‌کند. اگر پوست حساسی دارید یا مبتلا به یکی از این عارضه‌های پوستی هستید قبل از استفاده از روغن آووکادو حتما آن را تست کنید تا مطمئن شوید پوست‌تان حساسیت و واکنش خاصی نسبت به آن نشان نمی‌دهد.

درمان جوش‌ها و از بین بردن جای آنها:

اگر روغن آووکادو را مدتی روی پوست خود بگذارید و بعد با آب گرم بشویید، تاثیر آبرسانی آن را بدون اینکه چربی اضافی روی پوست باقی بماند حس می‌کنید. این روغن احتمال جوش زدن را بسیار کم می‌کند. به همین دلیل است که استفاده مداوم از روغن آووکادو باعث درمان جوش و جای جوش می‌شود. روغن آووکادو همچنین خواص ضد التهاب قوی دارد که می‌تواند قرمزی و التهاب ناشی از جوش ها را کم کند.

درمان زخم ها:

 بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2013 روغن آووکادو می‌تواند به درمان سریع‌تر زخم‌ها کمک کند. اسیدهای چرب اصلی و اسیدهای روغنیِ موجود در روغن آووکادو به ساخت کلاژن روی پوست شما کمک می‌کنند. اسیدهای چرب موجود در روغن آووکادو همچنین التهاب را در ناحیه زخم در طول درمان کاهش می‌دهد. اگر خراش یا جای زخمی روی پوست‌تان دارید می‌توانید برای سرعت بخشیدن به درمان آن روی این روغن حساب کنید.

جوان سازی پوست:

اولین نشانه‌های بالا رفتن سن غالبا روی پوست مشاهده می‌شود. بعضی مطالعات نشان می‌دهد استفاده از چربی‌های سالم و مقوی شبیه چربی‌هایی که در روغن آووکادو یافت می‌شود باعث جوان‌سازی پوست شده و خاصیت ارتجاعی و انعطاف پوست را برمی‌گرداند. در این حالت پوست حالت الاستیک خود را باز می‌یابد. با استفاده مداوم از روغن آووکادو وقتی پوست‌تان را لمس می‌کنید متوجه می‌شوید بافت‌هایی که قبلا شل شده بودند حالا سفت و باطراوت و زنده شده‌اند.

خرید روغن آووکادو اصل

روغن آووکادو چه خواصی برای مو دارد؟

تحقیقات نشان داده ویتامین های B5 ، E و همین‌طور بیوتن برای تقویت مو بسیار مهم و تاثیر‌گذار هستند. خواص روغن آووکادو برای مو آب‌رسانی، ترمیم و تقویت موها است. در نشریه بین‌المللی مطالعات تریکولوژی (دانشی که به مطالعه ساختار، انواع مو و بررسی بیماری‌های مو می‌پردازد) آمده است که آن دسته از مواد معدنی که در روغن آووکادو به فراوانی یافت می‌شود به ترمیم سلول‌های مو کمک می‌کنند که این امر می‌تواند جلوی آسیب‌دیدگی و شکستگی موی شما را بگیرد. در ادامه به بررسی خواص این روغن برای مو می‌پردازیم:

تقویت موها:

روغن آووکادو مقدار زیادی ویتامین E، آهن، فسفر، پتاسیم و منیزیم دارد. این مواد معدنی باعث تقویت ریشه موها شده و موها را سالم و قوی نگه می‌دارد.

رفع خشکی و وز موها:

از دیگر خواص روغن آووکادو برای مو این است که با آب‌رسانی به موها آنها را نرم و لطیف می‌کند و خشکی آنها را از بین می‌برد. این روغن از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند و موهایی سالم به شما هدیه می‌کند.

حفظ رنگ مو:

روغن آووکادو از رنگ موها محافظت می‌کند. بنابراین موها دیرتر سفید شده و علائم زودهنگام پیری دیرتر نمایان می‌شوند. با استفاده از این روغن موهای‌تان رنگ طبیعی خود را حفظ می‌کند.

درمان شوره:

روغن آووکادو با تنظیم چربی کف سر و حفظ رطوبت، شوره سر را درمان می‌کند و این مشکل را به طور قطعی برطرف می‌کند. همچنین با آب‌رسانی به پوست کف سر از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

رفع ریزش مو:

روغن آووکادو فولیکول‌های مو را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. این روغن برای درمان قطعی ریزش مو بسیار مفید است.

تسکین خارش سر:

اگر پوست سر شما حساس است و می‌خارد، روغن آووکادو باعث تسکین خارش سر می‌شود. این روغن با آب‌رسانی و تنظیم چربی کف سر خارش را درمان می‌کند.

رفع موخوره:

از دیگر خواص روغن آووکادو برای مو این است که خشکی و شکنندگی موهای شما را از بین می‌برد و موها دوشاخه نمی‌شوند. بنابراین آووکادو با داشتن ویتامین E و منیزیم مشکل موخوره را برطرف می‌کند.

خواص روغن آووکادو برای مو

چگونه از روغن آووکادو  بر روی پوست و مو استفاده کنیم؟

مطالعات صورت گرفته بر روی عوارض جانبی روغن آووکادو بسیار اندک است. اما مانند هر ماده دیگری بهتر است مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید تا احتمال وجود آلرژی را از بین ببرید. مقدار کمی از روغن آووکادو را برداشته و روی قسمت داخلی بازوی خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا ۲۴ ساعت روغن روی این قسمت بماند. اگر التهاب و خارش ایجاد نشد, می‌توانید با خیال راحت مصرف روغن آووکادو را ادامه دهید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام خارج شدن از منزل حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

روغن آووکادو اصل، کلکسیونی از مواد مغذی‌ست. امگا 3، مواد معدنی، چربی های ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و  ویتامین‌های موجود در این روغن در تقویت پوست و مو بسیار موثر و کار آمد هستند.  بی دلیل نیست که روغن آووکادو با خواص جوان کننده‌اش به اکسیر جوانی مشهور شده است.

استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست:

این روغن را می‌توانید به صورت تکی و یا در ترکیب با روغن اسانسی استفاده کنید:

استفاده به صورت تکی: هر شب 2 تا 4 قطره از این روغن را روی پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان باقی بماند. سپس آن را کاملا از پوست صورت خود بشویید.

برای خرید روغن آووکادو نارین گل اینجا کلیک کنید.

استفاده در ترکیب با روغن اسانسی: برای ساختن یک سرم آب‌رسان، سه قاشق غذاخوری روغن آووکادو و ده قطره روغن ترنج را مخلوط نمایید. هر شب در آخرین مرحله روتین دو تا چهار قطره آن را بر پوست تمیز ماساژ دهید. و اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان بماند.

استفاده از روغن آووکادو بر روی مو:

همان‌طور که گفتیم یکی از خواص روغن آووکادو برای مو، رفع خشکی آن است. از این روغن می‌توانید برای نرم شدن موها استفاده کنید. چند قطره از آن را به انتهای تارهای مو بزنید و آن را ماساژ دهید. موهای شما نرم شده و گره‌های آن باز می‌شوند.

 همچنین می‌توانید چند قطره از آن را بر روی کف سر خود ریخته و آن را ماساژ دهید تا شوره و خارش کف سر را از بین ببرد. بعد از یک تا دو ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم کامل بشویید.

اگر می‌خواهید به صورت ماسک از این روغن استفاده کنید چند قطره از آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را با شامپوی ملایم بشویید.

روغن آووکادوی اصل را از کجا بخریم؟

همان‌طور که گفتیم خواص روغن آووکادو برای مو بسیار زیاد است. برای خرید روغن اصل و با کیفیت حتما باید به نام آن برند و کیفیت محصول دقت کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این روغن ارگانیک را از نارین گل تهیه کنید. شرکت نارین گل سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد و چند گواهینامه بین‌المللی نیز دریافت کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص روغن آووکادو برای مو پرداختیم. این روغن برای موها اثر فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول ضمن اینکه آب‌رسان و ضدخشکی است، برای رفع شوره و موخوره نیز استفاده می‌شود. ما در شرکت نارین گل بهترین محصول را به صورت خالص در اختیار شما می‌گذاریم و به شما اطمینان می‌دهیم تا از مصرف آن لذت ببرید. . برای خرید روغن آووکادو خالص با قیمت مناسب به سایت نارین گل مراجعه کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن آووکادو اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن بادام

خواص روغن بادام ، روغنی برای سلامتی پوست و بدن

بادام به "پادشاه مغزها" معروف است. به همین دلیل خواص روغن بادام آن‌قدر زیاد است که می‌توان آن را یک روغن همه فن حریف نامید. این روغن هم برای پوست و هم برای مو معجزه می‌کند. این روغن ضد ریزش مو و ضدموخوره است، موها را آب‌رسانی می‌کند و در برابر نور مستقیم خورشید از موها محافظت می‌کند. در این مقاله به بررسی خواص این روغن پرداخته‌ایم و در انتهای آن برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم:
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید