سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن سیاه دانه
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید روغن نارگیل خالص ارگانیک

خواص شگفت انگیز روغن سیاه دانه ، از تقویت مو تا بیماری های تنفسی

روغن سیاه دانه از گیاه سیاه دانه به دست می‌آید. منشا اصلی رشد این گیاه غرب آسیا بوده است. این گیاه خواص بسیار زیادی برای پوست، مو، کلیه، کبد و گوارش دارد. در این مقاله می‌خوانیم که سیاه دانه چه ویژگی هایی دارد و برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود. همچنین به بررسی اثرات این روغن بر روی پوست و مو می‌پردازیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • سیاه‌دانه چیست؟
  • موارد مصرف روغن سیاه دانه
  • استفاده‌ خوراکی از روغن سیاه دانه
  • خاصیت روغن سیاه دانه برای مو چیست؟
  • خاصیت روغن سیاه دانه برای پوست چیست؟

سیاه‌دانه چیست؟

سیاه‌دانه یا سیاه‌تخمه که به عربی به آن شونیز گفته می‌شود، گیاهی است که دو گونه از آن در ایران وجود دارد. سیاه‌ تخمه مزروغ که روی نان می‌ریزند و سیاه‌دانه دشتی یا وحشی. یکی از ترکیبات سیاه‌دانه، روغن آن است که هم دارای مصرف خوراکی و هم دارای مصرف مالیدنی است. از روغن سیاه دانه برای تقویت موها و همچنین تسکین کمر‌درد و رفع روماتیسم استفاده درمانی به عمل می‌رود .

موارد مصرف روغن سیاه دانه

  • استعمال بیرونی یا مالیدنی
  • درمان سرفه‌های سرد ناشی از سرما ، درد‌ سینه و تنگی‌نفس
  • درمان سیروز و کبد‌ چرب
  • درمان لک و پیس صورت
  • درمان گرفتگی‌های عضوی یا روده‌ها
  • رفع خال ، زگیل ، ترک پوست بدن و اگزمای ترشح‌دار (که باید با کمی سرکه مخلوط شود )
  • درمان فلج ، درد سرد مفاصل ، خواب رفتگی دست و پا و خستگی‌های مزمن
  • مالیدن (و نیز خوردن ) روغن مخلوط با روغن زیتون یا کندر برای افزایش نیروی جنسی مفید است .
  • چکاندن روغن سیاه دانه در بینی گرفتگی بینی را باز می‌کند .
روغن سیاه دانه

استفاده‌ی خوراکی از روغن سیاه دانه

  • خوردن روغن سیاه‌ دانه برای دفع سنگ‌های ادراری ، سوزش ادرار و بزرگی پرستات موثر است .
  • میزان مصرف خوراکی در سرد مزاجان تا 8 گرم در روز و در گرم مزاج‌ها تا 4 گرم است .
  • در دانه سیاه‌دانه جوهر روغنی همراه با مواد معطر و فرار و ویتامین A و هورمون‌های جنسی است و به علاوه حاوی ویتامین D نیز می‌باشد .
  • به منظور رفع سستی اعصاب و تحریک قوای جنسی توصیه شده است که روغن سیاه دانه را بر کمر مالیده و اثر سودمند آن را مشاهده نمائید .
  • دانه سیاه دانه دارای اثر مدر ، معرق ، مسهل ، قاعده‌آور و شیرافزا می‌باشد و برای اشخاص مبتلا به سردرد ، چشم‌درد ، کولیت روده ، ورم طحال و ضعف اسپرم و کم اشتهایی اثر مفیدی دارد .
  • از سیاه‌دانه بیشتر در درمان بیماری‌های نزله‌ای دستگاه تنفسی و دفع گازهای معده استفاده به عمل می‌آید ، برای درمان نزله و زکامی که همراه عطسه باشد ، توصیه شده است که سیاه‌دانه بو داده شده را با روغن زیتون مخلوط نموده و در داخل حفره بینی بچکانید.
  • افرادی که از ناراحتی دستگاه تنفسی به خصوص سرفه و اخلاط سینه رنج می‌برند می‌توانند از این خوراکی شفابخش در درمان خویش استفاده نمایند.
  • در طب سنتی این خوراکی موثرترین دارو برای باز شدن عادت ماهانه خانم‌ها ذکر شده و همچنین برای مادرانی که دچار کمی شیر می‌باشند بسیار سودمند می‌باشد. به جهت تسکین درد رحم پس از زایمان دانه‌های سیاه‌دانه را کوبیده و با عسل مخلوط نموده و سپس مصرف نمایند.
  • در مورد درمان بیماری‌ها و عوارض پوستی مثل خال گوشتی و ترک پوست ، خوردن سیاه‌دانه با عسل و حتی با موم در رفع ورم‌ها ، کچلی ، جوش‌های جلدی و کک و مک سودمند است. ضمنا در درمان اگزما نیز می‌توانید سیاه‌دانه را با روغن گل‌سرخ ضماد نمائید و روی پوست بمالید.
  • برای جلوگیری از ریزش مو می‌توانید از روغن سیاه دانه + روغن زیتون + حنا+موم استفاده نمائید. از این نسخه در مورد طاسی سر هم استفاده درمانی می‌نمایند .
  • خوردن سیاه‌دانه به طور ناشتا در بازشدن رنگ صورت تاثیرگذاراست .
  • مصرف سیاه‌دانه برای زنان باردار به دلیل امکان سقط جنین ، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود .
روغن سیاه دانه

خاصیت روغن سیاه دانه برای مو چیست؟

آبرسانی به موها

روغن سیاه دانه یکی از بهترین مواد طبیعی برای مو است. این روغن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. بنابراین از موها محافظت کرده و رطوبت آن را تامین می‌کند. همچنین از ایجاد قارچ و باکتری جلوگیری کرده و سلامت موها را تضمین می‌کند.

روغن سیاه دانه موها را تیره کرده و سفید شدن مو را به تاخیر می‌اندازد. بنابراین اگر نگران پیر شدن و سفید شدن موهای خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این روغن استفاده کنید.

مقدار مساوی روغن سیاه دانه و روغن نارگیل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید (در صورت تمایل می توانید آن را در روغن زیتون قرار دهید). قبل از حمام رفتن، روغن را با حرکات دایره ای روی پوست سر خود بمالید و روی هر ناحیه که نازک شده بیشتر ماساژ دهید. اجازه دهید این روغن 30 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس موهای خود را مثل همیشه بشویید.

خرید روغن نارگیل

تقویت و رشد موها

روغن سیاه دانه برای رشد موها نیز بسیار مفید است. اگر رشد موهایتان کم شده و یا متوقف شده است این روغن به شما کمک می‌کند. این روغن مقدار زیادی تیموکینون دارد که به تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند و موهای جدید رشد می‌کنند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در این روغن التهاب پوست را کم کرده و به سلامت پوست کف سر کمک می‌کند تا زمینه‌ای مناسب برای رشد موها فراهم کند. توجه داشته باشید که علاوه بر روغن سیاه دانه، روغن‌های دیگری مانند روغن بادام شیرین، روغن نعناع فلفلی و روغن رزماری برای رفع ریزش مو بسیار مفید هستند.

خرید باکس رفع ریزش مو

ضد شوره

این روغن برای رفع شوره سر نیز استفاده می‌شود. خواص ضدالتهابی این روغن باعث می‌شود تا پوست کف سر آمادگی تولید شوره را نداشته باشد و از هرگونه عفونت در امان بماند. از دیگر روغن‌های مناسب برای رفع شوره سر روغن جوجوبا و روغن درخت چای است. این دو روغن به خصوص وقتی با هم ترکیب شوند اثر بسیار عمیقی بر رفع شوره سر می‌گذارند.  این دو روغن رطوبت پوست کف سر را متعادل می‌کنند تا شوره به وجود نیاید. همچنین آلودگی و التهاب را از بین می‌برند. همچنین باعث درخشش و سلامت موها می‌شوند.

خرید نارین باکس رفع شوره سر

رفع موخوره

یکی دیگر از مشکلات موی افراد موخوره است. موخوره عارضه‌ای است که در اثر خشکی مو به وجود می‌آید. علاوه بر روغن سیاه دانه، روغن های دیگری مانند روغن بادام شیرین و روغن آرگان نیز برای درمان موخوره مناسب هستند.

تمامی این روغن‌ها مرطوب کننده مو هستند و برای تقویت مو به کار می‌روند. بنابراین موها خشک و شکننده نمی‌شوند و دچار موخوره نمی‌شوند. روغن آرگان معجزه‌ای برای موهای شماست. این روغن آبرسان است و موهای شما را نرم و لطیف می‌کند.

خاصیت روغن سیاه دانه برای پوست چیست؟

رفع آکنه و اگزما:

روغن سیاه دانه علائم بیماری‌های پوستی مانند اگزما، آکنه و پسوریازیس را کاهش می‌دهد. این روغن برای انواع پوست عالی است. هنگامی که این روغن را روی پوست ماساژ می‌دهید، مواد مغذی و رطوبت لازم را به پوست می‌رساند. کلسیم موجود در این روغن برای تولید سبوم (چربی طبیعی) به پوست کمک می‌کند. بنابراین برای متعادل کردن چربی مناسب است. همچنین با آبرسانی پوست از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

چگونه از روغن سیاه دانه برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنیم؟ ابتدا دست های خود را بشویید و خشک کنید. دو یا سه قطره روغن سیاه دانه را روی کف دست خود بریزید و آن را به هم بمالید تا روغن گرم شود. سپس آن را روی پوست آسیب دیده بمالید. از مالش زیاد آن خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک شود.

روغن سیاه دانه

آبرسانی و درخشش پوست:

این روغن پوست شما درخشان می‌کند زیرا با آبرسانی به پوست، آن را مرطوب کرده و باعث می‌شود تا بدرخشد. همچنین روغن سیاه دانه تولید کلاژن را تحریک کرده و پوست را بازسازی می‌کند. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و با پیری پوست مبارزه می‌کند.

رفع چین و چروک:

روغن سیاه دانه برای رفع چروک‌های پوستی نیز استفاده می‌شود. چند قطره از آن را بر روی چین و چروک‌های پوست خود بمالید تا با تحریک کلاژن بیشتر، این خطوط را محو کند. این روغن همانند روغن دانه هویج و روغن هسته انار برای رفع چروک‌های پوستی استفاده می‌شود.

نارین باکس ضد چروک نارین گل

سخن پایانی

گیاه سیاه دانه یک گیاه بسیار مفید برای درمان عوارض پوست و مو است. همچنین بسیاری از افراد این روغن را برای درمان مشکلات کبد، کلیه و گوارش استفاده می‌کنند. این روغن تاثیر زیادی بر پوست و مو دارد. رفع آکنه و اگزما تنها یکی از اثرات این روغن است. سیاه دانه می‌تواند برای رفع شوره، موخوره و خشکی پوست و مو استفاده ‌شود. همچنین این روغن برای رفع اثرات پیری پوست نیز مفید است و چین و چروک‌های پوست را از بین می‌برد. این محصول آبرسان پوست و مو است و پوست شما را صاف و درخشان می‌کند. روغن سیاه دانه با تحریک تولید کلاژن، پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

خرید باکس رفع ریزش مو

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان چروک دور چشم

7 روغن فوق العاده برای درمان چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم یکی از مهمترین اقداماتی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد؛ اما آیا از پوست ظریف دور چشمتان مراقبت می‌کنید؟ آیا می‌خواهید راه‌حل طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست دور چشم خود را پیدا کنید؟ پاسخ به سوالات فوق مهم هستند چرا که پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است و اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. اما با مراقبت صحیح از پوست دور چشم می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به نظر برسید. کافی است که راه‌حل‌های عنوان شده در این مقاله را دنبال کنید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید