سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن هسته انگور
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

بررسی تمامی خواص روغن هسته انگور برای سلامتی

روغن هسته انگور از جمله روغن‌های ارگانیکی است که هم برای پوست و هم برای مو مفید است. این روغن از گذشته‌های دور استفاده می‌شده است. اگر به پژوهش محققان مراجعه کنید می‌بینید که سال‌ها پیش، از این روغن برای درمان جای زخم استفاده می‌شده است. این روزها از خواص روغن هسته انگور برای درمان عوارض پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن یک مرطوب‌کننده قوی است و برای درمان جوش و آکنه نیز استفاده می‌شود. به علاوه این روغن جلوی ریزش موها را می‌گیرد و ریشه آنها را قوی می‌کند. در این مقاله به بررسی تمامی خواص این روغن می‌پردازیم و در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • خواص روغن هسته انگور برای پوست
  • خواص روغن هسته انگور برای مو
  • نحوه مصرف
  • چگونه روغن هسته انگور اصل را تشخیص دهیم؟

خواص روغن هسته انگور برای پوست

وقتی صحبت از روغن هسته انگور می‌شود بی‌شک برای شما هم این سوال پیش می‌آید که روغن هسته انگور چه خاصیتی دارد؟ یکی از مهم‌ترین خواص روغن هسته انگور این است که با آبرسانی به پوست شما، آن را مرطوب می‌کند. ولی خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو بیشتر از آبرسانی پوست است. در ادامه مقاله با این خواص بیشتر آشنا می‌شوید:

خرید روغن هسته انگور خالص و اصل

مرطوب کننده قوی پوست

فواید روغن هسته انگور برای پوست و مو بسیار زیاد است. روغن هسته انگور سرشار از ویتامین های E و C و سایر مواد مغذی برای پوست است. این خواص باعث شده روغن هسته انگور یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست شما باشد. به همین دلیل در بسیاری از لوسیون‌ها، مرطوب کننده‌ها، ضد آفتاب‌ها و حتی محصولات ضدچروک استفاده می‌شود. شما می‌توانید پوست‌تان را با روغن هسته انگور از اگزما و التهاب همراه با خارش هم نجات دهید. یک مرطوب کننده به نام “روغن هسته انگور” جایگزین چندین کرم و لوسیون برا ی شما خواهد بود و بدون شک پوستی سالم و درخشان برایتان به ارمغان خواهد آورد. همپنین این روغن برای آبرسانی به پوست‌های چرب و مختلط نیز استفاده می‌شود.

ضد جوش قوی برای پوست‌های چرب و مختلط

از دیگر خواص روغن هسته انگور این است که این روغن خاصیت ضدباکتری دارد. به همین دلیل وقتی روی پوست شما قرار می‌گیرد به لایه‌های آن نفوذ کرده و تمامی سلول‌ها را از باکتری‌ها پاک می‌کند. وقتی باکتری‌ها از پوست پاک شوند، جوش و آکنه بستری مناسب برای رشد ندارند و در نتیجه متوقف می‌شوند. همچنین این روغن جای جوش را نیز از بین می‌برد. زیرا با ساختن سلول‌های جدید، سطح پوست را بازسازی کرده و جای جوش‌ها از بین می‌روند. همچنین این روغن برای پوست‌های چرب و مختلط نیز مناسب است.

سفت کردن پوست و درمان استرچ مارک

روغن هسته انگور یک روغن مرطوب‌کننده و آبرسان است. بنابراین با مرطوب کردن لایه‌های پوست از افتادگی آن جلوگیری کرده و کشسانی پوست را زیاد می‌کند. این روغن لایه بیرونی پوست را سفت کرده و از ایجاد ترک‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن، سلول‌های پوست را ترمیم کرده و استرچ‌مارک‌ها را از بین می‌برد. پس اگر به علت کاهش وزن روی پوست شما ترک‌های پوستی ایجاد شد می‌توانید به کمک روغن هسته انگور آن را از بین ببرید.

کوچک کردن منافذ پوست صورت

از دیگر خواص روغن هسته انگور کوچک کردن منافذ باز پوست صورت است. این منافذ بر روی پوست بسیاری از افراد دیده می‌شود. به خصوص کسانی که پوست چرب دارند. این افراد معمولا روی بینی و گونه‌های خود منافذ باز دارند. یک راه درمان این منافذ روغن هسته انگور است. این روغن مقدار زیادی اسید چرب و اسیدلینولئیک دارد. به کمک این اسیدها بافت پوست سفت می‌شود و منافذ باز پوست کوچک می‌شوند.

خواص روغن هسته انگور

درمان تیرگی دور چشم

از خواص روغن هسته انگور برای دور چشم، رفع تیرگی دور چشم است. تیرگی دور چشم ممکن است به دلیل اضطراب و خستگی به وجود آید. بیشتر افرادی که این عارضه پوستی را دارند، نگران تاثیر این تیرگی برای روی زیبایی چهره خود هستند. روغن هسته انگور درمان این مشکل است. این روغن آنتی‌اکسیدان زیادی دارد و تیرگی دور چشم را درمان می‌کند.

کاهش چین و چروک

روغن هسته انگور علاوه بر اسیدهای چرب امگا، مقداری پلی‌فنول نیز دارد. این ماده با پیری زودرس مقابله کرده و پوست را جوان می‌کند. محققان می‌گویند که پلی‌فنول‌ها نه تنها روند پیری را کند می‌کنند بلکه با اثراتی که بر خطوط ریز و چین و چروک‌ها می‌گذارند، پوست را جوان کرده و روند پیری را کاهش می‌دهند.

رفع لک صورت

از دیگر خواص روغن هسته انگور این است که لک‌های صورت را از بین می‌برد. این روغن مقدار زیادی اسید لینولئیک دارد. این ماده غشای سلول‌های پوست را تقویت می‌کند و همچنین لایه‌های خشک پوست را تغذیه می‌کند. از طرفی این روغن مقدار زیادی ویتامین E نیز دارد. این ویتامین لک‌های پوستی را از بین می‌برد. بنابراین یکی از مهم‌ترین خواص روغن هسته انگور برای لک صورت است.

خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور برای مو نیز بسیار مفید است. زیرا این روغن علاوه بر آبرسانی به موها، باعث تقویت مو شده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. همچنین رشد موها را زیاد کرده و ریشه موها را محکم می‌کند.

نرم کننده مو

اسید لینولئیک و ویتامین E، شکستگی و خشکی موها را از بین می‌برند. بنابراین از مهم‌ترین خواص روغن هسته انگور، نرم کردن مو است. این روغن موها را آبرسانی و نرم می‌کند. بنابراین خشکی موها از بین می‌رود. با نرم شدن موها احتمال موخوره و شکسته شدن موها بسیار کم می‌شود.

خواص روغن هسته انگور

تنظیم چربی پوست کف سر

از دیگر خواص روغن هسته انگور متعادل کردن چربی پوست کف سر است. این روغن می‌تواند چربی طبیعی پوست را کم کند. بنابراین پوست کف سر سبوم اضافی تولید نمی‌کند و چربی کف سر تنظیم می‌شود. وقتی چربی پوست کف سر متعادل باشد، پوست سر شوره نمی‌زند و از ایجاد جوش‌های کف سر نیز جلوگیری می‌شود. همچنین بسیاری از بیماری‌های التهابی کف سر نیز از بین می‌روند.

جلوگیری از ریزش موها

روغن هسته انگور با آبرسانی به موها از خشک و شکننده شدن آنها جلوگیری می‌کند. این روغن ریشه موها را تقویت کرده و با افزایش استحکام فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا موها نریزند. ویتامین E و اسید لینولئیک موجود در این روغن علاوه بر تقویت فولیکول‌های مو، بافت موها را نیز محکم و قوی می‌کند.

افزایش رشد موها

از دیگر خواص روغن هسته انگور افزایش سرعت رشد موهاست. روغن هسته انگور جریان خون در پوست کف سر را زیاد می‌کند و مویرگ‌های آسیب‌دیده پوست کف سر را ترمیم می‌کند. بنابراین با افزایش جریان خون، رشد موها زیاد شده و موهای جدید جایگزین می‌شوند. در نتیجه موها پرپشت شده و رشد آنها سریع‌تر می‌شود.

خرید روغن هسته انگور خالص و اصل

نحوه مصرف

روغن اسانسی ترنج قوی‌ترین آبرسان در میان روغن‌های اسانسی و یک مرطوب‌کننده ایده‌آل است. بنابراین می‌تواند برای ترکیب با روغن هسته انگور یک انتخاب هوشمندانه باشد. یک قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را با 3 قطره روغن اسانسی ترنج مخلوط کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

خرید روغن ترنج

چگونه روغن هسته انگور اصل را تشخیص دهیم؟

تهیه روغن هسته انگور اصل دغدغه بسیاری از افرادی است که برای رفع مشکلات پوست و موی خود از روغن‌های ارگانیک استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اگر روغن ارگانیک اصل نباشد فایده‌ای برای پوست و موی شما نخواهد داشت. بنابراین برای تهیه روغن هسته انگور اصل لازم است تا به اعتبار برندی که از آن خریداری می‌کنید توجه کنید. لازم است تا آن برند گواهینامه‌های بین‌المللی معتبری داشته باشد تا از اصل بودن آن مطمئن شوید. ما در شرکت نارین گل به شما این اطمینان را می‌دهیم که روغن هسته انگور اصل را در اختیار شما قرار دهیم.

سخن پایانی

در این مقاله با خاصیت های روغن هسته انگور آشنا شدیم. همان‌طور که گفتیم خواص روغن هسته انگور برای پوست و مو بسیار زیاد است. این روغن از گذشته‌های دور استفاده می‌شده است. روغن هسته انگور علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارد، برای پوست و مو نیز خواص بی‌نظیری دارد. این روغن آبرسان و مرطوب‌کننده است که برای رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود. همچنین برای درمان جوش و رفع ترک‌های پوستی نیز بسیار مفید است. این روغن برای درمان مشکلات مو نیز استفاده می‌شود. بنابراین اگر موهایی کم‌پشت و ضعیف دارید به شما توصیه می‌کنیم تا به کمک روغن هسته انگور آن را درمان کنید.

همچنین توجه داشته باشد که استفاده از روغن اصل بسیار مهم است. زیرا این خواص بی‌نظیر تنها در روغن اصل وجود دارد. ما در شرکت نارین گل روغن هسته انگور را با بهترین کیفیت و خلوص بالا در اختیار شما قرار داده‌ایم تا از خواص آن استفاده کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن ترنج ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کنترل استرس

فواید بی‌نظیر آروماتراپی بر کنترل استرس

آروماتراپی یا رایحه‌درمانی نوعی درمان شفابخش به‌شمار می‌آید که توسط عصاره طبیعی گیاهان انجام‌ می‌شود. رایحه‌درمانی به‌کمک رایحه روغن‌های معطر، به درمان بیماری‌های جسمی و سلامت روان و کنترل استرس کمک می‌کند. به بیانی آروماتراپی تلفیق هنر و علم است که یکی از بهترین راه‌ های کاهش اضطراب به شمار می رود؛ اخیراً این نوع درمان در زمینه‌های علمی و پزشکی شهرت پیدا کرده است و کاربردهای زیادی دارد که در ادامه بیشتر به بررسی این درمان می‌پردازیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید