سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
یوگا با آروماتراپی
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لیمو ارگانیک

4 روش افزایش اثربخشی تمرین‌های یوگا با آروماتراپی

آروماتراپی و روغن‌های گیاهی امروزه نسبت به گذشته بسیار محبوب‌تر شده‌اند و آروماتراپی به چندین شیوه می‌تواند فواید تمرین‌های یوگا را افزایش دهد. خیلی از افراد آروماتراپی را برای کاهش استرس و نگرانی استفاده می‌کنند که بسیار مشابه دلایل افرادی است که تمرین‌های یوگا را انجام می‌دهند.مفاهیم یوگا بر یافتن مرکز، رهایی از اظطراب و پریشانی، ریلکس شدن و یکپارچه شدن با جهان و یا دنیا تمرکز دارد.استفاده از ترکیبات صحیح روغن‌های گیاهی می‌تواند مثل یوگا، انسان را از این هیاهو و اضطراب رها سازد و حتی تجربه بهتری از تمرین‌های یوگا را به ارمغان بیاورد.برای بهره بردن از این مزایا و استفاده از آروماتراپی حتما قبل از هرگونه استعمال، با پزشک خود مشورت کنید و سپس از این شیوه استفاده نمایید.

 چهار نکته استفاده از آروماتراپی برای یوگا

برای استفاده بهتر آز آروماتراپی و بهبود تجربه خود از یوگا حتما  از نکات زیر استفاده کنید:

مت خود را بسازید

یک بطری با جداره تیره تهیه کنید و آن را با آب پرکنید و مقدار کمی تینر بدون الکل در آن بریزید.

از هریک از روغن‌هاس اسانسی روغن لیمو ، روغن پرتقال ، روغن گریپ فروت و کندر 10 قطره در بطری بریزید و به خوبی تکان دهید.

یک یا 2 قطره از این محلول را بر روی مت و یا  بر روی حوله‌ای اسفنجی و یامیکرو فیبر بریزید  تا مت به خوبی تمیز شود.

اسپری اتاق مخصوص خود را بسازید.

بسیار شبیه به مورد شماره یک، مربیان یوگا می‌توانند قبل از کلاس یوگا با اسپری فضای محل تمرین را معطر کنند. همچنین شاگردان نوآموز و تازه واردان یوگا نیز بهتر است قبل از تمرین خود در خانه، رایحه‌ای درون فضا پخش کنند.

برای ساخت این محلول نیاز به یک بطری تیره است که بهتر است مقدار کمی درون آن تینر بدون الکل باشد و البته باید در آن بطری 40 قطره روغن اسانسی ریخت.

یوگا با آروماتراپی

بعضی از ترکیبات آروماتراپی محبوب :

- ترکیب 20 قطره روغن اسانسی کندر به همراه 20 قطره روغن نارنگی

-  20 قطره روغن اسانسی اسطوخودوس به همراه 10قطره روغن رزماری و 10 قطره روغن علف لیمو

-  20 قطره روغن اسانسی نعناع به همراه 9 قطره روغن اسانسی وانیل و 9 قطره روغن پرتقال

به اندازه مصرف کنید

بعضی افراد از ترکیباتی که ساخته‌اند بسیار زیاد و افراطی استفاده می‌کنند که سبب بروز مشکلاتی برای‌شان می‌شود. توجه کنیم که روغن‌های گیاهی موجود در آروماتراپی همچون هر ماده دیگری اگر به صورت افراطی مورد استفاده قرار گیرد، حتما باعث ظهور مشکلاتی خواهد شد، پس لازم است برای ممانعت کردن از بروز چنین اتفاقاتی استفاده از این روغن‌ها کم و به صورت متناوب مورد باشد.

مربیان  محترم یوگا، حتما قبل از استفاده از ترکیبات آروماتراپی مطمئن شوید که شاگردان‌تان حساسیت به این روغن‌ها نداشته باشند، زیرا ممکن است سبب وقوع  آلرژی شود.

  در اینجا برخی از بهترین راههای پخش روغنهای اسانسی در کلاس یوگا (یا تمرین یوگای خانگی) را شرح  می‌دهیم:

-  اگر از یک روغن و یا ترکیب چند روغن اسانسی استفاده می‌کنید یک یا دو قطره از این روغن‌ها را به 100 میلی لیتر آب اضافه کنید و در اسانس‌سوز این رکیب را بریزید سپس توجه کنید که به ازای هر نیم ساعت که اسانس سوز فعال است یک ساعت آن را خاموش کنید.

-  فقط قبل از جلسات مدیتیشن و ساواسانا از این روش استفاده کنید تا به آرامش بالاتری دست یابید.

- بهتر است قبل از شروع جلسه این رایحه در اتاق پخش شود و با شروع کلاس اسانس سوز را خاموش کنید تا رایحه‌ای بیش از حد در اتاق باقی نماند.

یوگا با آروماتراپی

نمک را اضافه کنید

شاید استفاده از نمک جالب به نظر بیاید، اما یک روش عالی برای استفاده از روغن‌های اسانسی و آروماتراپی استفاده از یک کاسه نمک هیمالیا و یا نمک بحر المیت می‌باشد. یک تا 3 قطره از روغن‌های گیاهی را بروی این نمک بریزید. هنگامی که نفس می‌کشید این ترکیبات آروماتراپی و نمک سبب می‌شود که از تمام فواید روغن‌های اسانسی و نمک بهره ببریم.روغن‌های اسانسی با بوی تند‌تر مانند میخک می‌تواند  با نمک ترکیب فوق‌العاده‌ای را بسازند.به خاطر داشته باشیم که با گذشت چند ساعت و به هم زدن این ترکیب دوباره می‌توان به همان رایحه شگفت‌انگیز  رسید.

آروماتراپی بهترین مکمل تمرین‌های یوگا

در مجموع آروماتراپی اگر با یوگا ترکیب شود سبب دست‌یابی به سطح بلاتری از آرامش می‌شود. با توجه به تفاوت سلیقه‌ها، هر فرد به یک رایحه و بوی علاقه بیشتری دارد و به عبارتی دیگر بوی آرامش برای هرفرد متفاوت است با دیگری، پس اگر نمی‌دانید که بوی آرامش شما چیست، حتما از چند روغن استفاده کنید تا به رایحه دلپذیر خود برسید و آن عطر را در تمرین‌های یوگای خود به کار ببرید.

 

خرید روغن پرتقال ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

تونر پوست

آنچه باید درباره تونر پوست بدانید

حتما شما نیز شنیده‌اید که "پوست اولین و مهم‌ترین لباس انسان است" واقعیت ماجرا نیز چنین است! پوست انسان به عنوان یک لایه محافظ و نمایان‌گر شادابی، سرزندگی و سن و سال، می‌تواند مهم‌ترین عضو بدن باشد. مراقبت از پوست یکی از دغدغه‌های مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید. استفاده از تونر پوست بهترین ایده برای این کار است. تونر پوست به راحتی می‌تواند هر گونه آلودگی پوستی را تمیز کند و منافذ باز را کوچک‌تر کند. بدیهی است که استفاده از آن برای پوست فواید زیادی دارد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید