سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
ماسک خاک رس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
به قلم نارین‌گل
خرید خاک‌ رس کائولین ارگانیک

آشنایی با انواع ماسک خاک رس

بررسی انواع ماسک خاک رس و کاربرد آنها

 خاک رس بنتونیت

 مناسب پوست های چرب

 پاکسازی کننده و چربی زدایی قوی

 خاک رس فولرز

 مناسب پوست های چرب تا معمولی

 ضد لک، پاکسازی کننده و چربی زدای قوی

 خاک رس سفید کائولین

 مناسب پوست های خشک و حساس

 پاکسازی کننده و لایه برداری ملایم

 خاک رس زرد کائولین

 مناسب پوست های خشک و حساس

 پاکسازی کننده، چربی زدای و لایه برداری ملایم

 خاک رس قرمز کائولین

 مناسب پوست های چرب

 پاکسازی کننده و چربی زدای قوی

 خاک رس سبز فرانسوی

 مناسب پوست های چرب

 پاکسازی کننده و کوچک کردن منافذ پوستی

 خاک رس قرمز فرانسوی

 مناسب پوست های چرب تا معمولی

 پاکسازی کننده و چربی زدایی قوی

 خاک رس زئولیت

 مناسب پوست های معمولی

 پاکسازی کننده قوی آلودگی ها و مواد شیمیایی

 خاک رس راسول

 مناسب انواع پوست به ویژه پوست خشک،   مناسب موهای چرب

 پاکسازی و چربی زدایی

خاک رس به چه دردی می‌خورد؟

خاک رس از دیرباز در طب سنتی ایران به عنوان یک پاک کننده برای پوست و مو شناخته شده و مصرف آن در حمام به عنوان پاک کننده مو و برای مقاصد دارویی هم رواج زیادی داشته است، امروزه ما می‌توانیم خیلی موثرتر و سریعتر از خاک های استریل شده موجود در بازار به عنوان ماسک صورت و ماسک مو استفاده کنیم و فقط با اضافه کردن چند قطره از هر روغن اسانسی که دلمان می‌خواهد به این ماسک ها، خواص دارویی و رایحه درمانی را هم به آن اضافه کنیم (مثلا روغن های اسانسی یاسمین و گل رز که بوی فوق العاده دل‌پذیری به ماسک شما می‌دهند) به این ترتیب میتوانیم برای حل کردن مشکلاتی مثل چربی مو یک خاک خوشبو به سرمان بریزیم! و یا با ماسک خاک رس و عسل صورتمان را تمیز و سالم نگه داریم.

گرچه همه خاک های رس خواص پاکسازی پوست، لایه برداری و متعادل کردن چربی را دارند، قدرت آن ها از این نظر با هم خیلی فرق دارد و هر کدام از آن ها مناسب یک نوع از پوست (و یا مو) هستند، و یک ماسک خاک رس خالص مثل فولرز که برای پوست های چرب فوق العاده است، برای پوست حساس خوب نیست چون باعث آن را خیلی خشک می‌کند. ماسک خاک رس هر چیزی که روی پوست شما وجود دارد و ممکن است منافذ آن را مسدود کرده باشد را به خودش جذب میکند و وقتی که خشک میشود حس میکنید پوستتان سفت شده است، برای همین خاک رس یکی از ترکیبات اصلی ماسک های مراقبت از پوست است.

تغذیه پوست با مواد معدنی به کمک ماسک خاک رس

گذشته از این ها، خاک همان چیزی است که باعث رشد گیاهان و پیوند خوردن دنیای موجودات زنده و زمین میشود، چون پر از مواد معدنی است که آماده جذب شدن توسط سلول های زنده هستند! با گذاشتن ماسک خاک رس روی صورتتان می‌توانید پوستتان را با روی، کلسیم، سلیس و منیزیم تغذیه کنید.

یکی دیگر از مواد معدنی که برای داشتن بافت پوست سالم و شفاف به آن احتیاج دارید، ترکیب اصلی سازنده شیشه یا همان سلیکاست. سلیکا به مقدار زیاد در طبیعت وجود دارد اما کمبود آن در رژیم غذایی شما باعث ضعیف شدن پوست میشود. گذاشتن ماسک خاک رس روی پوست بهترین راه برای رساندن سلیکا به سلول های پوست است.

فکر نکنید حتما باید ماسک خاک رس را مثل تصویرهای تبلیغاتی روی همه صورتتان بمالید، به خصوص اگر پوستتان مختلط است و میخواهید جلوی جوش زدن یک تکه از پوستتان که چرب تر است را بگیرید، ماسک را روی همان یک تکه قرار بدهید، و یادتان نرود بعد از استفاده از خاک رس هم همیشه از روتین همیشگی مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید، در این مرحله هم بهترین مرطوب کننده های طبیعی که میتوانید انتخاب کنید روغن های گیاهی حامل هستند.

خاک رس بنتونیت

این خاک مناسب پوست های چرب است. فقط با اضافه کردن کمی آب به یک قاشق از خاک رس بنتونیت، آب به سرعت جذب و ناپدید شده و گل بنتونیت با حجم چند برابر حجم اولی خاک جای آن را میگیرد، این خاک تشنه و چسبنده هر آنچه بتواند را میبلعد! برای همین برای پاکسازی و لایه برداری از پوست چرب عالی است و چون به این ترتیب هر آنچه میکروب ها می‌توانند از آن تغذیه کنند را از بین میبرد، ضدعفونی کننده هم محسوب میشود.

 به علاوه، اضافه شدن آب ذرات ریز خاک رس بنتونیت را باردار میکند و خاصیت مغناطیسی به آن ها می‌دهد که باعث می‌شود بتوانند مثل آهنربا تاکسین ها یا همان مواد سمی را از درون پوست بیرون بکشند؛ فلزات سنگینی مثل سرب، جیوه، کادمیوم و بنزن که به خاطر آلودگی هوا و مصرف محصولات شیمیایی ممکن است روی پوست شما بنشینند و برای سلامتی بسیار مضرند هم به این روش از بافت پوستتان حذف میشوند.

خاک رس فولرز

خاک رس فولرز هم یکی دیگر از خاک های رس مناسب پوست چرب و مستعد جوش زدن است که میتوانید یک ماسک با قدرت جذب بالا از آن بسازید، اما ماسک خاک رس فولرز علاوه بر این خاصیت سفید و روشن کنندگی پوست را هم دارد. در گذشته از نوع تصفیه نشده این خاک رس برای سفید کردن و تمیز کردن پشم از هر نوع آلودگی استفاده میشد.

کمی از خاک رس فولرز استریلیزه شده را با آب و گلاب مخلوط کنید و با نوک انگشت روی پوست صورتتان بمالید و بگذارید پنج تا پانزده دقیقه روی صورتتان بماند تا گردش خون در پوستتان حسابی به جریان بیفتد و رنگ روشن و تازه ای پیدا کند. برای پوست چرب می‌توانید تا چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید اما برای پوست معمولی بهتر است به همان هفته ای یکبار بسنده کنید.

خاک رس کائولین و قدرت رنگ ها

این خاک رس رنگ های مختلفی دارد که رایج ترین آن ها رنگ های سفید، زرد و قرمز هستند.

  • خاک رس سفید کائولین: خاک رس سفید کائولین از همه خاک های رس این دسته معروف تر و ملایم تر است. این گزینه ایده آل پوست های خشک و حساس بیشتر از اینکه جاذب چربی های پوست شما باشد به نرم کردن صورتتان کمک میکند، حتی اگر پوست خشک و حساس شما به بیشتر مواد آرایشی بهداشتی واکنش نشان می‌دهد، لازم نیست نگران باشید چون خاک رس
  • خاک رس زرد کائولین: رنگ زرد خاک رس کائولین هم مثل خاک رس سفید مناسب پوست های حساس است اما قدرت جذب آن کمی بیشتر است، برای همین میتوانید برای پاک کردن و روشن کردن پوستتان هم روی آن حساب باز کنید. وقتی نگران جوش زدن پوست حساستان هستید، این ماسک میتواند کمکتان کند. خاک رس زرد به خاطر همین خاصیت جذب ملایم و روشن کنندگی اش یکی از ترکیبات پرکاربرد در خیلی از ماسک های صورت است.
  • خاک رس قرمز کائولین: رنگ بعدی در پالت رنگ خاک رس کائولین رنگ قرمز است، و همانطور که میتوانید حدس بزنید با تیره تر شدن این خاک های رس به قدرت جذبشان هم اضافه می‌شود، پس نتیجه می‌گیریم خاک رس قرمز مناسب افرادی است که پوست نسبتا چربی دارند.

حالا که با رنگ های اصلی پالت آشنا شدیم، نویت به بخش جالب تر میرسد: ترکیب کردن خاک ها. با این سه رنگ پالت خاک رس کائولین میتوانیم رنگ های جدید هم درست کنیم! یکی دیگر از ماسک های محبوب، ماسک خاک رس صورتی است. مطمئنیم خودتان میتوانید حدس بزنید ماسک خاک رس صورتی را با ترکیب کردن کدام دو نوع خاک میتوان درست کرد و با انجام دادن این ترکیب چه خواصی گیرتان می آید.

ماسک خاک رس
خاک رس سبز فرانسوی

این خاک مناسب پوست های چرب تا معمولی است. ماسک خاک رس سبز فرانسوی که در فرانسه پیدا میشود (اطلاعات محرمانه!) مناسب پوست چرب است و به سرعت پوست شما را تمیز و حفره های پوستی را کوچک میکند. این خاک رس غنی از آهن اکسید، بر خلاف بقیه خاک های رس یک پایه زیستی دارد: ذرات تجزیه شده گیاهی. این خاک رس منبع خوبی از منزیم اکسید هم است و به بهبود سریع زخم های پوستی کمک میکند.

طرز تهیه این ماسک آسان است، و وقتی آن را با نوک انگشت روی پوستتان بمالید جریان خون را به سمت سطح پوست شما میکشاند و آلودگی های پوستی را از منافذ پوست بیرون میکشد. از آنجا که این ماسک قدرت جذب چربی بالایی دارد بهتر است به یک بار استفاده کردن از آن در طول هفته بسنده کنید.

خاک رس قرمز فرانسوی

این خاک رس که رنگ قرمز دارد، برای از بین بردن جوش ها در پوست های معمولی تا چرب بسیار ایده آل است. این خاک درصد خوبی از مواد معدنی مختلف مثل کلسیم و منیزیم دارد اما همانطور که از رنگ گرم و آتشین آن مشخص است، عنصر اصلی آن چیزی نیست جز آهن.

وقتی به خاک رس قرمز فرانسوی آب اضافه کنید، بر خلاف خاک بنتونیت خیلی افزایش حجم پیدا نمی‌کند اما ماسک این خاک هم قدرت زیادی برای جذب چربی و آلودگی های مختلف از پوست دارد. اگر دوست داشته باشید همین خواص را برای پوست حساس تر داشته باشید، میتوانید کمی خاک رس سفید کائولین به این خاک رس اضافه کنید تا یک ماسک جدید به دست بیاورید: ماسک خاک رس صورتی فرانسوی!

خاک رس زئولیت

خاک رس زئولیت برای انواع پوست نقش ناجی طبیعی در برابر آلودگی را بازی میکند: ماسک صورتی که با این خاک درست میکنید میتواند خطرناک ترین مواد سمی و شیمیایی، یعنی فلزات سنگینی مثل سرب و جیوه و مواد رادیواکتیو را از عمق منافذ پوستتان بیرون بکشد و به سطح پوست بیاورد. این خصوصیت جذابی برای یک ماسک صورت است مگر نه؟ اما ماجرا به اینجا ختم نمیشود، چون ماسک خاک رس زئولیت این تاکسین ها و مواد مضر را با مواد معدنی مفید و طبیعی خودش مثل سیلیکا که برای داشتن یک پوست سالم بسیار ضروری است، جایگزین میکند. به همین دلیل میتوانید روی ماسک این خاک برای جوانسازی پوستتان هم حساب باز کنید.

در کنار این نقش نجات بخش، ماسک خاک رس زئولیت هم مثل بقیه ماسک های خاک رس به متعادل شدن چربی پوست و لایه

برداری از آن کمک میکند، پس ترکیب کردن آن با مواد طبیعی دیگر برای درست کردن یک ماسک صورت ایده آل خواهد بود.

خاک رس راسول

این خاک رس منحصر به فرد که مناسب کنترل چربی پوست چرب است اما پوست را خیلی کم آب نمیکند، از سرزمین مراکش استخراج میشود و سرشار از مواد معدنی مختلف است. وقتی خاک رس راسول را با آب مخلوط کنید، ذرات آن بار منفی به خودشان میگیرند و چون بیشتر تاکسین های موجود در پوست صورت بار منفی دارند.

این ماسک برای بیرون کشیدن همه این مواد سمی، چربی به دام افتاده دور منافذ رشد مو، جوش های سر سیاه و بقیه چیزهایی که ممکن است پوستتان را سنگین کرده باشند عالی است، اما خبر خوب ما برای شما این است که استفاده از ماسک خاک رس راسول پوست شما را تبدیل به یک بیایان تمیز اما به شدت خشک و بی آب نمیکند چون یکی دیگر از خصوصیات ویژه این خاک افزایش انعطاف پذیری پوست است، برای همین میتوانید روی ان به عنوان یک پاک کننده پوست روزانه حساب باز کنید.

تا به حال به استفاده از ماسک خاک رس برای مو فکر کرده اید؟ احتمالا جواب شما منفی است، اگر موهای شما چرب و به هم چسبیده هستند، گذاشتن ماسک خاک رس راسول روی آن ها میتواند ایده خیلی خوبی برای برگرداندن حجم و درخشش به مو های شما باشد.

ماسک خاک رس

نظر محققان درباره خواص ماسک خاک رس چیست؟

مطالعات نشان داده اند از آنجا که بیشتر ماسک های خاک رس خاصیت جذب بالایی دارند، میتوانند باکتری هایی که در عمق پوست زندگی میکنند و باعث جوش و التهاب پوست میشوند را به سطح پوست بیاورند و خشک کنند، طوری که وقتی ماسک خشک شده را بشویید این باکتری ها هم جدا میشوند. به علاوه این ماسک ها باعث بیرون کشیده شدن بخشی از هیدروژن موجود در فضاهای سلولی میشود که به ورود بیشتر اکسیژن به پوست و تنفس سلولی قوی تر کمک میکند. تعدادی از مطالعات ثبت شده در کتابخانه ملی موسسه بهداشت و درمان ایالات متحده به بررسی تاثیرات گل رس بنتونیت روی پوست و مو پرداخته و نشان داده اند که این خاک رس در پاکسازی پوست و مو از چربی موثر است.

ماسک خاک رس، یک راه حل طبیعی و قدرتمند برای مبارزه با آلودگی ها

در پایان میتوانیم نتیجه بگیریم ماسک های خاک رس لیاقت این را دارند که از طرف شما توجه بیشتری دریافت کنند، زیرا تمیز کردن پوست با این مواد معدنی تغییرات ساده اما اساسی بر سلامت پوست شما خواهد داشت. گل رس به طور طبیعی به خاطر داشتن خاصیت چسبندگی و داشتن بار الکتریکی منفی میتواند آلودگی هایی که منافذ پوست را پر کرده اند، اعم از چربی، باکتری های مضر و تاکسین ها را بیرون بکشد و به حفره های پوست کمک کند به حالت طبیعی خودشان برگردند و کوچکتر شوند.

ماسک خاک رس بنتونیت و ماسک خاک رس فولرز دو ماسک قدرتمند برای از بین بردن جوش در پوست چرب هستند، و ماسک خاک رس سفید کائولین ماسکی است که هوای پوست حساس را دارد. ماسک های خاک رس سبز فرانسوی که جریان خون را  افزایش میدهد و ماسک خاک رس راسول که قدرت جذب زیادی دارد اما پوست و مو را خشک نمی‌کنند

برای خرید این ماسک های فوق‌العاده و مشاهده نتایج شگفت انگیز آن به بخش ماسک خاک رس نارین‌گل مراجعه کنید و لذت خرید  این محصول کاربردی را ببرید.

خرید خاک رس سبز فرانسوی خالص

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

کراتین مو

کراتین و احیا مو

بیشترین مشکل برای موها ابتدا از سمت مشکلات داخلی پدیدار می شود. اولین قدم برای پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلات مربوط به پوست و مو دادن چکاپ است. بعد از حل شدن مشکلات داخلی از قبیل تیروئید، کم خونی و … شما می توانید به راحتی نسبت به درمان مو و پوست خود اقدام کنید. کوتیکول مو وقتی که باز شود اصطکاک ایجاد می کند، و موی سالم به موی آسیب دیده تبدیل می شود. بستن دائم موها، حرارت داغ و مستقیم به مو، شامپو زدن نادرست و شانه زدن غلط بیشترین آسیب را به مو می رسانند. استفاده از روغن مو برای مو آسیب دیده بهترین راه حل است
ادامه مطلب
خواص روغن جوانه گندم

تاثیر شگفت انگیز خواص روغن جوانه گندم برای پوست و مو

اولین کاری که برای داشتن پوستی سالم و زیبا لازم است انجام دهید آبرسانی به آن است. اگر پوست خشک شود نه تنها باعث خارش و سوزش می‌شود، بلکه به مرور تیره و چروک هم می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص روغن جوانه گندم برای پوست این است که پوست را نرم و مرطوب می‌کند و آن را سالم و شاداب نگه می‌دارد. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست و مو می‌پردازیم و در انتهای مقاله شما را برای خرید روغن جوانه گندم راهنمایی می‌کنیم:
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید