سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
درمان چروک دور چشم
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن دانه‌ هویج ارگانیک

7 روغن فوق العاده برای درمان چروک دور چشم

درمان چروک دور چشم یکی از مهمترین اقداماتی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی دارد؛ اما آیا از پوست ظریف دور چشمتان مراقبت می‌کنید؟ آیا می‌خواهید راه‌حل طبیعی و موثر برای مراقبت از پوست دور چشم خود را پیدا کنید؟

پاسخ به سوالات فوق مهم هستند چرا که پوست دور چشم نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است و اولین جایی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. اما با مراقبت صحیح از پوست دور چشم می‌توانید تا 10 سال جوان‌تر به نظر برسید. کافی است که راه‌حل‌های عنوان شده در این مقاله را دنبال کنید؛ مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • چرا مراقبت از پوست دور چشم اهمیت دارد؟
  • جوانسازی پوست دور چشم با روغن‌های ارگانیک
  • معرفی بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان چروک دور چشم
  • روغن دانه هویج
  • روغن شمعدانی
  • روغن رز
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن بابونه رومی
  • روغن صندل
  • روغن مر
  • روغن گیاهی اصل برای درمان چروک دور چشم را از کجا تهیه کنیم؟

پوست دور چشم، نازک‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست صورت است. این پوست ظریف، فاقد غدد چربی و کلاژن کافی است و به همین دلیل، بیشتر از سایر قسمت‌های صورت در معرض آسیب و پیری قرار می‌گیرد.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم به چند دلیل کلیدی برمی‌گردد؛ زیبایی، جذابیت و پیشگیری از مشکلات جدی مانند عفونت، التهاب و بیماری‌های پوستی از مواردی هستند که مراقبت از پوست دور چشم را الزامی می‌کنند. عدم مراقبت از پوست دور چشم، می‌تواند منجر به مشکلات جدی و آزاردهنده‌ای شود.

از جمله روش های طبیعی و موثر در درمان چروک دور چشم ، استفاده از روغن‌های گیاهی و ارگانیک است. نتایج عالی استفاده از روغن های ارگانیک برای جوانسازی پوست صورت خصوصا پوست دور چشم، باعث محبوبیت چندین برابر روغن های ارگانیک شده است. به همین دلیل 7 مورد از بهترین و موثرترین روغن های گیاهی برای رفع چروک دور چشم را در ادامه معرفی می‌کنیم. سپس شما می‌توانید با آگاهی کامل یک یا چند عدد از آنها را در روتین پوستی خود قرار دهید.

درمان چروک دور چشم

روغن دانه هویج یکی از روغن‌های مناسب برای کاهش تیرگی و درمان چروک دور چشم است. این روغن از تقطیر با بخار دانه‌های هویج وحشی بدست می‌آید. روغن دانه‌ هویج حاوی چندین ترکیب مفید از جمله بتاکاروتن، کاروتن، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است.

این روغن آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد کمک کند. اگر چه خواص روغن دانه‌ هویج زیاد است اما تخصص اصلی این روغن رفع چین و چروک پوست است. عملکرد این روغن به این شکل است که پوست را سفت کرده و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند.

ویتامین A آنتی‌اکسیدانی است که چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد. از طرفی ویتامین E بیشتر به عنوان یک محافظ عمل می‌کند، روغن دانه هویج با خواص آنتی‌اکسیدانی خود از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زند، محافظت می‌کند. ویتامین C موجود در این روغن هم در شادابی پوست موثر است.

این سه ویتامین در مقابل رادیکال‌های آزاد از پوست، بویژه از پوست دور چشم، محافظت کرده و با تولید کلاژن بیشتر از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کنند. بنابراین با استفاده از این روغن نه تنها چین و چروک‌های پوست شما از بین رفته و صاف می‌شوند، بلکه از ایجاد چروک‌های جدید نیز جلوگیری می‌شود.

روش استفاده از روغن دانه هویج برای دور چشم

برای داشتن یک ترکیب ضدچروک فوق‌العاده، روغن هسته انار یکی از بهترین روغن‌های حاملی هست که می‌توانید روغن دانه هویج را با آن رقیق کنید.

10 قطره روغن دانه هویج را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انار ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

روغن شمعدانی از طریق تقطیر با بخار برگ‌های شمعدانی به دست می‌آید. روغن شمعدانی به کاهش پف زیر چشم‌ها و افزیش رطوبت پوست آن کمک می‌کند؛ بنابراین در درمان چروک دور چشم معجزه می‌کند. خواص ضدچروک روغن شمعدانی این روغن را برای مراقبت از پوست دور چشم به روغنی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

همچنین روغن شمعدانی به دلیل داشتن اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک، کلاژن‌ساز فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و کمبود کلاژن‌های طبیعی پوست‌ را جبران می‌کند.

وقتی خاصیت کشسانی پوست تقویت شود، پوست سفت‌تر شده و از افتادگی آن جلوگیری می‌شود. فرقی نمی‌کند که پوست‌تان خشک، چرب یا مختلط باشد. این روغن علاوه‌ بر رفع چین و چروک‌ها، چربی پوست‌تان را نیز تنظیم می‌کند.

روغن شمعدانی جریان خون و اکسیژن‌رسانی به پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که سلول‌های تازه و جوان جایگزین سلول‌های تیره شوند.

روش استفاده از روغن شمعدانی برای پوست دور چشم

برای داشتن یک ترکیب ضدچین و چروک فوق‌العاده، روغن هسته انار یکی از بهترین روغن‌های حاملی هست که می‌توانید روغن شمعدانی را با آن رقیق کنید.

10 قطره روغن شمعدانی را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انار ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

برای تهیه یک شیشه روغن رز حجم وسیعی از غنچه‌های رز تحت بخار با آب قرار می‌گیرند. روغن گل رز برای بازسازی و جوان‌سازی پوست به شدت کاربرد دارد زیرا با نشانه‌های پیری مقابله کرده و خطوط چهره و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و از آنجاییکه روغنی لطیف و ملایم است برای درمان چروک دور چشم و همینطور در رفع پف زیر چشم بی‌نظیر است.

روش استفاده از روغن رز برای دور چشم

روغن هسته زردآلو یکی از روغن‌های حامل مناسب است که می‌توانید روغن گل سرخ را با آن رقیق کنید. 5 قطره روغن رز را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

روغن لوندر ملایم‌ترین روغن اسانسی موجود است و خواص آرام‌کننده این روغن شهره خاص و عام است. روغن اسطوخودوس به درمان پف زیر چشم نیز کمک می‌کند.

روش استفاده از روغن اسطوخودوس برای پوست دور چشم

روغن دانه پاپایا یک روغن مناسب است که می‌توانید روغن اسطوخودوس را با آن رقیق کنید. 10 قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذاخوری روغن دانه پاپایا ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

درمان چروک دور چشم

روغن بابونه رومی به دلیل خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی، فواید بسیاری برای پوست دور چشم دارد.

برخی از این خواص عبارتند از:

1. کاهش پف و تیرگی دور چشم

2. درمان چروک دور چشم

3. مرطوب‌سازی پوست دور چشم

4. التیام و تسکین التهابات پوستی

5. جلوگیری از عفونت‌های پوستی

روش استفاده از روغن بابونه برای دور چشم

چند قطره از این روغن را می‌توانید با روغن بادام شیرین یا جوجوبا یا هسته انگور و یا آرگان رقیق کرده و هر شب پیش از خواب مقداری از آن را روی پوست دور چشم بزنید.

روغن صندل دارای خواص آبرسانی فوق‌العاده است و به بازسازی سلولهای پوستی کمک می‌کند. روغن صندل با تامین رطوبت کافی زیر چشم و افزایش گردش خون هم به درمان چروک‌ها و پیشگیری از آنها کمک می‌کند؛ در ضمن تیرگی و خستگی دور چشم را نیز کم کرده و پوستی شاداب به شما تحویل می‌دهد.

روش استفاده از روغن صندل برای دور چشم

چند قطره از این روغن را می‌توانید با روغن بادام شیرین، جوجوبا، هسته انگور و یا آرگان رقیق کرده و هر شب پیش از خواب مقداری از آن را روی پوست دور چشم بزنید.

روغن مر خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که با رادیکای‌های آزاد و صدمه ناشی از رادیکال‌‌های آزاد مبارزه کرده و باعث تولید کلاژن در پوست شده و در نتیجه در پیشگیری و در درمان چروک دور چشم موثر است.

روش استفاده از روغن مر برای پوست دور چشم

برای داشتن یک ترکیب ضدچین و چروک فوق‌العاده، روغن هسته انار یک روغن حامل مناسب است که می‌توانید روغن مر را با آن رقیق کنید.

10 قطره روغن مر را با 3 قاشق غذاخوری روغن هسته انار ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی 2 تا 4 قطره از ترکیب بدست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

تاکنون در مورد درمان چروک دور چشم صحبت کردیم و روغن‌های مختلف در این زمینه معرفی شدند؛ حتما می‌دانید که لازمه اثرگذاری روغن‌های گیاهی، اصل بودن آنها است. چنانچه روغن ارگانیک اصل نباشد، نه تنها برای مراقبت از پوست و مو کاری انجام نمی‌دهد، بلکه عوارض جانبی هم در بر خواهد داشت. پس باید از یک برند مطمئن روغن مد نظر خود را تهیه کرد.

آیا تا الان از برند نارین گل روغن گیاهی تهیه کرده‌اید؟ نارین گل روغن‌های گیاهی اصل را با مقاصد مختلف مراقبت از پوست و مو و برای استفاده در رایحه‌درمانی به مشتریان ارائه می‌دهد.

روغن‌های عرضه شده این برند، محصولات شرکت موکشا لایف استایل هستند؛ این شرکت اتریشی بوده و دارای گواهینامه‌های بین‌المللی GMP در تولید انواع روغن‌های گیاهی است. همچنین این روغن‌ها گواهینامه عدم تست بر روی حیوانات را داشته و فاقد پارابن  وگلوتن هستند.

پس با خیال راحت از نارین گل روغن مد نظر خود را برای مراقبت از پوست دور چشم‌تان تهیه کنید و از نتایج‌ آن لذت ببرید.

آیا می‌دانید که پوست دور چشم شما 10 برابر نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های صورتتان است؟ آیا می‌دانید که اولین چین و چروک‌ها در سن 25 سالگی در اطراف چشم ظاهر می‌شوند؟

اگر تا الان این حقایق را نمی‌دانستید، از این لحظه به بعد بر آنها آگاه باشید و برای تهیه یکی از روغن‌های معرفی شده در مقاله حاضر برای پیشگیری و یا برای درمان چروک دور چشم اقدام کنید و در روتین پوستی خود جانی تازه به پوست اطراف چشمان‌تان ببخشید.

خرید روغن شمعدانی ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید