سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
منافذ پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته انگور ارگانیک

تاثیر شگفت انگیز روغن های گیاهی و ارگانیک بر روی منافذ پوست

آیا تاکنون پیش آمده که در آیینه به خود نگاه کنید و از دیدن وضعیت منافذ پوست خود ناامید شده باشید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که منافذ صورتتان چقدر بزرگ هستند؟ و چرا این اتفاق افتاده است؟ این یک واقعیت است که همه ما دوست داریم پوستی صاف، شفاف و بدون نقص داشته باشیم؛ اما گاهی اوقات مشکلاتی مانند منافذ باز می‌توانند زیبایی پوست ما را تحت‌الشعاع قرار دهند.

اما نگران نباشید، برای رفع این مشکل نیازی به مصرف داروها و محصولات شیمیایی نیست، می‌توانید از روغن‌های گیاهی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست خود بهره بگیرید.

استفاده از این روغن‌های گیاهی اصل یکی از روش‌هایی است که می‌تواند کمک کند تا منافذ روی صورت کوچک‌تر شوند؛ محور بحث این مقاله هم همین موضوع است. امیدواریم در پایان این مقاله بتوانید تصمیم بگیرید که از چه روغنی و چگونه برای پوست خود استفاده کرده تا اندازه منافذ پوست‌تان به حالت نرمال برگردد و پوست شما جانی تازه بگیرد.

پیش از بحث در خصوص انواع روغن‌ها، قدری در خصوص منافذ، انواع آن و وضعیت پوست‌های مختلف صحبت می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • منظور از منافذ پوست چیست؟
  • انواع منافذ پوست را بشناسید
  • وضعیت منافذ در انواع پوست
  • چرا منافذ صورت بزرگ می‌شوند؟
  • انواع روغن‌های گیاهی برای منافذ صورت
  • چگونه از روغن‌های گیاهی برای کوچک کردن منافذ پوست استفاده کنیم؟

منافذ سوراخ‌های ریزی بر روی سطح پوست هستند که از طریق آنها چربی، عرق و سلول‌های مرده پوست به بیرون تخلیه می‌شوند. منافذ در پوست همه افراد وجود دارند، اما اندازه و ظاهر آنها متفاوت است.

منافذ دارای دو نوع اصلی هستند:

  • منافذ باز: این منافذ معمولاً بزرگتر هستند و می‌توان آنها را به راحتی روی سطح پوست مشاهده کرد.
  • منافذ بسته: معمولا این منافذ کوچکتر بوده و به سختی قابل مشاهده هستند.

گفتنی است که منافذ باز بیشتر مستعد مسدود شدن هستند؛ این امر می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و لک‌های پوستی شود.

برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست باید از تمیز کردن منظم پوست و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب غافل نماند. روغن‌های گیاهی در زمره محصولات مناسب برای مراقبت از انواع پوست و پاکسازی منافذ به شمار می‌روند.

منافذ پوست

اندازه منافذ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ژنتیک، سن و نوع پوست. در ادامه به بررسی انواع پوست در این مورد پرداخته شده است.

1- پوست چرب

منافذ معمولاً در این نوع پوست بزرگتر هستند. به دلیل این که پوست چرب بیشتر مستعد تولید چربی است. چربی اضافی می‌تواند منافذ را مسدود کرده و باعث بزرگ شدن آنها شود.

2- پوست خشک

منافذ معمولاً در این نوع پوست کوچکتر هستند. چرا که پوست خشک کمتر مستعد تولید چربی است.

3- پوست مختلط

منافذ در این نوع پوست در برخی نواحی مانند بینی و چانه معمولاً بزرگتر هستند.

منافذ می‌توانند به دلایل مختلفی بزرگ شوند، از جمله:

  • تولید بیش از حد چربی پوست
  • تجمع سلول‌های مرده پوست
  • استفاده از محصولات آرایشی یا مراقبت از پوست نامناسب

این موارد باعث می‌شوند که منافذ مسدود شده و در نتیجه شاهد بزرگ شدن آنها باشیم. عوامل دیگری هم هستند که در بزرگ شدن منافذ اثرگذارند:

1- تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی مانند تغییرات ناشی از بلوغ یا بارداری می‌توانند باعث افزایش تولید چربی پوست شوند و در نتیجه منافذ را بزرگ کنند.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

2- قرار گرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث شل شدن کلاژن پوست شود. این امر می‌تواند باعث بزرگ شدن منافذ شود.

باید بدانید که با افزایش سن هم منافذ معمولاً بزرگتر می‌شوند؛ چون پوست با افزایش سن نازک‌تر می‌شود و منافذ بیشتر نمایان می‌شوند. برخی از افراد هم فارغ از جنس پوست‌شان و فارغ از سن‌شان، از نظر ژنتیکی دارای منافذ باز هستند.

همانطور که پیشتر هم اشاره شد با استفاده از انواع روغن‌های گیاهی ارگانیک اصل می‌توان منافذ باز صورت را به حالت نرمال برگرداند و شاهد پوستی صاف و یکدست بود. اما کدام روغن‌ها برای این هدف مناسب هستند؟

روغن‌های گیاهی می‌توانند به بهبود سلامت پوست و کوچک شدن منافذ آن کمک کنند. برخی از این روغن‌ها که برای این منظور مفید هستند عبارتند از:

روغن لوندر

روغن لوندر میزان چربی پوست صورت را کنترل کرده و منافذ باز آن را کوچک می‌کند. لوندر یکی از محبوب‌ترین روغن‌های تقویت‌کننده پوست است و سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند. به علاوه این روغن باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و هر گونه التهاب، جوش و آکنه را کاهش می‌دهد.

منافذ پوست

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور یک روغن سبک است و اسیدهای چرب امگا 6 و اسید لینولئیک موجود در آن منافذ پوست را کوچک می‌کند. این روغن از ایجاد جوش و آکنه پیشگیری کرده و از آنجایی که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کند.

این روغن سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و ترکیبات فنولیک است و علاوه بر کوچک کردن منافذ، جای آکنه و جوش‌های قبلی را نیز از بین می‌برد.

روغن هسته انار

روغن هسته انار پوست را نرم کرده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. این روغن کلاژن‌ساز است و به این دلیل از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند؛ بنابراین تأثیر بسیار زیادی بر منافذ باز پوست دارد. روغن انار بسیار سبک بوده و سریع جذب پوست می‌شود، بنابراین برای پوست چرب مناسب است.

روغن جوجوبا

این روغن می‌تواند به کاهش چین و چروک و منافذ باز پوست کمک کند. روغن جوجوبا دارای خاصیت ضدالتهابی است؛ التهاب می‌تواند باعث بزرگ شدن منافذ شود. خواص ضدباکتریایی روغن جوجوبا در کاهش رشد باکتری‌ها در پوست اثرگذار است؛ باکتری‌ها از جمله عوامل در مسدود شدن منافذ به شمار می‌روند که نتیجه آن بزرگ شدن منافذ است.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند و منافذ را بزرگ‌تر کنند. خواص آنتی‌اکسیدانی روغن جوجوبا به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است. این خواص می‌توانند به کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های مضر کمک کنند. وجود التهاب و وجود باکتری‌ها از عوامل اصلی بزرگ شدن منافذ صورت هستند.

روغن آرگان

روغن آرگان در کاهش التهاب و عفونت منافذ کمک‌کننده است و در از بین بردن سلول‌های مرده پوست و کاهش تولید چربی پوست موثر است.

برای استفاده از روغن‌های گیاهی برای کوچک کردن منافذ، می‌توانید از آنها به صورت موضعی استفاده کنید. به این صورت که مقدار کمی از روغن را روی پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

می‌توانید از روغن‌های گیاهی به عنوان مرطوب‌کننده، سرم یا پاک‌کننده پوست استفاده کنید. در ادامه به روش استفاده از هر کدام از روغن‌های معرفی شده می‌پردازیم.

روغن لوندر

برای داشتن یک ترکیب پاکسازی‌کننده منافذ، این روغن را با روغن دانه پاپایا رقیق کنید؛ روغن پاپایا روغن مناسب برای ترکیب با روغن اسطوخودوس است.

10 قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذاخوری روغن دانه پاپایا ترکیب کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی، 2 تا 4 قطره از ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و بگذارید تا صبح بماند.

روغن جوجوبا

هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی، دو تا چهار قطره از روغن جوجوبا را روی پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بماند.

روغن هسته انار

هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی، دو تا چهار قطره از روغن هسته انار را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند. برای داشتن یک ترکیب سفت‌کننده پوست، می‌توانید این روغن را طبق دستور زیر با چند قطره روغن چوب رز مخلوط و استفاده نمایید.

سه قاشق غذاخوری روغن هسته انار و ده قطره روغن چوب رز را مخلوط نمایید. هر شب در آخرین مرحله روتین، دو تا چهار قطره آن را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند. به این ترتیب خبری از منافذ باز نخواهد بود.

روغن هسته انگور

هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی، دو تا چهار قطره از روغن هسته انگور را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان بماند. برای داشتن یک سرم ضدجوش برای پوست‌های چرب و مختلط، می‌توانید روغن هسته انگور را با چند قطره از روغن اسانسی درخت چای مخلوط و طبق دستور زیر استفاده نمایید.

سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور و ده قطره روغن درخت چای را مخلوط نمایید. هر شب در آخرین مرحله روتین، دو تا چهار قطره آن را بر پوست تمیز ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روی پوست بماند. به این ترتیب یکی از فاکتورهای بزرگ شدن منافذ صورت، یعنی جوش و التهاب پوست از بین می‌رود.

روغن درخت چای

از روغن‌های اسانسی از جمله روغن درخت چای، به هیچ وجه به تنهایی بر روی پوست استفاده نکنید. بنابراین برای داشتن یک ترکیب مناسب جهت رفع التهاب پوست، روغن هسته انگور را با آن ترکیب کنید. هسته انگور یکی از بهترین روغن‌های حاملی هست که می‌توانید آن را با روغن درخت چای مخلوط کنید.

منافذ باز پوست یکی از مشکلات شایعی است که باعث نازیبایی صورت می‌شود. این اتفاق در انواع پوست به دلایل مختلف بروز می‌کند. از جمله مسدود شدن منافذ در پوست‌های چرب یکی از عمده‌ترین دلایل در بزرگ شدن منافذ صورت است.

طبیعتاً هیچ‌کس از این اتفاق خوشحال نیست و به دنبال راهی برای صاف و یکدست شدن پوست خواهیم بود. از جمله روش‌های مناسب در جهت رسیدن به این هدف، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی است. روغن‌هایی مانند روغن لوندر، روغن هسته انگور، روغن هسته انار و دیگر روغن‌هایی که به طور کامل در مورد آنها در این مقاله صحبت شد، چاره رفع مشکل باز و بزرگ بودن منافذ هستند و منافذ را پاکسازی کرده و در نتیجه به حالت معمولی برمی‌گردند.

شما می‌توانید مطابق با جنس پوست خود یکی از این انواع روغن‌ها را انتخاب کرده و به پوست خود رسیدگی کنید. مثلاً روغن درخت چای برای افراد با پوست چرب مناسب است چرا که جوش و التهاب را در این نوع پوست از بین می‌برد. یا روغن آرگان برای پوست خشک مناسب است و با آبرسانی مناسب پوست، منافذ آن را در حالت نرمال نگه می‌دارد.

برای کارایی بهتر، روش استفاده از هر کدام از این روغن‌ها هم مورد اشاره قرار گرفته است تا بهترین نتیجه را کسب کنید و به دیگران هم این روش را پیشنهاد دهید.

خرید روغن جوجوبا خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

روغن هسته انار برای لک صورت

طرز استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت

چگونگی استفاده از روغن هسته انار برای لک صورت از جمله دغدغه‌های افرادی است که به دنبال داشتن پوستی صاف و بدون لک هستند و می‌خواهند معجزه این روغن را برای داشتن پوستی درخشان تجربه کنند. استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن دانه انار برای سلامت و زیبایی پوست دارای نتایج عالی بوده و با عوارض جانبی همراه نیست. به همین علت اغلب خانمها ترجیح می‌دهند روش‌های سالم اینچنینی را تجربه کرده و تا کنون هم اکثر خانمها و حتی آقایان از خواص روغن هسته انار برای رفع لک صورت خود بهره‌ برده‌اند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید