سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
مصرف روغن آووکادو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن آووکادو ارگانیک

آموزش رایگان طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست و مو

پوست و موی خشک، آسیب‌های زیادی به سلامتی بدن شما می‌زند. بنابراین اگر از خشکی پوست و موی خودتان خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم با یک روغن آب‌رسان بسیار مفید آشنا شوید. با مصرف روغن آووکادو می‌توانید برای همیشه این عارضه را برطرف کنید. آووکادو یک روغن آّ‌ب‌رسان بسیار قوی است که با استفاده از آن مشکلاتی مانند شوره سر، خشکی موها، چین و چروک پوست و جوش و آکنه برطرف می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به کمک یک محصول مشکلات بسیاری را برطرف کنید. در این مقاله به بررسی این روغن و فواید آن بر روی پوست و مو می‌پردازیم. در انتهای مقاله برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن آووکادو چیست؟
  • فواید روغن آووکادو برای پوست چیست؟
  • نحوه استفاده روغن آووکادو برای پوست چگونه است؟
  • فواید روغن آووکادو برای مو چیست؟
  • نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو چگونه است؟
  • چگونه روغن آووکادو اصل را تشخیص دهیم؟

ابتدا ببینیم نحوه تولید روغن آووکادو چگونه است و تولید آن چه تفاوتی با سایر روغن‌های ارگانیک دارد.

روغن آووکادو چیست؟

روغن آووکادو از پرس سرد میوه آووکادو به دست می‌آید. این روغن ارگانیک مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، منیزیم، ویتامین‌های A ، C، K، اسید فولیک و ویتامین B6 دارد. همچنین آووکادو آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و غلظت بالایی از چربی دارد. مصرف روغن آووکادو به شکل‌های مختلف به پوست و موها کمک می‌کند. به همین دلیل در بسیاری از انواع ماسک‌ها، کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌شود. ولی ما به شما توصیه می‌کنیم تا از روغن خالص به صورت مستقیم استفاده کنید تا اثر آن بر روی پوست و موی شما بیشتر شود.

خرید روغن آووکادو اصل

فواید روغن آووکادو برای پوست چیست؟

  • روشن‌کننده پوست: از خواص روغن آووکادو برای پوست این است که این روغن به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ قوی با رادیکال‌های آزاد پوست مباره می‌کند و آن را روشن و شفاف می‌کند. آووکادو با بازسازی پوست و تولید سلول‌های جدید باعث روشن و درخشان شدن پوست شما می‌شود. این روغن در بسیاری از محصولات مراقبت پوستی و روشن‌کننده پوست استفاده می‌شود.
  • رفع جوش و آکنه: با مصرف روغن آووکادو می‌توانید با جوش‌های صورت مبارزه کنید. این روغن ضدالتهاب است و خارش و قرمزی پوست را از بین می‌برد. حتی کسانی که پوست چربی دارند می‌توانند از این روغن برای رفع جوش استفاده کنند. زیرا این روغن منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. این روغن حتی می‌تواند با مرطوب نگه داشتن پوست از تولید چربی اضافه جلوگیری کند و از جوش زدن جلوگیری کند.
  • جوان‌سازی پوست: روغن آووکادو مقدار زیادی ویتامین E دارد. این ویتامین با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کند و تولید کلاژن را زیاد می‌کند. با تولید کلاژن، پوست شما سلول‌های جدید می‌سازد و جوان می‌شود. همچنین چین و چروک‌های قبلی آن نیز بهبود می‌یابند.
  • رفع خارش و اگزما: روغن آووکادو ضدالتهاب است و تورم و قرمزی پوست را از بین می‌برد. بنابراین برای رفع اگزما بسیار مفید است. این روغن در محصولات ضد حساسیت بسیاری استفاده می‌شود.
  • مرطوب‌کننده و آب‌رسان: روغن آووکادو یک آب‌رسان قوی است که خشک‌ترین پوست‌ها را درمان می‌کند. این روغن می‌تواند رطوبت را به لایه‌های عمیق پوست برساند. همچنین با ساخت یک لایه چربی روی پوست از هدر رفتن رطوبت پوست جلوگیری می‌کند.
مصرف روغن آووکادو

نحوه استفاده روغن آووکادو برای پوست چگونه است؟

از روغن آووکادو به شکل‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. در این بخش از مقاله به بررسی نحوه مصرف روغن آووکادو برای پوست می‌پردازیم:

ماساژ روی پوست: هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی دو تا چهار قطره از روغن آووکادو را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را بشویید و اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 سرم آب‌رسان: برای داشتن یک سرم آب‌رسان که برای درمان پوست خشک و دهیدراته استفاده می‌شود، می‌توانید روغن هسته آووکادو را با چند قطره روغن ترنج مخلوط کرده و استفاده کنید. سه قاشق غذاخوری روغن آووکادو و ده قطره روغن ترنج را مخلوط کنید. هر شب در آخرین مرحله روتین پوستی خود دو تا چهار قطره از آن را بر پوست تمیز ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند.  فردا صبح پوست خود را بشویید و از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

مرطوب‌کننده پس از حمام: پس از اینکه از حمام بیرون آمدید، پوست خود را با حوله خشک کنید. سپس ترکیبی از روغن آووکادو و یک روغن اسانسی دیگر مانند روغن یلنگ یلنگ یا روغن زیتون را روی پوست بدن خود ماساژ دهید تا از خشکی آن جلوگیری شود.

 فواید روغن آووکادو برای مو چیست؟

  • افزایش جریان خون در پوست سر: با ماساژ دادن روغن آووکادو بر روی پوست سر جریان خون زیاد می‌شود و فولیکول‌ها تحریک می‌شوند. بنابراین موها تقویت شده و رشد می‌کنند.
  • رفع شکستگی موها: آووکادو یک آب‌رسان قوی است. بنابراین با مصرف روغن آووکادو و مرطوب نگه داشتن موهای خشک، از شکسته شدن موها جلوگیری کنید. همچنین برای جلوگیری از شکستن موها هنگام شانه کردن آن دقت کنید تا به موها فشار نیاید.
  • رفع شوره سر: شوره سر در بیشتر مواقع به دلیل خشکی پوست کف سر ایجاد می‌شود. پوست کف سر ملتهب شده و پوسته پوسته می‌شود. آووکادو به دلیل وجود اسیدهای چرب، شوره سر را درمان می‌کند. توجه کنید که  مرطوب نگه داشتن پوست کف سر از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند.
  • تقویت و رشد موها: مصرف روغن آووکادو به تقویت و رشد موها کمک می‌کند. ویتامین‌های موجود در آووکادو به خصوص B6 باعث رشد بیشتر موها می‌شود. این روغن با احیای لایه چربی محافظ مو به رشد و سلامتی مو کمک می‌کند.
  • جلوگیری از سفید شدن موها: رنگدانه‌های موجود در روغن آووکادو از سفید شدن زودهنگام موها جلوگیری می‌کند. این روغن در بسیاری از محصولات محافظت از موها استفاده می‌شود و از پیری زودهنگام موها جلوگیری می‌کند. استفاده مستقیم از این روغن اثر بیشتری بر رنگدانه‌های موها می‌گذارد و روند پیری و سفید شدن مو را به تاخیر می‌اندازد.

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو چگونه است؟

روغن آووکادو هم برای پوست سر مناسب است و هم برای تقویت و رویش موها توصیه می‌شود. در این بخش با نحوه استفاده از این محصول برای موها آشنا می‌شوید:

  • ماساژ پوست سر: چند قطره روغن آووکادو را روی پوست سر خود بریزید و به کمک انگشتان دست با حرکات دورانی ماساژ دهید. سعی کنید روغن به همه بخش‌های پوست سر شما برسد.
  • ماسک مو: یکی از راه‌های مصرف روغن آووکادو استفاده از آن به صورت ماسک است. چند قطره روغن آووکادو را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. همه موها را با این ترکیب چرب کنید و اجازه دهید یک ساعت روی موهای شما باقی بمانید. سپس آن را بشویید.
  • نرم‌کننده مو: از روغن آووکادو می‌توانید برای نرم کردن موها استفاده کنید. پس از اینکه موها را در حمام با شامپو شستید، چند قطره روغن آووکادو را روی موهای خود بریزید و سعی کنید از ریشه تا انتهای ساقه موها را با آن بپوشانید. سپس موها را ماساژ دهید تا روغن به همه جای موها برسد. بعد از چند دقیقه موهای خود را بشویید و خشک کنید.
مصرف روغن آووکادو
چگونه روغن آووکادو اصل را تشخیص دهیم؟

روغن آووکادو با کیفیت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. بسیاری از برندها و حتی بسیاری از عطاری‌ها این روغن را ارائه می‌دهند اما آنچه باید توجه داشته باشید این است که درجه خلوص و کیفیت روغن‌های ارگانیک تاثیر بسیار زیادی بر تاثیر آن خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید به هنگام خرید روغن‌های ارگانیک از اصل بودن آن مطمئن شوید. از آنجا که افراد معمولا برای خرید روغن‌های ارگانیک دچار مشکل می‌شوند ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با توجه به نام برند و سابقه تولید آن به خریداری محصولات بپردازید. نارین گل با سابقه درخشانی که در تولید روغن‌های ارگانیک دارد به شما اطمینان می‌دهد که محصولاتی با بالاترین درجه کیفیت را در اختیار شما قرار دهد. نارین گل چند گواهینامه معتبر بین‌المللی دارد و تنها نماینده شرکت موکشا در خاورمیانه است.

سخن پایانی

روغن آووکادو یکی از موثرترین روغن‌های ارگانیک است که برای رفع عوارض پوست و مو استفاده می‌شود. با مصرف روغن آووکادو می‌توانید مشکلاتی مانند خشکی پوست و مو، جوش و آکنه، شوره سر، سفیدی زودهنگام موها و اثر چین و چروک روی پوست را برطرف کنید. این روغن یک محصول بی‌نظیر است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود ولی استفاده مستقیم از آن اثر بیشتری بر پوست و موی شما می‌گذارد. این روغن را می‌توانید به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با روغن ترنج استفاده کنید. برای خرید روغن آووکادو خالص با قیمت مناسب به سایت نارین گل مراجعه کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن آووکادو اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن های معطر

خواص روغن های معطر چیست و چه تاثیری بر سلامت و زیبایی ما می گذارند؟

روغن‌های عطری یا روغن معطر به روغن‌هایی گفته می‌شود که مواد سازنده‌ی آن فرارند و در مجاورت هوا با سرعت‌های متفاوت از بین می‌روند. گیاهانی که سازنده‌ی این روغن‌ها هستند آن‌ها را در ساقه و پوست و گیاهانی که درختی هستند،‌در گل و برگ خود جمع‌آوری می‌کنند. برای اطلاع از خواص روغن های معطر با ما همراه باشید. همان‌طور که گفته شد این گیاهان با سرعت‌های متفاوت عطر خود را از دست می‌دهند،‌به همین دلیل ما در این‌جا آن‌ها را به 3 گروه تقسیم‌بندی می‌کنیم:
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید