سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن اسطوخودوس
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

بررسی مهمترین خواص روغن اسطوخودوس

بسیاری از بازیگران و سلبریتی‌ها از روغن اسطوخودوس برای پوست و موی خود استفاده می‌کنند. "گویینت پالترو"، هنرپیشه آمریکایی، از طرفدار این روغن ارگانیک است. "رابین رابرتز" مجری تلویزیون آمریکا در مصاحبه‌های خود می‌گوید که شب‌ها به کمک رایحه روغن اسطوخودوس خواب آرامی دارد. خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و موی شما بی‌همتاست. اگر از این روغن برای رفع جوش صورت و کوچک کردن منافذ پوست استفاده کنید دیگر به دنبال راه‌های درمان جوش‌های خود نمی‌گردید. اسطوخودوس همه ناخالصی‌ها را از پوست شما پاک می‌کند، زیرا یک آنتی‌باکتریال قوی است. در این مقاله به بررسی خواص این روغن پرداخته‌ایم و در انتها برای خرید روغن اسطوخودوس اصل و باکیفیت از نارین گل شما را راهنمایی می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن اسطوخودوس چگونه تولید می‌شود؟
  • روغن اسطوخودوس چگونه به درمان عوارض پوست و مو کمک می‌کند؟
  • خواص روغن اسطوخودوس برای پوست چیست؟
  • خواص روغن اسطوخودوس برای مو چیست؟
  • خواص آروماتراپی اسطوخودوس چیست؟
  • قیمت روغن اسطوخودوس چقدر است؟
  • روغن اسطوخودوس اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن اسطوخودوس چگونه تولید می‌شود؟

بیشتر از 400 گونه گیاه اسطوخودوس با رایحه‌های مختلف در سراسر جهان وجود دارد. روغن اسطوخودوس یا لوندر یک روغن اسانسی است که از تقطیر خوشه‌های گل یک نوع خاصی از اسطوخودوس به دست می‌آید. پس از اینکه گیاه اسطوخودوس را چیدند، گل‌های آن را جدا می‌کنند و با استفاده از پرس سرد تحت فشار قرار می‌دهند. در این روش کیفیت اصلی روغن حفظ می‌شود چرا که فرایند روغن‌گیری با حرارت بسیار پایینی انجام شده و خواص و ویژگی‌های روغن از بین نمی‌رود.

روغن اسطوخودوس چگونه به درمان عوارض پوست و مو کمک می‌کند؟

روغن اسطوخودوس یا لوندر یک روغن ارگانیک است که تاثیر بسیار زیادی بر عوارض پوست و مو دارد. این روغن آنتی‌اکسیدان بالایی دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین A و E است. ویتامین A که با نام " رتینول" معروف است رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و با پیری زودرس پوست مبارزه می‌کند. توجه داشته باشید که این روغن یک روغن اسانسی است و نباید به تنهایی روی پوست و مو استفاده شود. بلکه باید آن را با یک روغن حامل مانند روغن پامچال یا روغن هسته انگور ترکیب کنید و سپس از آن استفاده کنید. این روغن‌های حامل اثربخشی روغن لوندر را افزایش می‌دهند.

خرید روغن اسطوخودوس

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست چیست؟

روغن اسطوخودوس به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین‌ها فواید بی‌نظیری برای پوست دارد. در ادامه مقاله با چند مورد از این خواص آشنا می‌شوید:

1- ضد جوش

یکی از خواص روغن اسطوخودوس این است که به درمان آکنه و جوش کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید چربی زیاد پوست باعث ایجاد جوش می‌شود. این روغن چربی پوست را متعادل کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. از طرفی خاصیت آنتی‌باکتریال این روغن باعث می‌شود پوست شما ضدعفونی شود و جوش نزند. این روغن با پاک‌سازی پوست، منافذ پوست را کوچک می‌کند و به اندازه طبیعی خود برمی‌گرداند.

2- ضد چروک و پیری

از فواید روغن اسطوخودوس می‌توان گفت که اینروغن دشمن اصلی پیری پوست است. این روغن به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی و نیز ویتامین A و E با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کند و تولید کلاژن را بیشتر می‌کند. بنابراین پوست شما جوان می‌شود و اثرات پیری و بالا رفتن سن در آن دیده نمی‌شود.

روغن لوندر

3- کوچک کردن منافذ

روغن اسطوخودوس یک آنتی‌باکتریال قوی است. هنگامی که چربی و آلودگی به لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند، منافذ پوست بزرگ می‌شوند و زمینه مناسبی برای ایجاد جوش و آکنه به وجود می‌آید. این روغن با تمیز کردن پوست و از بین بردن سلول‌های مرده باعث می‌شود تا منافذ پوست دوباره به اندازه طبیعی خود برگردند و کوچک شوند. بنابراین یکی از خواص روغن اسطوخودوس کوچک کردن منافذ پوست است. از طرفی پوست مقدار زیادی آنتی‌باکتریال در سلول‌های خود ذخیره می‌کند. کوچک شدن منافذ پوست و وجود آنتی‌باکتریال باعث می‌شود پوست جوش و آکنه نزند.

4- رفع اگزما و خشکی پوست

اگزما می‌تواند در هر جایی از بدن به وجود بیاد. معمولا وقتی پوست دچار اگزما می‌شود، می‌خارد و پوسته پوسته می‌شود. اگر اگزمای خفیف و یا مزمن دارید این روغن به شما کمک می‌کند تا مشکل شما برطرف شود. یکی از مهم‌ترین فواید روغن اسطوخودوس این است که التهاب را کم می‌کند. این روغن ضد قارچ است و برای درمان پسوریازیس هم استفاده می‌شود. اسطوخودوس یا لوندر، قرمزی و سوزش پوست را درمان می‌کند.

خواص روغن اسطوخودوس برای مو چیست؟

حتما تا به حال دیده‌اید که روی جلد بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها نام این روغن نوشته شده است. این روغن برای تقویت و نرم کردن موها بسیار مفید است و در بسیاری از محصولات مراقبتی مو استفاده می‌شود. چه چیزی بهتر از اینکه از این روغن ارگانیک به طور مستقیم استفاده کنید و آن را بر روی موهای خود ماساژ بدهید تا فواید آن را از نزدیک ببینید؟ در ادامه این مقاله به بررسی خواص این روغن برای مو می‌پردازیم:

1- رفع ریزش مو

یکی از مهم‌ترین خواص روغن اسطوخودوس برای موها رفع ریزش آن است. اسطوخودوس یا لوندر موها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو قوی شوند. در نتیجه ریزش موها قطع شده و درمان می‌شود. برای جلوگیری از ریزش مو این روغن را با روغن جوجوبا، روغن نارگیل و یا روغن بادام ترکیب کنید و به پوست کف سر ماساژ دهید.

2- تقویت کننده

روغن اسطوخودوسفولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. این روغن باعث می‌شود تا موها ضخیم‌تر و سریع‌تر از حد معمول رشد کنند. بنابراین موها پرپشت شده و تارهای آن مقاوم‌تر می‌شوند. از این روغن در بسیاری از شامپوها برای تقویت موها و رشد بیشتر آن استفاده می‌شود.

3- نرم‌کننده

این روغن برای نرم کردن موهای فر و وز و به خصوص موهایی که رنگ و کراتینه شده‌اند استفاده می‌شود. موهای کراتینه احتیاج به مراقبت بیشتری دارند زیرا ممکن است که موها بر اثر مواد کراتینه آسیب ببینند و خشک شوند. این روغن موها را آب‌رسانی کرده و رطوبت کافی به پوست می‌رساند. بنابراین موها مانند ابریشم نرم شده و خشکی آن از بین می‌رود.

4- ضد شوره

یکی دیگر از خواص روغن اسطوخودوس این است که با شوره سر مبارزه کرده و آن را درمان می‌کند. روغن اسطوخودوس یا لوندر یک روغن ضدباکتری و ضد قارچ است. همچنین این روغن مقدار چربی یا سبوم پوست کف سر را متعادل می‌کند و از ایجاد شوره جلوگیری می‌کند. پس با ماساژ دادن این روغن همراه با یک روغن حامل بر روی پوست کف سر، می‌توانید شوره را درمان کنید.

خواص روغن اسطوخودوس

خواص آروماتراپی اسطوخودوس چیست؟

این محصول یک روغن مناسب برای رایحه‌درمانی یا آروماتراپی است. روغن اسطوخودوس رایحه گلی، شیرین و خنک دارد. اسطوخودوس آرام‌بخش است و تمرکز را زیاد می‌کند. این روغن برای کسانی که یوگا و مدیتیشن می‌کنند نیز بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره از این روغن را با سه قاشق روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را وسط سینه، درست بر روی چاکرای قلب ماساژ دهید. این روغن عشق و آرامش را به قلب شما می‌آورد و چاکرای قلب را فعال می‌کند. از این روغن و ترکیب آن با روغن بادام شیرین برای ماساژ ریلکسی بدن نیز استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید چند قطره از آن را در دستگاه دیفیوزر بریزید و از رایحه آن لذت ببرید و خواب آرامی داشته باشید. یک روش دیگر استفاده از این روغن این است که چند قطره از این روغن را با آب مخلوط کنید و در هوا اسپری کنید و از رایحه دلچسب آن استفاده کنید.

قیمت روغن اسطوخودوس چقدر است؟

روغن اسطوخودوس یک روغن اسانسی ارگانیک است که از طریق پرس سرد به دست می‌آید. این روش بهترین راه تهیه روغن از گیاهان است. زیرا این محصول در کمترین دمای ممکن تولید می‌شود و خاصیت آن حفظ می‌شود. برای تهیه این روغن، حجم زیادی از گیاه را تحت فشار قرار می‌دهند تا مقدار کمی روغن از آن به دست بیاد. بنابراین قیمت بالای این روغن تعیین کننده مقدار کیفیت و خلوص آن است.

روغن اسطوخودوس اصل را از کجا تهیه کنیم؟

شاید تشخیص روغن اسطوخودوس اصل برای شما هم مشکل باشد. یکی از دغدغه‌های افراد به هنگام خریدن روغن‌های اسانسی این است که نمی‌توانند روغن اصل را تشخیص دهند. بنابراین لازم است بدانید که برای خریدن روغن اصل و با کیفیت لازم است حتما به برندهای معتبر مراجعه کنید. بررسی سابقه آن برند و گواهینامه‌هایی که دریافت کرده است به شما کمک می‌کند تا بتوانید روغن باکیفیتی تهیه کنید. شرکت نارین گل سابقه درخشانی در تولید روغن‌های ارگانیک دارد و چند گواهینامه بین‌المللی هم دریافت کرده است. این شرکت با ارائه بهترین و خالص‌ترین روغن اسطوخودوس به سلامت پوست و موی شما کمک می‌کند.

خواص روغن اسطوخودوس
سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله خواندید خواص روغن اسطوخودوس برای پوست و مو بی‌نظیر است. این روغن یک روغن اسانسی است که از طریق پرس سرد تولید می‌شود. اسطوخودوس یک روغن ضدجوش، ضد پیری، نرم‌کننده و آب‌رسان است. این روغن همچنین موها را تقویت می‌کند و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. برای استفاده از روغن اسطوخودوس یا لوندر لازم است تا آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. ترکیب این روغن با روغن‌های حاملی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا اثر آن را بیشتر می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم تا روغن اسطوخودوس را از شرکت نارین گل تهیه کنید. محصولات این شرکت بدون استفاده از کودهای شیمیایی تولید می‌شوند و کاشت گیاهان زیر نظر شرکت موکشا است. همه محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند و عدم تست حیوانی دارند. شرکت نارین گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. این شرکت گواهینامه ارگانیک از آمریکا و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارد.

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خاصیت روغن کندر برای پوست

8 خاصیت روغن کندر برای پوست و مو

روغن کندر یک روغن اسانسی است که برای پوست و مو بی‌نظیر است. هریک از روغن‌های اسانسی خواص و مزایای خاص خود را دارند و برای منظور متفاوتی مصرف می شوند. ما با ترکیب کردن این روغن‌ها و البته اضافه کردن روغن حامل به این ترکیب، می توانیم سرم یا کرم خانگی خود را با روغن‌هایی کاملا ارگانیک تهیه کنیم. در این مقاله به بررسی خاصیت روغن کندر برای پوست و مو می‌پردازیم و به سوالات شما در رابطه با این روغن پاسخ می‌دهیم. در انتهای مقاله برای خرید روغن کندر باکیفیت شما را راهنمایی می‌کنیم.
ادامه مطلب
خواص روغن سنجد تلخ

خواص روغن سنجد تلخ و فواید شگفت انگیزش

روغن سنجد تلخ یک روغن همه فن حریف است. خواص روغن سنجد تلخ هم برای موها و هم برای پوست شما ثابت شده است. چه چیزی بهتر از یک محصول ارگانیک که بتواند بسیاری از مشکلات پوست و موی شما را برطرف کند؟ این روغن بی‌اغراق برای پوست و موی شما معجزه می‌کند. در این مقاله با فواید این روغن برای پوست و مو آشنا می‌شوید و سپس برای یک خرید مطمئن شما را راهنمایی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت از یک روغن باکیفیت و خالص استفاده کرده و از فواید آن لذت ببرید.  
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید