سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
روغن اسطوخودوس برای مو
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

تاثیر شگفت انگیز خواص روغن اسطوخودوس برای مو

بسیاری از هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌ها از روغن اسطوخودوس برای موها و پوست خود استفاده می‌کنند. به علاوه بعضی از آنها مانند "رابین رابرتز" در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که رایحه این روغن به آنها کمک میکند تا خواب آرامی داشته باشند. در این مقاله با فواید روغن اسطوخودوس یا لوندر برای پوست و مو آشنا می‌شوید و در انتهای مقاله شما را با یک برند معتبر برای خرید این روغن آشنا می‌کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن اسطوخودوس چگونه تولید می‌شود؟
  • روغن اسطوخودوس چه مواد مفیدی برای موها دارد؟
  • خواص روغن اسطوخودوس برای مو چیست؟
  • روغن اسطوخودوس چه فوایدی برای پوست دارد؟
  • خواص آروماتراپی روغن اسطوخودوس چیست؟
  • روغن اسطوخودوس اصل را از کجا بخریم؟

روغن اسطوخودوس چگونه تولید می‌شود؟

روغن اسطوخودوس از گلبرگ‌های گیاه اسطوخودوس یا لوندر تهیه می‌شود. به این صورت که از میان گونه‌های مختلف این گیاه، از یک نوع خاص آن روغن‌گیری انجام می‌دهند. ابتدا گل آن را جدا کرده و با استفاده از پرس سرد تحت فشار زیاد قرار می‌دهند. در روش پرس سرد با کمترین حرارت روغن گیاه از آن جدا می‌شود. بنابراین تمامی خواص و مواد معدنی موجود در روغن حفظ شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن اسطوخودوس چه مواد مفیدی برای موها دارد؟

روغن اسطوخودوس یک روغن اسانسی است که نباید به تنهایی بر روی پوست و مو استفاده شود. بلکه باید با یک روغن حامل مانند روغن پامچال یا روغن هسته انگور ترکیب شود. این روغن‌ها اثربخشی روغن اسطوخودوس را بیشتر می‌کنند. روغن لوندر مقدار زیادی ویتامین A و E دارد. ویتامین A یا "رتینول" رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و با پیری مبارزه می‌کند. این روغن فواید بسیار زیادی برای پوست و مو دارد.

خواص روغن اسطوخودوس برای مو چیست؟

اگر می‌خواهید یک روغن ارگانیک داشته باشید که موهای شما را نرم کند و تارهای مو را تقویت کند به شما توصیه می‌کنیم تا از روغن اسطوخودوس یا لوندر استفاده کنید. این روغن برای تقویت موها فوق‌العاده عمل می‌کند. در ادامه به بررسی فواید روغن اسطوخودوس برای مو می‌پردازیم:

روغن اسطوخودوس برای مو

تقویت کننده موها:

تارهای مو معمولا بر اثر استفاده زیاد از رنگ مو و یا مواد دکلره سست و ضعیف می‌شوند. از دلایل دیگر ضعیف شدن موها  بالا رفتن سن و یا تابش مستقیم نور خورشید است. روغن اسطوخودوس فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تارهای مو ضخیم و محکم شوند. به همین دلیل است که در بسیاری از شامپوها و نرم‌کننده‌ها می‌بینید که از این روغن استفاده شده است.

خرید روغن لوندر اصل

رفع ریزش مو

بسیاری از کسانی که ریزش مو دارند به دنبال درمان قطعی آن می‌گردند. همچنین بسیاری از افراد می‌خواهند که حتما از یک محصول ارگانیک برای درمان ریزش موهای خود استفاده کنند. بنابراین به روغن‌های ارگانیک روی می‌آورند. حال سوال این است که این روغن‌ها چگونه می‌توانند مشکل ریزش مو را برطرف کنند؟ روغن اسطوخودوس یا لوندر یکی از بهترین روغن‌های ارگانیک برای رفع ریزش مو است. این روغن فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند تا ریشه مو سفت و محکم باشد و تارهای مو نریزند. با استفاده از این روغن ریزش موهای شما قطع شده و موها نمی‌ریزند. بنابراین می‌توانید این محصول را به عنوان درمان قطعی ریزش موها استفاده کنید.

نرم‌کننده

کسانی که موهای فر و یا رنگ‌شده دارند معمولا از یک نرم‌کننده قوی برای موهای خود استفاده می‌کنند. زیرا استفاده مکرر از رنگ و دکلره موها را زبر می‌کند. از خواص روغن اسطوخودوس برای مو این است که موها را به نرمی ابریشم می‌کند. بنابراین کافی است تا مقداری از این روغن را با یک روغن حامل ترکیب کنید و به موهای خود بزنید و آن را ماساژ دهید. این روغن موها را آب‌رسانی می‌کند و رطوبت آن را حفظ می‌کند. خشکی موها به کمک این روغن از بین رفته و موها نرم می‌شوند.

ضد شوره

علت ایجاد شوره معمولا چربی زیاد پوست کف سر و ایجاد قارچ است. بنابراین به کمک یک روغن که آنتی‌باکتریال باشد می‌توانید از ایجاد شوره جلوگیری کنید. روغن اسطوخودوس یک ضدباکتری و ضد قارچ قوی است و از طرفی می‌تواند چربی یا سبوم پوست کف سر را تنظیم کند تا به مقدار کافی ترشح شود. بنابراین لوندر یا روغن اسطوخودوس همه عواملی که باعث ایجاد شوره می‌شود را کنترل می‌کند و شوره سر را درمان می‌کند. همچنین این روغن از ایجاد شوره‌های جدید بر روی پوست سر نیز جلوگیری می‌کند.

روغن اسطوخودوس چه فوایدی برای پوست دارد؟

ضد پیری

از دیگر فواید روغن اسطوخودوس این است که این روغن ضد چروک و ضد پیری است. اسطوخودوس به دلیل داشتن ویتامین A و E با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه می‌کند و کلاژن بیشتری تولید می‌کند. بنابراین پوست شما جوان و شاداب می‌شود و اثرات پیری پوست از چهره شما محو می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این روغن دشمن اصلی پیری و چروک پوست شماست. مقدار زیاد آنتی‌‌اکسیدان موجود در این روغن با علائم پیری پوست می‌جنگد و پوست را جوان می‌کند.

رفع جوش

روغن اسطوخودوس برای مو بسیار مفید است ولی نباید از فواید آن برای پوست غافل شد. جوش و آکنه معمولا به دلیل زیاد بودن چربی پوست صورت ایجاد می‌شوند. وقتی پوست چرب می‌شود منافذ پوست بسته شده و باکتری و میکروب در آن جمع می‌شود. بنابراین پوست شما جوش می‌زند. یکی از راه‌های رفع جوش صورت این است که چربی پوست شما متعادل شود. یکی دیگر از راه‌های رفع جوش صورت این است که پوست ضدعفونی شود تا اثرات باکتری بر روی پوست باقی نماند. روغن اسطوخودوس یا لوندر هر دو کار را برای پوست شما انجام می‌دهد. این روغن علاوه بر اینکه پوست را ضدعفونی می‌کند، میزان چربی آن را هم متعادل می‌کند. پس بهترین راه برای درمان آکنه است.

درمان اگزما و خارش

اگزما و پسوریازیس معمولا به علت خشکی پوست ایجاد می‌شود. اگزما با التهاب و خارش همراه است و هر جایی از بدن می‌تواند ایجاد شود. روغن اسطوخودوس یا لوندر بهترین درمان برای رفع خارش و اگزما است. این روغن علاوه بر اینکه ضدالتهاب است قارچ را نیز از بین می‌برد و قرمزی پوست را نیز رفع می‌کند.

کوچک کردن منافذ

مهم‌ترین علت ایجاد منافذ بر روی پوست این است که وقتی پوست آلوده شود و چربی سطح آن را بپوشاند باعث می‌شود تا منافذ بزرگ شده و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. روغن اسطوخودوس سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. همچنین این روغن منافذ پوست را پاک می‌کند. چرا که یک روغن آنتی‌باکتریال است. بنابراین منافذ پوست به اندازه طبیعی خود برمی‌گردند.

خواص آروماتراپی روغن اسطوخودوس چیست؟

روغن اسطوخودوس رایحه گلی، شیرین و خنک دارد. این روغن برای بالا رفتن تمرکز و آرام کردن ذهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص کسانی که یوگا و مدیتیشن می‌کنند می‌توانند با استفاده از این روغن آرامش بیشتری به دست بیاورند. این روغن آرام‌بخش و ضدافسردگی است. برای استفاده از این روغن به منظور آروماتراپی یا رایحه درمانی می‌توانید چند قطره از آن را در دستگاه دیفیوزر بریزد و اجازه دهید تا رایحه خنک آن در فضا پخش شود. همچنین کسانی که یوگا و مدیتیشن کار می‌کنند می‌توانند چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن بادام ترکیب کنند و آن را بر روی قفسه سینه خود ماساژ دهند. به این صورت تمرکز و آرامش افراد به هنگام یوگا بیشتر شده و چاکرای قلب باز می‌شود. یک روش دیگر استفاده از این روغن، ماساژ ریلکسی است. به این صورت که این روغن را با روغن بادام مخلوط می‌کنید و آن را روی بدن ماساژ می‌دهید.

روغن اسطوخودوس برای مو

روغن اسطوخودوس اصل را از کجا بخریم؟

اگر چه روغن اسطوخودوس برای مو بسیار مفید است اما بسیاری از افراد برای درمان سایر مشکلات جسمی و روحی خود نیز از روغن‌های ارگانیک استفاده می‌کنند. به همین دلیل دغدغه بسیاری از آنها این است که روغن اسطوخودوس اصل را از کجا تهیه کنند؟ همان‌طور که گفتیم اسطوخودوس، یک روغن اسانسی است و از طریق پرس سرد به دست می‌آید. بنابراین خواص خود را حفظ می‌کند. حجم بسیار زیادی از این گیاه مقدار بسیار کمی روغن می‌دهد. بنابراین منطقی است که قیمت آن بالا باشد. بنابراین قیمت روغن اسطوخودوس بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود. اگر این روغن خالص و باکیفیت باشد حتما قیمت بالاتری خواهد داشت. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که این محصول را از شرکت نارین گل تهیه کنید زیرا این برند سابقه درخشانی در فروش روغن‌های ارگانیک دارد و چندین گواهینامه بین‌المللی نیز دریافت کرده است.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم روغن اسطوخودوس برای مو بسیار مفید است. البته نباید از فواید این روغن برای پوست غافل شویم. این محصول یک روغن اسانسی است و نباید به تنهایی استفاده شود. همان‌طور که گفته شد طریقه مصرف روغن اسطوخودوس به این صورت است که باید آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید. از طرفی این روغن فواید آروماتراپی نیز دارد. یعنی رایحه آن برای درمان مشکلات روحی استفاده می‌شود. از آنجایی که خلوص و کیفیت این روغن ارتباط مستقیمی با سلامتی بدن شما دارد لازم است تا حتما آن را از برند معتبری خریداری کنید. ما به شما برند نارین گل را پیشنهاد می‌کنیم. تمامی محصولات نارین گل قابل بازیافت هستند و در تولید این محصولات از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود. محصولات زیر نظر مستقیم شرکت موکشا تولید می‌شوند. این محصولات تست حیوانی ندارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن اسطوخودوس اصل

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

از بین بردن جای جوش

6 راه برای خلاص شدن و از بین بردن جای جوش

آیا هر بار که به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید، نگران این هستید که جای جوش‌ها روی صورت‌تان می‌ماند یا از بین می‌رود؟ باقی ماندن جای جوش روی صورت دغدغه تمام افرادی است که پوست مستعد جوش دارند. این افراد همیشه به دنبال محصولاتی هستند که برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شوند. در این مقاله ابتدا با دلایل ایجاد جای جوش آشنا می‌شوید و در ادامه یک پکیج موثر برای رفع جای جوش به شما معرفی می‌شود. تا انتهای مقاله با ما باشید.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید