سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
از بین بردن جای جوش
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس رفع جای جوش

6 راه برای خلاص شدن و از بین بردن جای جوش

آیا هر بار که به چهره خود در آینه نگاه می‌کنید، نگران این هستید که جای جوش‌ها روی صورت‌تان می‌ماند یا از بین می‌رود؟ باقی ماندن جای جوش روی صورت دغدغه تمام افرادی است که پوست مستعد جوش دارند. این افراد همیشه به دنبال محصولاتی هستند که برای از بین بردن جای جوش استفاده می‌شوند. در این مقاله ابتدا با دلایل ایجاد جای جوش آشنا می‌شوید و در ادامه یک پکیج موثر برای رفع جای جوش به شما معرفی می‌شود. تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چرا جوش می‌زنیم؟
  • جای جوش چیست و چرا به وجود می‌آید؟
  • برای از بین بردن جای جوش چه کار کنیم؟
  • راهکارهای از بین بردن جای جوش چیست؟
  • روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع جای جوش و آکنه کدام است؟
  • چگونه روغن ارگانیک خالص تهیه کنیم؟

افراد زیادی دچار عارضه جوش و آکنه هستند. برای رفع جای جوش ابتدا ببینیم که چرا پوست ما جوش می‌زند؟

چرا جوش می‌زنیم؟

یکی از دلایل جوش زدن، چربی بیش از حد پوست است. وقتی منافذ پوست بسته می‌شوند، چربی‌ها و باکتری‌ها در منافذ جمع شده و پوست ملتهب می‌شود. همچنین ممکن است بسیاری از افراد به دلایل ژنتیکی جوش بزنند.

جای جوش چیست و چرا به وجود می‌آید؟

جای جوش به دلیل التهاب آکنه به وجود می‌آید. منافذ آکنه متورم شده و جای آن باقی می‌ماند. بعضی از جوش‌ها کوچک هستند و جای زخم‌های ایجاد شده کم‌عمق هستند. جای این آکنه‌ها به زودی ترمیم می‌شوند. گاهی اوقات محتویات آکنه‌ها به بافت اطراف می‌ریزند و زخم‌های عمیق‌تری ایجاد می‌کنند. بنابراین برای از بین بردن جای آنها لازم است تا از روش‌های درمانی موثرتری استفاده کنید.

برای از بین بردن جای جوش چه کار کنیم؟

  • جوش‌ها را زودتر درمان کنید: اگر پوست مستعد جوش دارید لازم است تا برای جلوگیری از جوش زدن و همچنین برای درمان جوش‌ها کاری انجام دهید. اگر جوش‌ها زیاد روی پوست باقی بمانند اثرات بیشتری بر پوست شما گذاشته و دیرتر درمان می‌شوند.
  • از مرطوب‌کننده استفاده کنید: آبرسانی و مرطوب کردن پوست‌ باعث می‌شود تا لایه‌های پوست زودتر بازسازی شوند. بنابراین اگر پوست شما خشک است، جای جوش‌ها بیشتر روی پوست شما باقی می‌ماند و برای درمان آن لازم است تا زمان و انرژی بیشتری صرف کنید. همیشه از یک مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید و در طول روز آن را تجدید کنید.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید: نور مستقیم خورشید اثر مخربی بر پوست می‌گذارد. بنابراین حتما از ضدآفتاب استفاده کنید. اگر در طول روز بیرون از منزل هستید لازم است تا ضدآفتاب خود را چند بار در روز تجدید کنید تا پوست شما از اثرات مضر نور آفتاب در امان بماند. بنابراین کرم ضدآفتاب برای از بین بردن جای جوش بسیار مفید است.
  • جوش‌ها را دستکاری نکنید: به جوش‌های صورت خود دست نزنید. بسیاری از افراد عادت دارند زمانی که جوش می‌زنند، آن را دستکاری می‌کنند. این کار باعث می‌شود محتویات داخل جوش به نقاط دیگر هم سرایت کند. بنابراین تعداد جوش‌ها بیشتر می‌شوند. همچنین اگر جوش‌ها را دستکاری کنید جای آن روی پوست شما باقی می‌ماند و درمان آن بسیار سخت‌تر می‌شود.
  • صورت خود را بشویید: شستشوی صورت تاثیر زیادی بر جوش‌ها دارد. اگر روزی 2 بار صورت خود را بشویید اثرات چربی و تعریق پوست بر روی جوش‌ها باقی نمی‌ماند. زمانی که اثرات تعریق بدن بر روی جوش‌ها بماند، آنها را تیره‌تر کرده و جای جوش‌ها پر رنگ‌تر می‌شوند. بنابراین روزی 2 بار صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید.
از بین بردن جای جوش

راهکارهای از بین بردن جای جوش چیست؟

برای رفع جای جوش می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. در این مقاله راه‌های مفیدی برای رفع جای جوش برایتان گردآوری کردیم. با ما همراه باشید. فراموش نکنید برای حصول نتیجه از درمان‌های گیاهی باید در استفاده از گیاهان تداوم به خرج دهید و حداقل هفته‌ای 2 تا 3 بار از این درمان ها استفاده کنید:

تخم شنبلیله: تخم شنبلیله را با آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس از صافی رد کنید و در شیشه‌ای داخل یخچال نگهداری کنید. روزی 2 تا 3 بار از این محلول به صورت خود و جای جوش بزنید تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب بشویید. از این محلول به مدت 2 تا 3 ماه استفاده کنید.

روغن صندل: روغن صندل را با گلاب مخلوط کرده و روزی 2 بار روی پوست ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه صورت خود را بشویید.

جوش شیرین: جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. سپس روی پوستتان ماساژ دهید و بگذارید برای 1 تا 2 دقیقه روی پوست‌تان بماند. سپس با آب بشویید. برای از بین بردن جای جوش بسیار موثر است.

 روغن ویتامین E  : ابتدا صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوست باز شوند. سپس روغن یک کپسول ویتامین E را خالی کرده و روی صورت‌تان برای چند دقیقه ماساژ دهید.

 آلوئه ورا: می توانید از آلوئه ورا تازه استفاده کنید و یا از پودر آلوئه ورا همراه با آب استفاده کنید. بگذارید برای 15 دقیقه روی پوست‌تان بماند سپس شستشو دهید.

روغن‌های ارگانیک مناسب برای رفع جای جوش و آکنه کدام است؟

یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن جای جوش استفاده از روغن‌های ارگانیک است. در ادامه با چند روغن ارگانیک برای رفع جای جوش آشنا می‌شوید.

روغن تامانو و روغن لیمو سنگی برای رفع جای جوش بسیار موثر هستند. نارین گل این محصول را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. برای خرید این دو محصول، نارین باکس رفع جای جوش را اینجا ببینید.

نارین باکس رفع جای جوش:

این پکیج شامل روغن تامانو و روغن لیموسنگی است. در ادامه با خصوصیات این دو محصول و اثری که بر رفع جای جوش دارند آشنا می‌شوید.

روغن تامانو:

روغن تامانو مقدار زیادی اسید چرب مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک دارد. به همین دلیل این روغن برای از بین بردن جای جوش بسیار موثر است. این اسیدها پوست را نرم و مرطوب می‌کنند و سلول‌های جدید می‌سازند. از طرفی پلی‌ساکارید موجود در این روغن باعث تولید کلاژن می‌شود. وقتی کلاژن زیاد شود خاصیت الاستیکی پوست زیاد شده و پوست خود را بازسازی می‌کند. این روغن نه تنها جای جوش‌ها را از بین می‌برد، برای ترمیم زخم و جای سوختگی نیز بسیار مفید است. معمولا وقتی پوست جوش می‌زند ملتهب شده و بافت بیرونی پوست، صورتی یا قرمز رنگ می‌شود. روغن تامانو ضدالتهاب است و پوست را ضدعفونی می‌کند. تامانو با رفع جای جوش و رفع التهاب‌های پوستی، آن را سالم و شفاف می‌کند و صورت شما درخشان می‌شود.

از بین بردن جای جوش
روغن لیمو سنگی:

این روغن برای روشن کردن پوست و از بین بردن جای جوش و آکنه بی‌نظیر است. زیرا این روغن مقدار زیادی ویتامین C دارد و این ویتامین باعث روشن شدن پوست می‌شود. همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین دلایل جوش صورت، تولید چربی زیاد است. بنابراین می‌توان با کنترل چربی پوست، این عارضه را کنترل کرد. روغن لیمو مقدار بسیار زیادی اسید سیتریک دارد. این روغن چربی پوست را پاک می‌کند و تمامی منافذ پوست را تمیز می‌کند. بنابراین با تمیز شدن منافذ پوست بستر مناسبی برای ایجاد جوش باقی نمی‌ماند.

چگونه روغن ارگانیک خالص تهیه کنیم؟

تشخیص خالص بودن روغن‌های ارگانیک برای افراد کار دشواری است. شما نمی‌توانید با دیدن و بوییدن یک روغن تشخیص دهید که آیا این روغن خالص است یا نه. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا روغن‌های ارگانیک را از جاهای معتبر خریداری کنید. از آنجایی که روغن‌های گیاهی را در برخی مغازه‌ها و عطاری‌ها نیز می‌فروشند، بسیار مهم است که شما به هنگام خرید از معتبر بودن تولید کننده آن مطلع باشید. یکی از مواردی که اعتبار یک برند را تعیین می‌کند گواهینامه‌های بین‌المللی آن است. شرکت نارین گل با تولید روغن‌های ارگانیک خالص و دریافت چند گواهینامه بین‌المللی به شما اطمینان می‌دهد تا روغن‌های  اصل را در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم یکی از عوارض پوستی که برای بیشتر افراد در سنین جوانی پیش می‌آید جوش و آکنه است. این عارضه تقریبا برای همه افراد پیش آمده است. برای بعضی از افراد این عارضه به راحتی درمان شده و جای جوش‌ها باقی نمی‌ماند. اما برای بسیار از افراد هم جای جوش‌ها به علت چربی پوست، دستکاری کردن و خشکی پوست تا مدتها باقی می‌ماند.

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش استفاده از روغن‌های ارگانیک است که در بالا معرفی کردیم. با خرید نارین باکس رفع جای جوش با خیال راحت از این محصول استفاده کنید و مطمئن باشید که نارین گل محصولاتی با کیفیت عالی و خلوص بالا در اختیار شما می‌گذارد. این شرکت با گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی از سابقه درخشانی برخوردار است. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

  

خرید روغن تامانو خالص و ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید