سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
از بین بردن چربی صورت
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
به قلم نارین‌گل
خرید نارین باکس رفع منافذ پوست چرب

موثرترین راهکارهای از بین بردن چربی صورت

گویینت پالترو، بازیگر سرشناس آمریکایی پوستی چرب دارد. او همیشه از محصولات بهداشتی و آرایشی بدون چربی استفاده می‌کند تا بتواند پوست سالمی داشته باشد. همچنین او به این نکته اشاره می‌کند که بازیگران به دلیل موقعیت خاص خود لازم است که برای داشتن پوستی شفاف مراقبت‌های خاصی را انجام دهند. به خصوص که پوست چرب مستعد آکنه و جوش است. برای از بین بردن چربی صورت لازم است با نحوه نگهداری پوست چرب آشنا شوید. اگر شما هم این مشکل را دارید تا انتهای مقاله با ما باشید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • پوست چرب چیست؟
  • پوست چرب چه علایمی دارد؟
  • چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟
  • چرا پوست چرب می‌شود؟
  • برای از بین بردن چربی صورت از چه روغن‌هایی استفاده کنیم؟

پوست چرب چیست؟

پوست هنگاهی چرب می‌شود که غدد پوستی بیش از حد چربی تولید کنند. در نتیجه سطح پوست چرب شده، منافذ پوست مسدود می‌شوند و پوست آکنه می‌زند. عواملی مانند آب و هوا، رژیم غذایی و سن ممکن است این عارضه را تشدید کند. برای از بین بردن چربی صورت لازم است روتین پوستی مناسبی داشته باشید. در ادامه با هم ببینیم که برای مراقبت از پوست چرب چه کار کنیم.

پوست چرب چه علایمی دارد؟

  • پوست چرب ظاهری براق دارد.
  • منافذ بزرگ و واضح روی پوست دیده می‌شود.
  • پوست ضخیم و زبر است.
  • پوست مستعد آکنه و جوش است.
  • منافذ پوست بسته شده و جوش‌های سرسیاه روی آن دیده می‌شود.

چگونه از پوست چرب مراقبت کنیم؟

  • برای از بین بردن چربی صورت آن را صبح، شب و بعد از ورزش بشویید و از صابون ملایم و آب گرم استفاده کنید.
  • آبرسانی پوست چرب بسیار مهم است. لازم است که از مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب استفاده کنید. اگر چه پوست شما چرب است ولی لازم است که حتما از مرطوب‌کننده برای آ‌برسانی به پوست خود استفاده کنید.
  • برای رفع چربی صورت از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب پوست چرب استفاده کنید. این محصولات منافذ پوست را نمی‌بندند و موجب آکنه نمی‌شوند.
  • از ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب از آسیب‌های پوستی که باعث چین و چروک و لکه‌های پوستی می‌شوند جلوگیری می‌کند.
  • قبل از خواب مواد آرایشی را از پوست صورت خود پاک کنید.
  • از حوله نرم استفاده کنید زیرا بافت خشن باعث تحریک غدد پوستی شده و چربی بیشتری تولید می‌کنند.
  • برای از بین بردن چربی صورت خود از روغن‌های ارگانیک استفاده کنید. بر خلاف باور عموم مردم، کسانی که پوست چرب دارند هم می‌توانند از روغن‌ استفاده کنند. لازم است که روغن سبک باشد و به سرعت جذب پوست شود.

چرا پوست چرب می‌شود؟

غدد چربی در انواع پوست وجود دارند. این غدد روغن‌های طبیعی در پوست تولید می‌کنند که سبوم نام دارد. سبوم به حفظ رطوبت و سلامتی پوست کمک می‌کند. با این حال در پوست بعضی افراد این چربی به مقدار زیاد تولید می‌شود و باعث چربی پوست می‌شود. اگر پوست صورت شما بیش از اندازه براق است و پس از شستشو به سرعت چرب می‌شود، پوست صورت شما چرب است. پوست چرب بیشتر از انواع دیگر پوست‌ها جوش می‌زند. زیرا سبوم با سلول‌های مرده پوست ترکیب شده و منافذ پوست را می‌بندد. علت چربی پوست ژنتیک، محیط و شیوه زندگی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

1- ژنتیک

یکی از عوامل چربی پوست ژنتیک است. اگر والدین شما پوست چرب دارند احتمال اینکه شما هم پوست چرب داشته باشید زیاد است.

2- سن

پوست با افزایش سن سبوم کمتری تولید می‌کند. پوست در سنین بالا، پروتئین‌هایی مانند کلاژن را از دست می‌دهد و چربی کمتری تولید می‌کنند. به همین دلیل در سن بالا پوست خشک می‌شود و چین و چروک آن به دلیل کمبود کلاژن و سبوم بیشتر می‌شود. یکی از فواید پوست چرب این است که اثرات پیری و چین و چروک در آن کمتر دیده می‌شود.

3- آب و هوا

زندگی در آب و هوای گرم و مرطوب باعث چربی پوست صورت می‌شود. همچنین پوست صورت افراد در تابستان چرب‌تر از پاییز و زمستان است. برای از بین بردن چربی صورت در ماه‌های گرم سال پوست صورت را بیشتر بشویید و از مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید.

4- منافذ پوست

گاهی اوقات منافذ پوست به دلیل سن، تغییرات وزن و اثر آکنه‌های قبلی بزرگ می‌شوند. این منافذ، چربی بیشتری تولید می‌کنند. برای از بین بردن چربی پوست باید این منافذ را تمیز نگه داشت. همچنین برای درمان این منافذ به شما پیشنهاد می‌کنیم از پکیج رفع منافذ باز پوست نارین گل استفاده کنید.

پکیج رفع منافذ باز پوست نارین گل را اینجا ببینید.

5- استفاده از محصولات پوستی نامناسب

بسیاری ازمواد آرایشی و بهداشتی مناسب پوست چرب نیستند. بنابراین با استفاده اشتباه از این محصولات پوست چربی بیشتری تولید می‌کند. به طور مثال استفاده از کرم‌های سنگین پوستی مقدار چربی پوست را بیشتر می‌کند. برای درمان پوست چرب لازم است از محصولات مناسب این نوع پوست استفاده کنید.

6- شستن بیش از حد پوست صورت

اگر پوست خود را بیش از اندازه بشویید و یا به مقدار زیاد از لایه‌بردارها استفاده کنید پوست شما چرب‌تر می‌شود. زیرا پوست مقدار زیادی چربی از دست می‌دهد و برای جبران آن مقدار بیشتری چربی تولید می‌کند. برای از بین بردن چربی صورت کافی است تنها دو بار در روز صورت خود را بشویید.

7- استفاده نکردن از مرطوب‌کننده

یک اشتباه رایج این است که افراد فکر می‌کنند استفاده از مرطوب‌کننده چربی پوست را زیاد می‌کند. این افراد با استفاده نکردن از مرطوب‌کننده آسیب بیشتری به پوست خود می‌زنند. حتما از مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب استفاده کنید.

از بین بردن چربی صورت

همانطور که گفتیم یکی از راه‌های بسیار مفید برای رفع چربی پوست استفاده از روغن‌های ارگانیک است. در ادامه با چند روغن مناسب برای پوست‌های چرب آشنا می‌شویم. همچنین اگر به دنبال محصولی هستید و نیاز به مشاوره دارید با استفاده از این تست می‌توانید به راحتی محصول مورد نظرتان را پیدا کنید.

برای انجام تست پوست صورت نارین گل اینجا کلیک کنید.

برای از بین بردن چربی صورت از چه روغن‌هایی استفاده کنیم؟

روغن درخت چای خواص ضدعفونی‌کننده دارد و با چربی زیاد پوست مبارزه می‌کند. تحقیقاتی که در سال 2016 انجام شد نشان داد چربی پوست کسانی که طی 30 روز از این روغن در روتین پوستی خود استفاده کرده بودند به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. این روغن برای از بین بردن چربی صورت توصیه می‌شود زیرا این روغن هم از تولید سبوم اضافه پوست جلوگیری می‌کند و هم منافذ پوست را می‌بندد تا مانع جمع شدن چربی درون آنها و ایجاد آکنه و جوش شود. روغن درخت چای ضدباکتری و ضد التهاب است و قرمزی و خارش پوست مستعد آکنه و جوش را کاهش می‌دهد. استفاده منظم از این روغن برای درمان آکنه بسیار مفید است. همچنین این روغن باکتری‌ها را از بین می‌برد و چربی پوست را کم می‌کند. در نتیجه آکنه و جوش را درمان می‌کند. روغن درخت چای به آبرسانی پوست نیز کمک می‌کند.

خرید روغن درخت چای

روغن هسته هندوانه مقدار زیادی اسید لینولئیک دارد. اسیدهای چرب ضروری امگا 6 آن برای استفاده از پوست بسیار مفید است. این روغن برای انواع پوست و به خصوص پوست چرب استفاده می‌شود، زیرا بسیار سبک است و سریع جذب پوست شده و منافذ آن را نمی‌بندد. روغن ارگانیک هندوانه پوست را مرطوب می‌کند و از تجمع مواد زاید و چربی‌ درون منافذ پوست جلوگیری می‌کند، بنابراین محصولی بسیار مفید برای رفع جوش و آکنه است.

خرید روغن هسته هندوانه

روغن یلنگ‌یلنگ چربی پوست را تنظیم می‌کند. این روغن هم برای پوست‌های خشک و هم برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود. همچنین این روغن میزان رطوبت پوست را نیز کنترل می‌کند و با آبرسانی پوست به سلامت و شادابی آن کمک می‌کند. یلنگ‌یلنگ خاصیت ضدعفونی و ضدالتهابی دارد و لکه و جوش را هم درمان می‌کند. این روغن علاوه بر اینکه برای از بین بردن چربی صورت استفاده می‌شود می‌تواند آکنه و لک‌ها را نیز از بین ببرد زیرا این روغن خاصیت ضدقارچی دارد. یلنگ‌یلنگ در محصولات مراقب پوستی مناسب برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود و خاصیت ضدالتهابی آن برای درمان جوش بسیار مورد توجه است.

خرید روغن یلنگ‌ یلنگ

روغن مریم گلی باکتری‌های پوست را پاک‌سازی می‌کند. همچنین خاصیت ارتجاعی آن را بیشتر می‌کند. این روغن سبوم پوست را کنترل می‌کند و از تولید چربی زیاد جلوگیری می‌کند. این روغن نه تنها برای از بین بردن چربی صورت مناسب است بلکه با درمان چربی پوست، آکنه و جوش را هم از بین می‌برد. همچنین این روغن التهاب منافذ پوستی را کم کرده و سطح پوست را صاف و شفاف می‌کند.

خرید روغن مریم گلی

سخن پایانی

بسیاری از افراد پوست چرب دارند و معمولا پوست آنها مستعد آکنه است. چربی پوست به دلایل مختلفی از جمله سن و عادت‌های غلط مراقبت از پوست به وجود می‌آید. بنابراین لازم است که برای کنترل چربی پوست از محصولاتی که مناسب پوست چرب هستند استفاده کنید. چربی بیش از حد پوست باعث می‌شود که منافذ آن بازتر شده و باکتری‌های بیشتری را در خود نگه دارد. بنابراین پوست جوش می‌زند. برای از بین بردن چربی صورت علاوه بر مراقبت‌های روزانه و شستشوی منظم به شما چند روغن ارگانیک را معرفی می‌کنیم که تا با استفاده از آنها میزان چربی و رطوبت پوست صورت شما تنظیم شود و آکنه و لک‌ها از صورت پاک شوند.

با مصرف این روغن‌ها در نهایت پوستی سالم و شاداب خواهید داشت. روغن درخت چای، روغن هسته هندوانه، روغن یلنگ‌یلنگ و روغن مریم گلی با بالاترین کیفیت و درجه خلوص بالا در نارین گل تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن درخت‌ چای ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

علت ریزش مو

علت ریزش مو وهر آنچه باید درباره آن بدانید

همه ما دوست داریم موهایی پرپشت و زیبا داشته باشیم و در راستای رسیدن به این هدف کارهای متنوعی انجام می‌دهیم. از جمله مصرف مواد مغذی برای سلامت و زیبایی موها، مصرف داروهای مکمل، استفاده از ماسک‌های مو و محصولات مراقبتی و مواردی از این دست. مشکل زمانی پیش می‌آید که ریزش موها به طور غیرمعمول اتفاق می‌افتد و علت ریزش مو به یک علامت سوال تبدیل می‌شود. سبک زندگی، وراثت و ابتلا به برخی از بیماری‌ها، عوامل مهم و تأثیرگذار بر وضعیت موها به شمار می‌روند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید