سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
منافذ باز پوست صورت
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

شاید برای شما هم پیش آمده که در آینه به پوست صورت خود نگاه کنید و متوجه شوید که منافذ بزرگی روی پوست شما ایجاد شده‌اند. به خصوص اگر پوست چربی دارید این منافذ ممکن است روی بینی، اطراف گونه و روی پیشانی شما باشند و به راحتی دیده شوند. این منافذ به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. روغن‌های ارگانیک برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بسیار مفید هستند. بر خلاف باور عموم همه انواع پوست‌ها ( چرب، خشک و مختلط) می‌توانند از روغن‌های ارگانیک استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که پوست‌های چرب لازم است از روغن‌های سبکی استفاده کنند که به سرعت جذب پوست می‌شوند.  

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • منظور از منافذ باز پوست صورت چیست؟
  • چرا منافذ پوست صورت بزرگ می‌شوند؟
  • برای درمان منافذ باز پوست صورت چه کاری انجام دهیم؟
  • برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت از چه روغن‌هایی استفاده کنیم؟

منظور از منافذ باز پوست صورت چیست؟

فولیکول‌های مو در منافذ پوست قرار دارند. غدد چربی پوست شما، سبوم یا روغنی که توسط پوست تولید می‌شود را می‌سازد. اگر با دقت به سطح پوست نگاه کنید می‌توانید این منافذ را به راحتی ببینید. فرقی نمی‌کند که پوست شما خشک و یا چرب باشد. این منافذ همیشه باز هستند زیرا باید روغن و فولیکول مو را به سطح پوست برسانند. پوست همه افراد به جز در کف پا و کف دست این منافذ را دارد. یکی از نقاطی که معمولا بیشتر افراد متوجه بزرگ شدن و یا مسدود شدن منافذ پوست در آن می‌شوند بینی است. معمولا کسانی که جوش و آکنه دارند بیشتر از سایر افراد متوجه این منافذ پوستی می‌شوند.

با درمان قطعی منافذ باز پوست صورت جوش و آکنه هم درمان می‌شود. هنگاهی که منافذ پوستی کوچک هستند نور بیشتری از پوست منعکس می‌شود، بنابراین پوست شما جوان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد. اما اگر این منافذ بزرگ باشند روغنی که پوست تولید می‌کند در این منافذ جمع شده، اکسید می‌شود و پوست را تیره‌تر می‌کند. نوع پوست، ژنتیک و سن تاثیر مستقیمی بر اندازه این منافذ دارند.

چرا منافذ پوست صورت بزرگ می‌شوند؟

پوست همه افراد دارای منافذ بسیاری است ولی این منافذ در بعضی افراد بیشتر از دیگران دیده می‌شود. به خصوص در پوست اطراف بینی، گونه‌ها و بخش‌هایی از پیشانی این منافذ معمولا بیشتر دیده می‌شوند. منافذ پوست صورت به دلایل زیادی بزرگ می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبوم یا چربی بالای سطح پوست: دلیل اصلی بزرگ شدن منافذ پوست تولید بیش از حد چربی در پوست است. غدد چربی در همه منافذ وجود دارند و وظیفه مرطوب کردن پوست را بر عهده دارند ولی اگر بیش از اندازه طبیعی چربی تولید کنند باعث می‌شوند که منافذ پوست بزرگ شوند. برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت لازم است مقدار چربی پوست کنترل شود.
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست: پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و منافذ آن از هم باز می‌شود. در نتیجه پوست شل می‌شود.
  • فولیکول‌های ضخیم مو: هر تار مو یک فولیکول دارد که زیر منفذ پوست قرار گرفته است. وقتی فولیکول‌های مو باز می‌شوند این منافذ بزرگ‌تر می‌شوند.
  • وراثت : اگر پوست پدر یا مادر شما چرب است و منافذ بزرگی دارد به احتمال زیاد پوست شما نیز این خاصیت را دارد.
  • کاهش تولید کلاژن: با بالا رفتن سن میزان کلاژن پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه منافذ پوست از هم باز شده و در سطح پوست دیده می‌شوند. برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت لازم است میزان کلاژن پوست کافی باشد.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن زیاد در نور آفتاب باعث می‌شود که میزان کلاژن پوست کم شود. از طرفی پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. در نتیجه چین و چروک پوست زیاد می‌شود و منافذ آن بازتر می‌شوند.

برای درمان منافذ باز پوست صورت چه کاری انجام دهیم؟

  • از روغن‌های ارگانیک مناسب برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده کنید. بر خلاف باور عموم مردم، کسانی که پوست چرب دارند هم می‌توانند از روغن‌های ارگانیک استفاده کنند. تنها لازم است که از روغن مناسب برای پوست چرب استفاده کنند. روغنی که سبک باشد، سریع جذب پوست شود و اثری از چربی بر روی سطح پوست باقی نگذارد برای پوست چرب مناسب و مفید است.
  • پوست صورت را تنها دو بار در روز بشویید. شستشوی بیش از حد پوست صورت باعث می‌شود پوست خشک شود. در نتیجه غدد چربی برای جبران این خشکی، روغن بیشتری تولید می‌کنند. بنابراین پوست چرب شده و منافذ آن باز می‌شوند. از شستشوی زیاد پوست صورت بپرهیزید و پس از شستشو به آرامی آن را خشک کنید.
  • هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. ضدآفتاب باعث می‌شود که کلاژن پوست حفظ شود و منافذ پوست کوچک شوند.
  • دو بار در روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید. آبرسانی به سطح پوست باعث نرم شدن پوست و کوچک شدن منافذ آن می‌شود.

برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت از چه روغن‌هایی استفاده کنیم؟

یکی از موثرترین راه‌های درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده از روغن‌های ارگانیک است. این روغن‌ها کاملا سبک هستند و جذب سریعی دارند. روغن‌های سبک برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه و جوش مناسب هستند و منافذ باز پوست صورت را کوچک می‌کنند. شرکت نارین گل برای رفع منافذ باز پوست صورت علاوه بر پکیج رفع منافذ باز پوست،روغن هسته انگور و روغن هسته انار را به شما توصیه می‌کند. این محصولات با بالاترین کیفیت و درجه خلوص در شرکت نارین گل تولید می‌شوند و سلامتی را به پوست صورت شما باز می‌گردانند.

منافذ باز پوست صورت

پکیج رفع منافذ باز پوست:

این پکیج شامل روغن لوندر، روغن هسته انگور و خاک رس سبز است.

روغن لوندر میزان چربی پوست صورت را کنترل کرده و منافذ باز پوست را کوچک می‌کند. لوندر یکی از قوی‌ترین روغن‌های تقویت پوست است و سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند. به علاوه لوندر باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و التهاب جوش و آکنه را کم می‌کند. این روغن برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده می‌شود.

خرید روغن لوندر

روغن هسته انگور یک روغن سبک است و اسیدهای چرب امگا 6 و اسید لینولئیک موجود در آن منافذ پوست را کوچک می‌کند. این روغن برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده می‌شود و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان این روغن از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند. این روغن سرشار از ویتامین ‌E، اسیدهای چرب و ترکیبات فنولیک است و علاوه بر کوچک کردن منافذ پوست، جای آکنه و جوش‌های قبلی را هم از بین می‌برد.

خرید روغن هسته انگور

یک ماده بسیار موثر برای بستن منافذ باز پوست است. این ماده ناخالصی‌ها و سلول‌های مرده پوست را پاک می‌کند و چربی پوست را متعادل می‌کند. این محصول برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه مناسب است. خاک رس سبز روغن اضافی را از لایه‌های پوست جذب کرده و لایه‌های عمیق پوست را پاکسازی می‌کند. خاک رس با پاکسازی عمیق پوست باعث کوچک شدن منافذ آن شده و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. این محصول برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت بسیار موثر است. خاک رس سبز از شل شدن پوست جلوگیری کرده و با سفت شدن لایه‌های آن به کوچک شدن منافذ کمک می‌کند.

پکیج رفع منافذ باز پوست نارین گل را اینجا ببینید.

روغن هسته انار پوست را نرم می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد. این روغن منافذ باز پوست را کوچک می‌کند و برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت استفاده می‌شود. این روغن از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین تاثیر بسیار زیادی بر منافذ باز پوست دارد. این روغن کلاژن‌ساز است و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. روغن انار بسیار سبک است و سریع جذب پوست می‌شود، بنابراین برای پوست چرب مناسب است.

خرید روغن هسته انار

سخن پایانی

سطح پوست ما از منافذ بسیاری تشکیل شده است. فولیکول‌های مو در این منافذ قرار دارند و موها از طریق این فولیکول‌ها رشد می‌کنند. همچنین غدد چربی در زیر این منافذ هستند. این منافذ در پوست بعضی افراد بزرگ می‌شوند و به راحتی دیده می‌شوند. عوامل مختلفی مانند وراثت، چربی بیش از حد پوست، افزایش سن و کمبود کلاژن علت بزرگ شدن این منافذ هستند. این منافذ به خصوص روی بینی و در اطراف آن و همچنین روی گونه و جلوی پیشانی بزرگ می‌شوند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان منافذ باز پوست از روغن‌های ارگانیک نارین گل استفاده کنید. پکیج رفع منافذ باز پوست شامل روغن لوندر، روغن هسته انگور و خاک رس سبز است و برای درمان قطعی منافذ باز پوست صورت به شما توصیه می‌کنیم. همچنین روغن هسته انار نیز برای درمان این مشکل بسیار مفید است.

این محصولات از شل شدن سلول‌های پوست جلوگیری کرده و منافذ را کوچک می‌کند. این محصولات با بالاترین کیفیت و درجه خلوص بالا در نارین گل تولید می‌شوند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن هسته انگور ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

خواص روغن لیمو سنگی

آشنایی با خواص روغن لیمو سنگی برای پوست

معمولا کسانی که پوست تیره و پر از لک دارند، از محصولاتی استفاده می‌کنند که بر روی آنها نام روغن لیمو نوشته شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم تا به جای استفاده از محصولات آرایشی، به طور مستقیم از این روغن برای رفع تیرگی و لک صورت خود استفاده کنید. از خواص روغن لیمو سنگی می‌توانیم به رفع جوش‌های صورت و پاک‌سازی پوست اشاره کنیم. در این مقاله به بررسی فواید این روغن برای پوست می‌پردازیم و در انتهای مقاله، برند نارین گل را برای خریدی مطمئن به شما معرفی می‌کنیم.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید