سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
فواید روغن لوندر
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن لوندر فرانسوی ارگانیک

از فواید روغن لوندر چه می دانید؟

روغن لوندر یک روغن ارگانیک است که برای بسیاری از افراد کاملا آشناست. به خصوص از رایحه این روغن در صنعت عطرسازی و آروماتراپی زیاد استفاده می‌شود. یکی از فواید روغن لوندر که کاربرد بسیار زیادی دارد کوچک کردن منافذ باز پوست است. به همین دلیل در بسیاری از محصولات آرایشی و نگهداری از پوست این روغن ارگانیک دیده می‌شود. در این مقاله به بررسی بیشتر این فواید می‌پردازیم:

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • روغن لوندر چیست و چگونه تهیه می‌شود؟
  • چرا روغن لوندر برای پوست و مو مفید است؟
  • فواید روغن لوندر برای پوست چیست؟
  • فواید روغن لوندر برای مو چیست؟
  • روغن لوندر را چگونه بر روی پوست استفاده کنیم؟
  • خواص آروماتراپی روغن لوندر چیست؟
  • روغن لوندر خالص را از کجا تهیه کنیم؟

روغن لوندر چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

پیش از آنکه با فواید روغن لوندر آشنا شوید لازم است از پیشینه آن بیشتر بدانید. روغن لوندر یا اسطوخودوس از یک گونه گیاه لوندر به دست می‌آید که از خانواده نعناع است. این گیاه بومی نواحی مدیترانه است و قرن هاست که به دلیل خواص دارویی مفیدش مورد استفاده قرار می گیرد. مصری‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها از روغن لوندر استفاده می‌کردند. همچنین رومی‌ها برای خوشبو کردن محیط زندگی و دفع حشرات از این گیاه استفاده می‌کردند. در تمام دوران قرون وسطی و دوران رنسانس نیز از این روغن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شده است.

در قرن هیجده و نوزده این روغن به رسمیت شناخته شد و به مقدار انبوه در اروپا کاشته شد. از آن زمان بیشتر به دلیل خاصیت ضدمیکروبی این روغن از آن استفاده می‌کنند. اسانس لوندر را به طور مستقیم از گل‌های گیاه لوندر استخراج می‌کنند. برای تولید تنها یک کیلو روغن لوندر حدود 250 کیلو گل لوندر لازم است. بنابراین قیمت روغن لوندر اصل و باکیفیت نسبت به نوع ناخالص آن بیشتر است. پس یک راه تشخیص روغن اصل قیمت آن است.  

چرا روغن لوندر برای پوست و مو مفید است؟

همان‌طور که گفتیم روغن لوندر از گذشته‌های دور برای پوست و مو مفید بوده است. حال این سوال پیش می‌آید که چرا این روغن تا این اندازه مفید است؟ مهم‌ترین دلیل این است که این روغن ضدباکتری است. یعنی تمامی باکتری‌های پوست را از بین می‌برد و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. از طرفی این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. پس برای درمان جوش هم مفید است. همچنین این روغن مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد و ویتامین‌های A و C، کلسیم، منیزیم و آهن به مقدار زیاد در آن موجود است. بنابراین روغن لوندر پوست را جوان می‌کند، اثرات پیری را از بین می‌برد، از پوست و مو محافظت می‌کند و آنها را بازسازی می‌کند. در ادامه مقاله با فواید این روغن بیشتر آشنا می‌شوید.

فواید روغن لوندر

فواید روغن لوندر برای پوست چیست؟

رفع جوش و آکنه

بیشتر افرادی که جوش می‌زنند پوست چربی دارند و نگران استفاده از روغن‌ها برای درمان آن هستند. روغن لوندر یک روغن مناسب برای درمان جوش بر روی پوست‌‌های چرب است. روغن لوندر یک ضدباکتری قوی است. این روغن با پاک‌سازی پوست، چربی و باکتری‌ها را از بین می‌برد. لوندر بسیار سبک است. بنابراین برای پوست‌های چرب به راحتی قابل استفاده است. زیرا این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد و پوست را چرب نمی‌کند. لوندر این خاصیت را دارد که چربی پوست را متعادل می‌کند. یعنی اگر پوست چربی دارید این روغن میزان چربی پوست شما را کنترل می‌کند.

خرید روغن لوندر ارگانیک

رفع چین و چروک

از فواید روغن لوندر رفع چین و چروک پوست است. با بالا رفتن سن و یا قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، پوست به مرور زمان چروک می‌شود. وقتی سن افراد بالا می‌رود رادیکال‌های آزاد پوست زیاد می‌شود. بنابراین پوست شما کلاژن کمتری تولید می‌کند. با کم شدن کلاژن، پوست پیر می‌شود. از خواص روغن لوندر این است که با پیری پوست مبارزه می‌کند و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. لوندر چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ روغن لوندر مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و پوست کلاژن بیشتری تولید می‌کند. بنابراین لوندر یک روغن بی‌نظیر برای رفع چین و چروک‌های پوست است.

رفع اگزما و خارش

روغن لوندر یک روغن ضد قارچ و ضد التهاب است. معمولا اگزما با خارش و سوزش همراه است. روغن لوندر علائم اگزما را درمان می‌کند و خارش و التهاب آن را از بین می‌برد. اگر پوست شما حساسیت و خارش دارد کافی است که به طور منظم از این روغن برای رفع التهاب آن استفاده کنید.

پاک‌سازی پوست

روغن لوندر برای پاک‌سازی پوست عالی است. این روغن ضد باکتری و ضد قارچ است و تمامی منافذ پوست را پاک می‌کند. با استفاده از این روغن پوست شما دیگر مستعد اگزما و جوش نخواهد بود. بنابراین اگر این روغن را به طور منظم استفاده کنید پوست شما از هر گونه باکتری دور می‌ماند. پاک‌سازی پوست به شما کمک می‌کند تا پوست شما آمادگی بیشتری برای درمان داشته باشد و اثر روغن‌ها بر روی آن بیشتر شود. به طور مثال اگر پوست شما پاک‌سازی شده باشد، رطوبت بیشتری را جذب می‌کند و یا روغن‌های جوان‌کننده پوست اثر بیشتری بر روی چین و چروک‌ها می‌گذارند.

کوچک کردن منافذ باز پوست

یکی دیگر از فواید روغن لوندر کوچک کردن منافذ است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بر روی پوست‌تان منافذ بزرگی ایجاد شده است. معمولا وقتی پوست شما چرب است این منافذ بسته می‌شوند. بنابراین پوست نمی‌تواند تنفس کند و برای جبران آن، منافذ بزرگ می‌شوند. پس وقتی به پوست خود نگاه می‌کنید حفره‌هایی را می‌بینید که بزرگتر از اندازه عادی هستند. روغن لوندر سرشار از آنتی‌باکتریال است. لوندر پوست شما را عمیقا پاک‌سازی کرده و همه چربی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد. بنابراین منافذ باز پوست کوچک می‌شوند و به اندازه طبیعی خود برمیگردند.

فواید روغن لوندر برای مو چیست؟

نرم‌کننده:

از خواص روغن لوندر این است که موها را آب‌رسانی کرده و آنها را نرم می‌کند. رطوبت رسانی به موها باعث می‌شود خشکی موها از بین برود و موها مانند ابریشم نرم شوند. بنابراین با استفاده منظم از این روغن می‌توانید موهایی نرم داشته باشید. به خصوص اگر موهای شما وز و یا رنگ‌شده است این روغن برای شما بسیار مناسب است.

فواید روغن لوندر

ضد شوره:

روغن لوندر میزان چربی پوست کف سر را متعادل می‌کند. بنابراین اگر پوست کف سر زیادی خشک و یا زیادی چرب نباشد شوره ایجاد نمی‌شود. همچنین این روغن ضد قارچ و ضد باکتری است و علت اصلی شوره را به راحتی درمان می‌کند.

ضد ریزش:

روغن لوندر فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. از طرفی جریان خون در پوست را بیشتر کرده و با اکسیژن‌رسانی بیشتر به ریشه موها آنها را قوی می‌کند. اگر فولیکول‌ها تقویت شوند ریزش مو کم شده و به مرور درمان می‌شود. همچنین با تقویت پوست سر، موهای جدیدی رشد می‌کنند و حجم موها زیاد می‌شود.

تقویت‌کننده:

از دیگر فواید روغن لوندر تقویت کردن مو است. روغن لوندر با افزایش جریان خون، باعث تقویت موها می‌شود. لوندر تارهای مو را ضخیم می‌کند و از شکسته شدن آنها جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر تارهای موی شما نازک شده و یا به راحتی می‌شکند با استفاده از روغن لوندر می‌توانید این مشکل را حل کنید.

روغن لوندر را چگونه بر روی پوست استفاده کنیم؟

در این بخش با نحوه استفاده از لوندر آشنا می‌شوید. همان‌طور که گفتیم روغن لوندر یک روغن اسانسی است و برای استفاده از آن لازم است تا آن را با مقداری روغن حامل ترکیب کنید. 10 قطره روغن لوندر را با 3 قاشق غذاخوری روغن دانه پاپایا مخلوط کنید. هر شب 2 تا 4 قطره از این ترکیب را به پوست خود زده و آن را ماساژ دهید. اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان بماند. سپس آن را شسته و مقداری مرطوب‌کننده بر روی پوست خود بزنید. اگر می‌خواهید از منزل خارج شوید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص آروماتراپی روغن لوندر چیست؟

روغن لوندر به دلیل داشتن رایحه گلی و شیرین آن بسیار معروف است. این روغن برای رفع استرس، اضطراب و افزایش تمرکز استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید این روغن را با روغن بادام شیرین مخلوط کنید و برای ماساژ روی بدن استفاده کنید. استفاده از این روغن در زمان یوگا و مدیتیشن نیز توصیه می‌شود. این روغن بر روی چاکرای قلب اثر گذاشته و این چاکرا را فعال می‌کند. برای استفاده از خواص آروماتراپی این روغن می‌توانید چند قطره از آن را در دستگاه دیفیوزر ریخته و از رایحه آن در خانه و محل کار استفاده کنید. یک روش دیگر استفاده از آن این است که چند قطره از آن را با آب مخلوط کرده و در هوا اسپری کنید.

روغن لوندر خالص را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه روغن لوندر حتما به برندهایی مراجعه کنید که این روغن را با کیفیت بالایی تولید می‌کنند. زیرا استفاده از روغن بی‌کیفیت که اصل نباشد حتما به سلامتی شما آسیب می‌زند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای خرید روغن لوندر خالص به نارین گل مراجعه کنید. این برند با دریافت چند گواهینامه بین‌المللی محصولاتی با کیفیت بالا زیر نظر شرکت موکشا تولید می‌کند و شما می‌توانید از کیفیت آن کاملا مطمئن باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با  فواید روغن لوندر آشنا شدیم. این روغن علاوه بر اینکه برای پوست و مو مفید است، خواص آروماتراپی قابل توجهی نیز دارد. برای استفاده از این روغن حتما آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید و طبق دستور از آن استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از برند نارین گل خرید کنید. زیرا این شرکت با دقت بسیار محصولاتی تولید می‌کند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و اثر مثبتی بر بدن می‌گذارند. تمامی محصولات این شرکت قابل بازیافت هستند و تست حیوانی ندارند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارند.

خرید روغن لوندر ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

درمان اگزما

معرفی بهترین روغن‌ها برای درمان اگزما

اگزما یک مشکل پوستی مزمن است که تاثیر بسیاری بر روی کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. این بیماری باعث تحریک و التهاب پوست می‌شود، که به طور معمول با خارش، قرمزی و ترشحات پوستی همراه است. برای درمان اگزما معمولاً از محصولات مراقبتی ضد التهاب و داروهای ضد حساسیت استفاده می‌شود. همچنین مراقبت‌های پوستی مناسب و اجتناب از عوامل تحریک‌کننده مانند استرس، آلرژن‌ها و تغذیه نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید