سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
جوانسازی پوست
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن هسته هلو خالص و ارگانیک

جوانسازی پوست با روغن های ارگانیگ

بیشتر هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌ها برای جوانسازی پوست خود از روغن‌های ارگانیک استفاده می‌کنند. سوفیا ورگارا، مگی گلنهال و کیت والش در اکانت اینستاگرام خود گفته‌اند که با استفاده از روغن‌های ضد چروکی که ویتامین A و C دارند از خشکی پوست جلوگیری کرده و با کلاژن‌سازی، پوست آنها جوان شده است. اگر شما هم پوستی صاف و جوان می‌خواهید تا انتهای مقاله با ما باشید تا با این روغن‌های ارگانیک آشنا شوید.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • چرا پوست چروک می‌شود؟
  • از چه سنی پوست چروک می‌شود و علایم آن چیست؟
  • راه‌های جوانسازی پوست چیست؟
  • روغن‌های ارگانیک مناسب برای جوانسازی پوست کدامند؟

چرا پوست چروک می‌شود؟

پوست از دولایه بسیار مهم تشکیل شده است. اپیدرم لایه بیرونی پوست است که از ما در برابر آسیب‌های محیطی مانند باکتری‌ها و اشعه خورشید محافظت می‌کند. لایه داخلی پوست یا درم، از کلاژن و پروتیین‌ها تشکیل شده و استحکام پوست و خاصیت ارتجاعی آن را تنظیم می‌کند. با افزایش سن پروتیین‌های لایه داخلی یا درم پیوند خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند یکپارچگی خود را حفظ کنند. بنابراین پوست چروک شده و اگر به موقع درمان نشود چین و چروک‌ها عمیق‌تر می‌شوند. برای جوانسازی پوست لازم است که پروتیین‌های لایه داخلی تقویت شده و پیوند محکمی با یکدیگر داشته باشند.

از چه سنی پوست چروک می‌شود و علایم آن چیست؟

چین و چروک صورت در سنین مختلف برای افراد به وجود می‌آید. عوامل مختلفی در ایجاد چروک‌های صورت دخیل هستند که موجب می‌شوند برخی افراد در سنین پایین‌تر دچار پیری زودرس شوند. عواملی مانند استرس، عدم تحرک، سیگار کشیدن و تغذیه بر سلامتی پوست تاثیر می‌گذارند. چین و چروک‌ها و علایم پیری صورت برای بعضی از افراد از سنین پایین و حتی از دهه 20 شروع می‌شود. به این دلیل که بسیاری از آسیب‌های پوستی از کودکی آغاز شده و در طول سال‌ها ادامه دارند. بنابراین لازم است که از زمانی که جوان هستید با یک رژیم غذایی مفید و یک روتین پوستی مناسب این علایم را کنترل کنید و از پیری زودرس جلوگیری کنید. به طور کلی اولین نشانه‌های چین و چروک در صورت و دست افراد به وجود می‌آیند.

جوانسازی پوست

برای جوانسازی پوست دست و صورت لازم است ویتامین‌های مورد نیاز در لایه‌های پوست تامین شوند. در ادامه مطلب به شایع‌ترین این علایم اشاره می‌کنیم:

  • خطوط روی پیشانی: برای بسیاری از افراد خطوط روی پیشانی از اولین نشانه‌های شروع چین و چروک است.
  • خطوط دور چشم: که به آن خطوط پای کلاغ هم گفته می‌شود و در گوشه خارجی چشم ایجاد می‌شود.
  • خطوط اطراف دهان: معمولا با چروک خط لبخند شروع شده و تا چانه ادامه پیدا می‌کند.
  • افتادن و شل شدن پوست: با شل شدن پوست زیر چانه شروع می‌شود و در گونه و پلک فرد هم دیده می‌شود.

راه‌های جوانسازی پوست چیست؟

متخصصان پوست توصیه‌های مختلفی برای جوانسازی پوست دارند که مهم‌ترین آنها را در ادامه می‌خوانیم:

  • میوه و سبزیجات تازه بخورید: میوه و سبزیجات تازه به خصوص سبزی‌هایی که برگ سبز تیره دارند (مثل اسفناج) در جوانسازی پوست بسیار موثر هستند.
  • از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های ارگانیک برای آبرسانی لایه‌های پوست استفاده کنید: مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌ها علاوه بر آبرسانی اعماق پوست، یک لایه چربی بر روی سلول‌های پوست می‌سازند تا مانند یک سد از خشک شدن آن جلوگیری کنند.
  • ضد آفتاب بزنید: اشعه ماورای خورشید و تاثیر UV آن بر پوست از مهم‌ترین دلایل پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک است. روزانه از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • به اندازه کافی بخوابید: برای جوان سازی پوست لازم است به اندازه کافی بخوابید. وقتی می‌خوابید بدن شما سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم و بازسازی می‌کند.
  • سیگار نکشید: برای جوانسازی پوست یکی از مهم‌ترین کارها ترک سیگار است. زیرا سیگار کشیدن اکسیژن پوست را کم کرده و آن را پیر و چروکیده می‌کند.
  • مراقبه کنید: استرس روند پیری پوست را سریع‌تر می‌کند. بنابراین با مدیتیشن و مراقبه از اضطراب جسمی و ذهنی دوری کنید. برای آرامش بیشتر هنگام مدیتیشن از محصولات رایحه درمانی نارین گل استفاده کنید.

مقاله چگونه مدیتیشن را شروع کنیم را اینجا بخوانید.

  • ورزش کنید: ورزش موجب می‌شود تا اکسیژن بیشتری به پوست برسد و سلول‌های جدید به وجود بیایند. بنابراین ورزش در رفع چین و چروک پوست و اکسیژن رسانی به آن اهمیت زیادی دارد.
  • آب کافی بنوشید: کم‌آبی پوست را خشک و کدر می‌کند. نوشیدن 8 لیوان آب در روز بافت سلول‌های پوست را جوان و شاداب می‌کند. پوست شما علاوه بر آبرسانی از طریق مرطوب‌کننده‌ها به آبرسانی داخلی نیز نیاز دارد.

روغن‌های ارگانیک مناسب برای جوانسازی پوست کدامند؟

روغن هسته هلو یک آبرسان قوی برای پوست است که رطوبت را به اعماق لایه‌های پوست می‌رساند و پوست را سالم، نرم و لطیف می‌کند. این روغن مقدار زیادی ویتامینE  دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را زیاد می‌کند و از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. مهارت اصلی این روغن جوانسازی پوست است زیرا ویتامین E موجود در این روغن چروک‌های ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برد. ویتامین C موجود در روغن هسته هلو به ساخت سلول‌های جدید پوست کمک کرده و ویتامین A موجود در این روغن از پوست در برابر اشعه UV خورشید محافظت کرده و در نتیجه از پیری پوست جلوگیری می‌کند. منیزیوم، فسفر، آهن و ویتامین B موجود در این محصول از پوست شما در برابر آسیب‌ها محافظت کرده و آن را سالم و شاداب نگه می‌دارد.

خرید وغن هسته هلو

روغن کندر از گذشته‌های دور استفاده می‌شده و مهارت اصلی آن رفع چین و چروک پوست است. از روغن کندر می‌توانید برای جوانسازی پوست در منزل استفاده کنید. کندر یک ضد چروک بسیار قوی است که رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و آنتی‌اکسیدان پوست را زیاد می‌کند. این روغن با اکسیژن رسانی به پوست می‌تواند خاصیت ارتجاعی آن را زیاد کرده و از چین و چروک جلوگیری کند. کندر یک کلاژن ساز قوی است و علاوه بر اینکه از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند، چین و چروک‌های پوستی را هم از بین می‌برد. 

خرید روغن کندر

جوانسازی پوست

این پکیج شامل روغن دانه هویج و روغن هسته انار است و  برای رفع چین و چروک پوست استفاده می‌شود:

پکیج ضد چروک قوی نارین گل را اینجا ببینید.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین عامل چروک شدن پوست خشکی آن است. اگر پوست به موقع آبرسانی شود و میزان چربی موجود در هر دو لایه درم و اپیدرم کافی باشد پوست سالم و شاداب مانده و چروک نمی‌شود. روغن دانه هویج در مرحله اول چربی پوست را تنظیم می‌کند تا مانع خشک شدن آن شود. ویتامین‌های A ،E وC موجود در روغن دانه هویج رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برند و سلول‌های جدید می‌سازند. بنابراین روغن دانه هویج برای جوانسازی پوست یک محصول فوق‌العاده است. از طرفی لایه داخلی پوست یعنی درم با افزایش سن نمی‌تواند کلاژن کافی بسازد اما روغن دانه هویج با کلاژن سازی پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد.

خرید روغن دانه هویج

روغن هسته انار یک محصول قوی برای جوانسازی پوست است. این روغن بسیار سبک است و برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده می‌شود. این روغن خاصیت سم‌زدایی و ترمیم کنندگی دارد و با آبرسانی عمیق پوست از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان بسیار زیاد با رادیکال‌های آزاد پوست مبارزه کرده و خاصیت الاستیکی و ارتجاعی آن را زیاد می‌کند. روغن هسته انار در برابر نور خورشید از پوست محافظت می‌کند و می‌تواند پوستی را که بر اثر نور خورشید آسیب دیده ترمیم کند.

خرید روغن هسته انار

این پکیج شامل روغن هسته هلو و روغن مر است. همانطور که در بالا گفتیم روغن هسته هلو برای جوانسازی پوست فوق‌العاده است. در ادامه با یک روغن ضدچروک دیگر به نام روغن مر آشنا می‌شویم:

پکیج ضدچروک پوست حساس نارین گل را اینجا ببینید.

روغن مر یک روغن جوانساز پوست است که با آبرسانی به لایه‌های درم و اپیدرم از خشکی پوست و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. این روغن اسانسی آنتی‌اکسیدن بالایی دارد و با خواص ضدالتهابی خود پوست را در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند. روغن مر با ساخت کلاژن در لایه عمیق پوست یعنی لایه درم پیوند پروتیین‌ها را قوی و مستحکم کرده و بافتی یکدست ایجاد می‌کند. در نتیجه پوست صاف و شفاف شده و چین و چروک‌های آن از بین می‌رود.

خرید روغن مر

کره شی از دانه‌های روغنی درخت شی گرفته می‌شود. این کره آبرسان عمیق پوست است. ویتامین A و E موجود در آن پوست را جوان و سالم نگه می‌دارد. کره شی سلول‌های پوست را بازسازی می‌کند و خطوط ریز و چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. کره شی کلاژن ساز است و پوست شما را صاف و شفاف می‌کند. همچنین این کره سلول‌های لایه داخلی پوست یعنی درم را سفت می‌کند تا پوست شل نشود. مهارت کره شی جوانسازی پوست است و علاوه بر پیشگیری از چروک شدن، جای چروک‌ها را نیز از بین می‌برد.

سخن پایانی

پوست ما از دو لایه اصلی تشکیل شده است. لایه داخلی آن یا درم وظیفه سفت کردن پوست و یکسان نگه داشتن بافت پروتیین‌ها را بر عهده دارد. با افزایش سن این لایه قادر نیست که کلاژن لازم را برای پوست تولید کند. بنابراین پوست شروع به پیر شدن می‌کند. یکی از راه‌های جوانسازی پوست که کاملا ارگانیک بوده و منشا طبیعی دارد، استفاده از روغن‌های ارگانیک نارین گل است. روغن‌هایی مانند هسته انار، دانه هویج، کندر، مر، شی و هسته هلو چین و چروک‌ها را از بین برده و پوست را جوان می‌کنند. این روغن‌های ارگانیک رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‎برند و کلاژن می‌سازند. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند. همچنین تمام محصولات نارین‌‌ گل قابل بازیافت هستند.

خرید روغن کندر ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید