سفارش هایی که از ۲۵ اسفند به بعد ثبت بشوند، ارسال آنها بعد از تعطیلات خواهد بود

محصولات پوست و مو
محصولات عطرسازی و آروماتراپی
logo سوالی دارید؟
خواص روغن رزماری
تاریخ انتشار ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به قلم نارین‌گل
خرید روغن رزماری خالص ارگانیک

خواص روغن رزماری در درمان ریزش مو

اگر نگران ریزش موهای خود هستید جالب است که بدانید ریزش مو به راحتی درمان می‌شود. یک راه بسیار موثر در درمان ریزش مو استفاده از روغن‌های ارگانیک است. در این مقاله با خواص روغن رزماری در درمان ریزش مو آَشنا می‌شوید. همچنین روغن رزماری برای پرپشت شدن مو نیز بسیار مفید است. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا برای خرید روغن رزماری اصل شما را راهنمایی کنیم.

فهرست مطالبی که در این مقاله به آن می‌پردازیم:

  • علت ریزش مو چیست؟
  • ریزش مو در مردان و زنان
  • خواص روغن رزماری برای ریزش مو
  • مهارت‌های دیگر روغن رزماری

ریزش مو می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس شود و برای کسانی که به دنبال یافتن راه حلِ درمان یا بهبود ریزش مو هستند تبدیل به چالش ‌شود. بعضی مطالعات و پژوهش‌ها روغن رزماری اصل را برای افزایش رشد مو و کاهش یا توقف ریزش مو پیشنهاد می‌کنند. با رسیدن به 50 سالگی حدود نصف جمعیت زنان و 85 درصد مردان ریزش مو را تجربه می‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی خواص روغن رزماری در درمان ریزش مو می‌پردازیم.

اگر پژوهش‌های مرتبط با حوزه آروماتراپی را دنبال می‌کنید یا یکی از افرادی هستید که مدت‌هاست با مساله ریزش مو دست به گریبانید حتما می‌دانید که تحقیق بر روی خواص روغن رزماری برای مو و اثرات روغن رزماری اصل روی رشد مو، افزایش آن و درمان ریزش مو ادامه دارد. پژوهشگران تحقیقات گسترده‌ای را درباره خواص روغن رزماری برای مو انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: آروماتراپی چیست؟

علت ریزش مو چیست؟

روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود. اگر چه که این درمان خانگی با روغن رزماری برای شما به مراتب مطمئن‌تر و بی خطرتر از روش‌های شیمیایی است و در استفاده از روغن رزماری برای مو کمتر احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. قبل از هر چیزی شما باید علت اصلی ریزش موهایتان را پیدا کنید. افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو می‌شوند، دلایلی مانند عفونت، واکنش سیستم ایمنی بدن، سن، تغییرات هورمونی، ریزش موی ارثی و غیره. شواهد مستدل و مطلقی وجود ندارد که روغن رزماری بتواند ریزش موی ناشی از درمان های شیمیایی را متوقف کند. به طور کلی خواص روغن رزماری برای پوست و مو بسیار زیاد است به شرطی که روغن اصل در اختیار داشته باشید.

خواص روغن رزماری

ریزش مو در مردان و زنان

بالدنس (طاسی) نوعی از ریزش مو است. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرآورده فرعی تستسترون به نام دی‌هیدرو‌تستسترون DHT به پیاز مو حمله می‌کند. بدن مردان و زنان تستسترون تولید می‌کند، اما مردها به طور طبیعی مقدار بیشتری تستسترون در بدنشان تولید می‌شود. بنابراین ریزش مو در مردان اغلب بیشتر از زنان است. در مردان ریزش مو در سنین پایین‌تر و در سطحی گسترده‌تر اتفاق می‌افتد. خواص روغن رزماری اصل ممکن است در درمان این نوع از ریزش مو موثر باشد.

تحقیقی که در سال 2013 در مطالعه موردی روی موش‌هایی که ریزش موی مرتبط با تستسترون داشتند انجام شد حاکی از آن بود که استفاده از روغن رزماری برای مو باعث رشد مجدد مو‌ها می‌شود.  پژوهشگر و نویسنده مقاله استدلال کرده است که روغن رزماری از اتصال DHT به گیرنده‌های هورمونی که به آن امکان حمله به پیاز مو می‌دهد، جلوگیری می‌کند. بنابراین محققان روغن رزماری برای تقویت مو را توصیه می‌کنند.

خرید روغن رزماری ارگانیک

خواص روغن رزماری برای ریزش مو

در سال 2015 تحقیقی انجام شد که در آن روغن رزماری با ماینوکسیدیل (یک داروی شیمیایی متداول برای درمان ریزش مو ) مقایسه شد. بیماران با عامل ریزش مویDHT  به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول درمان با روغن رزماری و گروه دوم درمان با داروی شیمیایی ماینوکسیدیل را به مدت شش ماه ادامه دادند. در 3 ماه اول دو گروه در نتیجه درمان ریزش مو‌هایشان با هم تفاوت نداشتند و بعد از 6 ماه در هر دو گروه درمان با روغن رزماری و درمان با داروی شیمیایی افزایش قابل توجهی در رشد موها و در تعداد آن مشاهده شد. 

گروه تحت درمان با روغن رزماری نسبت به گروه درمان شده با داروی شیمیایی رشد موی بیشتری داشت، اما این تفاوت چندان بزرگ و چشمگیر نبود. این نتایج نشان می‌داد روغن رزماری روی رشد موی شما در دراز مدت موثر است. خواص روغن رزماری در این پژوهش‌ها ثابت شده است. در تحقیقی مشابه، خارش و التهاب پوست سر در گروهی که از داروی شیمیایی استفاده می‌کردند به مراتب  بیشتر از درمان با روغن رزماری بود. بنابراین روغن رزماری برای کسانی که سابقه حساسیت و التهاب پوست دارند گزینه مناسب‌تری است.

مقایسه روغن رزماری و محصولات شیمیایی

تحقیقات اندکی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد روغن رزماری ممکن است در درمان انواع دیگر ریزش مو موثر باشد. وقتی ریزش مو در نتیجه عفونت یا التهاب پوست سر بیمار باشد روغن رزماری با نابود کردن بعضی قارچ‌ها ممکن است در درمان موثر باشد. بنابراین یکی از خواص روغن رزماری از بین بردن قارچ‌ها است. آلوپسی آره‌آتا یا طاسی موضعی یک بیماری دیگر خود ایمنی است که می‌تواند باعث ریزش مو و طاسی موضعی شود.  نتایج تحقیقات منتشر شده در این زمینه در سال 1998 تاثیر آروماتراپی و روغن رزماری روی افرادی مبتلا به عارضه آلوپسی آره آتا را نشان می‌دهد. در طول 7 ماه، 44 درصد از شرکت‌کنندگان در این درمان با روغن رزماری نسبت به 15 درصد افرادی که هیچ درمانی دریافت نکرده بودند، بهبودی در ریزش مو‌هایشان مشاهده کردند.

این احتمال هم وجود دارد که روغن رزماری تاثیر داروهای متداول درمانگر را بیشتر کند. ولی تحقیق علمی گسترده‌ای صورت نگرفته تا به درستی این ایده اعتبار ببخشد. به عبارتی استفاده هم‌زمان روغن رزماری و ماینوکسیدل ممکن است مطمئن و ایمن نباشد و عوارض و حساسیت به همراه داشته باشد. بنابراین تنها از یکی از این دو روش برای درمان ریزش موی خود استفاده کنید.

مهارت‌های دیگر روغن رزماری

تقویت ابروها

روغن رزماری برای ابرو بسیار مفید و موثر است. با افزایش سن، ابروها نازک و کم‌پشت می‌شوند. زیرا فولیکول‌های ابرو به مرور زمان ضعیف شده و ابروها می‌ریزند. خواص روغن رزماری برای ابرو فوق‌العاده است. این روغن فولیکول‌های مو را تقویت کرده و ریشه ابروها را قوی می‌کند. بنابراین برای کسانی که ابروهای خالی دارند روغن رزماری برای تقویت ابرو توصیه می‌شود. همچنین روغن رزماری برای پرپشت شدن ابروها نیز مفید است. زیرا در اعماق لایه‌های پوست نفوذ کرده و بستری مناسب برای رشد ابروهای جدید ایجاد می‌کند. استفاده منظم از این روغن ریزش ابروها را متوقف کرده و باعث رشد ابروهای جدید می‌شود.

خواص روغن رزماری

تقویت ریش

فواید روغن رزماری برای ریش بی‌نظیر است. این روغن با تحریک فولیکول‌ها رشد موها را زیاد می‌کند. از طرفی رزماری باعث می‌شود تا فولیکول‌های آسیب‌دیده درمان شوند و موهای جدید رشد کنند. بنابراین روغن رزماری برای ریش خاصیت تقویت‌کننده و رویش مجدد موهای جدید را دارد.

تقویت مژه‌ها

خواص روغن رزماری تنها برای پوست و مو نیست، بلکه روغن رزماری برای مژه نیز توصیه می‌شود. این روغن گردش خون در پوست را زیاد کرده و باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو تحریک شوند. بنابراین مژه‌های جدید رشد می‌کنند. بنابراین روغن رزماری برای تقویت مژه بسیار کارآمد است. این روغن علاوه بر اینکه مژه‌ها را تقویت می‌کند، به رویش مژه‌های جدید نیز کمک می‌کند. بنابراین کسانی که بر روی محصولات ارگانیک تحقیق می‌کنند روغن رزماری برای مژه‌ ها را بسیار موثر می‌دانند. توجه داشته باشید که روغن رزماری اصل خواص بی‌نظیری دارد. در انتهای مقاله برای خرید روغن اصل شما را راهنمایی می‌کنیم.

رفع شوره سر

شوره سر بر اثر خشکی پوست کف سر ایجاد می‌شود. روغن رزماری برای شوره سر اثری فوق‌العاده دارد. زیرا این روغن پوست کف سر را مرطوب می‌کند. همچنین این روغن قارچ‌های پوست سر را از بین می‌برد و شوره سر را درمان می‌کند. بنابراین علاوه بر اینکه روغن رزماری برای پر پشت شدن مو مفید است، شوره سر را نیز درمان می‌کند. همچنین روغن رزماری برای موهای چرب نیز مفید است و چربی آن را متعادل می‌کند.

سخن پایانی

شایع ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان موسوم به آلوپسی اندروژنیک (الوپسی) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خواص روغن رزماری بسیار زیاد است و برای ریزش مو نیز استفاده می‌شود. به طور کلی روغن رزماری برای مو بسیار مفید است. در تحقیقات انجام شده نتایجی وجود دارد که روغن رزماری برای مو در درمان‌های بلند مدت نسبت به داروهای شیمیایی تاثیر ماندگارتری دارد. در واقع روغن رزماری پوست را دچار عوارض جانبی کمتری می‌کند. روغن رزماری یک روش جایگزین برای افرادی است که نمی‌خواهند از درمان های شیمیایی مرسوم استفاده کنند یا نگران عوارض جانبی این نوع درمان‌ها هستند.

میزان توانایی و قدرت روغن رزماری و اثرگذاری روغن رزماری اصل در درمان ریزش مو به دلایل ریزش مو نیز بستگی دارد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که روغن رزماری را از کجا بخریم؟ همانطور که می‌دانید اصل بودن روغن اهمیت بسیار زیادی دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای خریدن روغن رزماری از برندهای مطمئن خرید کنید. زیرا اگر روغن اصل نباشد تاثیری بر روی مو و پوست شما نخواهد گذاشت. ما در نارین گل بهترین روغن‌های اسانسی را با بالاترین کیفیت تولید می‌کنیم. پس با خیالی راحت از آن استفاده کنید. شرکت نارین ‌گل تنها نماینده شرکت موکشا Moksha اتریش در خاورمیانه است. تمامی محصولات نارین‌ گل گواهینامه ارگانیک از آمریکا و هند، تاییدیه سازمان بهداشت جهانی و عدم تست حیوانی دارند.

خرید روغن رزماری ارگانیک

مطالب این مقاله تا چه اندازه برای شما مفید بود؟


اگر پرسش یا نظری درباره این مطلب دارید، اینجا مطرح کنید

مقالات مرتبط

بیماری های پوستی

چگونه با رایحه‌ درمانی به درمان بیماری های پوستی خود کمک کنیم؟

داشتن پوستی صاف و شاداب خواسته هر فردی است تا بتواند با احساس رضایت و اعتماد به نفس کافی توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران را داشته باشد. مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا به صورت طبیعی جای جوش و لک های پوستی خود را درمان کنند. رایحه درمانی نوعی روش درمانی طبیعی است که امروزه محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده ‌است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بررسی کنیم، آیا رایحه‌درمانی راهی مفید برای درمان بیماری های پوستی است یا خیر؛ همچنین شیوه استفاده از روغن‌های ضروری، مزایا و مضرات آنها را بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب
TEST candle
جست و جو
خانه
دسته بندی
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید